חותמת איכות: פולקסווגן טיגואן (1.5 ליטר) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פולקסווגן טיגואן האחות הבוגרת והאחראית נוחתת בישראל, משודרגת ונכונה לקרב בקטגוריה הסוערת. בתפריט: מערכות בטיחות מתקדמות, יחידת הנעה חדשה (1.5 ליטר טורבו), וסטנדרט איכות מאד מאד גבוה. קובעת הרף – מבחן דרכים

 

חותמת איכות: פולקסווגן טיגואן (1.5 ליטר) מבחן דרכים


תמונות: יצרן


פולקסווגן טיגואן, האחות הבוגרת והאחראית מבין הטריו מבית VAG, סיאט אטקה, סקודה קארוק ופולקסווגן טיגואן, נחתה אצלנו למבחן. שלושת האחיות, חולקות את אותה שלדת MQB המוכרת והמודולארית של הקבוצה, ועתה עם עלייתה ארצה של האחות מגרמניה, גם הטיגואן מקבלת את מנוע ה-1.5 ליטר טורבו TSI החדש, מחליפו של מנוע ה-1.4 ליטר טורבו, שחלש על דגמי הקבוצה ומוחלף בדגם המנוע החדש. 

פולקסווגן, כהרגלה מעמידה את הרף גבוה. בדיוק כמו הפולקסווגן גולף והפאסאט האיכותיות, המהוות דוגמא למתחרות הססגוניות, כך גם הטיגואן החדשה, עם איכות חומרים ואיכות הרכבה מצוינת, איכות נסיעה מרשימה, בידוד רעשים נפלא ויחידת הנעה מוצלחת. צמרת הקטגוריה מתחילה לשנות מקומות.

לאיכות יש מחיר 

האמת היא, שהמראה החיצוני של הפולקסווגן טיגואן לא מרגש יתר על המידה. מדובר באותו עיצוב מוכר, בתוספת נגיעות כרום וחישוקים ספורטיביים בגודל 18”, לטובת מראה מוצק וחסון. חבילת האבזור, (והסיבה האמיתית לבאזז הגדול סביב הדגם החדש), עברה שדרוג פלאי, החל מלוח מחוונים דיגיטלי חדש, מערכת בקרת אקלים תלת אזורית, מערכת מולטימדיה עשירה עם 8 רמקולים איכותיים, חיווי ניטור שטחים מתים על גבי המראות, מצלמה אחורית עם חיישני קרבה גם מלפנים, מערך מצלמות 360 מעלות ממעוף ציפור ויש גם מערכת חנייה אוטומטית שעובדת מצוין. 

 

תא נהג פולקסווגן טיגואן

 

מערכת המולטימדיה המצוינת קיבלה שדרוג ישראלי, מעט מסורבל, שדרוג מקומי לאפליקציות רדיו אינטרנטי וצימוד מכשירים סלולאריים אפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, שההפעלה שלהן מצריכה קצת יותר תשומת לב מהרגיל. והטיגואן ממשיכה עם רשימת האבזור… יש מערכת Keyless, לכניסה נעילה והתנעה ללא מפתח, סגירה ופתיחת חלונות דרך השלט, חיישני גשם ותאורה, חלונות מושחרים, מושבי עור איכותי כשהקדמיים מחוממים וחשמליים והאחוריים מציגים מרחב פנים נדיב. אזור אקלים עצמאי לחלוטין ומדפים על גבי המושבים הקדמיים להשענת טאבלט או כל דבר אחר שיעסיק את פעילי הפדאיון שלכם שם מאחור. 

בנוסף שורת המושבים האחורית מציעה אפשרות שינוי זווית מסעד הגב ותזוזה על גבי מסילות. דלת תא המטען חשמלית, עם מנגנון מחוות רגל וריפוד איכותי לרצפה, למניעת רעשים והחלקות לא רצויות של המטען. הריפוד ממשיך גם בתאי האחסון הקטנים, כמו התא למשקפיים, המגיע עם ריפוד זמש עדין. ריפוד החולש גם על שאר תאי האחסון למניעת רעשים ורשרושים מיותרים.

פולקסווגן טיגואן החדשה מציגה גם סט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות, מבקרת שיוט אדפטיבית יעילה עם ניטור מרחק לפנים, בלימה אוטונומית במקרי חירום ומנגנון עצירה אוטומטי מלא בפקקים, תיקון סטייה אקטיבי יעיל, עם רף סבלנות גבוה מהמצופה, ומערכת התרעת עייפות והמלצה לעצירה לקפה, תמיד נחמד. מערכות הבטיחות החדשות של הדגם מעניקות לטיגואן ציון של 6 מתוך 8 בדירוג הבטיחות הישראלי, ועם ציון ריסוק של 5 כוכבים במבחני ריסוק רשמיים של ה-EURONCAP.

 

קובעת את רף האיכות. פולקסווגן טיגואן החדשה

 

פולקסווגן טיגואן מעט ‘מרמה’ אם נאמר את האמת. היא כבדה, גדולה ורחבה מאחיותיה, מה שנותן לה יתרון במבחן איכות הנסיעה. מרחב הפנים וגודל תא המטען (615/1,655 ל’), רמת האבזור הגבוהה, שבאה לתקן את אחת ממגרעות הדגם היוצא, גם היא מהווה יתרון על המתחרות לקונצרן. חלק מרשימת האבזור המגיעה כסטנדרט כבר בדגם המבחן והזול יותר, כולל את כל אביזרי הבטיחות המתקדמים עליה דיברנו. אבזור הנוחות המתקדם מגיע גם בגרסאות היקרות יותר של האחיות לטריו הגרמני-צ’כי-ספרדי, כשהיתרון של הטיגואן, הוא באיכות החומרים בתא הנוסעים, איכות נסיעה נקייה יותר והשקט המתלווה אליה.

הדגם החדש מגיע מאובזר לעייפה בשתי הגרסאות המושקות בישראל, פתרון מעולה של היבואנית שקצת פספסה בדגמים הקודמים של הטיגואן. הפעם שתי הגרסאות מאובזרות באופן דומה, האחת עם מנוע 1.5 ליטר טורבו TSI עם 150 כ”ס ו 25.5 קג”מ והנעה קדמית בלבד, והשנייה, עם מנוע החדש של הקונצרן מנוע ה-2 ליטר טורבו TSI, המפיק 190 כ”ס ו- 32.6 קג”מ, שמגיע עם מערכת הנעה כפולה, ובורר מצבי שטח. שני המנועים משודכים לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים DSG7 המוכרת ומוצלחת. 

אקדים ואציין, המחירים – 194,900 ₪ לגרסת ה-1.5 ליטר ו-214,900 ₪ לגרסת ה-2.0 ליטר, שתי הגרסאות מציעות גג פנוראמי נפתח בתוספת של 15,000 ₪ צבע מטאלי ב- 3,000 ₪ וצבע פנינה מיוחד ב-11,900 ₪. מחיר לא זול, אך לאיכות יש מחיר.

 

היתרון הוא באבזור, נוחות, איטום רעשים ומערכות בטיחות. טיגואן

 

התאמת מהירות, שינוי כיוון ויציאה חזקה

תא הנהג נשאר כשהיה ומזכיר מאוד את שאר דגמי פולקסווגן, מעט אנמי אך יעיל פרקטי ונוח לשימוש. הנעה קלילה, די שקט כאן למען האמת, בידוד הרעשים מצוין, גם במהירויות גבוהות, עוד נגלה. ידית ל-D ומתגלגלים. במהירות עירונית והתנהלות יומיומית פולקסווגן טיגואן מרגישה כמו פרטנרית ראויה. היא כן מעט אפרורית ואנמית, לא אגרסיבית ולא ממלאת אותך באדרנלין, אך כמכונית פנאי יומיומית איכותית שקטה ויעילה, פולקסווגן טיגואן נמצאת בצמרת הטבלה. 

היא עצמה בעלת מראה חיצוני סולידי, אך מתמודדת ישירה בצמרת עם כלי רכב מוחצנים, צבעוניים וספורטיביים יותר. מרמזור לרמזור אני מתחיל להתרגל לגרמניה הזו, שמזכירה לי מאוד את “קובעת הרף” פולקסווגן גולף, והאיכויות המתלוות אליה. הכול זמין בהינף יד, איכות החומרים מרשימה לטובה, ושדה הראייה לאחור ולצדדים מצוינת. אמנם הטיגואן איננה מצטיינת, היא לא יפה באופן מעורר התפעלות וגם לא חזקה יותר מהמתחרות, אך במבחן הסופי, של ההתנהלות היומיומית השקטה והאיכותית, פולקסווגן טיגואן היא בדיוק כמו אחותה, הפולקסווגן גולף, קובעת את הרף.

מחוץ לעיר, גם במהירויות גבוהות יותר השקט ואיכות הנסיעה נשמרים באופן יחסי. אמרנו כבר שהיא מעט מרמה? כשאחיותיה לקונצרן מציגות מערך מתלים פשוט יחסית המתאים לשלדות קלות יותר, כמו קורת פיתול מאחור, הטיגואן מציגה עצמות עצה כפולות ומתלה רב חיבורי, והשינוי מורגש בכל נסיעה, הריסון מצוין, כשהוא נוטה לכיוון הרך ובאותה נשימה מצליח לייצר אחיזה מרשימה גם בפניות היותר מהירות.

 

לאיכות יש מחיר. פולקסווגן טיגואן בגרסת 1.5 ליטר

 

ביטול מערכת התיקון האקטיבי, שעובד לא רע ובאופן ליניארי, נותן להגה משקל ופידבק ראוי. הטיגואן החדשה איננה “מכונת השחזות”, אך היא כן מכונה שיודעת לרוץ גם בקצב גבוה. בכביש מפותל, האחיזה איתנה, שיגורים נחושים מהיציאה מן הסיבוב אל הישורת, הטיגואן כבדה יותר ומרגישה מוצקה יותר, בלימה חזקה, הפניית ההגה ויציאה אגרסיבית, מעט זוויות גלגול אך אפילו לא ציוץ מהצמיגים. גם בקצב גבוה פולקסווגן טיגואן החדשה מתגלה כמכונית פנאי מנוסה. שלדת ה-MQB עברה דבר או שניים במהלך השנים ושום פנייה מהירה לא תערער את ביטחונה.

תאוצות הביניים מרשימות לטובה, ויציאה לעקיפה נעשית בביטחון, כשתאוצת ה-0 ל-100 המסורתית אורכת כ-9 שניות, זריזות למדי. חטיבת ההנעה עובדת בסנכרון מושלם האחת עם השנייה, עם נטייה להוריד הילוכים לצורך חיסכון בדלק, מעבר ידית למצב ידני M והכוח זמין בכל עת, ובהינף דוושה הטיגואן המעט מסורבלת רצה קדימה, ורצה מהר. 

האחות הגדולה והבוגרת

פולקסווגן טיגואן, להיט המכירות העולמי, נכון לשנה שעברה, היה אחד מרכבי הפנאי הנמכרים של הקבוצה. הדור החדש מנסה לחזור לזירה כשהוא למוד ניסיון – מדגם יקר ומעט מאכזב מבחינת האבזור וההצדקה למחירו הגבוה, צ’מפיון מוטורס מנחיתה בישראל את גרסת הקופורטליין + כשהיא מאובזרת מכף רגל ועד ראש, מגיעה עם אופציית הנעה כפולה חכמה, ציון בטיחות גבוה וראוי לשם פולקסווגן, יחידת הנעה מוצלחת, שחתמה את המבחן המאומץ עם צריכה של 12 ק”מ לליטר, ואיכות נסיעה שמעט מתחרות יכולות להוות לה תחרות של ממש. 

פולקסווגן טיגואן החדשה נעימה, שקטה ומרגישה כמו תמורה ראויה לכסף הגדול שכתוב בתג המחיר שלה. אפשר למצוא מתחרות ראויות בקטגוריה הסוערת הזו, חלקן מאובזרות יותר נוחות יותר או אפילו חזקות יותר, אך על האיכויות והמוניטין של הטיגואן יהיה קשה מאוד להעפיל. 

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “חותמת איכות: פולקסווגן טיגואן (1.5 ליטר) מבחן דרכים”

  1. “המנועים משודכים לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים DSG7 המוכרת ומוצלחת” !!! מאיר אתה רציני בטענתך שתיבת הילוכים dsg היא מוצלחת !! לא יכולת להתאפק באמירה זו ואז אולי יצליחו הקוראים לשכנע את עצמם שלא מדובר בפרסום מובהק לטובת חברה שכבר משנת 2000 לא מצליחה להתנער מתדמית בעיות הגירים ??
    בכל מקרה אין ספק שאלה רכבים מושקעים ואיכותיים אבל לא הצלחתי לא להגיב על עניין ה dsg אולי בגלל שאני נוהג בגולף הייליין עם גיר “דומה”

  2. סקירה פשוט יוצאת מן הכלל, ברשותי פולקסווגן טיגואן לייף פלוס 2021 ואני יכול לומר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: מדובר במכונה גרמנית מופתית ומופלאה. כל נסיעה, הן בתוך העיר ובעקר מחוצה לה היא פשוט חוויה של שקט מופתי , מיזוג מעולה, מערכת מולטימדיה מצויינת, נוחות יוצאת מן הכלל ואיבזור שופע ונדיב המופיע רק ברכבים שמחירם כפול.
    עיצוב חיצוני גרמני שמרני אך בעצם מה רע בזה?
    מי שנוהג בטיגואן כבר אינו מביט לאחור ומשם אין דרך חזרה.
    רכב פשוט מצויין !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × two =