העתיד כבר כאן – מכוניות אוטונומיות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הרכב המקושר – משחק חדש





מאת: עופר רון 

מכוניות אוטונומיות 

 

מה עולה בדעתכם כשאתם חושבים על “חולה vdv”? חלקכם יחשבו על מכנסיים מאובקות, שמן המנוע על הידיים. אחרים על החיים הטובים, מכוניות יוקרה, נסיעות בכביש עם גג פתוח ומשקפי שמש. אבל, האם מישהו מדמיין חובב גדג’טים? ובכן,  תתחילו להתרגל. התפתחויות טכנולוגיות, יחד עם שינויים בסגנון החיים, משנים את מהותו המסורתית של הרכב. לא מאמינים, הירשמו לכנס המכונית המקושרת 2016 ותתווכחו בעצמכם כיצד הרכב משחק תפקיד מרכזי בעולמם של הייטקיסטים. 



תעשיית הרכב הופכת את עורה ומתייצבת בחוד החנית של עולם ההייטק. “הרכב המקושר” זהו שם המשחק כיום. אז על מה כולם מדברים? דמיינו סמארטפון על גלגלים ותקבלו את התשובה. בראשית מדובר בקישור הרכב  לאינטרנט. מכאן הדרך למגוון רחב של שרותי מידע ובידור קצרה. ניווט, תנאי דרך, גודש תנועה,  רדיו אינטרנטי, תחזוקת רכב מרוחקת, ועוד,  אין סוף לאפשרויות. 
עם התפתחות הטכנולוגיה נפתח עולם הרכב למפתחי האפליקציות, כן בצורה ממש דומה לזו המוכרת לנו מהעולם הסלולארי. כבר כיום מספקים יצרני רכב שונים חנויות אפליקציה על מוצריהם הם, אולם זו רק תחילת הדרך. ענקי הרשת ובהם גוגל ואפל גילו את הפוטנציאל בשוק הרכב והציגו כבר לשוק מוצרים המאפשרים פיתוח בסביבה סלולארית והפעלה ממסך ובקרי הרכב. בעתיד הלא רחוק נוכל לטעון יישומי רכב שונים מחנויות אפליקציות ולהשתמש בהם בעת נהיגה. חושבים על סטארט-אפ, הנה לכם תחום מעניין ואטרקטיבי, רק צריך רעיון טוב והאקזיט בדרך. 





אפליקציות לרכב. מכוניות מקושרות







וזוהי רק תחילת הסיפור, רכב מקושר יכול לשדר כמויות עצומות של מידע מסוגים שונים. למשל , מידע על מצב הרכב, תקלות שונות, מיקום, אופייני נהיגה ועוד. מזה מספר שנים מתפתחים מספר תחומים המבוססים על עיבודים מתוחכמים של מידע המגיע מכלי רכב. איסוף מידע תחזוקתי למשל מאפשר לחברות הרכב לשפר את תכנון דגמי העתיד שלהם, מידע דומה יכול לסייע בפיתוח תוכנות המפענחות תקלות מרחוק ואף חוזות ומתריעות על תקלות מבעוד מועד. איסוף מידע על התנהגות הרכב ורמת הנהיגה מאפשר הדרכת נהגים, זיהוי תאונות אוטומטי ואזעקת שרותי הצלה, שחזור תאונות לצורך חקירתן ושימוש ביטוחי כדוגמת פוליסות ביטוח בהן הפרמיה נקבעת על פי רמת הנהיגה המאובחנת של הנהג. לא מדובר במדע בדיוני רוב היישומים המתוארים קיימים כבר בצורת שונות ברחבי העולם. למשל, כבר כיום ישנם יותר מ 10 מיליון כלי רכב תחת פוליסות ביטוח מבוססות התנהגות נהג.



מכוניות “מדברות” עם רמזורים







זהו רק קצה המזלג, רק נזכיר את עולם טכנולוגיות הבטיחות הממוחשבות הפועלות באמצעות מכ”ם, לייזר, מצלמות מתוחכמות ועוד. בעתיד הקרוב גם נכיר תקשורת טווח קצר בין כלי רכב, טכנולוגיה בה כלי רכב יוכלו להזהיר אחד את השני כמו גם לתקשר עם תשתיות דרך כגון רמזורים ועוד..
ובקצה הדרך מצפה לנו הנהיגה האוטונומית החלקית  והרכב האוטונומי המלא. העתיד מרתק ומלא הפתעות. 
 

בעוד יומיים, 31/3/2016 יתקיים כנס connected car על טכנולוגיות רכב אוטונומי ותקשורת כלי רכב לטווח הקצר ועוד מגוון רחב של נושאים. מלון דניאל, הרצליה.

 
 
 
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

8 + five =