השקה בינלאומית: סיטרואן C4 החדשה והגרסה החשמלית e-C4

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

השקה בינלאומית: סיטרואן C4 החדשה והגרסה החשמלית e-C4

 

 

כתב: עילאי בורבין

 

אמש הוצגה בבכורה עולמית הסיטרואן C4 החדשה – המשפחתית הקומפקטית של סיטרואן. מאז 2018 בה הופסק שיווק הדור הקודם של ה-C4, לסיטרואן לא הייתה מכונית משפחתית של ממש. אז הנה, ה-C4 חוזרת אלינו, מעוצבת, טכנולוגית, בטיחותית, והכי חשוב – עם גרסה חשמלית

מתחת לעיצוב המודרני והייחודי, המשלב אלמנטים של הסיטרואן קקטוס ובין תצורת קופה, מסתתרת שלדה חדשה וגדולה יותר מבעבר. האורך שלה הוא 436 ס”מ, רוחבה 180 ס”מ, גובהה 153 ס”מ ובסיס הגלגלים שלה הוא 267 ס”מ. מרווח הגחון של הרכב גדול יחסית ועומד על 15.5 ס״מ נדיבים למדי (ובכל זאת, לא נמליץ לקחת אותה לנסיעת שטח). נפח תא המטען כ-380 ליטרים. ממדים ממוצעים ביחס למתחרות כמו פורד פוקוס החדשה, או מאזדה CX30.

 

תא נוסעים סיטרואן C4 החדש בגרסה החשמלית

 

גם בתא הנוסעים התחולל שינוי של ממש. עתה מוצעת ה-C4 עם מסך מולטימדיה צף בגודל 10 אינץ׳, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות בלוטות׳, לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמת נסיעה לפנים ולאחור (הראשונה מתפקדת כמצלמת דרך), תושבת מקורית לטאבלט במושב הנוסע שלצד הנהג (נשלפת החוצה כמו מגירה, מעניין), תאורת אווירה, תצוגה עילית, מושבי עור, ועוד שלל פינוקים בהתאם לרמת הגימור. 

בסיטרואן מאז ומעולם מתגאים בנוחות הנסיעה, ומבטיחים כי ה-C4 החדשה תמשיך את המורשת בכבוד, עם בולמי זעזועים הלקוחים מהסיטרואן C5 איירקרוס, מושבים אורטופדיים ממולאים בקצף משכך במיוחד. כל אלה תורמים לנוחות נסיעה גבוהה במיוחד, ע״פ היצרן.

גם בתחום הבטיחות סיטרואן מפתיעה לטובה – עתה מוצעת ה-C4 החדשה עם יכולות אוטונומיות ברמה 2 – במכונית  מוטמעת בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת אקטיבית לשמירה על הרכב במרכז הנתיב. בנוסף לכך, מוצעות גם התראת רכב בשטח מת, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, שליטה באורות גבוהים, מערכת חנייה אוטומטית ומצלמות היקפיות. היצע המערכות משתנה בין רמות הגימור.

 

 

 

 

הסיטרואן C4 החדשה מוצעת עם שלוש אופציות ליחידות הנעה – בנזין, דיזל וחשמלית:

הראשונה מגיעה עם מנוע 1.2 ליטר טורבו שלוש בוכנות המוכר של קונצרן PSA, ומציע שלושה הספקים. 100,130 ו-150 כ״ס. המנועים החלשים בהיצע משודכים לתיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים, בעוד המנוע החזק משודך לתיבה אוטומטית בלבד.

היחידה השנייה תציע מנוע טורבו דיזל בעל שני הספקים, 110 או 130 כ״ס. החלש משודך לתיבה ידנית בלבד, והחזק לאוטומטית.

אולם החידוש המשמעותי טמון בגרסה החשמלית, שעתידה להיקרא e-C4. היא מוצעת עם מנוע חשמלי בעל 136 כ״ס וכ-26.5 קג״מ הזמינים מיידית מתחת לרגל ימין. גרסה זו עושה שימוש בסוללת 50 קוט״ש המספיקה לטווח מוצהר של 350 ק״מ בין טעינות (ע״פ תקן WLTP).

מערכת ההנעה החשמלית תומכת בטעינה מהירה במיוחד של 100 קוט״ש המסוגלת להטעין 80% מהסוללה בחצי שעה בלבד. עמדת טעינה סטנדרטית תטען את הסוללה במלואה בכ-7 שעות, בעוד לשקע ביתי ממוצע יידרש פי 2 זמן (ואף יותר).

 

הרכבים הראשונים עתידים לרדת מפס הייצור בספטמבר הקרוב, וניתן לשער כי הסיטרואן C4 החדשה תושק בישראל במהלך 2021.  

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 + seven =