ה-SUV החזק בעולם: דודג׳ דורנגו SRT הלקאט – השקה עולמית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

השקה עולמית: דודג׳ דורנגו SRT הלקאט – עם 7 מושבים, מנוע של דודג׳ צ׳ארג׳ר הלקאט וכ-2000 יחידות בלבד. הכירו את ה-SUV החזק בעולם

 

דודג׳ דורנגו SRT הלקאט
ה-SUV החזק בעולם: דודג׳ דורנגו SRT הלקאט – השקה עולמית

 

מאת: עילאי בורבין

 

מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת הנעה מוכרת של קונצרן FCA, המשמשת בין היתר גם בדודג׳ צ׳ארג׳ר הלקאט המופרעת למדי – 6.2 ליטר, V8. נשמע חזק, נכון?

אז זהו, שב-FCA החליטו שלא. הם החליטו לשדך למנוע ה״צנוע״ הזה גם שני מגדשי טורבו. בזכותם, למנוע הספק מרבי של 710 כ״ס (כן, שמעתם נכון) וכמעט 90 ק״מ המשגרים את הרכב ל-96 קמ״ש תוך 3.5 שניות בלבד, כל הדרך עד ל-290 קמ״ש (זה הזמן להזכיר לכם שמדובר ברכב שמשקלו העצמי מעל 2 טון, ותוכלו לקחת בו בנוחות את כל המשפחה לטיול).

 

 

 

העיצוב החיצוני שונה מעט מהדגם הרגיל – לגרסת הקצה אגזוזים כפולים עם סאונד משגע, גימורים ספורטיביים בחלל הנוסעים וצביעה ייחודית למרכב בשילוב כנף קדמית ואחורית. כל אלו תורמים לתחושת הספורטיביות אך גם תורמים להתנהגות הכביש. לכנפיים כוח הצמדה רב, ובשילוב מתלי ספורט ובלמים מתוצרת Brembo, מובטחת התנהגות כביש טובה למדי שתסייע לנהג לנצל את ביצועי הרכב בצורה המיטבית.

בשל תקנות הזיהום החדשות שעתידות להיכנס לתוקף בשנת 2022, נזכה לראות כ-2000 רכבים בלבד שירדו מפס הייצור, שעתיד להתחיל בשנת 2021. בעבור ה-SUV החזק בעולם תיאלצו להיפרד מ-82,000 דולר וצפונה. לרוע המזל, סביר כי לא נראה את הרכב בישראל (לפחות לא בייבוא רשמי), אך אולי תהיה זו הזדמנות לסמל״ת לשוב ולשווק את המותג בארץ.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 + ten =