השקה בארץ: הכירו את הדור החמישי של סיאט איביזה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

צ'מפיון מוטורס החלה בשיווק הדור החמישי של הסופר מיני הפופולרית בישראל סיאט איביזה

סיאט איביזה החדשה. צילום: יצרן

הדור החמישי של האיביזה הינו ממשיך השושלת של המכונית הפופולרית ביותר של היצרן הספרדי, עם 5.4 מיליון רכבים שנמכרו מאז השקת הדגם הראשון בשנת 1984. הדור החדש החמישי של האיביזה, מציב סטנדרט חדש בקטגוריה, בזכות מימדים נדיבים, מערכות בטיחות מתקדמות, שחלקן מוכר רק בסגמנטים גבוהים יותר, מנועים מתקדמים, כולל מנוע 1.5 ליטר TSI של הקונצרן (רק ברמת גימור EVO) ומגוון עצום של רמות גימור הנותנות מענה לכל לקוח פוטנציאלי.

האיביזה הוא הדגם הראשון בקונצרן VW שמיוצר על פלטפורמת A0-MQB החדשה, המציעה בסיס גלגלים ארוך במיוחד, שיפור עצום במרחב הפנים ותא מטען הגדול בקטגוריה.

האיביזה החדשה מציעה שורה ארוכה של מערכות בטיחות הכוללות בין היתר מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימת חירום, מגביל מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית (החל מרמת האבזור Style) ועוד.

 

3 גרסאות מנוע מוגדשות. סיאט איביזה החדשה

גרסאות ומנועים

האיביזה החדשה מוצעת בשלוש גרסאות מנועים מוגדשי טורבו:

מנוע 1.0 TSI עם 95 כ”ס המושגים בין 5,000 ל-5,500 סל”ד ומומנט מירבי של 17.8 קג”מ המושגים בין 2,000 ל-3,500 סל”ד, מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים ומוצע ברמת הגימור Reference בלבד.

מנוע נוסף הוא 1.0 TSI בעל 115 כ”ס המושגים בין 5,000 ל-5,500 סל”ד ומומנט מירבי של 20.3 קג”מ המושגים בין 2,000 ל-3,500 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים DSG אוטומטית בעלת שבעה הילוכים.

גרסה נוספת היא המנוע שמוצע ברמת האבזור EVO, מנוע 1.5 TSI המפיק 150 כ”ס המושגים ב-5,000-6,000 סל”ד ומומנט של 25.4 קג”מ המושגים ב-1,500-3,000 סל”ד. מנוע זה מספר תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-7.9 שניות בלבד, עם מהירות מירבית של 215 קמ”ש ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים.

תא נהג. סיאט איביזה דור 5

האיביזה מציגה מראה שרירי יותר, וגימור מוקפד. ספויילר אחורי עם פנס בלימה עילי, חלונות אחוריים מושחמים (החל מרמת הגימור Style), צינור המפלט ברמות האבזור FR ומעלה הוא כפול ובולט ומציג מראה ספורטיבי.

ברמת הגימור Reference מוצעים צמיגי 185/65 R15 כסטנדרט, והחל מרמת הגימור Style יתווספו גם חישוקי סגסוגת, ברמות הגימור FR ו-FR PRO יוצעו צמיגי 215/45 R17 וברמת הגימור הבכירה EVO יוצעו צמיגי 215/40 R18 .

ברמת הגימור הבסיסית, ה-Reference, פנים הרכב מציע לנהג נוחות מרבית עם הגה כוח אלקטרו מכאני עם קשיחות משתנה, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, צג מידע מרכזי בלוח השעונים המציג את נתוני מערכות הרכב ונתוני הדרך, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 5″ ו-4 רמקולים קדמיים, תזכורת לחגירת חגורת בטיחות במושבים קדמיים ואחוריים, מושב נהג מתכוונן לגובה ומראות צד מתקפלות חשמלית.

החל מרמת הגימור Style יתווספו מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, חלונות אחוריים מושחמים, משענת יד קדמית, חיישני אורות, חיישן גשם, תאורת Coming Home\Leaving home, פנסי ערפל עם תפקוד סיוע בפנייה, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל 8″ צבעוני ושני רמקולים אחוריים וחבילת עור הכוללת הגה, ידית הילוכים ובלם יד.

רמת הגימור FR מציעה עיצוב פנימי FR עם מושבים מעוצבים, תאורת אוירה פנימית, חלון גג פנורמי, מערכת Full Link, מושב נוסע מתכוונן לגובה, פנסי LED אחוריים ופנסי תאורת יום מסוג LED. חבילת האבזור FR PRO מציעה אבזור מפואר יותר עם מושבי עור משולב אלקנטרה, רמקולים במהדורת Beats, סט פנסי Full LED פתיחה והנעה ללא מפתח (KESSY).

ברמת הגימור המפוארת ביותר EVO, המותאמת לחובבי הנהיגה, יוצעו חישוקי 18″ מעוצבים, קליפר אדום, מושבי עור אלקנטרה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם מצלמת רוורס מקוריים.

פלטפורמת ה-A0-MQB, באיביזה החדשה מציגה שיפור מבחינת מרווח נוסעים, עם אורך של 4,059 מ”מ, רוחב של 1,780 מ”מ (87 מ”מ יותר מהדור היוצא), גובה של 1,444 מ”מ ובסיס גלגלים ארוך יותר ב-95 מ”מ העומד על 2,564 מ”מ. גם נפח תא מטען גדל משמעותית והוא בן 355 ליטר לעומת 292 ליטר בדור היוצא, מה שהופך אותו לנפח תא המטען הגדול בסגמנט.

5 כוכבים במבחני ריסוק רשמיים. סיאט איביזה החדשה

מערכות בטיחות מתקדמות

האיביזה החדשה מציגה רף אבזור מתקדם מאד בקטגוריית הסופרמיני, והיא מאובזרת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות כבר מרמת האבזור הבסיסית:
Speed Limiter, בקרת שיוט, מערכת ניטור מרחק לפנים המתריעה לנהג על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום במקרה הצורך, מערכת להתראת עייפות נהג, מערכת Start & Stop — לכיבוי והנעת המנוע בעצירות המונעת פליטת מזהמים מיותרים, מערכת בלימה למניעת תאונות משניות (Multi Collision Brake).

החל מרמת הגימור Style תתווסף מערכת בקרת שיוט אדפטיבית Adaptive cruise control שבמקרה בו הנהג לא מגיב תביא לבלימת הרכב ולהאצה מחודשת עד המהירות שנקבעה מראש. החל מרמת הגימור FR תציע האיביזה החדשה גם מערכת SEAT Drive Profile המאפשרת התאמת תפקוד מערכות הרכב באופן אופטימלי לסגנון נהיגה נבחר: Normal, Sport ECO, Individual.

נוסף לכל אלה, סיאט איביזה החדשה מציעה כסטנדרט מבחר טכנולוגיות בטיחות מקוריות מתקדמות של היצרן. מערכות הבטיחות כוללות בין היתר, מערכת ESC, מערכת ABS, מערכת TSC, מערכת BAS מערכת HHC לסיוע בזינוק בעלייה, מערכת Eco Trainer מערכת חדשנית לשיפור איכות הנהיגה וייעול תצרוכת הדלק וביצועי המנוע, מערכת להתראת לחץ אוויר נמוך בצמיגים, 6 כריות אויר ועוד.

סיאט איביזה החדשה החל מ78,900 ש"ח. צילום: יצרן

מחירים:
סיאט איביזה ברמת הגימור Reference החל מ-78,900 ש”ח לגרסה הידנית.
מחיר גרסת ה-Style יעמוד על 96,900 ₪.

למשך התקופה הקרובה תציע סיאט על כל דגמי האיביזה החדשה מחיר השקה, כשגרסת ה-Style הפופולרית תוצע במחיר של 89,990 ₪.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 + 1 =