הונדה סיוויק החדשה (1.5 טורבו) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

עדיין מתרגשים מהעובדה שהסיוויק קיבלה מגדש טורבו: יצאנו לבחון את ההונדה סיוויק החדשה בגרסת 1.5 ליטר טורבו

הונדה סיוויק 1.5 ליטר טורבו במבחן דרכים

מאת: רועי בורר

לא מזמן התרשמנו לטובה מהונדה סיוויק האצ’בק החדשה בגרסת הבסיס, מנוע בנפח ליטר. והיום לקחנו לנסיעת מבחן את האחות החזקה יותר, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו. מה ההבדלים? ובעיקר, האם היא שווה את תוספת המחיר? יצאנו לנהוג ולבדוק.

מראה חיצוני

הונדה סיוויק החדשה היא מכונית מוחצנת, מלאת זוויות, קימורים וכנפונים. כאשר הגרסא החזקה (1.5 ליטר) קיבלה עוד קצת סטרואידים. מלפנים, תמצאו פנסי לד, ופנסי ערפל לד, שמבהירים לכל מי שרואה אתכם במראה לזוז מהדרך, ומהר. בצדדים, חישוקי 17 אינץ’, קרביים עם צמיגים רחבים, לטובת אחיזה מוגברת, וחלונות אחוריים כהים. מאחור, צמד אגזוזים במרכז, והפגוש האחורי משלימים את ההופעה (ועל הדרך גונבים נפח מכובד מתא המטען). אם חשבתם שהגרסא הבסיסית מושכת מבטים, בגרסא החזקה בכלל תרגישו כמו וין דיזל במהיר ועצבני.

מבפנים

פנים הרכב ממשיך באותו קו עיצוב – יש הרבה מפלסים, הרבה תאי אחסון, ומושב הנוסע נשאר נמוך. הגרסא הזו כוללת שיפור ברמת החומרים בתא הנהג, וכוללת כיסוי הגה מעור שהרבה יותר נעים למגע. בשביל הטאצ’ הספורטיבי נוספו דוושות אלומיניום וגימור דמוי סיבי פחמן לרוחב הדשבורד.

האבזור בגרסא זו קיבל תוספת משמעותית. מוכנים? קחו אוויר וקבלו את התוספות: בקרת אקלים מפוצלת, חיישן גשם ומגבים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית, כיוון חשמלי לתמיכת המותניים במושב הנהג, משענת יד אחורית, תאורת אווירה ותאורת תא כפפות, מולטימדיה מקורית עם מסך 7 אינץ’ שכוללת גם מצלמת רברס, בלוטות’ ועוד שלל חיבורים וכניסות.

מראה חיצוני מוחצן ומלהיב. הונדה סיוויק החדשה
קפיצה באיכות החומרים בתא הנהג

בעיניי, בזכות השיפור בחומרים ובזכות תוספת האבזור המכובדת, גרסא זו הרבה יותר נעימה לשהייה מאשר גרסת הבסיס. עם זאת, תפעול מערכת המולטימדיה מסורבל, ופחות אהבתי את העובדה שגם השליטה על בקרת האקלים נעשית דרך המולטימדיה ולא באמצעות כפתורים פיזיים, מה שדורש ממני הורדת מבט מהכביש.

נציין שחבילת הבטיחות האקטיבית המצויינת של הגרסא הבסיסית נמצאת גם כאן במלואה.

איך היא בתנועה?

כשבחנתי את הגרסא הבסיסית, חשבתי שהיא אחת המשפחתיות המהנות מבחינה דינאמית. לגרסא ההיא היה מנוע שלושה צילנדרים בנפח ליטר, שהפיק 129 כוחות סוס.

בגרסא החזקה יותר יש מנוע 1.5 ליטר וארבעה צילנדרים, שמספק לא פחות מ-182 כוחות סוס. אני אגיד את זה שוב – מאה-שמונים-ושניים כוחות סוס שמחכים לפקודתכם במכונית משפחתית! המנוע משודך לתיבה רציפה בעלת 7 “הילוכים”, לבחירתכם, מצב נהיגה ספורטיבי, וגם מנופי החלפת הילוכים מאחורי ההגה.

182 כוחות סוס ותיבת הילוכים רציפה

אז איך כל זה מרגיש?

קודם כל – תיאום ציפיות: מי שמצפה למכונית אטרף עם סכין בין השיניים – שישיכח מזה. הסיוויק הזו היא מכונית חזקה, חזקה מאד אפילו, אך תיבת ההילוכים הרציפה משתלטת ומעבירה את הכוח באופן עקבי, מתורבת ולינארי. אין כאן התפוצצויות ובעיטות בגב, אלא כוח שנבנה ונותן דחיפה בכתף.

בפן הדינאמי, המהנדסים של הונדה שמרו על ההתנהגות המעולה כמו בגרסת הליטר. הסיוויק כיפית, דינאמית וזורמת בפיתולים. בזכות שפע של כוח, היא מהירה מאד גם ביציאה מהפיתולים וגם בכביש הישר, והופכת כל עקיפה למשחק ילדים. בשתי מילים – תענוג אמיתי.

בשלב זה אתם בטח שואלים את עצמכם – הכל טוב (מאד) ויפה, אבל מה המחיר שצריך לשלם ביום יום? ובכן, הפתעה. כמו באחות החלשה יותר, גם כאן הנסיעה מאד נוחה בעיר ומחוצה לה. ספיגת המהמורות טובה, והנוחות לא נפגעת למרות החישוקים הגדולים והצמיגים הקרביים.

מכיוון שכאן מדובר במנוע 4 צילינדרים, הוא גם נעים יותר ביום יום, הוא שקט יותר ומעביר פחות רעידות ורטט בעמידה. בגרסא זו, רעשי הכביש היו חזקים יותר מבגרסת הליטר, כנראה בשל הצמיגים הרחבים.

חזקה ומאובזרת, הונדה סיוויק 1.5 ליטר טורבו, החל מ-154,900 ש"ח

יאללה, מסכמים

הונדה סיוויק בגרסת 1.5 ליטר טורבו מצליחה לשמור על נקודות החוזק של הגרסא הבסיסית – גרסת הליטר, פלוס תוספות בצורת אבזור נוחות והמון כוח. בעיניי, הגרסא הזו היא ללא ספק הגרסא המועדפת של הסיוויק, ושווה בהחלט את תוספת המחיר.

רכב המבחן, דגם אלגנס אוטומטי עם מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 182 כ”ס – אוטומטי 154,900 ₪.
*קיים גם דגם אלגנס עם מנוע VTEC 1.6 ליטר ו-125 כ”ס – אוטומטי 134,900 ₪

follow and like
fb-share-icon0

10 Replies to “הונדה סיוויק החדשה (1.5 טורבו) – מבחן דרכים”

  1. קניתי הונדה סיוויק החדשה עם מנוע 1.0,מערכת מולטימדיה פשוט זוועה!!!! אין כלום, לא ניתן להעביר שירים מגלגל ההגה!!! לא נוח ונראה זול!!! אני לא מבין למה החליפו את המערכת המקורית!!! רכב יקר עם מלא אבזור בטיחותי ואין דבר בסיסי שבלעדיו זה לא שווה כלום!!! אכזבה גדולה!!!

  2. צדוק לוי מתל אביב. אם אתה רוצה שקט קנה הונדה סיוויק 1.5 ואחר כך נדבר אוטו ברמה 1 מעל כולם. כל מילה מיותרת נקודה !!! הגיב:

    אני קניתי הונדה סיוויק ספורט 2018 וקבלתי מטאור. ממש מטוס קרב. הנאה מושמת וכל נהיגה הופכ חווייה מרגשת רק חבל שלא היה דגם פלוס
    ברמה 1 מעל קצת יותר יקרה ושווה כל גרוש. ההונדה מורכבת האנגליה ולא בקוראה.

  3. יש לי את 1.5 טורבו ספורט נתחיל במה שגרוע ברכב רעש אימים בתוך הרכב של רעשי צמיגים וכביש מביא למצב שלא ניתן לשוחח בתוך הרכב אלא רק בהרמת קול, המושב של הנוסע ליד הנהג נמוך מאוד עד כדי מפריע ליושב בו וכן לשדה הראיה קדימה….לא ניתן לכיוון לגובה.מערכת מולטי מדיה מצלמת הרוורס נתקעת לפעמים ,לא ניתן להעביר שירים בUSB אלא רק לאחר כ 5 דקות של נסיעה המולטימדיה מדיה מתחילה להגיב,ברכב יש gps מקורי עם מפה של סלובניה….למה לא דאגו למפה של ישראל…לא יודע אם בכלל ניתן להתקין מפה של ישראל…תא המטען לא יודע מה חשבו לעצמם המהנדסים ְְְְְְְְְְְְְְְְיצרו כיסוי תריס צידי על הפנים
    עכשיו למה שטוב ברכב . ..בשתי מילים רכב פצצה מאיץ כמו טיל במיוחד במצב ספורט שילוב מצויין בין המנוע והגיר.בנסיעה לאילת לא מאומצת עד 100 קמ”ש הרכב צרך 1/17 ליטר בדרך חזרה בנהיגה עצבנית ומאומצת יותר עם הורדות הילוכים ועקיפות במהירות גבוהה עד 130 קמ”ש הרכב צרך 1/15 ככה שצריכת הדלק הרכב
    מעולה יציב מאוד מעולה בסיבובים…לא אדבר על כול באיבזור הבטיחותי והאיבזור באופן כללי

  4. קיבלתי הודנה סיוויק 1.5L Turbo חדשה בחודש יולי 2019, התקנתי מערכת אנדרואיד אוטו לטלפון הנייד שלי והופ הכל נמצא, כולל מערכת מולטימדיה וכולל spotify. ניתן לנווט ב- waze ואין שום בעיה במערכות השונות. בנוסף יש לי חיבור לvpn בבית ואז יש לי את כל מה שאני צריך כולל שליטה על מוזיקה גם בשרת plex בבית. מבחינת נסיעה אני מרגיש שונה מטויוטה קורולה ידנית שנסעתי איתה 13 שנים. התגובות יותר מתונות. צריך ללחוץ על הגז ולחכות שהמחשב יבצע את החישובים המתאימים ואז הוא מאיץ. במצב חסכוני הכל באיזי. כשאתה משתולל במצב ספורט צריכת הדלך עולה פלאים. לא מפריע לי הרעש שאנשים מתלוננים עליו.
    פעם ראשונה שאני יכול לראות מכוניות בתוך המראה הפנימית שלי כי אני מצליח לעקוף אותם!

    מערכות הבטיחות מדהימות. מערכת לשימרת נתיב ממש טובה אם כי צריך לדעת היטב מתי להפעיל אותה. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מדהימה גם בביצועים שלה. אפשר ממש לעקוב במהירות אחרי רכבים שנמצאים מולך. ממש רכב מהנה.
    הדבר היחיד שהורס את החוויה של המכונית הזו היא התלונות של משתמשים ברכב בצפון אמריקה על בעיות במנוע והחשש מאמינות המנועים הללו בשנים הקרובות.

  5. שלום! יש לי סיוויק טורבו 1500, שהקנה לפני 8 חודשים, נסעתי כ6000 ק”מ. לאחרונה נדלק סימן המדמה מכונית עם חץ ןמולו מפתח, על מה זה מעיד? והאם אפשר להמשיך לנסוע?

  6. אבי, אנחנו נזהרים מלענות על כאלו נושאים.
    בגדול, זו יכולה להיות בעיה בקידוד המפתח, אבל אם הרכב מתניע כרגיל, אז ככל הנראה שאין בעיה.
    אם הנורה הזו מהבהבת, אתה צריך לפנות לאחד ממרכזי השירות של הונדה.

    באחד הפורומים, מישהו ציין בעיה במצבר…

    בין כה וכה, בשביל השקט שלך ותקינות הרכב בהמשך תלך לבדוק שלא מתחילה בעיה.

  7. התאורה בתוך האוטו הפסיקה להתעמעם בהדרגה…..מה עושים?
    לחצתי על הנורה, ויש רק שני מצבים – כבוי או דלוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 + 7 =