השקה מקומית: רנו קליאו החדשה (דור 5) נהיגה ראשונה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קרסו מוטורס משיקה בישראל את הרנו קליאו החדשה בדור חמישי – 2 גרסאות מנוע, 2 רמות אבזור, החל מ-84,990 ש”ח

 

השקה מקומית: רנו קליאו החדשה (דור 5) נהיגה ראשונה

 

צילום: רונן טופלברג

 

רנו קליאו בדור החמישי, אולי נראית דיי דומה לדור הרביעי האחרון, עם שינויי עיצוב קלים לחזית ולפנסים (פול לד מקדימה ומאחורה), תוספות פסי ניקל בצדדים ופגוש אחורי בצבע הרכב. אבל מבפנים – השינוי עצום – תא הנהג מרווח וגדול יותר, המושבים מעוצבים ונוחים יותר, יש מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע גדול ומזמין בגודל 9.3 אינץ’ ברמת ה-RS LINE, הגבוהה, חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. החומרים בתא הנהג והנוסעים נאים ואיכותיים יותר, ואבזור הנוחות מזכיר קטגוריות גבוהות יותר, כמו תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי, ועוד ועוד.

הפלטפורמה בקליאו חדשה לחלוטין, פלטפורמה שמתאימה גם לגרסה ההיברידית של הקליאו החדשה, שתגיע אלינו לקראת קיץ 2020. מידות הרכב אולי קטנו במעט, אך השינויים בתוך הרכב יצרו מרווח פנים גדול יותר לטובת נוחות וריווח מירבי לנהג ולנוסעים. גם תא המטען צמח, בעשרות ליטרים, והעיצוב של הקליאו החדשה אווירודינאמי יותר (מה שאולי גם יחסוך לנו בדלק).

לרנו קליאו בדור החמישי יש 2 רמות אבזור/גימור – INTENSE ו-RS LINE ו2 גרסאות מנוע המשווקות בישראל, נכון להיום.

גרסאות מנוע:

1.0 ליטר טורבו, עם 100 כ”ס, תיבה ידנית עם חמישה הילוכים.

מנוע 1.3 ליטר טורבו, עם 130 כ”ס (9 שניות מ0 ל100 קמ”ש), משודכת לתיבה אוטומטית 7 הילוכים.

 

רנו קליאו 2020 סקירה
“לא נוגעים בעיצוב שעובד”. רנו קליאו דור חמש.

 

נהיגה ראשונה – סקירה והתרשמות

בוקר יום חמישי, אולם התצוגה של רנו בפתח תקווה, קר ואפור בחוץ, אבל בתוך אולם התצוגה חוגגים מכונית חדשה, סוג של אס או קלף ג’וקר, אם תרצו, שכל יבואן היה מבקש לעצמו. הסופר מיני החדשה של רנו – קליאו דור 5, נמכרה מאז הושקה, ב-1990, בכ-15 מיליון יחידות, והפכה לדגם הנמכר ביותר של קבוצת רנו ברחבי העולם. באירופה היא נחשבת הסופרמיני הנמכרת ביותר, בין כל המתחרות.

רכב התצוגה בצבע כתום “אש” מטאלי, מושך את העין בצורה יוצאת דופן. אני מצלמת את הרכב מכל זווית, מצלמת ומנסה לזהות מה חדש. רנו מספרים שבמוצר טוב ונמכר לא נוגעים. הלקוחות נשאלו וביקשו להשאיר את העיצוב as is. מודרני ומושך מספיק. אז שדרגו את הפנסים, הוסיפו עיטורים, וצבעו את הטמבון האחורי (השחור ופשוט מהדור הרביעי), לצבע המרכב, מה שמוסיף המון למראה הכללי.

 

מערכת מולטימדיה מרשימה ברמת RS LINE. רנו קליאו
חומרים נעימים למגע

 

עוד רגע אנחנו יוצרים לדרך, מחולקים לזוגות, הופתענו לקבל את הרכב היחיד ברמת ה-RS LINE, עם מסך המולטימדיה הענק, 9.3 אינץ’ במרכז תא הנהג (בגרסת הבסיס ה-INTENSE, המסך בגודל 7” עם שיקוף לסמארטפון). לוקח זמן מה להתרגל למסך האייפדי הזה. התפעול בו פשוט למדיי, אבל לא היה די זמן “לחפור” בכל ההגדרות והאופציות שבו. סך הכל, הוא נראה טוב ומודרני מאד, ועל אף גודלו הוא משתלב היטב במראה הכללי של התא. לי ולעיתונאי שלצידי יש הרבה מקום במושב, ומקום למתוח רגליים, ולחלץ עצמות. המרכב ותא נוסעים שודרגו וקיבלו קווים מפוסלים יותר, ופחות שמנמנים, מה שגוזל פחות מקום ו”פותח” יותר המרחב הפנימי.

הרנו קליאו בה נהגנו, בגרסת מנוע 1.33 ליטר טורבו עם 131 כ”ס, 24.5 קג”מ מ-1,600 סל”ד, האצה מאפס למאה קמ”ש ב-9 שניות, ועם תיבת הילוכים אוטומטית EDC עם 7 הילוכים (כפולת מצמדים). ההספק של המנוע החדש והמצוין הזה של קונצרן מרצדס ורנו, שהולך ונכנס לתאי המנוע של רנו, ניסאן, דאצ’יה, ומרצדס כמובן, מורגש היטב על הגוף הקטן, הסופרמיני הזה. מנוע גמיש שעושה פלאים לכל רכב חדש או ישן שמקבל אותו.

 

רנו קליאו החדשה נהיגת התרשמות
טמבון אחורי בצבע הרכב מוסיף המון למראה הכללי

 

כעת אני במושב הנהג, הרכב מונע, הרגל לוחצת, ולרגע הורגשה השהייה בתגובה. זו הייתה מערכת ה-START & STOP, שכובתה ולא נדלקה מאז.

הנהיגה הקצרה ברכב, ביום גשם סוער למדי הייתה נוחה מאד, נטועה בכביש, שקטה מספיק, ודינאמית לשביעות רצוני. אהבתי גם איך שההגה מרגיש, נוקשה מעט, אך בתמרונים  בין מכוניות ואספלט רטוב, משתף פעולה יופי. מראה תא הנוסעים המצודד מאד, מוסיף מאד לתחושה הכללית. נגיעות הצבע, אדום לבן, בתוך האפור כהה, זה כל מה שצריך כדי לחוש “תחושה ספורטיבית”, וליצור עניין בפנים הרכב. במישוש ומגע, מתקבל הרושם שלא מדובר רק בתוספות וזריקות צבע, החומרים נעימים יותר למגע, ואין תחושה ש”חסכו על הרכב”. *ברגע מסוים בעת שימוש בוינקר, נשמע מן רעש פלסטי מעט צורם. מלבד זה, נרשמה התרשמות רבה מהמראה והאיכות ברכב מקטגוריית סופרמיני.

הסיאט איביזה, מתחרה אירופאית לא פשוטה, עלתה הרבה בשיחות באירוע הנהיגה של הקליאו החדשה. אם יש מכונית, מתחרה, שיכולה לעשות כאב ראש לרנו קליאו החדשה, זו היא. והדילמה “את מי לקנות מביניהן”, לדעתי, תסתכם בהעדפות אישיות של מותג כזה או אחר. שתיהן מכוניות מוצלחות למדי. 

שתי הערות אחרונות ביני לביני, לבינכם:

חבל שאין גרסת RS LINE לגרסת מנוע הליטר טורבו הידנית – עם כל התגובות ושאלות שקיבלתי עד כה, יש לגרסה כזו קהל. 
לא נהגתי בגרסה הידנית, אך יש לי תחושה שאהנה ממנה לא פחות, ועם מחיר כזה, היא שווה בדיקה. 

 

יציב, נוח ושקט מספיק. קליאו בדור החדש

 

בטיחות:

5 כוכבים במבחני ריסוק של ה-EURO N CAP, ציון לא מפתיע, ובתואר “הסופר מיני הבטוחה ביותר”.
הרכב חוזק גם מבחינת הבטיחות הפאסיבית, ונוספו לו כריות אוויר, סך הכך – 6 כריות אוויר.

מערכות בטיחות מתקדמות: בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, זיהוי רכב בשטח מת, התראה ותיקון סטייה מנתיב, מצלמת 360 וחניה אוטומטית בגרסת הRS LINE.

*תהיה בהמשך גרסת 1 ליטר טורבו אוטומטית.
*בהמשך תגיע גרסה היברידית.
*מצבי נהיגה יש ברמת הגימור / אבזור הגבוהה.

 

רועי שחורי סמנכ”ל קרסו מוטורס ומנהל חטיבת רנו: “הקליאו הפכה לאייקון. והדור החדש ממשיך את התכונות של הדורות הקודמים עם העיצוב החיצוני הצעיר והאופנתי. בקליאו החדשה מנוע עוצמתי, עיצוב פנים יוקרתי ומערכות בטיחות מתקדמות. הקליאו זכתה ב 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP ולכן היא הבחירה הטובה ביותר בקטגוריה שלה.”

 

מחירים:
1 ליטר טורבו ידני, רמת אבזור ‘אינטנס’ – 84,990₪
1.3 ליטר טורבו אוטומטי, ‘אינטנס’ – 104,990₪
1.3 ליטר טורבו אוטומטי, RS LINE – ב114,990₪

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “השקה מקומית: רנו קליאו החדשה (דור 5) נהיגה ראשונה”

  1. רכשתי רכב כזה ברמת גימור אינטנס מכיוון שלא היה RS LINE . הרכב מדהים בכל האספקטים ממש אין מילה רעה לאמר עליו. חבל שאין שיווק אגרסיבי יותר וכמות המכוניות הנמכרות אינה גדולה, דבר הגורם לשוק חלש ומחירים נמוכים במשומשות ללא הצדקה. לפני שרכשתי בדקתי פיגו 208 ואופל קורסה וחד משמעית העדפתי את הרנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 − 2 =