הונדה ג’אז החדשה – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הג’אז החדשה, קלה יותר, מרווחת יותר, חסכונית יותר, והמחיר שלה ירד בעשרת אלפים ₪, התחלה טובה, לא?  





ענת דניאל אלסיבוני


כשאני בוחנת מכונית, אני חובשת “כובע” של קונה פוטנציאלית. סורקת אותה לאורכה ורוחבה, נוהגת בה בעיר ומחוצה לה, לוחצת אותה מעט, מנסה להתחבר אליה, משחקת לה במערכות, בודקת אם הן קלות/נוחות לשימוש, משווה מחירים, ועושה חושבים, האם הייתי רוצה שהמכונית הזו תהיה שלי. היא ולא אחרת. לרדת כל יום לחניה ולראות אותה שם, מחכה לי.

להונדה ג’אז החדשה, דור 3, מנוע i-VTEC 1300 סמ”ק (1.3 ליטר) חדש, עם 102 כ”ס הבאים לידי ביטוי ב-6000 סל”ד, ומומנט מרבי 12.5 קג”מ ב-5,000 סל”ד. בעת לחיצה על דוושת הגז מורגש מאמץ המנוע עד 4000-5000 סל”ד, שם בסל”ד הזה מורגשת מאד “נקודת הנוחות” של המנוע. נקודה בה תחושת המאמץ של המנוע מתחלפת בהקלה, נסיעה שקטה יחסית וזריזות. נתוני האצה מהמקום: 0-100 קמ”ש ב12.1 שניות.
תיבת ההילוכים בדגם שבחנתי היא אוטומטית רציפה. זו תיבה שידועה בחיסכון בצריכת הדלק, אך יש לה אופי וביצועים שצריך לאהוב ולהתרגל אליהם. אז אם אתם מחסידי תיבות ההילוכים הידניות, ואתם רוצים את הלרכוש הונדה ג’אז, רכשו את הגרסה הידנית. אני בטוחה שהיא מהנה יותר לנהיגה והיא גם עולה הרבה פחות – 89,900 ₪. 
הג’אז מרגישה נטועה באספלט והנהיגה בה זורמת וחלקה. ההגה שלה מעט קל, אך זה לא פוגם בתחושת הביטחון בנסיעה בינעירונית, ובתוך העיר ה”תלישות” הזו של ההגה מסייעת בתמרונים בצפיפות עירונית ובחניית הרכב. מילה על הנוחות – נסיעה על באמפים תורגש, אבל יותר תשמע לאוזניכם. וחוץ מהרחשים האלה, לא תשמעו כמעט רעשי רוח או כביש, השיפור בבידוד הרעשים ברכב מורגש. 

צריכת דלק
עוד יתרון בולט. הג’אז החדשה קיבלה מנוע חדש, קל וחסכוני יותר, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה חסכונית, מערכת start & stop, ופלטפורמה חדשה וקלה יותר (הפחתה של 12% אחוז במשקל). כל אלה מביאים את צריכת הדלק לאחת מהטובות בקטגוריה – 14.7 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת.







מרווח 
אחד היתרונות הבולטים בג’אז החדשה. לא משנה היכן תשב ברכב תרגיש במרחב. לנהג או נהגת והנוסע לצידם אפשרויות כיוון מושבים, כמו גם ליושבים מאחור, קיימת אופציה לכיוון המושב לאחור. לנוסעים מבוגרים או ילדים עם מושבי בטיחות גדולים לא יחסר מרווח לראש ומרווח לברכיים. לסלקל של הבן שלי (מושב בטיחות עד 9 קילו), שקטן יחסית מול מושב בטיחות רגיל, היה מספיק מקום במושב האחורי, גם כשמבוגר ישב והתרווח במושב מלפניו. 





מרווח פה. הונדה ג’אז החדשה



אך בזה לא הסתיים פרק המרווח במכונית הקטנה גדולה הזו. כי אפשרויות קיפול המושבים מאחור, והרחבת תא המטען הן גולת הכותרת.  
כאן הפרקטיות מתחברת עם המרווח, כי נוח לתפעל את המושבים ברכב בשלל סיטואציות, אם הנוסעים צריכים יותר מקום, או במידה ויש מטען ארוך להטעין בתא המטען, מהמרווחים בקטגוריה.


תא מטען מהמרווחים בקטגוריה. הונדה ג’אז



מושבי Magic Seats האחוריים של הג’אז, מציעים 4 מצבים שונים של המרחב הפנימי:
מצב Utility, בו גב המושב האחורי מתקפל לפנים ובסיס המושב יורד כלפי מטה לכדי רצפה שטוחה מצב Tall, בו החלק הקדמי של כרית המושב האחורי מתרומם למעלה ואחורה וננעל במצב אנכי כדי להשאיר חלל המאפשר נשיאת חפצים גבוהים מאחורי המושבים הקדמיים. 
מצב Long , בו גב מושב הנוסע הקדמי מתקפל לאחור למצב אופקי, וגב המושבים האחוריים מתקפל לפנים, ליצירת “מנהרה” שמאפשרת נשיאת מטענים באורך של עד 248 מ”מ.
מצב Refresh – גב מושב הנוסע הקדמי מתקפל לאחור למצב אופקי ופוגש את בסיס המושב האחורי כדי ליצור “ספה” שמאפשרת ליושבים מאחור למתוח את רגליהם לאחר נסיעה ארוכה.
בלמים טובים ורגישים במידה, הגה קל יחסית, אך נוח בנסיעה עירונית, וקל לתמרון בחניות.
מחיר – אמרתי בסרטון שיש בשורה. וגם עכשיו אכתוב – בשורה. ויש יגידו, מה היא רוצה, בשורה בשורה. אבל זו באמת בשורה, לאוהבי המותג והדגם הזה ספציפית. הונדה ג’אז החדשה עולה 10,000 ₪ פחות מקודמתה. 

קיפול המושב לטובת הטענת חפצים גדולים בתא המטען

קיפול מושב לטובת הטענה בתא הנוסעים

עיצוב, פנים וחוץ
בהונדה גאים בעיצוב העתידני ששיוו לג’אז החדשה, עם שבכה קדמית (פרונט) “נועזת”. אני לא רוצה להישמע קיצונית או להחמיר עם מי ממהנדסי הונדה. אבל את המעצב הזה צריך לפטר. הבחור הזה יושב שם בהונדה יותר מדי שנים, מעצב מכוניות חדשות סולידיות מדי, ומסרב בעקביות להתקדם לטרנד העכשווי של עיצוב המכוניות (לא כולל הונדה HR-V, שדווקא הרשימה אותי). הונדה ג’אז החדשה אולי מעוצבת יותר מקודמותיה, אבל לא יפה או נועזת. אולי חיננית. בתוך תא הנהג, יש תחושה טובה ונעימה. העיצוב נקי ומזמין, והמערכות השונות קלות ונוחות לתפעול ע”י הנהג. רק בגזרת איכות חומרים חשתי בדלות. במישוש ונקישת אצבעות לאורך ה”דשבורד”, נשמע רחש פלסטיק חלול. אבל יפה הוא כן. 
במרכז תא הנהג, מערכת מידע ובידור חדשה, Honda Connect עם צג מגע 7 אינץ’. אינטואיטיבית למדי. קחו לכם את הזמן לשחק קצת בהגדרות כדי להבין אותה. המערכת מציגה מידע לגבי הרכב – כמו מד מרחק נסיעה, צריכת דלק ומשך הנסיעה. יש מצלמת רוורס, ואפשרות להוריד יישומים/אפליקציות כמו באנדרואיד מ-Honda App Center. ואיזה כיף, הונדה מתחשבת בנהגים המבוגרים שלה מהאייטיז, יש במערכת כניסת דיסקים! 

תא נהג. הונדה ג’אז

בטיחות
מלבד 6 כריות אוויר, בסופר מיני הזו הושקעו הרבה מערכות בטיחות חיוניות:  
Fast Off – במהלך עקיפה שומרת מערכת Fast Off על מהירות מנוע גבוהה כדי להיות מוכנה להשלמת תמרון העקיפה.
מערכת EDDB (בלימה מוקדמת במורד) מנצלת את המנוע כדי לסייע לנהג בעת הבלימה.
City-Brake Active – CTBA מערכת המזהה סכנה של התנגשות במהירויות נמוכות כמו בעיר. מבצעת בלימה מוקדמת תוך כדי התראה ויזואלית וקולית, ובמקרה הצורך בלימה מלאה אוטומטית. פועלת במהירות של עד 32 קמ”ש.
וסט מערכות בטיחות אקטיבית שנקראת – Advanced Driver Assist System, וכוללת התראת התנגשות מלפנים, זיהוי תמרורים, מגביל מהירות חכם, התראה על סטייה מנתיב, ו”מערכת תמיכה באלומה הגבוהה”, מערכת שפועלת מעל 40 קמ”ש, המווסתת ומכוונת את אור הפנסים ברכב בהתאם לכלי רכב ממולך, למנוע סנוור.


בשורה התחתונה, רובנו רוכשים מכונית ממותג/יבואן רכב שאנחנו מכירים וסומכים עליו, או רגילים אליו. בזכות השירות, האמינות, המחיר, או בכלל, בגלל עסקאות טרייד אין טובות. להונדה יש קהל “מאמינים” גדול שקונה “הונדה” ויהי מה, בזכות מוניטין של אמינות כבר עשרות שנים. זה קלף האס שהיא מחזיקה מול המתחרות. 


היתרונות בהונדה ג’אז החדשה הן המרווח, הפרקטיות, צריכת הדלק, אבזור בטיחות, והתמחור החדש והמוזל יחסית.
והחסרונות, לא רבים – עיצוב, איכות חומרים ותיבת הילוכים שניתן להתרגל אליה או פשוט לבחור בגרסה הידנית.



ג’אז טרנד ידני: החל מ- 89,900 ₪.
ג’אז טרנד אוטומטי: החל מ- 102,900 ₪ – מחיר המשקף הורדת מחיר של 10,000 ₪ ביחס לדגם היוצא שמחירו עמד על 112,900 ₪.

ג’אז קומפורט אוטומטי – 105,900 ₪.

צריכת דלק – 14.7 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת
דירוג זיהום אוויר – 2


מלכת הכביש – ייעוץ לפני רכישה

follow and like
fb-share-icon0

7 Replies to “הונדה ג’אז החדשה – מבחן דרכים”

  1. הג'אז נראת כו אופציה ממש טובה למי שמחפש רכב בגודל כזה עם צריכת דלק טובה
    והמון מרחב פנימי. רק המסך נראה קצת לא קשור שם היו יכולים לעצב אותה בצורה יותר מובנת ברכב. אין דגם היברידי הפעם??

    תודה על הסקירה המעניינת.

    אילן.

  2. רכב מדהים..רק המסך נסגר בעת נסיעה ולא ניתן להשתמש בו לצורך ניוות…אני מת להחליף את הסיוויק 97שלי..נחכה שלוש שנים עד שהדגם הזה יהיה זמין במחיר סביר יד שנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine + 7 =