השקה דינאמית: KTM דיוק 890R ו-1290 סופר דיוק R

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

השקה דינאמית: KTM דיוק 890R ו-1290 סופר דיוק R

 

כתב: מוטי שראבי – מוטו שר

תמונות: דרור סעיד

 

יום שבת, יום של חופש, ואצלי בראש המחשבות רצות.

איזה כיף יהיה מחר בפצאל סוף סוף לגעת, להסתכל ולרכב על שתי חיות מחמד חדשות Duke 890r וסופר דיוק R1290 (ספויילר קטן כשהגעתי אלה לא היה חיות מחמד, אלא עמדו שם שתי מפלצות).

מתארגן ליום ראשון מחליף סליידרים בחליפה, מנקה אותה ואת הקסדה, אורז הכל לתוך התיק, מכניס לרכב ומתחיל לחפש סרטונים על הדבר הזה שנקרא duke890R. (למפרט הטכני נגיע בסוף).

ככל שעוברים הסרטונים, רף ההתרגשות עולה והיכולת להירדם מצטמצמת.

 

KTM 1290 SUPER DUKE R

 

יום ראשון מגיע, ארוחת בוקר בבית קפה בתל אביב עם שיחות על אופנועים ואני שומר בסוד את ההפתעה לעצמי, ויאללה לבקעה, למסלול מרוצים פצאל, מסלול טכני שדורש עבודה.

מרחוק היה ניתן להבחין בדגלים של KTM מתנופפים באוויר. אין ספק שקיבלנו אירוח של מלכים. ישר בכניסה מחכות שתי חיות המחמד המדוברות ומהר מאוד התברר שמדובר בהרבה יותר מסתם חיות מחמד. 

קצת שיחות והסברים על מה הולך להיות לנו וכולם כבר לבושים בחליפות רכיבה מלאי צמרמורות וחדורי מטרה ומוטיבציה להבין מה לא טוב באופנועים. מתחילים עם הגז חזק על ה-DUKE 890R.

 

מתחילים עם הגז חזק על ה-DUKE 890R

 

בהקפה הראשונה כבר מבינים את האופנוע. תנוחת רכיבה משגעת על אופנוע נוח ונעים. ככל שההקפות עוברות, למרות שמדובר באופנוע Naked עדיין החיתוכים החדים שבעיצוב מייצרים אחלה אווירודינמיות שלא מביישת אופנוע ספורט. בכל לחיצה על הברקסים האופנוע מחזיר לך אהבה וננעץ חזק באדמה. זאת בזכות המתלים החדשים של WP שלא מפסיקים להעביר לך את תחושת האספלט ברמה מטורפת.

תחושת הביטחון עולה ועם זה גם הגז. ההיגוי מהיר יותר ואתה מגלה אופנוע קל, שיודע לעבור מצד לצד בצורה נעימה, קלה ולינארית (עד מצב בו האופנוע מבצע פעולות שאתה רק מתחיל לחשוב עליהם). והפרונט וואוו. איזה פרונט מדוייק. לאן שתרצה הוא יגיע והוא יגיע בקלות, חדות ובלי לשאול הרבה שאלות.

ביציאה לעקיפה תוך כדי סיבוב, כל שנדרש זה היגוי קל על מנת שהפרונט כבר יכניס אותך לקו הנכון והמהיר. זה ממש מרגיש כמו אהבה ראשונה שאתה מקבל כל מה שלא ידעת שקיים.

 

ק.ט.מ דיוק 790

 

הרבה מאד פלוסים לאופנוע אחד שמרגיש כמו החבילה המושלמת. כל זה במחיר הגיוני לחלוטין של 79,900 שח, ואתה מקבל הרבה חיוכים בתוך הקסדה וצעקות של פאן. למרות כל הפלוסים, אתה יורד מהאופנוע ואין את החשק העז להשאר ולהסתכל עליו. העיצוב אנמי ומעט משמעמם

כאילו השקיעו את הכל ב- SUPER DUKE 1290R שבו אין חסרונות והחסרון היחיד האפשרי הוא הרוכב ;).

בסופו של דבר אין ספק שאני מסתובב אל האופנוע ואומר לו תודה על חוויה מטורפת. אמנם הוא לא הילד הכי יפה בגן, אבל אין ספק שהוא הולך להוביל בדעת קהל.

 

החבילה המושלמת, רק העיצוב שנוי במחלוקת

 

כמו שהובטח לא נדלג על המפרט הטכני –

הדוכס מצויד בשלדה חדשה לחלוטין ובזוג בולמים מבית WP מדויקים ובעלי אפשרות כיוון מחלקו העליון של כל בולם לשיכוך, כיווץ וחזרה.

הבולם האחורי גם הוא ממשפחת WP בעל כל אפשרויות הכיוון, עומס קפיץ, שיכוך, כיווץ וחזרה שמתפקד בצורה מדהימה להפליא.

מערכת הבלימה מבית BREMBO, בדיוק כמו באח הגדול 1290R, מה שמספק איכות בלימה מעולה וחסרת תקדים לקטגוריה. בנוסף, דיסקים בלם קדמי 320 מ”מ שמורגשים טוב בכל מגע בידית הבלם.

המנוע מספק לנו רצף אנרגיה לאורך תחום סל”ד החל מלמטה. בעל 10.1 קג”מ מה שנותן תחושה של זמינות תמידית. הספק מעולה של 121 כ”ס ויחס מהנה לסגנון הכלי ולמשקלו.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 + 3 =