השבחת רכב – חידוש פנסים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מה זו השבחת רכב, למה עושים את זה, והאם נהג פרטי יכול לבצע השבחה בעצמו. כל התשובות בכתבה המשובחת שלפניכם, וסקירה על מוצר לחידוש פנסים

 
 
לפני חודש הרכב שלי – אלפא 159 עבר טיפול דיטיילינג מקיף, כחלק מפרויקט השבחה ושדרוג שאני עושה לו. המושג “השבחה” זה בעצם חידוש, שדרוג, וניקיון רכב לפני מכירה. ההשבחה היא לרוב חיצונית – אם יש מעיכות בפח – מתקנים, אם יש סדקים או קילופים בצבע – צובעים, אם הרכב מטונף והצבע שלו איבד את הברק – עושים טיפול דיטיילינג, וכך, לכל בעיה מוצאים פתרון בטיפול קוסמטי או אחר, שיביא את הרכב למצב האופטימלי, מיטבי שלו, לפני שמתחילים להראות אותו לקונים פוטנציאליים.
 
השבחה מתרחשת לרוב בחברות השכרה וליסינג. בחברות הגדולות בעיקר יש מנגנון מסודר, שכל רכב שעומד לפני מכירה, “עוברים” עליו מקצה לקצה, יחד עם הקונה שרוצה את הרכב, ובודקים מה יש וצריך לתקן, לשביעות הלקוח. 
 
המטרה בהשבחה היא קודם כל למכור את הרכב כמה שיותר מהר, להפוך אותו לאטרקטיבי, ולשמור על המחיר שלו – כי כשהרכב נראה טוב ונקי, לא ידרשו להוריד הרבה או בכלל במחיר שלו, והמשא ומתן יהיה הרבה יותר נוח לחברת/בעלי הרכב, וקצר.
 
השבחת כלי רכב יכולה להיעשות גם על ידי אדם פרטי שרוצה למכור את הרכב, בדיוק מאותן סיבות שחברות רכב משביחות. אתה שם את הרכב בלוחות ושום דבר לא קורה. קונים מגיעים לראות את הרכב והריפודים נראים כמו #@%, כי אין מה לעשות, יש ילדים, לכלוך, בלאגן, או סתם רכב שהנהג/ת בו לא שמרו עליו. אפשר ללכת לטיפול דיטיילינג שעולה בין 1200-1800 ש”ח, אפשר לחפש מכוני השבחת רכב, ואפשר לקנות מוצרי ניקיון ואסתטיקה ולהשביח ולשדרג את הרכב לבד.
 
קיבלתי לידי מוצר לחידוש פנסי רכב, של חברת סונקס (SONAX), המשווק בלעדית ברשת solo. הרכב הפרטי שלי עבר חידוש פנסים, כחלק מטיפול הדיטיילינג. אז ניגשתי לרכב שאריאל בן זוגי רכש כדי לשמש אותו לצילומי פרק בסדרת רכב חדשה, שהולכת לעלות בקרוב, ומאז הצילומים הרכב נח לו בחניה של הבניין. רנו מגאן, דור שני, שזקוקה כל כך לחום ואהבה. היא הפרויקט שלי להיום.






ערכה לחידוש פנסים. סונקס



חידוש פנסים עושים לא רק מטעמי אסתטיקה. פנסים מלוכלכים או “לבנים”, שאיבדו את השקיפות המקורית שלהם, לא יאירו אור חזק מספיק, ולא יאפשרו לכם שדה ראייה מספק בנסיעה בחשיכה, אז יש גם היבט בטיחותי, חשוב יותר.

 
ערכת חידוש הפנסים כוללת שלושה מוצרים, ובעצם שלושה שלבים שיש לבצע אחרד אחרי השני. תהליך פשוט מאד, שכל אחד ואחת יכולים לעשות בעצמם.
 
קודם כל, העבירו מטלית על הפנס, גם כדי להסיר אבק, וגם כדי להשאיר את הפנס מעט רטוב.








פנס לפני חידוש רנו מגאן

 

 

שלב ראשון:

 
יש פד שיוף קטן ועדין, איתו מתחילים. אחרי שהרטבנו את הפנס, משפשפים בעזרת הפד את כל הפנס.
 
 
 
מתחילים עם פד הליטוש
 
 

שלב שני:

 
שמים על הפד משחת פוליש (שיש בשפורפרת), מורחים ומשפשפים את הפנס. בסיום מנקים את שאריות הקרם עם מטליות פוליש.
 
 
 
 

 



מנגבים את שאריות קרם הפוליש עם המטלית בערכה

 

 

שלב שלישי:

 
פותחים מטלית “איטום” (בערכה יש 2 מטליות איטום סגורות), ומנגבים טוב את פני הפנס. מטלית האיטום ספוגה בחומר שומני ששומר על תוצאות הפוליש לאורך זמן.
 
 
 
מטלית איטום ארוזה
 


תהליך חידוש הפנסים היה קצר ופשוט מאד, ונראה הבדל קל במראה ושקיפות הפנס. 






הפנס אחרי טיפול פוליש



סרטון הסבר חידוש פנסים

 

על טעם וריח



למעשנים ברכב או לנהגים שמהמזגן שלהם יוצא ריח צחנה, לפני שאתם פונים לעזרה “מקצועית”, נסו לפתור זאת בעצמכם. לא, לא מדובר בעץ ריח שתולים על המראה, חונק את כולם ומתייבש אחרי שבוע. זהו ספריי שמרססים לתוך פתחי המיזוג בעת שהרכב מונע, מערכת המיזוג יונקת את הספריי ל”ריאות”, ותוך מספר דקות משככת את הריחות הלא נעימים. למוצר הזה יש הוראות שימוש מדויקות שמומלץ לבצע אותן בדקדוק. גם את המוצר הזה אפשר להשיג רק ברשת solo.

 







פטנט להעלמת ריחות רעים ממערכת המיזוג





סרטון הסבר העלמת ריחות ממערכת המיזוג






 

follow and like
fb-share-icon0

7 Replies to “השבחת רכב – חידוש פנסים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 1 =