הכירו את איה ויינר – רוכבת מוטוקרוס מוכשרת בת 9 בלבד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
איה ויינר רוכבת מוטוקרוס בת 9
הכירו את איה ויינר – רוכבת מוטוקרוס מוכשרת בת 9 בלבד

 

רוכבת על ההצלחה: אם עדיין לא הכרתם את איה ויינר, הגיע הזמן שתכירו. איה רוכבת על אופנוע מוטוקרוס, מתחרה מול בנים (וגם מנצחת) ויש לה חשבון אינסטגרם שכולל המון תמונות שלה ושל האופנוע שלה באוויר. אה, עוד פרט קטן – היא רק בת תשע. 

 

צילום: שי סנדרוביץ’

 

ערכנו ראיון עם יואב ויינר, אבא תומך לילדה כשרונית במיוחד:

 

איך הכל התחיל?

אני רוכב הרבה שנים על אופנועים. לפני כשנתיים, כשאיה הייתה בת שבע היא ביקשה שנקנה לה אופנוע בהתחלה חשבתי שזה בצחוק. היא הייתה מטפסת על האופנוע שלי ומבקשת שוב ושוב שנקנה לה אופנוע. בסוף לקחנו את הבקשה שלה ברצינות, קנינו לה אופנוע ומאז היא לא הפסיקה לרכוב. 

 

קנינו? כלומר אשתך תומכת בכל הסיפור הזה?

תראה… איה רוכבת עם מיגון מלא ועד עכשיו הנפילות והפציעות היו קלות. זה המקום להגיד תודה לקארדו סיסטמס, לאקסטרים אביזרים וציוד לשטח ול-Fist שמציידים את איה בציוד המיגון. בהתחלה היו לא מעט חששות, אבל לרכיבה יש המון יתרונות – ריכוז, קואורדינציה, בטחון עצמי, כושר גופני ועוד. התמיכה מצד נעמה, אישתי, התחזקה ככל שהיא ראתה את היתרונות. אני לא יודע לומר אם התמיכה תימשך במידה וחס וחלילה תהיה פציעה קשה. 

 

ואשתך, גם רוכבת? 

לא. רק איה ואני רוכבים במשפחה. מידי פעם אנחנו יוצאים לרכיבות אינדורו משותפות יחד. אושר ענק. נעמה, אישתי, וגם נועה, אחותה הגדולה של איה, ממש לא בעניין. 

 

איה ויינר. רוכבת מוטוקרוס צעירה
איה ויינר. רוכבת מוטוקרוס צעירה

 

העברתם את הצעצועים מנועה, אחותה הגדולה של איה? אני מניח שאיה פחות התחברה לבובות ויותר למכוניות…

איה דווקא לא משחקת במכוניות. פעם, כשהייתה יותר קטנה, הייתה משחקת בבובות. היום, בכיתה ד’ איה אוהבת לרכוב על אופניים, לנסוע בקארטינג, לשחק בפליימוביל, ולהרכיב פאזלים. דברים נורמאליים לחלוטין

 

נורמאליים, כלומר גם הרבה שעות באייפד ובמסך הטלוויזיה?

כן, לצערי גם אייפד וטלוויזיה. אחד הדברים שאנחנו אוהבים לצפות בהם יחד הוא מרוצי אופנועים.

 

מה לגבי חברות?

אנחנו מקפידים גם על חיי חברה. החברות של איה מפרגנות מאד ואפילו הגיעו מספר פעמים לצפות במרוצים.

 

בין האימונים איה מנהלת חיים נורמאליים לחלוטין, היא אוהבת להרכיב פאזלים, לשחק בפליימוביל ופוגשת חברות

 

איך נראה שבוע טיפוסי שלך ושל איה?

איה מתאמנת כמעט כל יום. בין אם זה ברכיבה או אימוני כושר. משך האימון בין שעתיים לארבע שעות במידה ואנחנו עושים שני אימונים ביום. כרגע, מכיוון שאין לימודים סדר היום פחות עמוס אבל גם בתקופה שבית הספר היה פתוח הקפדנו לשלב בין הלימודים והאימונים וסדר היום היה מאד תובעני. לאיה יש שני מאמנים: אסף בן אהרון, שהיה אלוף ישראל במוטוקרוס, הוא מאמן הרכיבה שלה ושי כהן הוא מאמן הכושר. 

 

ועד כמה השפיעה הקורונה? 

הקורונה השפיעה לא מעט, למזלנו אנחנו גרים בקיבוץ, וכדי לעמוד במגבלת ה-1,000 מטר בניתי לה מסלול מוטוקרוס כ-500 מטר מהבית. 

 

וואו, נראה שאתם לוקחים את זה ממש ברצינות. מה לגבי תחרויות?

איה מתחרה כבר בשני סוגי מרוצים – אינדורו (מסלול שטח טבעי) ומוטוקרוס (מסלול מלאכותי הכולל קפיצות). היא נמצאת בקטגוריה של גילאי 8 עד 12 וקטפה לא מעט מקומות על הפודיום. אין כמובן הפרדה בין הבנים ובנות ואיה מתחרה “ראש בראש” מול בנים בני 12 החזקים וגדולים ממנה באופן משמעותי.  

 

מוטוקרוס ואינדורו ילדים
מתחרה “ראש בראש” מול בנים בני 12 החזקים וגדולים ממנה באופן משמעותי. איה ויינר

 

נשמע שאיה בחרה תחביב לא זול. 

כן. זה לא זול אבל למזלנו לא מעט ספונסרים זיהו את הפוטנציאל והכישרון של איה וזה הזמן להגיד תודה למטרו מוטור, אשר איה היא הרוכבת הכי צעירה בקבוצת המרוצים שלהם ומקבלת תמיכה מלאה מהם. האופנוע שהיא מתחרה הוא ימאהה YZ65 (י65 סמ”ק). האופנוע הזה אגב, ידני לחלוטין ושוקל פי ארבע ממנה. יש לה עוד אופנוע נוסף לאימונים ואופנוע טריאל חשמלי המשמש לתחרויות מכשולים ומפתח מאד את הטכניקה והדיוק ברכיבה. 

 

איפה איה תהיה בעוד כמה שנים?

החזון שלנו הוא להמשיך להתמקצע ולהיות אלופת ישראל, בתחרויות מול גברים כמובן. בהמשך לצאת לאירופה לתחרויות ומשם – השמיים הם הגבול. 

 

ואיפה אפשר לעקוב אחרי ההצלחה?

פייסבוק 

אינסטגרם 

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × two =