הבחירות של מלכת הכביש 2014: מכוניות מיני

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ב-5 שנים האחרונות אנו חווים עליה הדרגתית ברכישת מכוניות מיני בשוק הישראלי. זה התחיל בעקבות תקופה כלכלית לא פשוטה שפשטה על כל הגלובוס (2008), ועל מדינתנו, שהביאה לכך שיהיה לנו פחות כסף להוציא על מחייתנו. רכישת דירה, הוצאות שוטפות, ורכב. התקציב הצטמק, אך הצורך במכונית צמודה לא השתנה, אז איש איש ומשפחתו נאלצו לחפש אלטרנטיבות. לא במקרה הופיעו בסוכנויות הרכב יותר ויותר מכוניות פרקטיות וזולות לרכישה. הנהג הישראלי גילה את תועלתן, נחיצותן והשימושיות הגדולה של המכוניות הקטנות, ושוק הרכב הגיב בהתאם. שנים אחרי, גרף המכירות של קטגוריית המיני רק עולה יותר ומתחזק, איך לא?

מאת: ענת דניאל מלכת הכביש בפייסבוק 

יש לפחות 10 מכוניות מיני שראויות להכנס לרשימה הזו, אך פה אציין את הבולטות ביותר, יוצאים לדרך…הפופולארית:
אין כתבה על שוק המיני הפורח בלי שתקראו לפחות פעם אחת “קיה פיקנטו“, קיה בעצמה חווה תקופת מכירות משגשגת בשנתיים האחרונות, עם יציאות מוטוריות מעולות כמו קיה סול, קיה פורטה (מלא מלא מלא בליסינג), קיה ריו (לראיה בתחנת המוניות הקרובה לביתכן), והנסיכה שכבשה את שוק המיני – קיה פיקנטו. אם בגרסה הבסיסית או בגרסה הספורטיבית גדושת האבזור, הפיקנטו הוכיחה שהיא מכונית קטנה מלאת תועלת: מבטיחות, צריכת דלק, נוחות, אחריות יצרן וגם, אם מדובר ברכב ליחיד או רכב שני בבית, לא תחושו בחוסר כלשהו. במחיר לא תהינה בשורות גדולות, כל עוד היא תמשיך להימכר כמו לחמניות חמות. קיה פיקנטו ידנית עם מנוע 1.0 ליטר עולה 65,000 ש”ח. לא מעט בהשוואה למתחרות.



המפתיעה:
סקודה הייתה פעם מותג שנשרך מאחורי פולקסווגן וגם סיאט, והשנה האחרונה הוכיחה – מהפכה! עם מכוניות כמו אוקטביה, פאביה, סופרב וייטי, נראה שהנהג הישראלי הפנים – ש”זול לאו דווקא עולה ביותר” וסקודה זו פולקסווגן בתחפושת. ועכשיו שהדגמים של השתיים נראים יותר ויותר דומים, אין סיבה לדחות רכישה של מכונית מבית סקודה.
ואני בכלל רציתי לדבר על הקטנה והמדהימה מכל הבחינות – סקודה סיטיגו – 61,500 ש”ח (המקבילה של פולקסווגן אפ 70,000 ש”ח). הופתעתי, כי גם אני הייתי ממרימי הגבה בכל מה שקשור למותג הצ’כי, וגם כי לפניי התגלתה קופסא מרובעת, אמנם מעוצבת מגניב, אבל משהו בה לא נראה “מבטיח”. שעתיים מתחילת נסיעת המבחן התחלתי לברר על טרייד אין בשביל עצמי. איזו מתוקה היא לא להאמין, ידנית עם מנוע 1.0 ליטר, אבל זריזה וכיפית לתפעול שאין דברים כאלה, בעיר ומחוץ לעיר היא מכונית שמשרתת היטב את הנהג שלה, וצריכת הדלק שלה? שפשפתי את העיניים חזק כדי להאמין שאחרי כל מה שעיתי לה, המד עומד על 18 קילומטר לליטר.





היפות:
סיטרואן C1 החדשה, אחותה של הפיג’ו 108 וגם טויוטה אייגו, היא המיני המעוצבת והחיננית בקטגוריה, בזכות נדיבות באבזור, העיצוב המרענן והצבעים החיים (ניתן לבחור בשילוב צבעים מבפנים ומבחוץ). סיטרואן היא אחת החברות שעשו כברת דרך בעיצוב המכוניות שלה, לראיה דגמי ה-DS המפוארים והיפים של המותג, שהלוואי והמכוניות שמגיעות ארצה היו נראות רק מעט כמותם. מחירה של C1 בגרסה הבסיסית נכון לחודש זה – 66,990 ש”ח, ולגרסה היקרה והמעוצבת יותר – 76,990 ש”ח.




לא רק בלונדינית: אופל אדם, מיני יוקרתית עם 3 דלתות (94,990 ש”ח לגרסה הידנית, והחל מ-91,990 ש”ח לגרסה האוטומטית) שנחתה בארץ הקודש השנה והזיזה לא מעט ראשים. מכונית קומפקטית, שופעת אבזור וסטייל, ובחירת צבעים אינסופית לגוף הרכב, גג, תא הנהג, ריפודים ועוד. היתרון שלה הוא שהחן והיופי לא באים על חשבון הביצועים. הדגם הידני שבחנתי, עם מנוע 1.4 ו85 כוחות סוס, מרגיש זריז, נוח, וכיפי לנהיגה.



אופל אדם יפה ואופה


הזולה:
53,990 ש”ח זה מכירה של המכונית הזולה בקטגוריה סוזוקי אלטו עם גיר ידני, חדשה על הכביש. כשהגרסה האוטומטית עולה יותר מעשרת אלפים שקלים מגרסת הבסיס – 64,990 ש”ח. כך או כך היא וגם אחותה הסופר מיני – הסוויפט, לא מתקשות להימכר כלל וכלל ויושבות במקום טוב ונוח במדרג המכירות, בעיקר בשל העובדה שהמותג מזוהה עם אמינות וסחירות טובה בשוק הישראלי.


השווה:
פעם מזמן עשיתי מבחן משווה בין שברולט ספארק ליונדאי i10, כשבסופו, בקושי רב, יונדאי i10 ניצחה במעט. האם התוצאות תקפות גם היום? בנוגע לעיצוב, זה נתון לשיקולו של כל נהג, יש אנשים שימשכו לספארק הצעירה והצבעונית, ואחרים יעדיפו את היונדאי i10 הסולידית, עם צורה מאופקת וסטנדרטית. בזמן שהספארק מספקת יותר אבזור ומרחב פנים (גם בטיחות!), ה-i10 משרה יותר אלגנטיות, ואיכות החומרים בה ניכרת יותר לעין ובמישוש. נקודת החוזק של הספארק הקטנה היא במחיר, זו נמכרת החל מ54,900 ש”ח, ויש חברות שיציעו הצעות מפתות מאלה (ראיתי מודעה של 47,900 ש”ח, אבל אני חשדנית לגבי הצעות כמו אלה).


לא פשוט אבל אפשרי, אני בתא מטען של ספארק


אך נקודת החולשה שלה היא בדעת הקהל, הנהג הישראלי עדיין לא גיבש דעה מוצקה לגביה בפרט ולגבי מותג שברולט בארץ בכלל. על אף שדגמי הטראקס והאורלנדו המוצלח כן נמכרים, הספארק עדיין תוטל בספק מול מכוניות אסיאתיות כמו קיה פיקנטו ויונדאי i10 הנתפסות כאמינות מאד ונמכרות בקלות.
*מחיר יונדאי i10 ידנית בסיסית – 60,000 ש”ח ולאוטומטית 1.25 ליטר 80,000 ש”ח.






מלכת הכביש באינסטגרם


 

follow and like
fb-share-icon0

10 Replies to “הבחירות של מלכת הכביש 2014: מכוניות מיני”

  1. לי הייתה סיריון כמה שנים והייתי מאד מרוצה ממנה עד שהתחלתי לנסוע הרבה נסיעות בין עירוניות ואז פשוט לא יכולתי להשאר
    עם הרכב והייתי חייב להחליף לרכב טיפה יותר גדול. אבל ללא ספק שמכוניות המיני נכנסו חזק מאד ורואים אותם בכל פינה בערים ובכבישים הבין עירוניים. בתקופה שנסעתי על רכב קטן יותר תמיד הדאיג אותי העניין הבטיחות במקרה של תאונה חס וחלילה.
    גם עניין התא מטען ברכבים האלה מעצבן כשעושים קניות צריך להוריד את המושבים כי שתי השישיות מים תפסו כמעט את כל המקום ואז אין אפשרות למישהו לשבת מאחורה. מיני מתאים לטווח גילאים מסויים או לאנשים מסויימים. לי זה התאים לתקופה.
    דרך אגב בכל התקופה שהייתה לי את הסיריון לא הייתה לי אפילו חצי תקלה ונסעתי המון עם הרכב ומכרתי אותו עם קילומטרז גבוהה. תודה על הכתבה המעניינת 🙂
    אילן.

  2. היי ענת!
    מלבד האופל אדם, איזה רכב מומלץ לנסיעה משולבת? אני נוסע הרבה על קו ירושלים תל אביב ותהיה אם הרכבים האלה מתאימים לנסיעות בין עירוניות שכאלו. הייתה לי יונדאי I20 2014 וצריכת הדלק שלה לא היה משהו.

  3. היי,
    אם לסיטיגו היה מנוע 1.2 ליטר, הייתי ממליצה עליה בחום בלי לחשוב פעמיים.
    אך עם כל היתרונות שלה, אני לא חושבת שמנועי ליטר נוחים לצלוח נסיעות בינעירוניות מרובות, זה לא הייעוד שלהם. מכל המכוניות שהזכרתי קיה פיקנטו ידנית או אוט' עם מנוע 1.25 תספק לך את החבילה השלמה. וגם יונדאי i10 ידנית 1.0 ליטר (תצלח את הנסיעות. השאלה היא אתה לא תתעייף מהם אחרי זמן מה). שתיהן יצרכו דלק בסביבות ה12.5-13 קילומטר לליטר. מכוניות סחירות מאד.
    בהצלחה
    ענת

  4. לא הבנתי איך המחיר של קיה פיקנטו "לא מעט בהשוואה למתחרות", כשרוב המתחרות בכתבה יותר יקרות ממנה.. 🙂
    אני עם קיה עוד מהימים שאנשים לא אהבו אותם בארץ או שלא ממש הכירו אותה. לא היו בארץ הרבה דגמים ולא ראו את הרכב הרבה על הכבישים. בכל אופן – בחלוף השנים החלפתי 3 רכבים וכולם היו קיה.אני חושב שיחסית לנתונים היבשים הם מצליחים איכשהו להרכיב כלי שנותן תוצאות יפות.

    מצטרף לדעה על סיריון – היא טובה לנסיעות קצרות, אבל בנסיעות ארוכות מרגישה כאילו היא עוד שניה מתפרקת. אבל אולי זה הכלי הספציפי שאני נסעתי עליו אז לא רוצה להגיד סתם.

    בסהכ אני מאוד אוהב מכוניות קטנות. במיוחד בעיר. מי צריך יותר? 🙂

  5. עזבי פנדה.. מה עם הפיאט 500?
    רכב סופר מיני שכול הצעירות קנות ומתות לכזה.. (אין מה לעשות זה מה שכול בת בכיתה י"ב כמעט רוצה)
    אלה אם כן סופר מיני לא נכנס לכתבה הזאת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 2 =