חברת פז חתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% מחברת EV-Edge

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
חברת פז חתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% מחברת EV-Edge

חברת פז מרחיבה את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת וחוברת לקבוצת יוניון: חתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% מחברת EV-Edge המתמחה בתחום הטעינה לרכבים חשמליים. העסקה תעשה לפי שווי של כ- 48 מיליון שקל

חברת פז נפט דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% מפעילותה של חברת אי. וי. אדג’ (EV-Edge) המוחזקת על ידי קבוצת יוניון לפי שווי של 48 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה, יחזיקו החברות בבעלות שווה ב- EV-Edge. מהדיווח עולה, כי התשלום יעשה בדרך של מתן הלוואת בעלים/שטרי הון ל EV-Edge על-ידי פז, בסכום זהה לסכום שהושקע כהלוואות בעלים על-ידי בעלי מניות הקיימים מקבוצת יוניון, והיתרה כתשלום לבעלי המניות הקיימים בגין מחצית ממניותיהם.

EV-Edge מנוהלת על-ידי רונן יבלון ועוסקת בתחום טעינת רכב חשמלי. החברה פורסת בישראל את רשת עמדות טעינת הרכב מהמתקדמות בעולם. פתרונות הטעינה של EV-Edge מגוונים ומתאימים לכל מותגי הרכב ולכל קשת הפעילויות, באמצעות ניהול חכם של רשת טעינה וממשקי שירות לקוח המבוססים על אפליקציות ותוכנות ייחודיות של החברה. בתוך פחות משנתיים מיום היווסדה, הפכה EV-Edge לחברה המובילה בתחומה בישראל.

כיום לחברה למעלה מ- 200 עמדות טעינה ציבוריות הפעילות באפליקציה מתקדמת והיא רשת הטעינה הציבורית הגדולה בישראל. ל- EV-Edge עשרות הסכמים להקמת עמדות טעינה עם רשתות וגופים עסקיים מובילים בפריסה ארצית.

EV-Edge היא החברה שזכתה במספר הכולל הגדול ביותר של עמדות טעינה בסבסוד משרד האנרגיה, המהוות חלק ארי בפריסה בישראל בשנים הקרובות. בסה”כ צפויה EV-Edge להקים בשנה הקרובה כ-900 עמדות טעינה נוספות, מתוכן כ-50 עמדות טעינה מהירות DC (Fast Chargers).

במסגרת שיתוף הפעולה בין פז ליוניון, תורחב משמעותית נוכחות עמדות הטעינה של EV-Edge בארץ, כאשר תתקין עשרות עמדות במיקומים אסטרטגיים ברשת תחנות הדלק של פז, שהיא הגדולה בישראל. בנוסף, יפעלו החברות למיקסום הסינרגיה ביניהן, בין היתר באמצעות שילוב פתרונות טעינה עבור בתים פרטיים, לקוחות מוסדיים, הצעות ערך משולבות ללקוחות שתי החברות, פיתוח ממשקים טכנולוגיים ועוד.

קבוצת יוניון נמנית על קבוצות העסקים המובילות בישראל ופעילות. הקבוצה היא מהשחקניות הוותיקות והמובילות בתחום הרכב עם ניסיון של עשרות שנים של שיווק מותגי טויוטה, לקסוס, מותג המשאיות הינו, והיא מבצעת מגוון השקעות בתחומי האוטוטק ושירותים מתקדמים בתחום הניידות. בנוסף החברה פועלת בתחומי מסחר, ייזום ופיתוח נדל”ן, אנרגיה, תעשייה והשקעות.

אברהם ביגר, יו”ר קבוצת פז: “פז מדווחת היום על עסקה שנייה בחודש האחרון בתחום האנרגיה הירוקה. אנו רואים את התחום כאסטרטגי ומשלים לתחומי הפעילות שלנו כיום ולכן, אנו תמיד נמצאים עם היד על הדופק ובוחנים חברות סטארט אפ וחברות בשלבים מתקדמים שעשויות להתאים לפעילותינו. אנו ממשיכים בהליך מימוש האסטרטגיה כפי שהוחלט והובטח. “

ניר שטרן, מנכ”ל קבוצת פז: “פז ממשיכה ליישם את תכניתה האסטרטגית להתרחב בתחומי האנרגיה המתחדשת ולהשקיע בהנעה לתחבורה שאינה מבוססת על דלקים פוסיליים בלבד. חברת אי. וי. אדג’ (EV EDGE), מקבוצת יוניון הינה שותפה טבעית לפז, והיא החברה המובילה במספר עמדות הטעינה בישראל. אני מאמין שהשותפות עם קבוצת יוניון והסינרגיה המשמעותית בין פז ל- EV EDGE יקדמו את תחום הרכב החשמלי בישראל”.

רן דנאי, מנכ”ל פעילות הרכב של יוניון: “אנו שמחים על שיתוף הפעולה בין קבוצת יוניון לחברת פז המובילה את שוק האנרגיה בישראל. כקבוצה בעלת ניסיון והכרות עמוקה עם שוק הרכב, אין לנו ספק כי מהפכת הרכב החשמלי תואץ משמעותית בשנים הקרובות, וכי רכב חשמלי יהפוך להיות חלק מהחיים של כולנו. השותפות החדשה תאפשר לנו לממש את החזון של EV-Edge לטעינה מחוברת, זמינה ונגישה בכל מקום באמצעות פתרונות 360 חכמים ומתקדמים סביב עולמות הטעינה החשמלית “.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + eight =