השקת ליגת המרוצים של GRIIIP והנבחרת הישראלית של G1 Series

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

השקת ליגת המרוצים והצגת הנבחרת הישראלית של G1 Series של יצרנית הרכב הישראלית GRIIIP

רכב הפורמולה של GRIIIP

צילומים: עמית אגרונוב

אתמול בערב, במשרדי חברת Fiverr‏ הישראלית שבתל-אביב סיכמה חברת Griiip את ליגת המרוצים שלה שנערכת בצפון איטליה, ה- G1 Series, לשנת 2018 ובנוסף השיקה את ליגת המרוצים לשנת 2019.

תעשיית רכב בישראל? ועוד רכב מרוצים עבור ליגת מרוצים באיטליה? על פניו נשמע לא יאמן. ואכן, המילה ‘הזוי’ חזרה מספר פעמים רב על ידי המציגים בעת ההשקה. שני סטודנטים מצליחים, תמיר פלצ’ינסקי וגיל זכאי החליטו לקחת את מה שהחל כפרוייקט באוניברסיטת בן-גוריון בשנת 2011 ולהפוך אותו לחברה לייצור מכוניות פורמולה 1000 ולהקים ליגת מרוצים חדשה באיטליה, לא פחות. במהלך לימודיו לתואר השני בבאר-שבע, תמיר הקים את קבוצת המרוצים BGR של האוניברסיטה. תושבים בשכונת רמות בבאר-שבע הרימו לא מעט גבות כשראו במגרש החניה מאחורי האוניברסיטה מעין מכונית מרוץ. באותה תקופה הצטרף אליו גיל, סטודנט להנדסת מכונות. לגיל מלבד כישרון ידע ויוזמה, יש גם אבא עם מסגריה בפתח-תקווה, וכך, המכונית הראשונה נולדה בפתח תקווה, כשניסויי הנהיגה התבצעו במנחת שדה-תימן בדרום.

ליגת מירוצים G1 Series באיטליה

כמו כל רעיון או סטארט-אפ מצליח, מה שמתחיל במגרש חניה או מחסן הופך לחלום שמתגשם. שני היזמים הצעירים הקימו לימים את Griiip, חברה שהולכת לבצע מהפכה, לא פחות, בתחום הספורט המוטורי, באמצעות רכב המירוץ החדשני שפיתחו. מדובר ברכב בעל משקל ומהירות טובה יותר מהמתחרים, ובעלויות נמוכות משמעותיות לרכישה ותחזוקה. בנוסף, ל-Griiip יש מספר פיתוחים, כמו מערכת החזר השמן ומערכת מתלים שונה. בשונה מרכבי פורמולה 1000 אחרים בקטגוריה, ב-GRIIIP משתמשים בגל-הינע, בשונה משרשרת הינע.

המנוע הוא של Aprilia V4 ועל עיצוב המכונית אחראי  דורי (אבידור) רגב, מעצב רכב ומרצה לעיצוב רכב באקדמיה לאמנות ועיצוב ‘בצלאל’, שהגיע בזמנו לפרוייקט בעקבות שיתוף פעולה אקדמי בין אוניברסיטת בן-גוריון ו’בצלאל’.
החברה שפועלת ממשרדיה בפתח-תקווה ובצפון איטליה, מדינה בעלת ספורט מוטורי מוביל, מוכרת את הרכבים ובנוסף הקימה ליגת מרוץ לקטגוריה G1 Series מצליחה מאוד.

רכב המירוצים שפותח בפתח תקווה

בצד הטכנולוגיות עזר לנהג ולצוות, ישנן גם מצלמות ורכיבי IoT ברכב אשר מעבירים את הנתונים בזמן אמת לצוות מאחור, וגם נשמרות בענן, כך שהצוות והנהג יוכלו לעבור עליהן לראות איפה הנקודות לשימור או לשיפור וללמוד ולהשתפר בהמשך. בשיחה עם גל זכאי הוא מתאר כי למרות כל הטכנולוגיות, עדיין נדרש מהנהג יכולות נהיגה מעולות, מאחר והן באות לעזור, אך לא להשתלט על חוויית הנהיגה.

תמיר פלצ’ינסקי פתח את הערב והציג את היסטוריית החברה ואת סיכום ליגת המרוץ ה-G1 Series. גל זכאי המשיך ותיאר את השת”פ עם חברות ישראליות ועם נותנת החסות הראשית, חברת Fiverr, הישראלית גם כן. מנכ”ל Fiverr, מיכה קאופמן סיפר על המפגש עם שני היזמים הנלהבים ואיך הצליחו להדביק אותו באותה התלהבות. חברת Fiverr הינה נותנת החסות הראשית של ליגת ה-G1 Series ובמסגרת זו מספקת לנהגים את שירותי הקהילה שלה בדגש על הנראות השיווקית שלהם, שתתרום להתפתחותם ולהאצת הקריירה שלהם.

ירין שטרן נהג מירוצי פורמולה
ירין שטרן, זוכה ליגת המרוצים G1 Series לשנת 2018

נהג המרוצים של הקבוצה, ירין שטרן, זוכה ליגת המרוצים G1 Series לשנת 2018, היה באירוע אף הוא והתקבל במחיאות כפיים. וכך, היצרן נהג הקבוצה, הטכנולוגיות ונותני החסויות הן חברות ישראליות שמביאות בשורה חדשה באירופה. אכן, גאווה ישראלית.

תמיר המשיך ותיאר את הצפוי לשנת 2019. לדבריו, ליגת המרוצים בשנת 2019 תהיה ייחודית ופורצת דרך בעולם הספורט המוטורי בשל הטכנולוגיות החדשניות המוטמעות בה ובשל העובדה שלראשונה יתקיים שילוב של מרוצים אמיתיים ומרוצים וירטואליים, כך שהאלוף לשנת 2019 יצטרך לנצח בשני העולמות האלה, שעד עתה התקיימו במקביל, ומתחברים בסדרה הזו לראשונה. בנוסף, הצהיר על הקמת קבוצה ישראלית שתתמודד ב-G1 Series.

הקבוצה תספק לנהגים ישראלים צעירים ומוכשרים את הצעד הראשון בדרך לקריירת מרוצים מצליחה, ותעזור לאתר את הכוכב הגדול הבא בספורט המוטורי הישראלי. הקבוצה תורכב מנהגים ישראלים, צוות ישראלי וכעת מחפשים אחר נותני חסות ישראלים שירצו לנצל את היתרונות השיווקיים שעולם מרוצי המכוניות מציע ובמיוחד ליגת ה- G1 Series, הממותגת כליגה חדשנית ופורצת דרך. ויש גם תחזית, לפתוח ליגת מרוצים דומה בישראל בחצי השני של שנת 2019, במוטור סיטי שליד באר-שבע.

אין ספק שמדובר פה בבשורה ענקית שיוצאת מישראל לאירופה ולעולם, כשיצרנית רכב ספורט מוטורי קטנה המגיעה מישראל, מצליחה בליגת מרוצים איטלקית. יצרנית שמובילה מרוצי מכוניות ויוצרת באזז והתעניינות רבה מצד חברות רכב וקבוצות מרוץ מובילות בעולם. ישראל לאט לאט הופכת למובילה בתחום הרכב בעולם, באמצעות חברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות והגנות סייבר ליצרניות ענק בעולם, וכעת חברה ישראלית מפתחת רכב פורמולה מצליח עם ליגת מרוצים משלה. לנו רק נשאר לאחל להם בהצלחה רבה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

9 − one =