הנעה והנאה: יונדאי i20 החדשה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יונדאי i20 החדשה אולי לא זכתה לשינויים מרחיקי לכת בעיצוב, ומזכירה את הדור הקודם במבט, אבל ברגע שמתניעים מבינים שהיא עלתה לליגה של הגדולים - מבחן דרכים

יונדאי I20 החדשה מבחן דרכים

תמונות: יצרן

שנת ההשקות. כך קראו לזה יונדאי אי שם בתחילת 2018. ואכן במהלך השנה הוצגו לא מעט דגמים חדשים של היבואן. כעת הגיע תורה של היונדאי I20 החדשה, כפי שמותגה. אבל מה חדש בה? מבט מהיר מבחוץ מגלה חזית כמעט זהה לדגם היוצא. ומאחור, ישנו שינוי קל. על פניו נראה כי מדובר יותר במתיחת פנים מאשר בדגם חדש. אז, האם זו באמת רק מתיחת פנים או דגם חדש? יצאנו לבדוק

נס גדול היה פה

חנוכה. התרוצצויות בין הצגות, לחוגים לעוד הצגות לבין איך להפעיל את הילדים כי “אבא ,משעמם לי!” ובין לבין גם לבחון את היונדאי I20 החדשה שנוחתת לי בין הידיים. אני אוסף את ה I20 החדשה שניה לפני שאני רץ עם הילדים להצגה. מבט מהיר ביונדאי I20, הדגם נראה די זהה לדגם היוצא – יחידות התאורה והחלק העליון נשארו זהים, בעוד הגריל קיבל חידוד פינות וקווים ישרים וישנו שינו קל ביחידות פנסי הערפל. מאחור, המצב שונה לחלוטין, מדובר בשינוי מהותי בזכות יחידות תאורה חדשות, יחד עם ישבן עגלגל יותר, וסף שחור בתחתית, שבא על חשבון מקום לוחית הזיהוי, שעלתה מעלה. החישוקים בקוטר 16″, עם עיצוב חדש, גורמים ליונדאי I20 החדשה להיראות גבוהה במקצת לעומת הדגם היוצא בעל חישוקים קטנים יותר. החדש מוצלח למדי ונותן מראה דינמי במקצת לעומת הדגם היוצא.

במבט נראה כמו שינויי עיצוב קלים. יונדאי i20 החדשה
תא מטען בנפח 310 ליטר
תא נוסעים קודר אך מאובזר ופרקטי. I20 החדשה

בתוך הרכב אין שינויים דרמטיים בעיצוב. ישנו דמיון רב לדגם היוצא. שפע פלסטיקה שחורה ואפורה בכל מקום ובכלל האווירה הכללית די אפורה, רבות בשל בחירת צבעים כהים בכל מקום – החל מהדשבורד, דרך הדלתות וכלה בריפוד הגג עצמו בבד שחור – אפור כהה. יחד עם זאת, כשמתיישבים ברכב, התחושה היא לא של סופרמיני קטן, כי אם תחושה מרווחת, רבות בזכות העיצוב הפנימי הנאה – לוח השעונים הגדול שבמרכזו מסך מידע גדול כמו אצל אחיה הגדול האלנטרה, ומסך מערכת המולטימדיה.

מאחור, התחושה הקודרת נמשכת, בשל החלונות הכהים. תנוחת הישיבה מאחור תתאים לילדים, עבורי כמבוגר, תנוחת הישיבה הייתה מעט נמוכה. מאחור, ישנו תא מטען בנפח 310 ליטר, יחסית עמוק, נפח המספיק להכיל עגלה ושתי מזוודות קטנות.

אני אוסף את שני הנינג’ות הפרטיים שלי ומגלה שביונדאי I20 מושב בטיחות וילד אחד מאחור יתמקמו בקלות וישבו בנוחות, אך שני ילדים ומושב בטיחות בשילוב אווירה קודרת, שילוב קלסטרופובי ולא נוח, אז אחד הילדים עבר למושב שליד הנהג. שעת בין ערביים, השמש עדיין איתנו, אבל הילד מבקש להדליק את האור מאחור, כדי לאתר את בתי החגורה. חנוכה וכבישים לא הולכים יחד. הכל פקוק, מלא הורים שמסיעים ילדים ממקום למקום.  מערכת ה-start-stop נכנסת לפעולה בכל עצירה, לעיתים סתם אם עצרתי למאית שניה. אני מוצא אותה מעט מיותרת, והדרך לניטרולה מהירה מאי פעם. הוויז המובנה מראה דרך קיצור בכביש האגרה ואני ממהר לאמץ את ההצעה. בכל זאת, עלינו לעבור ב-3 ערים שונות בדרך להצגה.

ההפתעה מתחילה במנוע. יונדאי i20 עם מנוע 1 ליטר טורבו
עודף מ100,000 שקלים. תמחור טוב לסופרמיני מאובזרת ומהנה

אני יורד לכביש המהיר ומגלה ביצועי מנוע מפתיעים, וגם את התשובה לתהייה שלי, “מה השינוי הגדול ביונדאי i20 החדשה”. מנוע בנפח 1.0 ליטר טורבו עם הספק של 100 כ”ס ו17.5 קג”מ, פשוט מטיס את הרכב קדימה. מדובר במנוע חדש, לעומת מנוע ה-1.4 אטמוספרי בדגם היוצא. כאשר גם תיבת הילוכים חדשה שודכה למנוע, DCT כפולת מצמד בעלת 7 הילוכים. המנוע מרגיש נינוח במהירויות גבוהות, ובהאצות יש למנוע צליל ספורטיבי שלא ציפיתי לשמוע ביונדאי I20, צליל שמעלה חיוך גם אצל הנינג’ה שיושב לצידי.

בידוד הרעשים סביר ונוחות הנסיעה טובה, למרות תחושה קצת נוקשה מכיוון המתלים. אני ממהר להשתלב בירידה במחלף, לכיוון הנדרש ומציץ תוך כדי במראה לראות אם הנתיב לימיני פנוי. כשלפתע הרכב שלפני בולם בחוזקה כי פספס את אותה ירידה. מערכת בלימת החירום האוטונומית נכנסת לעבודה ואני מוסיף לבלום, ובורח ימינה מהרכב לפני. ניצל מהחלפת פרטים ומצב לא נעים בעליל מול היבואן, רבות בזכות זמן בלימה שהתקצר משמעותית תודות למערכת. בהחלט נס גדול היה פה.

רכב הצגה

אנו מגיעים לחניון האולם והיונדאי I20 החדשה, בעלת אורך של 4035 מ”מ ומרחק סרנים של 2570 מ”מ מוצאת חניה בקלות ומשתחלת היכן שמכונית משפחתית גדולה לפנינו ויתרה. אחד היתרונות במכוניות סופרמיני. מה שכן היה בעוכרה,  הוא ההיגוי החשמלי, וההגה שמתקשה גם במהירות נמוכה, וכך מצאתי את עצמי מתמרן סופרמיני חמודה בתוך חניון, ולא בקלות, כי ההגה מרגיש כבד.

ההצגה הייתה צפויה. הטובים ניצחו. אני חוזר לרכב לנהיגה סולידית יותר. אין לאן למהר. זה הזמן לבדוק את הפונקציונליות ברכב. מערכת המולטימדיה עם ה-Car Connected מפתיעה לטובה. זו כוללת בנוסף למערכת הניווט Waze מגוון  אפליקציות, מצלמת רוורס, מערכת בלוטות’ וחיבור לטלפון עם שליטה באמצעות לחצנים בהגה. על ההגה תמצאו גם לחצנים לדפדוף במסך המידע, גם בקרת שיוט עם אפשרות להגבלת מהירות, ובשל כך זוכה אצלי היונדאי I20 החדשה לנקודות נוספות.

מערכת מולטימדיה עם WAZE מובנה

מערכת בטיחות נוספת חשובה ביותר, היא LKAS להתרעה ותיקון סטיה מנתיב, המגיעה ב-I20 החדשה בכל רמות הגימור כסטנדרט. כנ”ל מערכת HBA למעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך, כדי למנוע סנוור כלי רכב חולפים ממול, שנמצאה עובדת מצויין בקטעים היותר חשוכים של הדרך. כמה דקות לפני ההגעה לבית החל גשם לסירוגין. העברתי את הבורר של המגבים למצב אוטומטי והוא הפעיל בצורה מדויקת, ובהתאם לחוזק הטפטוף את המגבים, כולל את המגב מאחור. אלה הדברים הקטנים שעושים את ההבדל… האמת, מאוד מפתיע למצוא כאלו מערכות במכונית סופרמיני סמי משפחתית קוריאנית, וכבר ברמת הגימור הבסיסית או האמצעית. ממש כמו רוח החג, היונדאי הקטנה היא כמו סופגניה, מלאת הפתעות וטעמים או אם תרצו, כמו הצגת חנוכה לילדים מלאת פאן והפתעות, ובמחיר אטרקטיבי דרך כרטיס מועדון.

בסיום המבחן מחשב הדרך הראה צריכת דלק מעולה של 15.6 ק”מ לליטר.

ניצחון הפרטים הקטנים מול רבים

יונדאי  החדשה I20 הפתיעה אותי לטובה. המנוע החדש זריז ומגיב מצויין ולא מרגיש מתאמץ לשניה, רבות גם בזכות תיבת ההילוכים החדשה. נכון, יש את הרעד המעצבן של מנועי 3 בוכנות בעמידה ברמזור, ומערכת ה-start-stop בה לא עובדת היטב לדעתי. בתא הנוסעים, כאמור יש תחושה אפלולית מידי בשילוב פלסטיקה מוגזמת. ועדיין חשוב לזכור כי מדובר במכונית סופרמיני קוריאנית במחיר התחלתי שישאיר לכם עודף מ-100 אלף שקלים או לייתר דיוק, החל מ-97,900 ₪ המגיעה על שלל מערכות בטיחות. ברמת הגימור שנבחנה Supreme, מקבלים עוד מספר מערכות חשובות, כגון בקרת שיוט, חישוקי 16″ ובקרת אקלים דיגיטאלית, ורמת הגימור הגבוהה Supreme Plus תקבלו גג בצבע שחור.

יונדאי I20 מתאימה בדיוק לזוג או משפחה צעירה, עם שני ילדים, או לזוג מבוגר שגוזליו עזבו את הקן וצריכים משפחתית קטנה פרקטית, מאובזרת ונוחה ליום יום, שתספק להם תמורה מעולה למחיר. מכונית עם הנעה מצוינת והנאה מנהיגה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × four =