החיים עם הונדה ג’אז: ביצועים אמינות אחזקה טיפולים שוטפים ועלויות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הונדה ג'אז יד 2
החיים עם הונדה ג’אז – טור אישי

 

החיים עם הונדה ג’אז: איתמר ג’ורג’, בעלים גאה של הונדה ג’אז מספר ומעיד בפירוט, על הביצועים, אמינות, אחזקה שוטפת, טיפולים שוטפים ועלויות של הרכב האהוב

 

חיים בקצב הג’אז – טסטימוניאל מאת: איתמר ג’ורג’

 

אחד מעיתונאי הרכב הכי אהובים עלי היה ויישאר רוני אהרנוביץ ז”ל. מעולם לא פגשתי אותו, מעולם לא הסכמתי עם דעותיו הפוליטיות, אבל יש המון דברים שגורמים לי להעריך אותו מאוד: הוא חד כתער ולא נושא פנים לאף אחד, דעתן (לייק) ובז לתרבות העדר (ביג לייק!), כותב ברמה מאוד גבוהה, וכשיש לו מה לומר – הוא לא ישתוק ולא יחסוך במילים. רוני ז”ל כתב פעם בעבר ש”לעולם אל תקנו את אותה מכונית”. אז איך זה, שלמרות האהבה לנהיגה בפיתולים, לגיר רגיל, להגה ושלדה מתקשרים ולמרות ההערכה הרבה לרוני אהרנוביץ ז”ל, בחרתי שוב לרכוש את אותה הונדה ג’אז? (כמעט). התשובה לכך, בטור הצרכני שלפניכם.

 

אוגוסט 2011

שעת בוקר מוקדמת. אני מגיע מהדרום מלא בהתרגשות. אני נכנס למסלול הסגור (אללה ירחמו) בכוכב יאיר עם פולקסוואגן פולו שנת 2007 עם מנוע 1400 וגיר רגיל. הוואגית החמישית במשפחה והרביעית עם מנוע 1400 ותיבה ידנית שעד היום (מרץ 2022) נמצאת בשימוש המשפחה חיה ובועטת!.
לא, אין נהג אוטונומי כמו בטסלה חס ושלום, זה לא הסמארטפון על גלגלים שהדור הזה מכור אליו שחלילה חלילה לא יפסידו שנייה בפייסוש או באינסטוש תוך כדי נהיגה.
אפילו מראות מתקפלות אין. לא מושבים מחוממים. הדגם הכי הכי פשוט, טרנד.
לא לא, אין ESP. אבל יש הגה מתקשר (יחסית), שלדה טובה, מנוע יחסית זריז לבודי הקטן והמון הנאה!.
לפני שאני עולה להגה המדריך עובר איתי על מושגים שמעולם לא חשבתי עליהם ובוודאי שלא נלמדו בשיעורי הנהיגה. אחרי ההסבר התיאורטי, עולים על המסלול.
בלימת חירום, התחמקות ממכשול, בלימה בסיבוב, 5 שעות של לימוד חוויתי שלא אשכח.
“רחמנות על הקלאץ’!!!!” אמר לי המדריך. “תן לברקסים להתקרר! יש ריח של שרוף!”
זה בעיקר מה שאני זוכר. אגב לדואגים שבניכם, לפולו שלום, הקלאץ’ עדיין לא הוחלף מאז למרות שעברו כ- 100000 ק”מ ומעל 10 שנים. יצאתי משם עם כאבים ברגל שמאל ועם חיוך ענק על הפנים. נהיגה במסלול סגור עם מדריך מקצועי צמוד, זו בהחלט חוויה מהנה ומועילה.

 

נובמבר 2018

יום שישי, שעת בוקר מוקדמת. ההתרגשות עזה כמו ילד שהולך לקבל את הבינבה שלה חיכה המון זמן. מתייצב בסניף טרייד יבואן רשמי ומוכר. אוסף אותי הנציג והולכים לבדיקה במכון שבחרתי מראש. לאחר חודש מייגע של חיפושים אני רוכש הונדה ג’אז 1300 גיר רציף מסוף 2015, דגם קומפורט עם בלימה אוטונומית, צבע שחור, יד 1 עם 35000 ק”מ. הרכב מאובזר ומדוגם מכל טוב יחסית לשנתון ולקטגוריה. יש בלימה אוטונומית עירונית, מולטימדיה דיי פשוטה, כמובן ESP ועוד שלל מערכות בטיחות והתראה מקוריים מהיצרן, חלונות חשמליים, חיישן אור, חיישן גשם, מראות חשמליות מתקפלות ועוד.

אבל רגע, היהפוך איתמר את עורו? איך זה יכול להיות שבחרת בהונדה ג’אז ולא באיזו הוט-האץ’ קטנה וזריזה?!.

 

נחזור לרוני אהרבוניץ. לקחתי את המלצתו של רוני ז”ל לערוך “רשימת קניות” לפני שרוכשים מכונית חדשה.  אז נכון, אני אוהב נהיגה, אוהב מנוע חי ובועט, אוהב גיר רגיל, אוהב מכוניות גרמניות אבל משנת 2011 דברים השתנו וצריך להכין “רשימת קניות” חדשה ונכונה עבורי. הדרישות שלי לפי סדר עדיפות היו לצורך העניין:

  1. בטיחות – הכי חשוב 5 כוכבי בטיחות/ציון גבוה במבחני ה IIHS. אם אפשר בלימה אוטונומית זה בונוס אבל לא דיל ברייקר.
  2. חסכון בדלק. הרכב ייסע לא מעט ולכן הפרמטר הזה חשוב מאוד.
  3. מרווח פנים (2 כסאות בטיחות לילדים מאחור).
  4. תא מטען סביר שיכול להכיל טיולון.
  5. נוחות ונסיעה שקטה עד כמה שניתן.
  6. אמינות וזמינות חלקי חילוף.
  7. מחירי ביטוח סבירים.

 

הונדה ג'אז היברידי
הונדה ג’אז מודל 2015

 

התקציב הזה מוגבל ולכן מה שעלה על הפרק זה בעיקר יד 2, אבל החיפוש הוגבל לרכב שנסע עד 40000 ק”מ והיסטוריית טיפולים מסודרת ומתועדת זה דיל ברייקר מבחינתי. האפשרויות שעלו – מאזדה 2, סיאט איביזה/לאון, מאזדה 3 האצ’בק, הונדה סיוויק האצ’בק (למרות שהן לא חסכוניות כ”כ מצאתי כמה עם ק”מ מאוד נמוך בזמנו ומחיר אטרקטיבי).

 

  1. בטיחות: לג’אז 5 כוכבי בטיחות במבחן ה EuroNcap האירופאי, מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית עירונית, זיהוי תמרורים, התראה מקורית על אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב, חיישנים קדמיים ועוד. מה שעוד תרם עוד לבחירה שלי בג’אז הוא שהיא עברה בהצלחה את מבחן ה IIHS האמריקני ובמיוחד את מבחן ה-Small Overlap שהרבה מכוניות שקיבלו 5 כוכבי בטיחות במבחן האירופאי פשוט התפוררו במבחן הזה וכן את המבחן שבודק חוזק גג.

 

  1. חסכון בדלק: מאוד רציתי רכב דיזל או היברידי אבל בתקציב שלי הייתי צריך להתפשר על רכב שנסע המון ק”מ או רכב משנתון ישן לאור הביקוש הרכב לרכבי דיזל / הייבריד וזה מבחינתי פשרה לא נכונה לטווח הארוך.לג’אז צריכת דלק טובה.

 

  1. מרווח פנים: במילה אחת: וואו! הרכב מתוכנן בצורה פשוט גאונית. סופר מיני מרווחת מאוד שמעניקה מרווח פנים נדיב מאוד ליושבים מאחור מבלי להתפשר על הנוחות בכניסה לחניות צפופות. התכנון פשוט גאוני ומושבי ה Magic Seats תורמים לזה לא מעט!. הרכב אמנם לא רחב כמו סיאט איביזה החדשה, אבל מבפנים לא מרגישים מצוקה כלל והתכנון פשוט גאוני. מה גם שתא הנוסעים מאוד מזמין ונותן תחושה של רכב מקטגוריה אחרת לחלוטין, ולחלק מרכבי סופר מיני אחרים בקטגוריה כמו טויוטה יאריס למשל, הג’אז נותנת הרגשה של מספר עשורים קדימה.

 

  1. תא המטען: נוח מאוד להטענה והוא גדול מאוד ביחס לסופר מיני, כ 350 ליטר.
    מי אמר גאונות ולא קיבל?.
  2. נוחות נסיעה: שיכוך המהמורות טוב, אמנם לא מדובר על נוחות הנסיעה של סיטרואן סי-5 אבל בהחלט עושה את העבודה.

 

  1. אמינות וזמינות חלפים: לג’אז יש מוניטין טוב של אמינות. נכון, אין איזה נתון רשמי שאפשר להתייחס אליו כמו שרוני ז”ל נהג לומר מכיוון שאין לנו גישה למחשבי היצרנים, אבל הג’אז זכתה במקום טוב באחד הסקרים הגדולים של אמינות באירופה לא מזמן. נכון שהסקרים הללו שמתפרסמים חדשות לבקרים לא בהכרח נכונים וגם לא פעם אנחנו מגלים תביעות ייצוגיות נגד יצרנים שמעולם לא חשבנו שלמכוניות שלהם יהיו תקלות חמורות, אבל נו, אפשר מבחינתי לצרף את הסעיף הזה לרשימה.

 

  1. מחירי ביטוח זולים: כאן כבר היה פער משמעותי. אם אני משווה את מחירי הביטוח שביקשו ממני ב 2018 בין ג’אז לסיאט איביזה למשל (שאני מאוד אוהב, כבר אמרתי שאני אוהב מכוניות גרמניות?) הפער עמד על כ- 2000 ₪ לשנה. כנ”ל מאזדה 3 האצ’בק.

 

מבחינתי הג’אז ניצחה כאן בגדול מכיוון שהיא מתאימה בדיוק לרשימת הקניות שהכנתי.
היה קשה מאוד למצוא אחת כזו לפני 3 שנים אבל אחרי חיפושים מייגעים מצאנו את הכלה, קל וחומר בתקופה זו שבעקבות משבר השבבים המשימה הפכה למאתגרת יותר.
הרכב היה בבעלותנו קצת מעל 3 שנים ומעל 80000 ק”מ עד שעבר תאונה ונאלצנו לחפש רכב אחר.

אז נכון, רוני ז”ל כתב לא לרכוש שוב את אותה מכונית, אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל.
אחרי 3 שנים ומעל 80 אלף ק”מ שהרכב היה בבעלותנו, ולאחר שעברתי שוב על “רשימת הקניות” שלי הגעתי למסקנה שהרכב הבא יהיה אך ורק…הונדה ג’אז.

הג’אז מסוף 2017 דיי דומה לקודמתה אך טיפה שונה. היא טיפה יותר שקטה מה 2015 למרות שחיצונית זו אותה מכונית, עם אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים (לדבריו של יועץ שירות במוסך של הונדה מדובר בשינוי שהם עשו במערכת שימון המנוע ובהוספת חומרי בידוד).
מערכת המולטימדיה משוכללת יותר מזו שהייתה ב 2015 ו…זהו בגדול.
במשך כל התקופה שהג’אז 2015 הייתה אצלנו היא הציגה אמינות מופתית. חוץ מטיפולים קבועים, צמיגים ומצבר שהוחלף במסגרת האחריות, לא הייתה שום תקלה משביתה.

הונדה ג'אז 2018
הונדה ג’אז טיפולים ועלויות

מחירי ביטוח:

2018-2019 – חובה + מקיף לכל נהג מגיל 30 ומעלה- 3477 ₪.

2019-2020-  חובה + מקיף לכל נהג מגיל 30 ומעלה- 3317 ₪.

2020-2021-  חובה + מקיף לכל נהג מגיל 30 ומעלה- 3114 ₪.

2021-2022-  חובה + מקיף לכל נהג מגיל 30 ומעלה- 3000 ₪.

המחירים מ 2018 עד 2020 יקרים יותר בגלל עבר של תביעה, אמנם היו פוליסות זולות יותר במהלך כל השנים בפער של כמה מאות שקלים אך הפוליסות הללו לא כיסו מספיק נזקים (למשל פנסים ומראות, רעידות אדמה, מהומות, השתתפות עצמית גבוהה יותר וכו’).

צריכת דלק:

צריכת הדלק של הג’אז עמדה בממוצע של 1:15-1:16 כאשר הנסיעה היא בעיקר בין עירונית ולעתים קרובות עם מזגן והתמודדות עם פקקי תנועה שלא בדיוק תורמים לצריכת הדלק. צריכת הדלק נמדדה ללא שימוש במערכת ה S&S שיש לציין מאוד מציקה ולכן מנטרלים אותה בתחילת הנסיעה.

 

צמיגים:

במהלך השנים שהרכב היה אצלנו החלפנו מספר פעמים צמיגים:
פעם אחת בעת רכישת הרכב, פעם שנייה בעקבות נזק לצמיגים, פעם שלישית בעקבות בלאי טבעי ובפעם הרביעית בעקבות נזק לצמיג (גרים בשכונה שנמצאת בבניה ולכן הכבישים כאן לא טובים וסובלים לעתים תכופות מתקרים בצמיגים). מחיר החלפת צמיגים לחברה טובה ולא יקרה כגון Falken ZE310- כ- 300 שקלים לצמיג.


טיפולים שגרתיים:

 

הרכב טופל אצל הבעלים הקודמים במוסכים מורשים של הונדה. אני המשכתי את המגמה מטעמי נוחות וקרבה למקום העבודה של המוסך. מבחינת טיפולים צריך לשים לב שיש להחליף שמן גיר כל טיפול שני (שנתיים או 30000 ק”מ הקודם מבניהם). בנוסף, אחת למספר שנים (כמדומני 5 שנים) או 75000 ק”מ יש להחליף מסנן דלק וזו חתיכת עבודה. המסנן לבד עולה משהו כמו 500 שקלים והעבודה עצמה לוקחת משהו כמו 3 שעות.

טיפול ראשון – שמן מנוע, מסנן שמן, רפידות בלמים מקוריות- 1300 ₪.
טיפול שני – שמן מנוע, מסנן שמן מקורי, מסנן אוויר מקורי, החלפת שמן גיר – 1400 ₪.
טיפול שלישי – שמן, מסנן שמן, מסנן דלק – 1400 ₪.
הוחלפו רפידות קדמיות של TRW + צלחות בלימה של Samko במוסך כללי- 600 ₪.
טיפול רביעי – שמן מנוע, מסנן אויר מקורי, מסנן שמן, החלפת נוזל בלמים, החלפת שמן גיר- כ- 1500 ₪.
טיפול חמישי – שמן מנוע, מסנן שמן, מצתי אירידיום מקוריים (בפעם הראשונה)- 1360 ₪.
טיפול שישי – שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן מזגן, רפידות + צלחות בלימה קדמיות (Brembo, נרכשו עצמאית)- סה”כ  כ- 2000 ₪.

סה”כ עלות טיפולים במשך 3 שנים וכ- 80000 ק”מ: 9560 ₪
סה”כ עלות ביטוח חובה ומקיף במשך 3 שנים :        9908 ₪
ירידת ערך במשך 3 שנים:                                   13500 ₪  
הפסד ימי עבודה:                                               0
תיקונים שלא במסגרת טיפול שוטף:                      0 ₪

 

בשורה התחתונה, ג’אז הייתה עבורי בחירה מושכלת וטובה. הלב אמנם רצה אחרת, אבל בסופו של דבר הראש קובע. אולי בעתיד, “רשימת הקניות” תתעדכן לרכב מרגש יותר.

 

תודה לענת דניאל על ההזדמנות לכתוב את הטור באתר, ותודה לדור אהרנוביץ על הטיפים לעריכת הטור.

תודה לרוני אהרנוביץ’ על כל השנים הללו שלימד אותי המון ועל התרומה שלו לענף הרכב. נוח על משכבך בשלום רוני.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × four =