היברידי לייט: סוזוקי ויטרה Hybrid החדש (1.4 ל’) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לסוזוקי ויטרה טורבו Hybrid
מבחן דרכים לסוזוקי ויטרה 1.4 ל’ טורבו Hybrid

סוזוקי ויטרה, אותה אגדת שטח שהפכה לרכב פנאי, מגיע לארץ בגרסה היברידית וירוקה, אז לקחנו אותו לסיבוב. בסוף המבחן נגלה האם סוזוקי ויטרה Hybrid הוא באמת היברידי, כמה דלק חסכנו, ובעיקר מה זה אומר עלינו. תשארו איתנו.

 

ראשית, מספר מילים על אולם התצוגה החדש של סוזוקי. אם מישהו חושק בקפיצה קטנה ליפן, מבלי לטוס 12 שעות, מוזמן לבקר באולם התצוגה החדש של סוזוקי ברחוב יגאל אלון בתל אביב. מדובר באחד מאולמות התצוגה היפים בישראל, לדעתי. הוא מעוצב בסגנון יפני, כיאה לארץ המקור של המותג. המבנה גדול עם דלתות פוסומה מסורתיות לבנות, בשילוב עיגול אדום גדול כמו בדגל יפן, מזרקת מים מפכפכת במרכז האולם בעיצוב זן יפני, ועמדות במבוק מרהיבות לנציגים, כל אלה מקיפים את רכבי המותג. שאפו.

היום באנו לבחון את הסוזוקי ויטרה Hybrid החדש. מבט חטוף מבחוץ, אין שום סממן חיצוני שמסמן שמדובר בגרסא היברידית. למעשה, למעט צבע המרכב הטורקיז-ירקרק של רכב המבחן, אין שום סימן ל”ירוק” פה. אני מתקרב עוד קצת, ומגלה כיתובי Hybrid בצידי הרכב, ומאחור. שום ייצוג חיצוני לטכנולוגיה ההיברידית, לגולת הכותרת של גרסת הויטרה החדשה. איך אמרו אסי וגורי? פה חשדתי.

 

סוזוקי ויטרה חזית

סוזוקי ויטארה 2021
סוזוקי ויטרה היברידי

 

אז זהו. זה הזמן לגלות מה הסיפור?. האם מדובר באמת ברכב היברידי? ובכן, מדובר בגרסת Mild Hybrid. מה זה אומר, בעברית? זה אומר – רכב היברידי מתון, כלומר יש פה מנוע בעירה בנזין בשילוב סוללת 48 וולט הנטענת מאנרגיית בלימה ונותנת לנו שיפור, חיסכון קליל בצריכת הדלק ושיפור בפליטת המזהמים, בעיקר בעת התנעה, או בעת עמידה, עם מערכת ה-Start-Stop. אם תהיתם, מדובר בעיקר ברצון להפחית את פליטת המזהמים לפי התקן המחמיר האירופאי, ה-WLTP, ובכך, להמשיך בשיווק הויטרה בשווקים נוספים בעיקר באירופה, ואכן סוזוקי ויטרה הייבריד או המיילד-הייבריד החדשה מקבלת את הציון הירוק הנכסף! 4 (מתוך 8) בעקבות כך. הצליח להם.

כאמור, מבחוץ, זאת אותה ויטרה מוכרת שנבחנה אצלנו על שלל גרסאותיה עד כה, למעט ריבוע מלבני קטן בגריל, לטובת טכנולוגיית רדאר חדשה, ולכן אין טעם לפרט מבחינת המראה. האמת, שזה די מאכזב אותנו להבין שמדובר באותו רכב, שהגיע בתצורתו אי שם באמצע העשור הקודם ב-2015, ועבר מתיחת פנים קלילה ב-2018, עם אותו המראה! גם בתצורת Hybrid ב2021. יחד עם זאת, שינוי משמעותי כן נעשה בבטיחות – מערכות בטיחות מתקדמות נוספו, בנוסף למערכת מולטימדיה מקורית, (עד כה הויטרה הגיעה עם מולטימדיה בפיתוח והתקנה מקומית), וכעת משווקת עם מערכת מולטימדיה מקורית של היצרן, עם חיבורי APPLE CARPLAY ו-ANDROAID AUTO, ברמת הגימור JLXV הנבחנת.

 

ויטרה בשטח
נסיעה מהנה בשבילים. סוזוקי ויטרה

 

סוזוקי ויטארה למכירה
סוזוקי ויטרה 2021

סוזוקי ויטארה 2020 חוות דעת

 

פנים הרכב נותר זהה, וגם פה אינו מעודכן מספיק לשנתון הנוכחי. זה אותו דשבורד עם לוח שעונים אנלוגי. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה ראיתי ברכב חדש מד דלק שהוא מחוג. אפילו הדפדוף במסך המידע הדיגיטלי הקטן והפשוט למראה שבמרכז לוח השעונים, נעשה דרך שתי מוטות פלסטיק היוצאים מלוח השעונים, כאילו היינו בסוזוקי באלנו שנת 97′. עוד דברים שנמצא כאן, הם ידית בלם יד מסורתית וידית הילוכים. 

רוצים לבטל חלק ממערכות הבטיחות? תשכחו משליטה דרך מסך המולטימדיה, הכל נעשה דרך לחצנים גדולים מאחורי ההגה. הלכו חזק על הרטרו בסוזוקי. מה שכן, בסוזוקי מתגאים בצביעה דו גוונית וב-2 רמות גימור חדשות – JLV ו-JLXV הנבחנת פה כאמור.
כל זאת היה עוד מתקבל עד לפני כשנתיים, אך לא עוד. מפה אני קורא למהנדסי ומעצבי סוזוקי – חבר’ה הגיע הזמן להתקדם.

אם עד לפני שנתיים עוד הסתמכו פה על התקנה מקומית של מוביל איי, לפחות בתחום הבטיחות כאמור סוזוקי יישרו קו. הסוזוקי ויטרה Hybrid מגיעה עם טכנולוגיית מצלמה ורדאר המאפשרים בקרת שיוט אדפטיבית (שהחיינו), תיקון אקטיבי לשמירת נתיב, התראה על תנועה חוצה לאחור, זיהוי שטח מת במראות, 7 כריות אוויר, ועוד שלל מערכות, שמעמידות את הויטרה על ציון בטיחות 7 (מתוך 8) ברמת הגימור JLXV.

 

סוזוקי ויטרה מולטימדיה
נוספה מולטימדיה מקורית. סוזוקי ויטרה תא נהג
מקום מאחור סוזוקי ויטרה
תא נוסעים. סוזוקי ויטרה
סוזוקי ויטרה תא מטען
תא מטען. ויטרה

 

הגיע הזמן לראות באמת עד כמה חסכוני וירוק הויטרה Hybrid החדש. עם כל הרטרו, לפחות ההתנעה בלחיצת כפתור ולא עם מפתח. בחזית, הסוזוקי ויטרה מנוע 1.4 ליטר BoosterJet חדש בעל הספק של 129 כוחות סוס, ו-24 קג”מ מומנט. יש פה אמנם ירידה קלה מ-140 כ”ס, אך המומנט גבוה יותר. במהלך ההתנעה המנוע נעזר באותה סוללה שממוקמת מתחת למושב הנהג (ומוסיפה כ-15 ק”ג למשקל הרכב), להפחתת זיהום. יש פה את אותו גיר פלאנטרי שישה הילוכים מוכר טוב.

הנסיעה נעימה וחלקה, כמו גם העברת ההילוכים, ואני שם פעמיי אל עבר הדרום. הויטרה HYBRID אמנם מגיעה עם הנעה קדמית 2X4 בלבד בשלב זה, אך בהמשך תשווק עם מערכת הנעה כפולה AllGrip. הויטרה די זריזה ודינמית, ובכל לחיצה על דוושת הגז בתחילת נסיעה המערכת ההיברידית מתערבת לטובת זינוק מהיר יותר, אך אל לכם להתבלבל, היא לא נותנת שום תוספת כוחות סוס, כמו ברכב עם מנוע חשמלי והנעה היברידית.

 

סוזוקי ויטרה מנוע
מנוע 1.4 ליטר BoosterJet חדש בעל הספק של 129 כוחות סוס

 

מערכות הבטיחות עובדות מצוין, והמצטיינת שבמערכות היא מערכת המתריעה על רכב ב’שטח מת’, שעבדה מצוין, יותר מפעם אחת, בשל לא מעט שטחים מתים שאני מגלה במהלך הנהיגה בויטרה.
אני מגיע לאזור אנדרטת חטיבת הנגב המשופע בשבילים מהודקים, והויטרה מגהצת את השבילים המעוקלים בצורה נעימה, בלי יותר מידי טלטולים או זוויות גלגול מיותרות. מערכת בקרת הירידה במדרון עובדת מעולה, כאשר מהירות הגלישה מטה סבירה, ואינני נדרש כלל לשימוש בדוושת הבלם.

המושבים, משולבי הבד-עור נוחים, ואף נותנים תנוחת נהיגה טובה. נקודה נוספת לזכות הויטרה היא מערכת המיזוג, שאולי קצת מרעישה בעוצמה גבוהה, אך מקררת נפלא, יחד עם זאת, בעמידה ברמזור, המיזוג נחלש והופך לכמעט בלתי מורגש. שמו פה סוללה גם בשביל המיזוג ,לא?

אני רושם לעצמי את צריכת הדלק, עוצר לתדלוק ומאפס את הנתונים. חזרה למרכז בנהיגה משעממת על בקרת שיוט. בסיום, אני מחשב ומגלה שצריכת הדלק הממוצעת עומדת על נתון של 13.3 ק”מ לליטר. אין ספק שהמנוע החדש חסכוני יותר, אבל מה עם אותו סיוע היברידי? דפדוף במסך המידע חושף נתון שמראה שחסכנו 193 מ”ל דלק בנסיעה. אפילו לא פחית קולה.

 

סוזוקי ויטרה חדש

סוזוקי ויטארה מחיר
החל מ- 136,990 ₪

 

סיכום

סוזוקי ויטרה HYBRID נולד למטרות תקינה ירוקה בלבד. אין פה באמת חסכון בדלק ב”קטע ההיברידי”. אם היו מסירים את כל סמלי ה-Hybrid יש מצב שהיו מפחיתים במשקל, וגורמים לו לחסוך יותר בדלק. כן, יש פה חיסכון, והקנת פליטת מזהמים, לא שזה פחות חשוב, אך אנשים רוצים להרגיש חסכון גם בהוצאות הדלק. 

מי שרוצה להציל את כדור הארץ באמת מזיהום ימצא את מבוקשו בהתנדבות לגרינפיס או ברכב פנאי פלאג-אין או היברידי אמיתי אחר. אין כאן בשורה היברידית, וזה אומר בעיקר עלינו – התרגלנו לרכבים חשמליים או היברידיים אמיתיים, פתאום מה שלא כזה נראה מיושן. המנוע החדש בשילוב הסוללה זריז, עם תאוצות טובות, חסכוני בזכות עצמו, ואף נעים ושקט. סוזוקי ויטרה עצמו, למרות תוספת משמעותית של מערכות בטיחות מתקדמות נשאר קצת מיושן. ועדיין מדובר ברכב פנאי חביב שלמרות העדר הנעה כפולה, עדיין תוכלו לקפוץ איתו טיול שבילים קצר. 

הוא מתומחר במחיר התחלתי של 136,990 ₪ ואם תוסיפו עוד 5000 ₪ תקבלו רמת גימור גבוהה יותר ומשתלמת יותר, אותה בחנו.

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “היברידי לייט: סוזוקי ויטרה Hybrid החדש (1.4 ל’) – מבחן דרכים”

  1. השמרנות והאיטיות היפניות יהרגו אותם בסוף.
    יש פה מתקפה של רכבים אירופאים, קוריאנים וגם סינים והיפנים עדיין זזים בקצב של צב צולע.

  2. היתרון הגדול של הויטארה גם בגרסת 4X2 זה שהיא נוסעת נפלא על שבילים
    שריד לויטארה המקורית שהיתה רכב שטח לכל דבר

  3. איך יתכן שברכב שנת 2021 המזגן מתנתק והופך להיות מאוורר ? האם זה הגיוני שבדינה כמו שלנו עם פקקים אינסופיים או כשעומדים ברמזור המזגן יעבור כמאוורר ולא כמזגן ונתבשל מחום ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight + seventeen =