הפירות שאחרי הסכמי השלום: אקוואריוס מנועים הישראלית ו-KIP דובאי יקימו מפעל לייצור מוצרים לתעשיית הרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

שיתוף פעולה ישראל אמרותי בתחום הרכב
אקוואריוס מנועים הישראלית ו-KIP דובאי יקימו מפעל לייצור מוצרים לתעשיית הרכב

נחתם מזכר הבנות עם חברת האנרגיה KIP דובאי להקמת מפעל ייצור מוצרים לתעשיית הרכב בהיקף השקעה של 1-1.2 מיליארד דולר. המפעל יוקם באמירויות המאוחדות וייוצרו בו מוצרים המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה אקוואריוס

 

חברת אקוואריוס מנועים הודיעה על חתימת מזכר הבנות עם חברת האנרגיהKampac International (KIP) להקמה משותפת של מפעל באמירויות המאוחדות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה אקוואריוס. במסגרת מזכר ההבנות, סוכם כי המפעל לייצור המוצרים לתעשיית הרכב יוקם ויופעל על ידי חברה שתוקם על ידי הצדדים -Middle East Aquarius Automotive. 

עוד סוכם כי KIP תפעל על מנת לגייס סכום של 1-1.2 מיליארד דולר שישמש להקמת הפרויקט ושיושקע בחברה שתוקם כנגד הקצאת מניות בה בשיעור שיוסכם בין הצדדים. 

בנוסף, במסגרת מזכר ההבנות ניתנה ל-KIP אופציה למשך תקופה של 14 חודשים ממועד החתימה על המזכר, לרכישה של עד 10% מההון המונפק והנפרע של אקוואריוס מנועים עצמה לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר. 

KIP היא חברה בינלאומית המאוגדת בבריטניה ובעלת זרוע פעילות בתחום האנרגיה הממוקמת בדובאי. החברה פועלת בתחום חיפושי הנפט, הגז והכרייה. ל-KIP צוות אנשי מקצוע מנוסים בתחומי פעילותה, הן בדירקטוריון והן בצוות ההנהלה. החברה פועלת כיום בדובאי, לונדון, גאנה, ניגריה וקונגו ומציעה שירותים שונים בתחומי האנרגיה והכרייה. 

שיתוף הפעולה של KIP עם אקוואריוס מנועים הינו חלק מכניסתה של KIP לתחום האנרגיה הירוקה בעולמות המימן, ולהערכת אקוואריוס – יכולותיה של KIP בעולמות הייצור והתשתיות ברחבי העולם צפויות לסייע לאקוואריוס בכניסתה לפעילות משמעותית בשוק הרכב העולמי. 

 

גל פרידמן. אקוואריוס מנועים. צילום: רמי זרנגר

 

בחודש שעבר דיווחה אקוואריוס על התקדמות טכנולוגית משמעותית שהוגדרה על ידה כפריצת דרך בתחומה. המנוע הלינארי שפיחתה החברה, המבוסס על גז המימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה, שבוצעו ע”י חברת ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים. חברת AVL הינה גוף מקצועי בלתי תלוי אשר בדק והוכיח את פעילותו ויעילותו של המנוע שפיתחה אקוואריוס. 

בניסוי שבוצע, פעל המנוע על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים. תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HC ברמות זניחות עד אפסיות. החברה מעריכה כי תוצאות הבדיקות מהניסוי שנערך מהוות התקדמות של ממש בהוכחת הפעלת מנוע מימן ייחודי זה. 

אקוואריוס מנועים הינה מפתחת ויצרנית של מנועים קטנים לייצור חשמל בעלי טכנולוגיה פורצת דרך בעלת כ-20 פטנטים רשומים בארה”ב ומחוץ לה. מנוע אקוואריוס הינו מנוע קטן, קל משקל עם חלק נע אחד בלבד, בעל הספק ונצילות גבוהה מאוד אשר מהווה שחקן תחרותי משמעותי בתחומי הגנרטורים, ובהמשך ליחידות כוח למשאיות, פתרונות הנעה תעופתיים, ימיים וביטחוניים ומאריכי טווח לשוק הרכב. לאקוואריוס מרכזי פעילות ופיתוח בישראל, גרמניה ופולין. יו”ר החברה הינו מר גל פרידמן ומנכ”ל החברה הינו מר אריאל גורפונג.

גל פרידמן, יו”ר אקוואריוס מנועים: “מזכר ההבנות עם KIP הינו אבן דרך חשובה במסגרת ההערכות של אקוואריוס לקראת פעילות משמעותית בשוק הרכב העולמי. שיתוף הפעולה עם KIP מהווה עבורנו הבעת אמון נוספת בטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו, ואנו מאמינים כי יכולותיה של KIP וקשריה העסקיים יסייעו לנו להתקדם ולבסס את יכולותינו בעולמות הרכב. זאת, בהמשך להסכמים עליהם דיווחנו לגבי כניסתנו המתוכננת לשוק ביפן, ובהמשך לדיווח בחודש שעבר על התוצאות המוצלחות של בדיקות ההרצה למנוע הלינארי שפיחתנו, המבוסס על גז המימן”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 5 =