הונדה סיוויק החדשה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הונדה סיוויק החדשה בקושי נחתה בארץ וכבר לקחנו אותה למבחן - אז מה השתנה בדור העשירי של המשפחתית הפופולרית?

מאת: רועי בורר
תמונות: יצרן

הדור העשירי של הונדה סיוויק הגיע לישראל, ולמערכת מלכת הכביש הגיע דגם ההאצ’בק, מנוע ליטר למבחן.

עיצוב חיצוני – מבחוץ, הסיוויק החדשה נראית כאילו יצאה מחוברת קומיקס יפני. לכל מקום שתתבוננו תגלו אלמנט עיצובי – ספויילרים, כנפונים, ניפוחים, תפיחות, חצאיות, זוויות חדות – הכל כאן ובשפע. העיצוב עמוס, אבל בעיניי זה עובד, וכנראה שלא רק אני חושב כך. בימי המבחן הסיוויק משכה מבטים רבים מצד עוברי אורח, והצבע האדום של הרכב תרם למבטים המשתהים. יש לה הופעה הקרבית.

עמוסה ומושכת מבטים. הונדה סיוויק האצ'בק החדשה

כניסה לתא הנהג, ואין דמיון לדרמה שבחוץ. הדשבורד מורכב ממספר מפלסים שונים, ובין המושבים יש קונסולה רחבה שמכילה את חלל האחסון הכי גדול שראיתי ברכב פרטי (מרגיש כמו נפח של מיני בר במלון). תא הנהג אפרורי מעט, ונקישות ומישוש של חלקי הדשבורד גילו חומרים פלסטיים פחות איכותיים. 

מושב הנהג רחב ותומך, ומתכוונן לגובה. גם להגה טווח כיוון טוב, אז אין כל בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה, למרות היעדר כיוון לגב התחתון. לעומתו, כיסא הנוסע שליד הנהג מאד נמוך ולא מתכוונן לגובה, אז לאנשים מבוגרים הכניסה והיציאה יהיו פחות נוחים. 

במושב האחורי שני מושבים מרווחים, נוחים ועמוקים. המרווח לכפות הרגליים ולברכיים טוב, אך מרווח הראש מתחיל להצטמצם משמעותית לנוסעים בגובה 1.75 ויותר. חום יולי אוגוסט, היעדרן של יציאות אוורור ליושבים מאחור הורגש. מזל שהמיזוג ברכב חזק ואפקטיבי. 

תא המטען בנפח 420 ליטר, מרווח ושימושי, ויש לו פטנט גאוני – הכיסוי שלו נגלל הצידה, כך שמי שרוצה להסיר אותו לא צריך להיתקע עם כיסוי ענק ולא גמיש.

קיפול הרצפה קל ופשוט, ומאפשר להגיע בנוחות לגלגל החליפי המוקטן. רק מה, הרצפה לא שטוחה וסף ההטענה גבוה, דבר שמקשה בהעמסת חפצים גדולים. מלבד שני ווי עיגון, חסרים בו פיצ’רים, כמו רשתות, תאים צידים, שקע כוח ועוד.

המושבים האחוריים מתקפלים 60-40, אז הובלת חפצים ארוכים עם שני נוסעים מאחור תהיה לא נוחה.

אבזור
בהונדה סיוויק החדשה 4 חלונות חשמל, תאורת לד יום, מראות מחוממות, חיישני אורות, מערכות בטיחות מתקדמות (פירוט בהמשך), כיסאות מחוממים (כן, כן) וחיישני רוורס. מערכת המולטימדיה במרכז תא הנהג כוללת מצלמת רוורס, חיבור בלוטות’, gps, וישנה אפשרות להוסיף סים שיאפשר להתחבר ל-waze, וליהנות משימוש באפליקציות.

כמה מינוסים: ציפוי ההגה מפלסטיק ולא עור, בקרת האקלים אינה מפוצלת ומערכת המולטימדיה הינה בהתקנה מקומית. כמו גם חיישני הרוורס, לכן החיווי שלהם לא משולב במצלמה. ו…המפתח של הרכב “רגיל”, כזה שצריך להכניס ולסובב. כבר התרגלנו לטוב.

בטיחות

הגענו לנקודה הטכנולוגית בסיוויק – מערכות הבטיחות האקטיביות שלה. אלה כוללות:
מערכת בלימה אוטונומית שמזהה גם הולכי רגל.
אזהרת מעבר נתיב – עברתם בטעות נתיב בלי לאותת? המערכת תנזוף בכם.
מערכת עזר לשמירה על נתיב – מסייעת אקטיבית להישאר במרכז הנתיב.
מערכת סיוע למניעת סטייה מהכביש – כמו שמירה על נתיב, אבל רק עבור ירידה לשוליים.
מערכת זיהוי תמרורים – מציגה את התמרור האחרון שזוהה.
מערכת בקרת שיוט אדפטיבית וחכמה – יודעת להאט כשמישהו חותך אתכם, מדברת עם מערכת זיהוי התמרורים כדי להגדיר אוטומטית את מגביל המהירות.
בקרת שיוט אדפטיבית עם מעקב מהירות נמוכה (רק בגרסאות אוטומטיות) – יודעת לעקוב אחרי המהירות של הרכב שלפניכם תוך שמירת מרחק. אם הוא מאט, נוסע לאט או בולם לחלוטין, גם המערכת תעשה זאת. כשהוא מתחיל לנסוע שוב מעמידה, לחצו על דוושת ההאצה והמערכת תחזור לעקוב אחריו.

בנסיעה כל זה עובד בצורה מרשימה. מחוץ לעיר, זה מרגיש כאילו אתם ברכב אוטונומי. כמובן שעדיין הנהג צריך להיות מרוכז ולאחוז בהגה, אבל עכשיו בהונדה סיוויק החדשה, יש לו רשת בטיחות מרשימה שעוטפת אותו, ורמת הביצוע של המערכות גבוהה.

במבחני ריסוק רשמיים של ה-EuroNcap, הונדה סיוויק זכתה ל-4 כוכבי בטיחות מתוך 5, עקב ציון נמוך בהגנה על ילדים. 

הונדה סיוויק החדשה. מבחן דרכים

ביצועים

להונדה סיוויק החדשה, גרסת רכב המבחן, מנוע ליטר מוגדש בעל 3 צילינדרים, 129 כוחות סוס ב-5500 סל”ד ו-18.3 קג”מ ב-1700 סל”ד, והאצה מאפס ל-100 קמ”ש תוך 10.6 שניות.
המנוע משודך לתיבה הילוכים רציפה בת 7 הילוכים, עם אופציה להילוך “ספורט”, ומאחורי ההגה, מנופי העברת הילוכים. 

למנוע הליטר של הסיוויק יש הרבה כוח, והשילוב עם התיבה הרציפה, מאפשר לנצל אותו היטב. בהתנהלות רגילה בעיר, לא צריך ללחוץ על הסיוויק, המהירות תיצבר בקלות ובעקביות.
ספיגת השיבושים של ההונדה טובה מאד ופסי האטה נבלעים בקלות. בתוך העיר גם קל לתמרן עם המכונית. לחובתה עומדים שני דברים: הרעש שבוקע מהמנוע בתחילת נסיעה ממצב עמידה, ומערכת ה-start-stop, שפעילותה מורגשת מדי. 

גם מחוץ לעיר לא חסר כוח. במהירויות כביש שש המנוע לא מרגיש חנוק, וספיגת השיבושים, הנוחות והיציבות טובים. כשמגיעים לכביש מפותל ההונדה פשוט זורחת. ההתנהגות טובה, האחיזה גבוהה, התיבה במצב ספורט, והחיוך לא יורד מהשפתיים. קל וכיף לנהוג עם ההונדה בעיקולים, והיא מתמודדת היטב עם שינויי כיוון וגובה. פשוט כיף. גם בנסיעה בינעירונית נשמעים רעשי כביש, וגרגור המנוע נשמע כל העת. לעומת זאת, בידוד רעשי הרוח מוצלח.

צריכת הדלק טובה. מחוץ לעיר הצלחנו להגיע בנסיעה מתונה אף ל-20 ק”מ לליטר. בסה”כ, בימי המבחן קיבלנו כ-12.5 ק”מ לליטר בממוצע.

כל זווית בצבע, הונדה סיווק החדשה

כפי שכבר הבנתם, הסיוויק היא מכונית של ניגודים. מרגשת מבחוץ, אפורה מעט מבפנים. מאובזרת מאד בחלקים מסוימים, וחסרה באחרים. בטיחות אקטיבית מעולה, בטיחות פאסיבית פחות.
בסופו של מבחן הדרכים שלי איתה התחברתי אליה, הבנתי אותה, ואהבתי אותה.
האם היא מתאימה לכל אחד? לא. יש טובות ממנה.
אבל אם אתם מחפשים מכונית למשפחה ל-4 נפשות, מעוצבת, מושכת מבטים, מצוידת במערכות עזר כמעט אוטונומיות מחוץ לעיר, ובעיקר כזו שתספק לכם כיף והנאה בכבישים הנכונים – הדור העשירי של הונדה סיוויק זו המכונית בשבילכם.

ענת דניאל – מלכת הכביש על הסיוויק החדשה

המפגש הראשון עם הסיוויק החדשה היה מעניין, אי אפשר להתעלם מהעיצוב המאד ייחודי שלה, חדש לחלוטין. שילוב של כמה מכוניות יחד – כאילו גזרו מהם את החלקים האטרקטיביים וכך יצאה סיוויק חדשה – עם חזית “אגרסיבית”, עיטורים ספורטיביים בצורת כונסי אוויר בצדדים מאחור ומקדימה. עמוסה ומעניינת, והצבע האדום מוסיף לה ללוק מאד.

נסעתי בה מעט מאד, אבל התרשמתי לטובה מההאצה שמספק מנוע הליטר, הוא לא מרגיש קטן. הטורבו עושה לו טוב. תיבת ההילוכים הרציפה, שאוהבים לא לאהוב, משתלבת טוב במהירות חוקית, ולא גורעת מביצועי המנוע. אם תרצו לחוות נסיעה קצת ספורטיבית, אל תשכחו להכניס להילוך S, וליהנות ממשיכות הילוכים, וקצב נהיגה גבוה יותר ומהנה.

אני לא נמוכה, (1.68), אבל בסיוויק הרגשתי קצת “פתית”, קטנה. בכיסא הנהג, כיוונתי את המושב גבוה גבוה, ועדיין בפניות, וכיכרות, הבליטות בצידי מכסה המנוע הסתירו לי מעט את שדה הראייה. במושב מאחור הרגשתי מלכה – זכיתי למרווח ברכיים, רגליים, ראש, בשפע. 

הונדה סיוויק האצ’בק החדשה, בגרסת הליטר (מנוע 1,000 סמ”ק), לא הביאה איתה בשורה ענקית לדגם הסיוויק, או לקטגוריית המשפחתיות הסופר פופולריות, ביניהן היא נמנית, אבל היא זכתה לשדרוג מהותי וחשוב כשצוידה במערכות בטיחות מתקדמות, כשעוצבה באופן ייחודי, ושמרה על מרווח פנים טוב וראוי למשפחה.

חשוב מכל, הונדה סיוויק החדשה, גם בדור העשירי, היא מכונית אטרקטיבית מספיק לחולי המותג הונדה, ומעריצי הסיוויק על כל דורותיו. ויש גם את גרסת ה-1.5 עם 182 כוחות סוס, שאנחנו חייבים לשים עליה את הידיים.

מחירים (החל מ):
דגם אוטומטי למנוע 1.0 טורבו בעל 129 כ”ס – 131,900₪.

דגם ספורטיבי אוטומטי, 1.5 טורבו עם 182 כ”ס – 144,900₪.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “הונדה סיוויק החדשה מבחן דרכים”

  1. קניתי 2019 1.5 182 כ”ס עשיתי טעות ולא עשיתי בה נסיעת מבחן הרעש בתוך הרכב מהכביש מזוויע וגורם לי לא לרצות לנהוג ברכב …..אם הייתי יודע לא הייתי קונה אותה ובעבר היו לי מספר הונדות….במוסך נאמר לי לנסוע ברכב 3000 ק”מ והרעש יחלוף עכב שחיקת הצמיגים….מערכת המולטימדיה מדיה נתקעת לפעמים בעת הכנסת ידית ההילוכים לרוורס לכן אין לסמוך על המצלמת הרוורס מאחר שאתה מקבל תמונה קפואה ולא וידיאו כסא הנוסע ליד הנהג נמוך מכסא הנהג וללא כיוון…עד כאן הבעיות עכשיו נעבור לתשבוחות מנוע וגיר מעולים והשילוב בניהם מצויין הרכב עם הרבה כוח ומהיר ביצועים מעולים יציב מאוד העקיפות ובעליות צריכת דלק בנסיעה לאילת. הרכב בכביש הערבה צרך 5.9 ליטר ל100ק”מ שזה 17 ק”מ לליטר בנסיעה רגועה במהירויות של 110 קמ”ש ל90 קמ”ש עם לחיצות קיק דאון רק בעקיפות בכל הנסיעה עם העליות של מצפה רימון הרכב צרך 6.5 ליטר ל 100 ק”מ שזה 15.5 ליטר נתונים יפים של צריכת הדלק.
    מערכות הבטיחות ברכב יעילות ומעולות.
    הדבר היחיד שמטריף זה רעשי הכביש את זה כבר אמרנו וזה מטריד באופן מיוחד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen + 10 =