הסוף לטיפולים השוטפים? טכנולוגיה ישראלית חדשה תחסוך לצרכן זמן וכסף

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

הסוף לטיפולים השוטפים? חברת האוטו-טק הגלובאלית הישראלית QUESTAR, משיקה טכנולוגיה פורצת דרך לחיזוי תקינות הרכב המוטמעת בתוך כלי הרכב, ומשנה את חוקי המשחק בעולמות האוטומוטיב

לראשונה בעולם, יתאפשר שינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב הנהוגה כיום, מכללית לפרטנית, המותאמת לצרכיו ולמידותיו של דגם כזה או אחר, הודות לשילוב בלעדי בין שתי טכנולוגיות משלימות: בינה מלאכותית, AI וטלמטריה מתקדמת.

מדובר בבשורה עבור יצרניות רכב, סוכנויות רכב, ציי רכב (שוק ה-after Market) שתוביל לחיסכון של עשרות אחוזים בהוצאות הכספיות, במשאבי זמן ובלוגיסטיקות מסועפות, המשליכות גם על לקוחות קצה.

הודות לשילוב בלעדי בין שתי טכנולוגיות משלימות של בינה מלאכותית (AI) וטלמטריה מתקדמת, יתאפשר שינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב הנהוגה כיום, מכללית (טיפולים שנתיים קבועים) לחזויה ופרטנית (המערכת מתריעה על בעיה ומפנה לטיפול) המותאמת לצרכיו ולמידותיו של כלי הרכב, מדגם כזה או אחר.

“כיום, נהוגה שיטת תחזוקה מונעת ותגובתית, המחייבת טיפולים בזמן קבוע גם אם הרכב במצב תקין ולכן, היא פחות מותאמת למציאות העכשווית ומנציחה הוצאות כספיות מיותרות במוסך, בזבוז זמן ולוגיסטיקות מסועפות”.

 

 

מדיי שנה ניצבים אתגרים רבים בפני ענף הרכב העולמי, ביניהם הוצאות עתק על תקלות הנאמדות במאות מיליארדי דולרים בשנה, אשר יכלו להיחסך בזיהוי מקדים. לדוגמה: עלויות ריקול שנתיות-כ- 20 מיליארד דולר. רק בחודש אפריל, הובילה בארצות הברית חברת פורד, ריקול גדול של כ-737,000 כלי רכב, שיכל להמנע, בשל חשש לדליפת שמן העשויה להוביל לשריפת מנוע ולשגיאת תוכנה, הפוגמת במערכת הבלמים ברכב. בנוסף, עלויות מימוש תביעות אחריות הרכבים נאמדת בכ-45 מיליארד דולר, עלויות תחזוקת ציי רכב מסחריים כ- 150 מיליארד דולר ועלות זמן השבתה של ציים מסחריים הנאמדת בכ-1.8 טריליון בשנה.

פריצת הדרך שמציגה חברת QUESTAR, ממירה את הנתונים הרבים המצטברים מכל מערכות הרכב, לתובנות תחזוקתיות ועסקיות ומאפשרת פעולה מתקנת על פני כל מערכות הרכב. מנוע הבינה המלאכותית, מאבחן באופן מהיר ומדויק את התקלות ברכב ומתריע עליהן מבעוד מועד. מערכת זו תומכת בקיימות לסביבה, הודות ליכולות גבוהות בניטור תקלות בזמן אמת, בחיסכון בדלק ובמניעת פליטת מזהמים. פלטפורמת ניתוח הנתונים המתקדמת נוחה לשימוש, נגישה למשתמשים באמצעות ממשקי web והפעלת APIs שונים, או באמצעות מכשירים ניידים. היא מציגה טכנולוגיה עמוקה ומודולרית Full Stack המותאמת לצרכי הלקוח בהתאמה אישית.

 

סטארט אפ ישראלי אוטומוטיב
חיזוי תקינות הרכב באופן מותאם. הטכנולוגיה של QUESTAR

 

חברת QUESTAR מציעה שינוי תפיסתי, באמצעות מוצר נגיש המזהה תקלות מראש ובכך שומר גם על בטיחות הנהג והנוסעים ברכב. רמת השילוב המשלים בין שתי טכנולוגיות הבלעדי לחברה, מאפשר רמת דיוק גבוהה וביצועים שלא נראו כמותם. יצרניות הרכב יוכלו להוזיל את עלויות התכנון, צמצום תביעות במסגרת האחריות המוענקת לרכב והפחתת ריקולים למינימום. ציי רכב מסחריים, יוכלו להגדיל את זמן הפעולה של הרכבים בכביש, להגן ולייעל את פעילותם בשטח, להפחית את עלות הבעלות הכוללת (TCO), חיסכון בהוצאות הטיפול במוסך, הפקת תובנות מהתנהגות הנהג בשטח ושיפור בטיחות ושביעות רצון הלקוחות.

נתונים מהשטח מלמדים על הפחתה ניכרת בהיקף ההוצאות בקרב לקוחות החברה בעולם: הפחתה של כ-30% בהוצאות על חלקי חילוף, הפחתה של כ- 10% בצריכת דלק, הפחתה של כ- 20% בתאונות, הפחתה של 75% בזמן מבוזבז ועוד.

בפרויקט שערכה החברה למשך כשבועיים על צי רכב של חברת קווים ( המפעילה למעלה מ- 1,500 כלי רכב עירוניים ובינעירוניים) נמצא כי 90% מהאוטובוסים היו תקינים וב-10% מהם זוהתה אנומליה באמצעות אלגוריתםAI  מיוחד בשני אזורים עיקריים. בראשון מודל ה- AI זיהה בעיה במערכת הפליטה, ומערכת הטלמטריה השלימה את התמונה בזיהוי מדויק של בעיית צריכת שמן מנוע מוגברת, על אף שנתון זה לא זוהה על ידי מערכות המחשוב של הרכב ולא תועד בהיסטוריית הרכב ובכך, נחסך צורך בהחלפת רכיבים שעלותם מסתכמת בעשרות אלפי שקלים לרכב. בסוג השני, נמצא כי תהליך ניקוי מסנן החלקיקים שמותקן במערכת הפליטה באוטובוס, אינו משלים במלואו את הסייקל הנדרש לצורך ניקוי ושריפת המזהמים. גם כאן נחסכו הוצאות משמעותיות לרכב על ידי טיפול יזום. למעשה השימוש במערכת משולבת מקטין את הסיכויים להשבתת האוטובוס במידה והתקלה הייתה מתגלה באיחור רב, חוסכת הוצאות כבדות ומונעת את סיכונם הבטיחותי של הנהג ונוסעי הרכב.

 

ארז לורבר מנכ”ל חברת QUESTAR. צילום: איריס פולישו

 

ארז לורבר, מנכ”ל חברת QUESTAR: “הפתרון אותו אנו מציעים יחיד מסוגו ומביא עמו בשורה של ממש לשינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב ולחיסכון בקרב לקוחות מוסדיים ופרטיים. פעילות החברה מספקת ערך עסקי רב לאקוסיסטם הרכב, על ידי מינוף נתוני רכב בזמן אמת, לתובנות הניתנות לפעולה וכן, תורמת ללימוד מחודש של הנהג לשימוש נכון יותר ברכב. השילוב בין AI עם טלמטריה מתקדמת, מספק בדיקה כפולה של שתי הטכנולוגיות בו זמנית, ברמת דיוק גבוהה במיוחד המאפשרת לדעת בכל רגע נתון על מצב הרכב ולטפל בו רק כשנדרש. במקביל, אנו עובדים באופן צמוד עם מספר יצרני רכב, על הטמעת הטכנולוגיה ברכב חדש עוד בשלב הייצור, כך שהיא תותקן על גבי מחשב הרכב  built-inותאפשר גם ליצרן וגם ללקוח לעקוב באופן שוטף אחר מצב בריאות הרכב”.

עוד הוסיף לורבר, “לפני כחצי שנה חברת קווסטאר נולדה כתוצאה מרכישה של חברת סייפרייד ע”י טרפילוג, עם החזון של מיזוג הטכנולוגיה המתקדמת מעולמות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה של סייפרייד, עם הידע העמוק בעולמות האוטומוטיב והדאטה שנצברו בטרפילוג במהלך 15 שנה. הפרוייקט הזה, יחד עם עוד פרוייקטים מרגשים שנמצאים בשלבים שונים, מוכיחים כי מימוש החזון הצליח וחברת קווסטאר נמצאת בפוזיציה ייחודית המקנה לה יתרון תחרותי משמעותי”.

 

 

טכנולוגיית QUESTAR תוצג לראשונה בישראל, בתערוכת אקומושיין, ב-11 במאי בגני התערוכה בתל אביב. 

אודות Questar Auto Technologies

 

ספקית פתרונות חיזוי בריאות הרכב (management vehicle health) מבוססת טכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת ליצרניות רכב, ספקי רכב וציי רכב. פעילות החברה מתאפיינת בחיזוי תקלות ברכב עוד לפני שהן מתרחשות, באמצעות שילוב בלעדי בין בינה מלאכותית (AI) וטלמטריה מתקדמת. החברה שמה לה לדגל את נושא  ה-R&D וחתומים על שמה כ-30 פטנטים המהווים את חוד החנית הטכנולוגית בעולמות האוטומוטיב.

QUESTAR היא חברה ישראלית בעלת פעילות גלובאלית ענפה בלמעלה מ-20 מדינות שונות. החברה נמצאת בבעלות פרטית כשבעלת העניין המרכזית היא קרן טנא. החברה מעסיקה כיום למעלה מ- 150 עובדים ונמצאת בצמיחה מתמדת. מטה החברה פועל בישראל, ארצות הברית ואירופה והיא פעילה במדינות נוספות בצפון ובדרום אמריקה, אירופה ובדרום אפריקה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 1 =