זמן פרידה: סקודה פאביה מבחן דרכים ארוך טווח – כתבה שלישית בסדרה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה פאביה במבחן ארוך טווח - כתבה שלישית ואחרונה בסדרה

מבחן ארוך טווח לסקודה פאביה

צילום: אלכס רבינוביץ'

עברו חלפו להם 3 חודשים בחיק הסקודה פאביה, בגרסת האבזור הגבוהה “סטייל”, עם מנוע ליטר TSI (טורבו) המספק 110 כוחות סוס, ותיבת הילוכים DSG אוטומטית עם 7 הילוכים. הפאביה הקטנה גדולה, רכב סופרמיני, שירתה אותנו היטב, משפחה של 3 נפשות.

הרבה מהנסיעות עם הפאביה היו נסיעות בינעירוניות ארוכות, לערד, וכמובן גיחות קצרצרות לגן של הילד, סופר וסידורים. סה”כ בשלושה חודשים ושבוע נסעתי ברכב 6,200 ק”מ. וצריכת דלק ממוצעת – בינעירוני-עירוני הייתה 13.7 ק”מ לליטר.

הנהיגה שלי ברכב הייתה לרוב בהעברת הילוכים ידנית, על ידי הסטת מוט ההילוכים הצידה, יכולתי לשלוט בהעברת ההילוכים, מה שהביא לנסיעה דינאמית ומהנה. ההאצות והתאוצות היו זריזות להפליא. מי שנהג בפאביה יזדהה, מי שלא נהג בה או במכוניות כמותה, אולי ירים גבה. אין מה להתפלא, רק להבין שהיום מנועי טורבו קטנים, גם בנפח ליטר, יכולים להיות חזקים ודינאמיים יותר ממנוע 1,600 סמ”ק סטנדרטי ומשעמם, בעזרת מגדש טורבו.

תא נהג סקודה פאביה
מושב אחורי סקודה פאביה
תא מטען 305 בנפח ליטר. סקודה פאביה

מרווח הפנים בסופרמיני הזו התגלה כפרקטי ונוח למשפחה קטנה. מושב בטיחות גדול נכנס במושב האחורי, עגלה, קניות ומיני פיצ’פקעס נכנסו בתא המטען בנפח  אין מקום לכוס גדולה, יש מקום לבקבוקי ליטר וחצי בדלתות.

סקודה פאביה – למשפחה עם ילד או שניים (קטנים) – מרווח פנים, יש.
עיגוני איזופיקס, יש.
חיישני חגורות בטיחות, יש. חלונות מושחרים שמצלים על הילד/ים, יש.
מקום ראוי בתא המטען, עם לעגלה + אמבטיה, או טיולון, יש.
ציון בטיחות גבוה, יש (פלוס שש כריות אוויר).
יציאות אוורור לא היו ליושבים מאחור, אך המזגן היה אפקטיבי מספיק כדי לקרר את הרכב במהירות לטמפרטורה הרצויה.

מערכת המולטימדיה בפאביה מצוינת בעיני. אינטואיטיבית, פשוטה להפעלה, עם צג מגע שעובד היטב. מתחברת בקלות וביעילות לנייד. גם מערכת השמע על ששת רמקוליה, הייתה איכותית ומהנה להאזנה, אחד הדברים שאתגעגע אליהם זו מערכת השמע, נשבעת, כמה אהבתי לשמוע את המוזיקה שלי בנסיעות היומיומיות. אחרי שנתקלתי במערכות מולטימדיה מסובכות ומורכבות, המערכת בפאביה התגלתה כסופר ידידותית.

פרטנרית טובה ליום יום

אבזור

ברמת האבזור סטייל הבכירה יש: מפתח חכם, מערכת בקרת אקלים טובה, כוונון גובה למושב הנהג ולנוסע לצידו, חלונות אחוריים כהים, מערכת שינוי תאורה אוטומטית, מערכת שמע מקורית + מסך מגע (כמה שבחים אפשר לתת?), שקע USB ו-AUX, חישוקי סגסוגת 16′.

אופציה בתשלום: שילוב גג בצבע התואם לצבע חישוקי הסגסוגת ובתי המראות.


חסרונות:

בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות: בפאביה מותקנת מערכת בטיחות “מובילאיי” המחליפה את מערכות הבטיחות המתקדמות המקוריות, כמו בקרת סטייה מהנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת, או בקרת שיוט אדפטיבית. כן קיימות, מצלמת רוורס, חיישני לחץ אוויר, וחשובה מכל, בלימה אוטומטית בעת חירום.  

בבוקר, כמו כל מכונית עם מנוע טורבו, מרגישים השהיית טורבו קלה בהתנעה. טיפ חשוב לכל בעלי מכוניות המוגדשות טורבו, מכל סוג ונפח – המתינו מספר דקות אחרי שאתם מתניעים את הרכב ולפני כיבוי הרכב. שבו והמתינו, ובכל תאריכו את חיי הטורבו.

כמעט באותו עניין, בעת ההתנעה הקפדתי לנתק את מערכת ה-START AND STOP, זו שמכבה את המנוע בעצירות ומביאה לחיסכון בדלק. המערכת השהתה לי את היציאות מהרמזור, כנראה שלקח לטורבו כמה שניות להתעורר, אז העדפתי אותה כבויה. במשך כל חודשי המבחן המערכת הזו הייתה כבויה. הנסיעה הייתה מאד דינאמית בלעדיה, אך יכול להיות שצריכת הדלק יכלה להיות טובה יותר. לגמרי, שיקול של הנהג.

ברמת האבזור הגבוהה יש מערכת “מפתח חכם” KEYLES, שלא הלך כל כך טוב עם תפעולה. לא הצלחתי לנעול או לפתוח את הדלתות בעזרת מגע בידית. למען האמת, זה לא שינה לי יותר מדי.

ג'אנטים 16'. אבזור חיצוני פאביה
זמן פרידה. כתבת סקירה שלישית ואחרונה

לסיכום

הסקודה פאביה זו מכונית סופרמיני טובה, שהפתיעה בנוחות, ביציבות ובזריזות שלה. על אף נסיעה לא רגועה, התקבלה צריכת דלק שנושקת ל-14 קילומטר לליטר, וגם בסופי השבוע, היא שירתה 3 נפשות בצורה מעולה. עם אפס ריבים על מזגן או חוסר נוחות, או מקום (אבא איש גדול). אני בחנתי את הפרקטיות של הפאביה מפרספקטיבה של אימא לילד, או משפחה קטנה, אך ברור לחלוטין שזו יכולה להיות מכונית מצוינת ליחיד או זוג.


כמה טיפים לרוכשים:

  1. סעו ברכב לפני והחליטו אם גרסת מנוע הליטר מתאימה לכם או גרסת ה-1.2 ליטר (1,200 סמ”ק). אני מצאתי את הגרסה החזקה פחות, חזקה מספיק.

  2. ישנה גרסה ידנית לסקודה פאביה, היא זולה יותר. אני הייתי מכניסה אותה למערכת השיקולים.

  3. למי שאין צורך במערכת במערכת מפתח חכם, בקרת אקלים וכדומה, יכול לרכוש את הגרסה הבסיסית יותר – ambition ולחסוך 5,000 ₪.

  4. ניתן להרחיב את האחריות של הסקודה פאביה משנתיים לשלוש, בסביבות 1000 ₪.

     

    – סקודה פאביה, 1.0 ליטר TSI, אוטומטית, החל מ-96,990 ₪
    – מחיר רכב המבחן בגרסת “סטייל” – 101,990 ₪

 

follow and like
fb-share-icon0

7 Replies to “זמן פרידה: סקודה פאביה מבחן דרכים ארוך טווח – כתבה שלישית בסדרה”

  1. אם בוחנים את הרכב, יש לבחון אותו בשימוש ממוצע ע”י נהג ממוצע. העברת הילוכים ידנית היא לא שימוש ממוצע.

  2. הניסיון להסתיר את מגרעות התיבה הרובוטית כדי לפרגן ליחצן של סקודה שארגן לך 3 חודשים של דלק חינם על ידי תיאור מכובס של הסיבה לבחירה בהעברת הילוכים ידנית כשל.
    ואיך בדיוק אפשר לדעת שהמזגן מקרר מספיק טוב מאחור אם המבחן נגמר בדיוק בחודש יוני שהתחיל הקיץ?

  3. נסעתי על הרכב הזה חדש מהשכרה התרשמות שלי רעה ביותר , הגיר הרובוטי מסרס את המנוע זה לא כמו גיר אוטומט רגיל צריך למחוץ את הדוושה של הגז כדי שהרכב יזוז מהר זה מרגיש כמו רכב חשמלי , זה שונה 180 מעלות מהגיר הרגיל והמוכר תחילת נסיעה מוזרה מעצבנת כמו עגלה של קרטינג

  4. רכב מעולה!
    למי שכתב בתגובות הקודמות שלקח רכב מהשכרה ושהתיבה מסרסת?! אז דווקא התיבה רובוטית של פולקסווגן אולטרה-מהירה בהעברת הילוכים והופכת את הרכב לזריז מאוד בתאוצות ביניים ועקיפות, תשווה לסיטרואן/רנו/פיז’ו עם התיבה של ה 6 הילוכים ותבינו את היתרון. אין מה להשוות תיבה אוטומטית לרובוטית.
    תיבה רובוטית אמנם דורשת זמן הסתגלות קצר, יחד עם זאת היתרונות של הרובוטית עולים על האוטומטית (זריזות וצריכת דלק).
    DSG יחד עם TSI הם כנראה שילוב מנצח.

  5. יש לי סקודה פאביה 1.2 סמק כבר 7 שנים. אוטומטית 7 הילוכים.
    לא רוצה להיפרד ממנה . היא פשוט נותנת בראש.
    לחיצה על דוושת הגז מזניקה סוסי מרוץ קדימה.
    זריזה וקלילה. כמו חתלתולה ….
    מ 0 ל100 ב 7 שניות.
    הדבר היחיד שקצת מעצבן אלו הרעשים מבחוץ שלא מספיק מבודדים.

  6. היי יש לי שאלה:
    מותר לי לנהוג איך ורק בתיבת הילוכים אוטומטית .
    האם יש אותה עדיין בארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine + seven =