וולוו C40 קרוסאובר חשמלי חדש 2022 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

וולוו C40 חשמלי
וולוו C40 קרוסאובר חשמלי

 

הקרוסאובר החשמלי החדש של מותג וולוו – C40 Recharge אחד מהדגמים החשמליים היפים, עם 407 כ”ס, ועד 410 ק”מ טווח חשמלי, נקודת הפתיחה שלו מצוינת. ומה עוד? חוות דעת מלאה במבחן הדרכים 

 

בחודש מרץ לפני שנה, חשפה וולוו העולמית את הדגם החשמלי המלא החדש שלה, וולוו C40 Recharge, הדגם החשמלי הראשון שמסמל את תחילת המעבר המלא של מותג וולוו לחשמל. הצפי הוא 2030, בעוד כ-7.5 שנים מהיום, כל דגמי וולוו השוודית יהיו חשמליים מלאים. ההבטחה, או אסטרטגיה נכון יותר יהיה להגיד של 0 פליטות מזהמים, הולכת יד ביד עם אסטרטגית הבטיחות שלה – לא רק “אפס הרוגים” עם רכבי וולוו, אלא אפס תאונות. עד כדי כך היא מוכוונת בטיחות בנהיגה. קשה שלא להאמין, כשהיא זו שהכירה לנו מערכות בטיחות כמו התחמקות ממכשול בדרך, מערכת בטיחות שיודעת לסטות ולהתחמק מהולך רגל או בעל חיים גדול (אירופה…), שחלילה נכנס לנתיב הנסיעה.

הוולוו C40 הקרוסאובר החשמלי החדש מגיע לישראל, ומצליח, בזכות עיצוב קופה יפהפה, לסובב את ראשי האנשים הכי ציניים וספקניים שיש. אלה שרק באחד על אחד הם יודו כמה ה-C40 יפה בעיניהם. אחד מכלי הרכב החשמליים היפים שעלו על כבישי ישראל, וגם הכיסוי האטום בחזית, בצבע הרכב, לא הצליח להרוס את זה. ואני כבר יכולה לגלות שבאופן אישי, הגג המשתפל לאחור לא פגם במרווח הראש מאחור, אז גם ילדים ובני נוער ישבו בנוחות ומרווח בריא.

 

וולוו רכב חשמלי

וולוו C40 יד 2
אחד הדגמים החשמליים היפים. וולוו C40

 

בפרופיל ה-C40 החשמלי יזכיר לכם מכוניות אחרות, משלל מותגים, מהמוקה החשמלית החדשה של אופל, ועד דגמים מבית ב.מ.וו. זה לא מהיום, כלי רכב, בעיקר קרוסאוברים הולכים ונראים זהים אחד לשני, וכבר קשה להפתיע את העין עם עיצובים יוצאי דופן. החלק האהוב עלי ביותר, שהוא וולוו עתידני משהו, הוא החלק האחורי, עם ספוילר מעוצב וזוג פנסים צפים צרים ומיוחדים, שנראים כמו קווים תוחמים, מהגג ועד אמצע תא המטען.

 

וולוו C40 מחיר
וולוו C40 תא נהג

סאנרוף רכב

וולוו C40 מידות
תא נוסעים משפחתי
מערכת הרמן קרדון רכב
מערכת שמע טובה של הרמן קרדון
מצלמת 360 רכב
מצלמת 360

 

תא נהג ונוסעים

 

תא הנהג נראה כמעט זהה לוולוו XC40 החשמלית שהוסבה להנעה חשמלית, ועשתה זאת בהצלחה ובחן. אותה מערכת מולטימדיה בצורת טאבלט גדול, שהתחדשה לאחרונה בממשק אנדרואיד ידידותי שהופך את הנסיעה ברכב חשמלי למעניינת ואינפורמטיבית מאד, בזכות החיבור לגוגל מפות, והיכולת של האפליקציה הזו לחזות בדיוק מרשים, כמה זמן ייקח לכם להגיע ליעד, ועם כמה טווח תישארו. המידע הזה חשוב לכלל בעלי רכב חשמלי, באשר הם. כל נתון שייתן לנו ביטחון בנסיעה ובדרך, זה מצוין.

מערכת המולטימדיה של הרמן קרדון, המחוברת ל-13 רמקולים וסאב וופר, הופכת את חווית השמע לטובה ומהנה מאד, ואבזור כמו מצלמה 360, מערכת לניטור איכות האוויר בתא, הכוללת מסנן, חיישני חניה מלפנים ומאחור, עוזרים מאד לתחושה ולחוויה.

וולוו גם מכוונת לטבעונים, או פשוט לכל מי שחי בשלום ובכיף כשאין גימורים מעור בתא הנהג והנוסעים שלו. ב-C40 הריפודים עשויים עור נאפה בצדדים, ומרכז המושבים דמוי אלקנטרה. יתר החומרים גם לא מעולם החי, וחלק גדול מהם גם ממוחזר. זה נראה טוב, הסירו דאגה מליבכם.

גם ההגה נראה זהה ל-XC40, עם הלחצנים הגדולים שלמדתי להכיר, השולטים על תפעול לוח המחוונים הדיגיטלי. פד טעינה / פתח אחסון מימין לנהג, בקרת אקלים שמוטמעת במערכת, ומתגי תפעול נוספים במרכז. סה”כ מרגיש נקי, אלגנטי ופרקטי.

 

תאורת אווירה וולוו
תאורת אוויר מיוחדת – מפה טופוגרפית מאזור בשוודיה

תאורת אווירה וולוו C40
תאורת אווירה VOLVO

 

אחד הפיצ’רים המיוחדים הוא תאורת האווירה. באור ניתן להבחין במשטחים מחוספסים מעט עם דוגמא הררית על גביהם. בערב כשתאורה מאירה, אפשר לראות שהמשטחים המוארים הם העתק טופוגרפי של חלק ממפת שוודיה. אזור בן המעצב של הרכב רץ מדי בוקר. אם אתם סקרנים לראות איך זה נראה, יש סרטון שהעליתי במדיות החברתיות של מלכת הכביש. מתאורה לאור השמש, מעל ראשיהם של הנוסעים ברכב גג פנואמי שקוף ומושחר, ללא וילון. השמש הישראלית מחממת את תא הנוסעים מעט, לא משהו שאי אפשר לפתור עם הדלקת מיזוג האוויר – בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור.

הורגש חסרונם של זוג שיפטרים מאחורי ההגה, לשליטה על הבלימה הרגנרטיבית. במקומם, ישנה אפשרות בחירה ב”נסיעה עם פדל אחד” בין אפשרויות הנסיעה במולטימדיה, מה שיאפשר לכם לא להתעסק בבלימה כמעט בכלל, ורק ללחוץ “גז” כשתרצו להאיץ יותר. זה הופך את הנסיעה לכבד מעט, ויידרש זמן להתרגל לכך. למה צריך בכלל לנסוע בעזרת פדל אחד? כי זה יעזור לחסוך בצריכת חשמל, ואף לייצר לכם עוד אנרגיה לסוללה.

 

וולוו C40 הספק טווח
שני מנועים חשמליים, 407 כ”ס

407 כ”ס, עד 410 ק”מ טווח

 

יחידת ההנעה בגרסה הנבחנת כוללת שני מנועים חשמליים, וסוללה בקיבולת של kWh 78 (הניתנת לטעינה מהירה של כ-80% תוך 40 דקות), שתצליח לספק לכם עד 410 קילומטר של טווח חשמלי. בנסיעות עירוניות רגועות אחוז הסוללה לא יזוז, כי עצם הבלימות בנסיעה ישאירו את הטווח מאוזן.

אם תרצו להאיץ, ולהרגיש את ההספק האדיר של הרכב החשמלי הזה (407 כ”ס, האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-4.9 שניות), הטווח ירד בהתאם. אבל לפחות תיהנו להרגיש את הבוסט הזה, אותה דחיפה ממכרת קדימה. מבחינת נוחות הנסיעה, המתלים רכים יחסית, וסלחניים בנסיעה על באמפים או כבישים סדוקים, בתנאי שתגיעו אליהם בזהירות, ולא, תרגישו ותשמעו היטב את הספיגה. מבחינת כניסת רעשי דרך, בידוד רעשי הרוח טוב, ובשל הצמיגים הרחבים ב-C40, יש מעט יותר כניסת רעשי כביש, מהצפוי. שדרה הראייה לפנים, חשוב לציין, טוב ורחב, אך שדה הראייה לאחור מוגבל מאד. מזל שיש מצלמות.

מבחינת אבזור הבטיחות, ה-C40 החשמלית כוללת מגוון מערכות בטיחות מתקדמות וחשובות, כמו בלימה אוטונומית במקרי חירום, תיקון סטייה אקטיבי, ניטור תנועה חוצה בעת יציאה מהרכב (חשוב כ”כ), התרעה על רכב בשטח מת, ועוד, וישנן גם 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכיים. דירוג הבטיחות הישראלי הוא 7 מתוך 8.

 

מחירה של הוולוו C40 בגרסת P8, הכוללת זוג מנועים הוא 310 אלף שקלים. בהמשך, אולי תגיע גרסה בסיסית יותר בעלת תג מחיר נוח יותר.

 

יתרונות:

עיצוב
ביצועי מנוע
איכות חומרים והרכבה

חסרונות:

טווח מוגבל לרכב חשמלי חדש
נוחות מתלים בעיר
שדה ראיה לאחור

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − seven =