השקה: יונדאי סונטה היברידית דור 4 החל מ-181,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
השקה: יונדאי סונטה היברידית דור 4 החל מ-181,900 ש”ח

כלמוביל משיקה את היונדאי סונטה הייבריד החדשה; מכונית מנהלים מעוצבת ובטוחה, והמאובזרת ביותר בסגמנט. היונדאי סונטה תוצע ללקוחות בישראל בשתי רמות אבזור Premium ו-Limited החל מ-181,900 ₪

 

יונדאי סונטה הייבריד החדשה היא דגם הסדאן הראשון של היצרן שתוכנן בשפת העיצוב Sensuous Sportiness ובפיתוח של אלברט בירמן, סגן נשיא יונדאי למחקר ופיתוח, המביא לראשונה את  המראה הספורטיבי פורץ הדרך בסגנון ארבע דלתות קופה. 

הסונטה היא הדגם הראשון שמתבסס על פלטפורמת הרכב החדשה של יונדאי, המספקת חוזק שלדה מוגבר במשקל מופחת המאפשר את החדשנות בעיצוב, בטיחות וביצועי נהיגה. כמו כן מדגישים מהנדסי יונדאי את שיתוף הפעולה בין היצרן לחברת  Bose במסגרתו  תשולב לראשונה בדגמי יונדאי  מערכת שמע חדשה מתוצרת החברה כדי לספק חווית שמע יוצאת דופן ללקוחות.

ביונדאי סונטה פונקציות חדשניות בסיגמנט זה הכוללות בין השאר, בידוד רעשים באמצעות חומרי ספיגת קול אקוסטיים וזגוגיות כפולות, שימוש ראשון בטכנולוגיית לבקרה על המנוע החשמלי וחיישני מכ”ם, קול וראייה. מערכת ה- Active Shift Control מנטרת באמצעות חיישן ייעודי את העברות ההילוכים ואת סיבובי המנוע כ-500 פעמים בשנייה במטרה לאפשר סנכרון מדויק בין מהירות סיבובי המנוע לתיבת ההילוכים ובכך לצמצם את זמני העברת ההילוכים ב -30%. סנכרון זה לא רק משפר את ההאצה ואת צריכת הדלק של הסונטה, אלא גם את עמידות התמסורת על ידי צמצום החיכוך במהלך ההחלפות. 

 

יונדאי סונטה הייבריד החדשה – מראה אלגנטי ויוקרתי, ואבזור פרימיום

 

 

היונדאי סונטה היברידית החדשה מצוידת במנוע G2.0 GDi HEV בטכנולוגיית ה SMARTSTREAM החדשה של יונדאי ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. תפוקת הכוח של מנוע הבנזין עומדת על 152 כוחות סוס ו-19.2 קג”מ מומנט ב- 5000 סל”ד. המנוע החשמלי מספק עוצמה של 38 קילוואט (51 כ”ס). שילוב המנועים מספק 192 כ”ס ב-6,000 סל”ד ו-37.5 קג”מ מרשימים כבר ב- 1,770 סל”ד. התאוצה מ- 0 ל – 100 קמ”ש ב- 9.2 שניות, מהירות מרבית 192 קמ”ש.

צריכת הדלק ביונדאי סונטה ההיברידית עומדת על 5.3 ליטר ל – 100 ק”מ בנהיגה עירונית (18.8 ק”מ לליטר) ו- 4.6 ליטר ל – 100 ק”מ בנהיגה בינעירונית (21.9 ק”מ לליטר). (לפי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה). הציון הירוק ירד ל- 2 ופליטת CO2 עומדת על 118 גרם לק”מ. צריכת הדלק נמוכה עם טווח נסיעה של למעלה מ- 1000 ק”מ למיכל דלק ומקדם גרר של 0.24 מתקבל בזכות סבכה עם פתחי אוורור ייחודיים הנסגרים במצב שהמנוע זקוק פחות קירור,  הספוילר האחורי, גלגלי סגסוגת אווירודינמיים ומיקום הסוללה. 

 

שתי רמות גימור, החל מ-181,900 ש”ח. יונדאי סונטה היברידית 2020

 

תא נהג אלגנטי ומאובזר. יונדאי סונטה הייבריד

 

מערכות בטיחות מתקדמות וייחודיות

 

מעטפת הבטיחות ביונדאי סונטה הייבריד כוללת את חבילת  Hyundai SmartSense כסטנדרט ובה 9 כריות אוויר ומערכת חיישנים ובטיחות הלקוחים היישר מעולמות רכבי היוקרה אשר ייכנסו לפעולה  במקרה של אירוע בטיחותי ומערכות ADAS נוספות אשר יסייעו לבצע משימות באמצעות 3 חיישני מכ”ם , 12 חיישני קול ו -5 מצלמות. 

 

מערך הבטיחות כולל מערכות בטיחות מתקדמות:

LKA – באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב היא מעל 60 קמ”ש. 

FCA – מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית. מדובר במערכת בטיחות פעילה מתקדמת על בסיס רדאר קדמי ומצלמה הנותנת התראה אקטיבית לנהגים במצבי סיכון (FCW)  ואף מבצעת בלימה אוטונומית במצבי חירום (AEB) וזיהוי הולכי רגל. לראשונה כוללת המערכת גם זיהוי, התראה ובלימה במקרה חירום בו מתגלה תנועה חוצה בצומת. 

DAW – מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות. 

BCA – מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. המערכת עושה שימוש במערכת ה-BSD המספקת התרעה על רכב ב”שטח מת”, ובנוסף במערכת ה-LKA אשר מזהה את סימון נתיב הנסיעה ומסייעת בשמירה אקטיבית של הנתיב. ייחוד מערכת ה- BCA הינו בכך שמדובר במערכת אקטיבית אשר תמנע מעבר נתיב במקרה של סכנת התנגשות ממשית. כאשר ימצא רכב ב”שטח מת” אשר קרוב בצורה מסוכנת תפעיל המערכת התרעה ויזואלית והתרעה קולית עם  הפעלת איתות הפניה, ואף תבצע בלימה דיפרנציאלית של הגלגל הפנימי הנגדי במידת הצורך, וזאת בכדי למנוע את מעבר הנתיב.

RCCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור המיועד ליציאה מאוזרים צרים עם ראות מוגבלת, אשר באמצעות חיישני המכ”ם לזיהוי רכב ב “שטח מת”, מזהירה המערכת את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב עם אפשרות להתנגשות מאחור ואף תפעיל בלימה רלוונטית אוטונומית בעת הצורך בכדי למנוע תאונה.

SEA- (Safe Exit Assist) מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב. תכונה זו מונעת באופן רגעי את פתיחת דלתות המושב האחורי כאשר המערכת מזהה רכב חוצה המתקרב מאחור ותבצע  נעילה אקטיבית של הדלתות בעת הצורך.  כאשר המערכת מגלה אובייקט מתקרב מאחור תשמע אזהרה עבור הנוסעים, הודעה תוצג על גבי המסך והדלתות יישארו נעולות עד אשר הרכב החוצה יחלוף.

SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה. המערכת יודעת לעבוד במקביל לפעולה מערכת ה- stop&go (מנגנון זחילה בפקקים) ויחד עם מערכת LVDA המתריעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, מספקת מערכת עזר משלימה ויעילה.

מערכת ה-ROA; מערכת המספקת חיווי עבור תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה, או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב. 

בנוסף ביונדאי סונטה הייבריד מערכות נוספות הכוללות: TCS- מערכת בקרת משיכה, ABS – מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, HAC- מערכת סיוע לזינוק בעליה,  ESS- איתות בלימת חירום, TPMS- מערכת לניטור  לחץ אוויר בצמיגים עם תצוגה חכמה לכל גלגל בנפרד ו- ESP- מערכת בקרת יציבות אלקטרונית.

 

גרסת ה- Limited כוללת גם:

 

PCA – מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה.

AVM – מערך מצלמות היקפיות.

BVMBlind-Spot View Monitor)) הצגת צילום חי של “שטח מת” על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב. נעשה בעזרת המצלמה שמותקנת במראה החיצונית המציעה לנהג שדה ראייה רחב יותר. מערכת זו עוזרת לסרוק כניסה של רכבים לשטח המת של הנהג. אם אותר רכב ב”שטח המת”, תהיה התרעה קולית וויזואלית.

 

ספויילר אחורי לטובת אווירודינמיות טובה יותר ועיצוב מושך

 

עיצוב

קו כרום זורם מכנף היונדאי סונטה הייבריד, ממשיך סביב חלונות הנוסעים, דרך קדמת המכונית לאורך מכסה המנוע ומסתיים בזווית ישרה חדה העוטפת את הפנס קדמי. רצועת כרום זו כוללת אורות LED מדורגים בשעות היום המשובצים במנורות תאורה נסתרות.

מדובר בתאורת LED ייחודית המשולבת בפעם הראשונה באחד מדגמי יונדאי המבטאת  חידוש עיצובי בטכנולוגיית תאורה עדכנית. מאחור, תאורת LED אופקית רחבה המחוברת לאורות הבלם ומשתרעת על פני מרכז תא המטען והנמתח עד לשולי המכונית. 

לוח המחוונים משתרע לרוחב תא הנוסעים, כולל תצוגה בגודל 12.3 אינץ’ (בדגם ה- Limited) הניתנת להתאמה אישית למצבי הנהיגה. במרכז לוח המחוונים, מסך HD גדול בגודל 8 אינץ’ המאפשר לנהג לתקשר בקלות עם פונקציות האודיו, הווידאו והניווט (AVN). 

בלב מערכת ה- AVN ניצבת מערכת סאונד יוצאת דופן; תוצאה של שיתוף פעולה חדש בין מהנדסי יונדאי לבין BOSE. מערכת הסאונד של Bose Premium מצוידת ב- 12 רמקולים המסונכרנים כדי להעביר צלילים עשירים לחוויית שמע איכותית. התאמות הסאונד מתבצעות באופן אוטומטי בהתאם למהירות הרכב, בעוד שטכנולוגיית הסראונד של Bose מציבות כל נוסע במרכז חוויית האודיו, ללא קשר למיקומו בתא הנוסעים.

בורר ההילוכים החדש Shift by Wire (SBW) מלוטש ומתקדם מבחינה טכנולוגית גם תופס פחות מקום משמעותי מבורר הילוכים מסורתי.

 

מידות נדיבות. יונדאי סונטה רכב מנהלים מעוצב

 

מידות

היונדאי סונטה הייבריד מציעה לנוסעים מרחב פנימי נדיב אורכה 4,900 מ”מ, רוחבה 1,860 מ”מ, גובהה 1,445 מ”מ ומרווח הסרנים עומד על 2840 מ”מ. ל- Sonata מרווח גחון של  135 מ”מ, מרווח רגליים מושבים קדמי 1170 מ”מ, מרווח רגליים מושבים אחורי 885 מ”מ ונפח תא מטען של 510 ליטר.

 

אבזור

ה- Hybrid Sonata מושקת ברמת אבזור מפוארת כבר בגרסת ה- Premium וכוללת חישוקי סגסוגת 17 אינץ’, 9 כריות אוויר, מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ’ הכולל דיבורית Bluetooth ומצלמה אחורית, תצוגה עילית על גבי השמשה, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם, כניסה והתנעה ללא מפתח, AUTO HOLD, בלם יד חשמלי, SBW- בחירת הילוך נסיעה בלחיצת כפתור, בורר מצבי נהיגה DRIVE MODE, תאורת יום DRL מסוג LED, תאורה קדמית LED, פנסים אחוריים עם תאורת LED, תאורת ליווי, מראות חשמליות בצבע הרכב, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, פנסי איתות במראות, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לספסל האחורי, הגה מעור, ריפודי עור, כיוונון מושב נהג

בהפעלה חשמלית, ווילונות בחלונות הדלתות מאחור, תא מטען עם פתיחה חכמה, תאורת עזר במראות צד וידיות הרכב, טעינה אלחוטית לנייד (למכשירים תומכים), חיישן גשם, חיישן אורות, חיישני רברס מקוריים, חימום מושבים קדמי ואחורי, חימום הגה ותאורת אווירה בפנים הרכב.

גרסת ה- Limited כוללת גם לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ הניתן להתאמה אישית למצבי הנהיגה והעדפות שונות,  כיוונון מושב נוסע קדמי בהפעלה חשמלית כולל לגובה, זיכרונות למושב הנהג, מושבים קדמיים מאווררים, גג פנורמי ומערכת מצלמות היקפיות.

כלמוביל מעניקה ל- Hybrid Sonata 5 שנים/100,000 ק”מ אחריות על הרכב ו- 7 שנים/150,000 ק”מ על המערכת ההיברידית.

 

מחירים

 

רמת אבזור מחיר בש”ח ציון ירוק רמת בטיחות צריכת דלק

עירוני

ליטר ל- 100 ק”מ

צריכת דלק בינעירוני ליטר ל- 100 ק”מ
Premium 181,900 2 7 5.3 4.6
Limited 195,900 2 7 5.3 4.6

 

Premium/ Limited
מידות  מ”מ
אורך 4900
רוחב 1860
גובה 1445
מרווח סרנים 2840
מרווח מהקרקע מינימאלי 135
מרווח רגלים מושב קדמי 1170
מרווח רגלים מושב אחורי 885
מרווח ראש מושבים קדמיים 1015 / 975
מרווח ראש מושבים אחוריים 960 / 950
מרווח כתפיים מושב קדמי 1470
מרווח כתפיים מושב אחורי 1425
מרווח מותניים מושב קדמי 1386
מרווח מותניים מושב אחורי 1382
נפח תא מטען (ליטרים) 510
רדיוס סיבוב (מטרים) 5500

 

ליסינג פרטי מבית כלמוביל 

עם השקת ה- ה- Hybrid Sonata כלמוביל תציע מסלול ליסינג פרטי מבית היבואן עם מקדמה של 12900 ₪ ותשלום חודשי של החל מ- 2308₪ ל- 36 חודשים. המסלול יכלול הטבה של 3 טיפולים ראשונים ללא עלות והרכב ירשם בבעלות פרטית.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × four =