הרפורמה בתחבורה הציבורית: המשתמשים ב-Moovit ו-Pango ישלמו פחות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

החל מהיום, שבוע לפני השקת רפורמת “דרך שווה”, השינוי יוצא לדרך, נוסעים בתחבורה הציבורית שישלמו באמצעות Moovit ו-Pango ישלמו פחות. בני ובנות 75+ יוכלו לנסוע חינם וילדים ונוער יזכו ל-50% הנחה במחיר הנסיעה

 

רפורמת “דרך שווה” המביאה עימה מודל חדש לתשלום בתחבורה הציבורית, נכנסת לתוקפה באופן מלא החל מה-01.08. עם זאת, כבר מהיום יום שני (25.07.2022) ניתן, באמצעות Moovit ופנגו, שתי אפליקציות התחבורה הפופולאריות בישראל שלכל אחת מהן למעלה מ-2 מיליון משתמשים, להנות מהתעריפים החדשים ומההנחות שמביאה הרפורמה.

הרפורמה מבוססת על חיוב שוויוני לפי מרחקי נסיעה ומגדירה מחיר אחיד בכל שיטות התשלום – האפליקציות וכרטיס הרב-קו – ומבטלת את פערי התעריפים בין שתי השיטות. החל מה-01.08, תעריפי הנסיעה הבודדת עתידים להיות אחידים באפליקציות וברב-קו, ויחושבו בהתאם למרחקי נסיעה קבועים מראש. כך, נוסעי התחבורה הציבורית יכולים לדעת כמה עולה כל נסיעה באמצעות כרטיס יומי רגיל, ללא הבדל באזור הנסיעה או שיטת התשלום (כרטיס הרב-קו / אפליקציות התשלום).

אך כאמור, כבר ממחר, לקוחות המשלמים בתחבורה הציבורית באמצעות Moovit או פנגו אינם מוכרחים יותר לטעון את כרטיס הרב-קו בכסף או לרכוש חוזי נסיעה מראש, אלא יכולים כבר להנות מהתעריפים וההנחות החדשות שמביאה איתה הרפורמה. על מנת להנות מהשירות, על משתמשי מוביט ופנגו לוודא שברשותם הגרסה העדכנית ביותר של האפליקציה.

בניגוד לתשלום ברב-קו, גם לאחר הרפורמה, בו יש לטעון את כרטיס ולשלם מראש כדי ליהנות מהנחה על ריבוי נסיעות, התשלום באפליקציה מתבצע בסוף החודש, ובהתאם להרגלי השימוש של הנוסע. בכל חודש מחושבת אוטומטית העלות לנוסע שתשקף את סך הנסיעות שביצע באותו חודש בפועל, יחד עם ההנחה המרבית לה הוא זכאי. כך, הנוסע יחוייב בתעריף הזול ביותר עבורו (בעלות נסיעות בודדות, חופשי יומי או חופשי ארצי/אזורי), כשהחיוב יורד מכרטיס האשראי בסוף החודש (ללא עמלות ודמי מנוי). המשתמשים יכולים גם לראות את פירוט הנסיעות והחיובים שלהם בכל עת באפליקציה. בכל מקרה, עלות הנסיעות לא תעלה מעל גובה מחיר חופשי ארצי (225 ₪ לכל החודש) וחופשי אזורי בפריפריה (99 ₪ לכל החודש). יש לשים לב כי עלויות שילוב נסיעה ברכבת ישראל הינן שונות (חופשי ארצי משולב רכבת).

משתמשי האפליקציה יוכלו להנות כבר ממחר בקלות מההטבות החדשות לפרופילים המאושרים ע”י משרד התחבורה, על ידי עדכון הפרופיל באפליקציה בהתאם להנחיות משרד התחבורה:

 

  • לראשונה, בני ובנות 75+ נוסעים בחינם. על מנת להנות מההטבה יש לעדכן היום את פרופיל הנוסע ב-Moovit מאזרח ותיק לפרופיל זהב-קו, לתקף באפליקציה ולהנות מנסיעות חינם (אזרחים ותיקים ממשיכים ליהנות מ-50% הנחה גם על נסיעות בודדות וגם על חופשי חודשי). 
  • לראשונה, ילדים ונוער בגילאי 5-18 יוכלו כעת לזכות בתעריף של כרטיס “חופשי חודשי לנוער” ב-50% הנחה, כך שכרטיס “חופשי ארצי” בכל המדינה יעלה עבורם 112.5 ₪, וכרטיס “חופשי אזור 1” – 49.5 ₪.

 

למימוש ההנחות שהורחבו עבור אוכלוסיות המאושרות ע”י משרד התחבורה, אין צורך לעדכן את הפרופילים באפליקציה למימוש ההנחות, והן מתעדכנות באופן אוטומטי לאוכלוסייה לה פרופיל בתוקף:

 

  • ההנחה עבור אנשים עם מוגבלות וזכאי ביטוח לאומי המקבלים הבטחת הכנסה הורחבה מ-33% ל-50% הנחה לנסיעה.
  • לסטודנטים, החוזים יישארו בתוקף גם לאחר כניסת “דרך שווה” כך שסטודנטים ימשיכו ליהנות מ-33% הנחה. במהלך שנה הבאה פרופיל “סטודנט מורחב” יכנס לתוקף גם באפליקציות.

 

אייל זיו, מנהל פעילות Moovit – Pango “החלטת משרד התחבורה לקיים רפורמה כוללת ומקיפה במחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית, מקלה ומפשטת בפני הציבור את שיטות ותעריפי התשלום בעת שימוש בסוג זה של תחבורה. לראשונה אוחדו תעריפי הנסיעה, כך שנוסעים משלמים באופן שוויוני לפי מרחק נסיעתם. בתוך כך, הודות ליכולות החישוב של האפליקציות הן מאפשרות לשלם את המחיר הזול ביותר בסוף החודש, בלי חישובים ובלי תכנונים מראש. דבר זה, מאפשר לנוסעים גמישות לעומת התשלום מראש מידי חודש בכרטיס הרב-קו וכן, מביא לחיסכון משמעותי בהוצאות נסיעותיהם בחישוב חודשי. הרפורמה החדשה, מהווה שלב חשוב בשיפור התחבורה הציבורית עבור הציבור, ואנו מקווים כי צעד זה לצד שדרוג המענה התשתיתי במדינת ישראל, יהווה תמריץ משמעותי לציבור הרחב להשתמש בתחבורה ציבורית”.

 

תחבורה ציבורית – תקנות חדשות לכרטיס רב קו – עלויות ושינויים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two + fifteen =