היפים והמאירים: סוגי פנסים לרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יוקרתיים, צבעוניים, ייחודיים, והכי לא סטנדרטיים - סוגי פנסים לרכב

מאת: רועי בורר

לפנסי הרכב יש תפקיד חשוב – להאיר לנו את הדרך בחושך. אבל כמו בכל דבר, יש הרבה דרכים להשיג את המטרה.

6 סוגים שונים של פנסים מגניבים שלא רואים בכביש ביום יום…

פנסים קופצים – flip up/pop up
פנסים קופצים הם פנסים שמוסתרים בגוף הרכב כאשר הם לא בשימוש, ועולים ממנו כשמדליקים את האור. בארץ פנסים כמו אלה ידועים גם בשם פנסי צפרדע, כי כשהפנסים דולקים, הרכב מקבל פרצוף של… בדיוק – צפרדע. פה בארץ ניתן למצוא פנסים כאלה בין היתר במאזדה 323F ובמאזדה מיאטה משנות התשעים.

פנסים עוקבי פנייה
בפנסים אלה לפחות נורה אחת מסתובבת לכיוון הפניית ההגה, כדי להאיר טוב יותר את הדרך בפניות. ניתן למצוא כאלה פנסים בעיקר במכוניות יוקרתיות. במכוניות עממיות יותר, לרוב משתמשים בפנס הערפל כדי להאיר את הכביש בכיוון הפניית ההגה. כאשר אחת המכוניות העממיות הראשונות שכללו פנסים עוקבי פניה היא סיטרואן DS האייקונית.

אבל כמו תמיד, אנחנו אוהבים את השונה, אז הכירו את Tucker 48. המכונית הוצגה בשנת 1948 ויוצרו ממנה 51 עותקים בלבד. למכונית היו שני פנסים רגילים, ועוד פנס אמצעי מיוחד עוקב פניה – הציקלופ.

זוג פנסים ובינהם פנס מרכזי עוקב פנייה. "טוקר 48"

פנסים חבויים
פעם, למעצבים הייתה יד חופשית לעצב ככל העולה ברוחם, לעוף עם הרעיונות – חופש יצירתי. במקרה של ה-Tucker אולי יותר מדי חופש, אבל במקרה של הביואיק ריביירה מ-1965 מדובר בדיוק ברמה הנכונה של חופש וראש יצירתי. בסך הכל, בהיסטוריה של עולם הרכב יש הרבה מכוניות עם פנסים חבויים, אבל לאלה של הריביירה יש אפקט מגניב במיוחד.

פנסי “בלינג בלינג”
(כל הזכויות על השם שמורות לכתבנו…)

אם תחפוץ נפשכם במרצדס S קופה החדשה, תהיה לכם אפשרות לשבץ 47 אבני חן בפנסים הקדמיים של הרכב. איך זה יעזור לכם, וכמה זה באמת שימושי? כנראה שלא שימושי ולא יעזור לכם בכלל. האם זה נראה טוב?על טעם וריח אנחנו לא מתווכחים, תחליטו בעצמכם.

פנסים משובצים באבני חן. מרצדס S CLASS קופה

פנסי “בלינג בלינג” 2
ואם אבני חן לא מספיק יוקרתיות בשבילכם, מה דעתכם על משהו מעט יותר אקסקלוסיבי? כמו למשל, 220 יהלומים בכל פנס?
את זה תוכלו למצוא ב-Lyken, מכונית העל הראשונה תוצרת ערב. היא הופיעה במהיר ועצבני 7, אך ידועה יותר בזכות ההופעה שלה במקום 4 ברשימה הכינו שקיות הקאה: מכוניות על מכוערות. ואם תהיתם איך נראים פנסים שעולים כמו דירה קטנה, אז יש לכם מזל, הנה:

220 יהלומים בפנסים. לייקאן
פתאום היא נראית פחות מכוערת. לייקאן

פנסים עם תפקוד הנדסי
הפנסים הבאים נראים כמו פנסים רגילים במבט ראשון. אך במבט שני רואים שהם בעצם ממש חכמים. בעיצוב רגיל למראה שילבו בפנסים הפנימיים פתחי יניקה שמזרימים אוויר קר למנוע. כאלה תוכלו למצוא בדודג’ צ’אלנג’ר הלקאט:

ובמבט יותר קרוב:

פנסים בצבעים
היום אפשר לשלוט בהכל מהסמארטפון – אפילו בצבע של הפנסים ברכב שלכם. האם זה חוקי? לא ממש. האם זה מגניב? ממש כן! אם תחפשו טוב טוב, תוכלו למצוא פנסים כאלה אצל מגוון ספקי צד שלישי ובשוק השיפורים. הנה לפניכם פנסי קשת בענן:

אז... אילו פנסים הכי אהבתם?🚘

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

6 + twenty =