הסאלון האידאלי: מרצדס EQE מכונית יוקרה חשמלית – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס EQE חשמלי
מרצדס EQE

 

לפני למעלה מחודש הושקה בישראל מכונית סאלון יוקרה חדשה, ממשפחת ה-EQ של מרצדס, הלא זו משפחת החשמליות, שכבר מונה 4 דגמים, מרצדס EQA קרוסאובר קומפקטי ומעוצב, מרצדס EQS מכונית הפאר החשמלית, מלכת הכביש, שהוכתרה על ידי בסוף 2021 כמכונית הטובה של השנה, מרצדס EQE, מכונית הסאלון היוקרתית הנבחנת היום, וכעת, הצטרפה מרצדס EQB, מכונית SUV חשמלית 7 מקומות. כל ההשקות האלה קרו בפחות משנה.

מרצדס EQE היא המקבילה החשמלית ל-E CLASS, היא משווקת בארץ עם דגם ה-EQE 350, ובארבע רמות גימור, Electric, Electric Art, Electric AMG Line ו- Electric Art AMG Line עם טווח נסיעה מרבי של עד 660 ק”מ. לגרסה הנבחנת מנוע חשמלי עם הספק של 292 כ”ס (215 קילוואט), מומנט של 56.5 קג”מ, והאצה של 6.4 שניות מהמקום ל-100 קמ”ש.

הסוללה ב-EQE מסוג ליתיום-יון עם קיבולת של כ-91 קוט”ש, שפותחה ויוצרה על ידי מרצדס, וצורכת 18-20 קילוואט שעה ל-100 ק”מ בממוצע. הטווח החשמלי המוצהר הוא קצת יותר מ-600 ק”מ, וקרוב יותר לכ-500 ק”מ טווח ריאלי. מערכת הטעינה של מרצדס EQE תומכת בטעינה אולטרה מהירה בעמדות ציבוריות, עד להספק של 170 קילוואט, עם יכולת טעינה של 250 ק”מ טווח בכ-15 דקות.

 

מרצדס EQE סקירה
חדש במשפחת EQ
מרצדס EQE טווח
כ-500 קילומטר טווח חשמלי. מרצדס EQE
מרצדס EQE מחיר
מראה ייחודי וחייזרי שלא כולם יאהבו ממבט ראשון. מרצדס EQE

מרצדס חשמלי

 

במבט ראשון קשה שלא להתרשם ולהתלהב לנוכח הגודל והצורה הייחודית של המכונית החשמלית המרהיבה הזו, עם התאורה הכה ייחודית מלפנים ומאחור, הצגה משל עצמה, והידיות הנשלפות ונבלעות עם סגירת הדלתות. הצד היפה שלה הוא לחלוטין החלק האחורי, והצד השנוי במחלוקת הוא הפרופיל החייזרי, והפשוט למראה (יחסית). ה-EQ האחרונה שפגשתי הייתה המלכה האם, מרצדס EQS, שמתומחרת בקרוב למיליון שקלים, ואפשר לומר שה-EQE מזכירה אותה, אבל בין השתיים אין כל תחרות, לא באבזור, בטכנולוגיה, או ברושם שהיא משאירה. הן שונות בגודלן, בהווייתן, ובקהל היעד שלהן, ועבדתי על עצמי לעשות את ההפרדה הזו מהר.

 

מרצדס תא נוסעים
מרצדס EQE תא נהג מרהיב
תא נוסעים מרצדס EQE
תאורת אווירה מרצדס EQE

מרצדס EQE חוות דעת

 

מה בפנים?

גולת הכותרת של הרכב הזה הוא תא הנהג והנוסעים שלו, ויעידו עשרות התמונות שצילמתי באור ובחושך, ועם הפעלת המיזוג, וכו כו, כל רגע תיעדתי כמה יפה ומהודר ויוקרתי, עדיין, הפנים של ה-EQE. מותג היוקרה הזה מרצדס בנץ מציב סטנדרט קשה מאד למתחרים שלו בארץ, וההבדלים הופכים להיות רק יותר גדולים עם יציאת דגמים חדשים מהקונצרן הזה. הם העלו את הרף, ואני מחכה שמישהו, שהוא לא פורשה או בנטלי, יגיעו לקצה התחתון שלו.

מסך המולטימדיה המרכזי מוכר מדגמי מרצדס, גדול ומפורט מאד, וגם בעברית. מערכת הניווט בו עובדת היטב ובעברית, מערכת השמע מבית בורמייסטר, חוויה לאוזניים, לוח המחוונים יכול להפוך למפת ניווט, אם תבחרו באופציית התצוגה הזו, מבין כמה תצוגות אפשריות. ריפודי העור בהירים, החיפויים כסופים, והאווירה ברכב, בשילוב תאורת האווירה הדינאמית וסופר מתוחכמת, מיליון דולר. הופתעתי מאד לגלות שיש רק חימום למושבים, ואין אוורור, הפתעה מאכזבת ביום קיצי, בו, אפילו אני הצלחתי להזיע.

 

מרצדס EQE מחיר
מערכת מולטימדיה אינטואיטיבית ומתקדמת. מרצדס

מרצדס מחיר

מרצדס EQE
מרצדס EQE תא מטען

 

רמת הגימור האמצעית שקיבלתי למבחן, בנוסף על אבזור הבסיס, כוללת צג עילי, מפורט מאד, שאולי כדאי לכבות או להנמיך, כדי שלא יפריע לשדה הראייה של הנהג/ת בדרך, וגם היגוי אחורי, מה שמשדרג את התמרון של הרכב בנסיעה בעיר בעיקר, ובחניית הרכב.

בנסיעה ההאצות ותאוצות מהנות וחזקות מאד, בידוד הרעשים, מהכביש, של הרוח, של יחידת ההנעה, מצוין. ההיגוי טוב ומדויק, הרכב אוחז בצורה יוצאת דופן את הכביש, ורק ניכר שהבלמים עובדים קשה, והבלימה מתארכת מעט מעבר למצופה. לטובת בלימה רגנרטיבית ובלימה בכלל, יש שיפטרים מאחורי ההגה, אך המעטתי להשתמש בהם, בשל הבלימה הלא רכה שלהם. מהקליק הראשון, רמת הבלימה היא גבוהה מדי, ולא נוחה בשיטוט עירוני יום יומי.

שדה הראייה לפנים היה לא מושלם, מכיוון שלא ישבתי מספיק גבוה, כמו שהייתי רוצה, בשל טווח הכיוון החשמלי לגובה של המושב. בפניות, כשדה הראייה עוד יותר בעייתי, העובדה הזו הקשתה עלי. חיפו על כך מראות הצד הגדולות, המצלמות מלפנים ומאחור, שמחפות על שדה ראייה צר לאחור, והחיישנים וההתראות ה-לעיתים היסטריות. אין שום סיכוי שאני לא אשמע או ארגיש אם יש עצם שקרוב לסביבת הרכב. וזה טוב בשורה התחתונה.

 

מרצדס מחירון
החל מ-499,900 שקלים. מרצדס EQE
מרצדס EQE 350+
לא צריך יותר כוח או טווח מזה. מרצדס EQE 350+

 

הרהורים וסיכום

חשבתי והרהרתי על המרצדס EQE, והאסימון נפל מוקדם בבוקר, בעודי מסיעה את הילד בן ה-7 לקייטנה. חווית הנסיעה בבוקר, בתוך המולה עירונית של לקיחת ילדים למסגרות, סידורי בוקר זריזים וקצב חיים מלחיץ, חידדה לי את משמעות הרכב החשמלי הזה, EQE. במקרה שלו אתם לא רק משלמים על הנעה חשמלית, שמייתרת לכם את הביקורים בתחנות הדלק, אתם משלמים על איכות חיים גבוהה מאד, בפרקי הזמן האלה שאתם בכביש. אם לשעה ביום ואם ליותר.

השקט הזה בתא הנהג והנוסעים, והבידוד המוחלט, עם רחשי המיזוג הבוקעים מפתח המיזוג לרוחב כל תא הנהג. תאורת האווירה המתוקה, לא משנה באיזה צבע תבחרו, הגוונים הבהירים והיפים של המושבים, כל אלה יוצרים חוויית נסיעה ונהיגה שלא כל ישראלי מרגיש בבוקר ובסוף יום עבודה. אפילו המושבים התומכים מזכירים שאתם לא יושבים בסתם רכב, כל נקודת תמיכה בהם מזכירה שמדובר ברכב מקונצרן מרצדס. וזה לא פחות ממאסטר פיס.

מרווח הפנים של הרכב הוא סאלוני ומשפחתי לגמרי, עם מרווח ראש בריא, לנוסע/ת בגובה של קצת מעל ל-1.80 מ’. נעים לשהות בו בזכות המושבים המעוצבים לתמיכה בגב, המרווח הבריא ל-3 נוסעים, ויש גם פתחי אוורור מולם, עם אפשרות כיוון המיזוג. תא מטען גדול ורחב מאד, בנפח 430 ליטר.

מרצדס EQE מגיעה עם חבילת טיפולים לכ-3 שנים, ו10 שנות אחריות על הסוללה והמערכת החשמלית.

המחיר: החל מ-499,900 שקלים, ומחיר הדגם הנבחן, EQE 350+, ברמת גימור Electric ART 599,900 ₪

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − eleven =