האייגו הקטנה של טויוטה תצויד במערכות בטיחות מתקדמות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מערכת הבטיחות האקטיבית המקורית Toyota Safety Sense תשולב כסטנדרט ברכב המיני העירוני טויוטה אייגו בכל רמות הגימור

טויוטה אייגו. קטנה ובטוחה

יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA, מודיעה היום על שילוב מערכת הבטיחות המתקדמת Toyota Safety Sense ברכבי המיני AYGO.

המכונית הקומפקטית המעוצבת תהיה היחידה בסגמנט שתציע, גם מערכת סטייה מנתיב וגם מערכת קדם התנגשות עם בלימה אקטיבית. האייגו משלבת עיצוב רענן ופורץ דרך עם סגנון ייחודי. למכונית חזות קדמית נועזת ומשתנה באמצעות קולקציית אביזרים המאפשרת ריענון ושינוי הצבעוניות.

Toyota Safety Sense תשולב ב- AYGO כסטנדרט, ללא תוספת מחיר, בכל רמות הגימור כחלק מהאסטרטגיה של יוניון מוטורס לשלב מערכות בטיחות מתקדמות בכל הדגמים.


הקורולה היתה המשפחתית הראשונה בישראל אשר צוידה ב- Toyota Safety Sense, מערכת בטיחות ברמה הגבוהה ביותר כסטנדרט, רמת איבזור בטיחות שהייתה שמורה עד אז בעיקר לרכבי יוקרה.

מערכת מתקדמת זו כבר שולבה בדגמים רבים נוספים של טויוטה: יאריס, אוריס, פריוס, אוונסיס, ראב 4 ו- C-HR. כיום, כ- 80% מסך מכירות טויוטה הוא של מכוניות המצוידות במערכות הבטיחות המתקדמת כסטנדרט.

Toyota Safety Sense כוללת מספר מערכות בטיחות מתקדמות המסייעות לנהג במניעת תאונות או בהפחתת חומרתן, זאת באמצעות מידע המתקבל מיחידה הכוללת מצלמה ולייזר המותקנת בחלקה העליון של השמשה הקדמית.

המערכות שכוללת ה- Toyota Safety Sense ב- AYGO:
מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision system) – במהירות של בין 10 ל-80 קמ”ש. המערכת מזהה כלי רכב מלפנים ומפחיתה את הסכנה של פגיעה בהם מאחור. כאשר קיימת אפשרות של התנגשות היא מעודדת את הנהג לבלום באמצעות התראה ויזואלית וקולית. המערכת משתמשת בחיישן מצלמה חד-עיני וחיישן רדאר כדי לזהות כלי רכב, מחשבת סיכון להתנגשות, ומתריעה אוטומטית בפני הנהג באמצעות זמזם והתרעה בצג המידע.

במקביל, מערכת עזר לבלימה (Pre-Collision Brake Assist) עוזרת לספק כוח בלימה נוסף ברגע שלוחצים על דוושת הבלם. אם המערכת קובעת שהאפשרות להתנגשות חזיתית עם רכב גבוהה ביותר, המערכת מפעילה באופן אוטומטי את הבלמים, מפחיתה את מהירות הנסיעה בכ-30 קמ”‘ש עד כדי עצירה מוחלטת, כדי למנוע את ההתנגשות או להפחית את עוצמת הפגיעה.

התרעה ומניעת סטייה מהנתיב (Lane Departure Alert) – מערכת התרעה על סטייה מהנתיב משתמשת במצלמה הנמצאת על השמשה כדי לעקוב אחר מסלול המכונית בין סימוני הנתיב המסומנים על פני הכביש. המערכת מנטרת את סימוני הנתיבים ומסייעת למנוע תאונות והתנגשויות חזיתיות הנגרמות עקב סטייה מנתיב. אם המכונית מתחילה לסטות מהנתיב מבלי שהופעלו פנסי האיתות, מערכת LDA מתריעה על כך לנהג באמצעות התראה קולית וכן התרעה המוצגת בצג המידע.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight − 5 =