השקה: פורשה טייקאן מכונית ספורט חשמלית – החל מ-875,000 ₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

השקה: פורשה טייקאן מכונית ספורט חשמלית – החל מ-875,000 ₪

 

צילום: איתן קג’יה

 

בחודש ספטמבר 2019 חגגה מכונית הספורט החשמלית החדשה של פורשה בכורה עולמית סימולטנית בפרופיל גבוה בשלוש יבשות. כעת, אורכיד ספורטס קארס ישראל שמחה לבשר כי שני דגמי פורשה טאייקן הראשונות כבר מוצגות באולם התצוגה בהרצליה פיתוח.

שני הדגמים הראשונים שהגיעו לישראל הם טאייקן טורבו וטאייקן טורבו S, המהווים את חוד החנית של פורשה E-Performance, והם מבין דגמי הייצור הסדרתי החזקים ביותר שיש לפורשה כיום בקו המוצרים שלה, דגמי ה S4 יגיעו ארצה במהלך חודש הבא .

חברת אורכיד ספורטס קארס עובדת בשיתוף פעולה עם חברת AFCON, אחת החברות הגדולות בארץ לאנרגיה חשמלית ובבעלותה פריסה ארצית של עמדות טעינה חשמליות ברחבי הארץ. נציגי חברת AFCON עברו הדרכות מטעמנו אצל היצרן , לקוחות אשר רכשו רכבים יקבלו עמדת טעינה ע”פ דרישות היצרן ללא עלות.

כדי לבדוק מיקומי עמדות טעינה, ניתן להיכנס לאפליקציה של החברה ולראות את מפת הפריסה הארצית.

 

פורשה טייקאן טורבו S. רק 107 קג”מ ו-761 כוחות סוס

 

פורשה טייקאן טורבו – החל מ-1,299,000 ש”ח

 

גרסאות וביצועים

 

גרסת טורבו S של הטאייקן, שהיא החזקה ביותר, מפיקה עד 560 קילו-וואט (761 כ”ס) בשילוב עם פונקציית Launch Control, ובטאייקן טורבו ההספק עומד על עד 500 קילו-וואט (680 כ”ס). הטאייקן טורבו S מאיץ למאה קמ”ש תוך 2.8 שניות, ואילו הטאייקן טורבו משלים אותו מיאוץ תוך 3.2 שניות. לטורבו S טווח נסיעה של 412 ק”מ, ובגרסת טורבו הטווח הוא עד 450 ק”מ (על-פי תקן WLTP). המהירות המרבית של שתי הגרסאות היא 260 קמ”ש.     

פורשה טאייקן היא המכונית הסדרתית הראשונה בעלת מערכת חשמלית במתח של 800 וולט, זאת במקום הנתון המקובל למכוניות חשמליות של 400 וולט. נתון זה מהווה יתרון ייחודי עבור נהגי הטאייקן: לאחר חמש דקות בלבד, תוך שימוש בטעינת זרם-ישיר (Direct Current) ברשת טעינה חזקה, ניתן לטעון את הסוללות עד לטווח של 100 קילומטרים (על-פי תקן WTLP).

זמן הטעינה מחמישה ועד ל-80% SoC (State of Charge) הוא 22.5 דקות בתנאים אידיאליים, וכוח הטעינה המקסימלי הוא 270 קילו-וואט. הקיבולת הכוללת של סוללות ה-Performance Battery Plus היא 93.4 קילו-וואט/שעה. נהגי הטייקן יכולים להטעין את רכבם בעד 11 קילו-וואט באמצעות שקע AC ביתי. 

 

פורשה טאייקן – החל מ-1,599,000 ש”ח

 

חישוקי 21 אינץ’

 

עיצוב חיצוני 

קווי העיצוב הנקיים והטהורים של הטאייקן מסמנים את תחילתו של עידן חדש. באותה העת, הטאייקן משמר את ה-DNA העיצובי שלא ניתן לטעות בו של פורשה. במבט מלפנים, הטאייקן נראה רחב במיוחד, שטוח ובעל כנפיים קדמיות עם קווי מתאר בולטים. הצללית שלו נשלטת על ידי קו הגג הספורטיבי שמשתפל לכיוון החלק האחורי. צידי הרכב המפוסלים בולטים אף הם מבחינה עיצובית.

המרכב המלוטש, קורת C המשוכה לאחור והכתפיים הבולטות, מתכנסים לכדי חלק אחורי מודגש, בצורה אופיינית לפורשה. העיצוב החיצוני כולל גם אלמנטים חדשניים, כמו לוגו פורשה באפקט זכוכית המשולב בתוך צבר הפנסים האחורי הרוחבי. עם מקדם גרר Cd של החל מ-0.22, העיצוב האווירודינמי הבסיסי של הטאייקן תורם באופן משמעותי לצריכת אנרגיה נמוכה ומכאן גם לטווח הנסיעה הארוך.  

 

השליטה מתבצעת באופן אינטואיטיבי במגע או שימוש בהפעלה קולית

 

תא נהג ועיצוב פנים

סביבת הנהג בטאייקן מסמלת את תחילת העידן החדש עם מבנה ברור וארכיטקטורה חדשה לגמרי. לוח המחוונים בעל הצורה הקמורה מסמן את הנקודה הגבוהה ביותר בדשבורד, ובכך שם דגש ברור על צידו של הנהג. מסך מידע ובידור מרכזי בקוטר ”10.9, מתמזג יחד עם מסך התצוגה האופציונלי לנוסע, ויחד הם יוצרים משטח זכוכית משולב ורחב בגימור שחור. כל ממשקי המשתמש עוצבו מחדש עבור הטאייקן. מספרם של הפקדים המסורתיים כמו מתגים וכפתורים הופחת משמעותית, והשליטה מתבצעת באופן אינטואיטיבי ואינטליגנטי – באמצעות מגע או תוך שימוש בפונקציית ההפעלה הקולית, שמגיבה לקריאה “Hey Porsche”.     

 

מכונית ספורט חשמלית – פורשה טאייקן החדשה

 

מחירים:

 

טייקן S4: צריכת אנרגיה חשמלית משולבת 24.6 קילו-וואט שעה/100 ק”מ, פליטת CO2 משולבת 0 גרם/ק”מ

טייקן 4S עם סוללת Performance battery Plus: צריכת אנרגיה חשמלית משולבת 25.6 קילו-וואט שעה/100 ק”מ, פליטת CO2 משולבת 0 גרם/ק”מ, החל מ-875,000 ₪ .

טייקן טורבו: צריכת אנרגיה משולבת 26.0 קילו-וואט שעה/100 ק”מ, פליטת CO2 משולבת 0 גרם/ק”מ החל מ-1,299,00 ₪ .

טייקן טורבו S: צריכת אנרגיה משולבת 26.9 קילו-וואט שעה/100 ק”מ, פליטת CO2 משולבת 0 גרם/ק”מ החל מ-1,599,000 ₪ .

 

הרכבים מאובזרים בחבילת תוספות מורחבת מעל לסטנדרט.

** המחירים הם לאחר שקלול המס ירוק החדש החל מינואר 2020 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × three =