האחות היפה: סקודה אניאק קופה 2022 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקודה אניאק קופה
סקודה אניאק קופה RS IV

סקודה השיקו את האניאק קופה בהשקה בינלאומית, שנערכה בטוסקנה, איטליה. ארזנו את המזוודה וטסנו לראות, לשמוע, לנהוג ולהתרשם

 

כתיבה ותמונות: יובל לוי

 

המהפכה החשמלית כבר נמצאת בכל העולם. לא מעט דגמים חדשים הושקו לאחרונה, אך בצל הקורונה, ההשקות הבינלאומיות היו מועטות ביחס לשנים עברו. כצעד מרענן, סקודה בחרה לקיים השקה בינלאומית לאניאק קופה בטוסקנה, איטליה. במהלך ההשקה נציגיה סיפרו לנו, שכחלק מהמהפכה החשמלית, סקודה מתכננת להשיק עד שנת 2030 עוד שלושה רכבים חשמליים והצפי הוא שכ-70 אחוז מכלל מכירותיה באותה שנה יהיו של רכבים חשמליים.

 

 

סקודה אניאק קופה iV
אודי קוראים לזה ספורטבק, סקודה קוראים לזה קופה. סקודה אניאק קופה

לשם מה התכנסנו?

 

סקודה למדה מאחורה הבוגרת, אודי, שבשביל לפנות לקהלים נוספים ולמכור יותר, צריך לחטב את הישבן. אודי קוראים לזה ספורטבק, סקודה קוראים לזה קופה. לא משנה איך תקראו לזה, התוצאה זהה – מדובר בגרסה בעלת ישבן מעוצב לקרוסאובר המגיע במקור עם צללית שבלונית. במקרה של סקודה מדובר באניאק – קרוסאובר שהחל להימכר לאחרונה בישראל. 

השינויים בין הגרסה הרגילה לגרסת הקופה אינם רבים ועיקר השינוי הוא העיצוב השונה לחלק האחורי כמובן. העיצוב שיפר את מקדם הגרר, שבגרסת הקופה תורמת לטווח נסיעה משופר בכ-10 עד 15 ק”מ (על פי נתוני היצרן). מנגד, תא מטען קטן יותר ומסוגל להכיל 570 ליטר (כ-15 ליטר פחות מהגרסה הרגילה). שינויים נוספים קיבלו ביטוי בגג זכוכית פנורמי המוצע כסטנדרט, חישוקי 21″ (מידה שהיתה שמורה עד לא מזמן לראפרים אמריקאים) בגרסת ה-RS ושינויי עיצוב קלים הכוללים אפשרות לשבכה קדמית ייחודית בעלת תאורת קריסטל. שינוי נוסף הוא ממשק מולטימדיה משודרג (ME3) הכולל תצוגה חדשה, ממשק משופר וניהול סוללה משופר המציג חסכון ויכולת למהירות טעינה של עד 135KW.

ההשקה כללה הסברים טכניים ואפשרות לנהוג בשלל גרסאות האניאק קופה. החל מגרסת ה-62 קווט”ש, המשך בגרסת ה-82 קווט”ש בעלת ההנעה האחורית וההנעה כפולה, וכלה בגרסת ה-RS. 

 

סקודה אניאק קופה iV

סקודה אניאק 2022
סקודה אניאק קופה חשמלי – השקה בינלאומית

סקודה פלפורמה

סקודה אניאק טווח
טווח חשמלי מ-416 ק”מ לגרסת הכניסה ועד 544 ק”מ. תלוי ברגל שלכם. אניאק

השקה בצל מלחמה

 

הימים באירופה מתוחים בשל המלחמה שמתנהלת באוקראינה. המלחמה מתנהלת במקום בו מייצרים את הכבלים המותקנים באניאק קופה, מה שעצר את הייצור ומעכב את זמני האספקה. צפי המסירות בארץ צפוי בסוף שנת 2022, אך כרגע בעקבות המלחמה, הוא אינו וודאי. 

בשדה התעופה בו נחתנו בטוסקנה עמדו לא מעט מטוסי קרב צבאיים, כאילו עומדים בהאנגרים שלהם וממתינים לזמן פקודה. המטוס שלנו נעצר, המדרגות חוברו אליו, ואנו יורדים מטה ופוגשים באניאק קופה לראשונה בצבע הרשמי בו בחר היצרן להשיק את האניאק קופה. 

 

סקודה אניאק קופה 2022
אניאק קופה

סקודה אניאק 2022 מחיר
סקודה אניאק יד שנייה

עיצוב חיצוני

 

“הירוק היום ירוק מאד” כך שרה  יהודית רביץ. זה השיר שהתנגן לי במפגש הראשוני עם האניאק קופה בגרסת ה-RS המגיעה בצבע ה-Green Mamba, המופיע בתמונות הרשמיות של היצרן שהופצו למדיה. הצבע תורם למראה ה”חצוף” וה”מחודד”. הוא סובב לא מעט מבטים ברחובות, וקורץ גם למוטיב הידידותיות לסביבה האופייני לרכב שלא מותקן בחלקו האחורי מפלט מזהם.

האניאק קופה פונה לקהל שמחפש עיצוב שונה בעל מראה “ספורטיבי” אך לא מעוניין להקריב מהפרקטיות והנוחות היומיומית שמספק קרוסאובר. הגג המשתפל לאחור, הנחתך בחדות, מספק את המראה הנדרש. סקודה צופה שכשליש מקוני האניאק יבחרו בגרסת הקופה, אשר להשלמת המראה יוכלו לבחור גם בשבכה קדמית הכוללת תאורת קריסטל ייחודית.

 

אניאק קופה RS
תא נהג ספורטיבי. אניאק קופה RS
אניאק טרייד אין
איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובים כמצופה. תא נהג סקודה אניאק

סקודה הגה

אבזור ועיצוב פנים

 

נציין כי מכיוון שמדובר בהשקה בינלאומית, ייתכן כי הגרסאות שישוווקו בישראל יכללו אבזור שונה מהמפרט של הרכבים שהתייצבו בהשקה, ולכן נפרט פחות על האבזור מאשר בדרך כלל. פתיחת דלת הנהג חושפת, איך לא, מטריה המותקנת בחלקה הפנימי, כיאה לזוג המילים המזוהים עם המותג: Simply clever. פנים האניאק קופה מוכר לנו מהגרסה הרגילה. איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובים כמצופה. לוח המחוונים המוקרן קטן יחסית ומספק מידע חיוני לנהג המלווה גם בהקרנה על גבי השמשה הקדמית. מפצה על כך מסך מולטימדיה גדול המותקן במרכז בגודל 13″. מערכת בקרת האקלים, הנשלטת גם היא ממסך זה, תורמת למראה “נקי” אך לעיתים מסרבלת את התפעול. 

בין זוג מושבי הריקליינר הקדמיים (מושבים בהם משענת הראש מהווה חלק אינטגרלי ממשענת הגב), תמצאו משענת יד רחבה המתכווננת מעלה/מטה ומכסה על תא אחסון נדיב. תא אחסון נוסף ממוקם מתחת לקונסולה המרכזית ותאי האחסון שבדלתות רחבים ונוחים לשימוש. הידית הפנימית לסגירת הדלת עשויה מפלסטיק זול למגע ולוחצת על ברך שמאל בתנוחת הנהיגה בה נהגתי. 

בתקרת האניאק קופה, מותקן גג שמש כהה שאינו כולל כיסוי, כלומר הוא כולל אבל לא אחד כזה שלוחצים על כפתור בשביל להפעילו, אלא אחד שצריך לגשת לתא המטען, להוציאו ולהתקינו ידנית, וגם אז מדובר בכיסוי שאינו אוטם לחלוטין את אור השמש. הפעולה קצרה יחסית אך קצת תמוה שברכב מסוג זה אין סגירה שמתבצעת בלחיצת כפתור. 

 

אניאק תא מטען
תא מטען בנפח 570 ליטר. אניאק קופה
סקודה אניאק מידות
מרווח רגליים טוב לנוסעים מאחור. אניאק קופה
אניאק פתחי אוורור
פתחי מיזוג עם בקרת אקלים בשליטה נפרדת

 

הנוסעים מאחור ייהנו מרצפה שטוחה לחלוטין, כיסים קטנים וגדולים בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג עם בקרת אקלים בשליטה נפרדת, שקעי טעינה, משענת יד עם פתח לתא המטען ותאורה אישית לכל נוסע. מרווח הרגלים מצוין ומרווח הראש טוב, אם כי הוא נפגע במקצת ביחס לגרסה הרגילה בעקבות הגג המשתפל של גרסת הקופה. 

באניאק קופה, בניגוד לרכבים חשמליים אחרים הכוללים שני תאי מטען, תמצאו תא מטען אחד בחלקו האחורי. נפחו נדיב (570 ליטר, הוא כולל תאי אחסון בשני צדדיו וזוג ידיות לקיפול המושב האחורי.  

 

סקודה אניאק קופה iV מחיר
סקודה אניאק קופה iV
סקודה אניאק קופה צהובה
אניאק קופה בגרסת ה-RS בצבע ה-Green Mamba
אניאק צהובה
אניאק קופה וחברה…
אניאק קופה VRS
אניאק VRS

נוהגים

 

אנו “מתניעים” את האניאק קופה ונוהגים לעבר היציאה משדה התעופה ליעד שהוגדר לנו מראש. את המילה מתניעים כתבתי במרכאות משום שמדובר כאמור ברכב חשמלי מלא המספק שקט מופתי נטול ויברציות בתא הנוסעים. השקט כה משמעותי עד שהרעש היחיד שמקבל ביטוי הוא רעשי המתלים האדפטיביים, אשר התגלו כנוקשים מידי באספלט העירוני אך מתגמלים במיוחד בנהיגה דינאמית. ואם בנהיגה עסקינן – לרשות הנהג שלל מצבי נהיגה: חסכוני, נוחות, רגיל, אחיזה (לדרכים חלקות), ספורט ומצב המאפשר שליטה ידנית על הפרמטרים השונים. 

במהלך ההשקה התנסנו בשלל גרסאות האניאק קופה. חסרון בכח לא נרשם באף גרסה והזמינות שלו, כיאה לרכב חשמלי, טובה במיוחד. גרסת הקצה, ה-RS, כוללת שני מנועים חשמליים המספקים יחד 295 כוחות סוס (לעומת 177 כוחות סוס בגרסת הבסיס). גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש תוך 6.5 שניות בלבד (לעומת 8.8 שניות בגרסת הכניסה). אחיזת הכביש גבוהה במיוחד והיא מתורגמת לבטחון רב מאחורי ההגה. דוושת הבלם ספוגית בתחושה אך מייצרת בלימה נאותה במידת הצורך, למרות בלמי התוף המותקנים באופן תמוה מאחור. 

 

סקודה אניאק טווח חשמלי
האחות היפה. סקודה אניאק קופה

 

טוענים

 

טווח הנסיעה באניאק קופה, על פי נתוני היצרן, תלוי בגרסה הנבחנת: החל מ-416 ק”מ לגרסת הכניסה וכלה ב-544 ק”מ. נראה כי בפועל הטווח נמוך יותר בכ-100 קילומטרים ותלוי כמובן באופי הנהיגה, בתוואי הנסיעה ובשימוש נכון בבלימה הרגנרטיבית בעלת שלושת המצבים. בסקודה דאגו לציין כי טעינה מ-10% ל-80% תארך כחצי שעה, ושתוך כשש דקות של טעינה ניתן להגיע לטווח נסיעה של 100 ק”מ. 

 

סקודה טרייד אין

סקודה ליסינג

לסיכום

 

במהלך ההשקה, בה זכינו לטעום את האניאק קופה, מצאנו רכב נאה בעל עיצוב ספורטיבי, השומר על הפרקטיות המוגשת במארז קרוסאובר. לזכותו תא נוסעים מרווח, יכולות דינאמיות גבוהות, איכות חומרים טובה ואבזור גבוה. לחובתו, במיוחד בשמש הישראלית, גג שמש בעל כיסוי לא פרקטי, העדרו של תא מטען בחזית, ונוחות נסיעה לא מהטובות שנתקלנו בהן באספלט משובש. הצלחתו תלויה, כמו בכל רכב, במחיר בו ישווק בארץ. מחיר אשר טרם נמסר (אך אנו יודעים לומר שיהיה עד 10 אחוזים מעל מחיר דגם האניאק “הרגיל”).

 

סקודה אניאק iV – המכוניות הטובות של השנה 2021-22

סקודה אניאק iV רכב חשמלי (טווח 420-445 ק”מ) – סקירה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two − 1 =