חצי מיליון כלי רכב: טויוטה ישראל מציינת 30 שנות פעילות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חצי מיליון כלי רכב: טויוטה ישראל מציינת 30 שנות פעילות

 

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, חוגגת 30 שנות פעילות בישראל, עם חצי מיליון דגמי טויוטה שנמכרו ללקוחות בארץ, מתוכם כ-150,000 דגמים היברידיים-חשמליים

 

מאז ה-11 בנובמבר 1991, מועד מסירת הקורולה הראשונה, עלו על כבישי ישראל למעלה מחצי מיליון רכבי טויוטה, 52% מהם של הרכב הנמכר ביותר בישראל ובעולם בכל הזמנים – הטויוטה קורולה. את השנה הנוכחית צופה טויוטה לסיים עם מסירות של עוד כ-15,700 רכבי קורולה, ולפיכך לציין את מסירת הקורולה ה-300,000 במספרה בארץ

את שנת 2021 צפויה לסיים טויוטה עם שיא כל הזמנים במכירות רכבים, הגבוה ב-14% מהשיא הקודם שרשמה החברה בשנת, 2019. שנה זו עתידה להסתיים עם מכירות של למעלה מ-41,000 רכבים, לעומת שנת 2019 בה השיקה את הקורולה החדשה והראב 4 החדש, ומכרה בסך הכל 35,900 רכבים חדשים.

 

30 שנה, חצי מיליון כלי רכב

 

ב-30 שנות פעילות בישראל, רושמת טויוטה נתוני מסירות רכב גבוהים של שלל דגמיה הפרוסים על פני כל הסגמנטים החשובים בשוק הרכב הישראלי. זאת בנוסף למכירה במצטבר של כ-300,000 דגמי טויוטה קורולה שהוא גם הרכב הנמכר ביותר בישראל בכל הזמנים. לאורך שנות פעילותה החברה מכרה 60 אלף רכבי טויוטה יאריס, הסופר מיני הפופולרי; 35 אלף רכבי ראב4, חלוץ רכבי הפנאי-שטח בישראל, 25 אלף רכבי קרוסאובר מדגם טויוטה C-HR, שהושק לראשונה ב-2017; ובקטגוריית השטח מכרה טויוטה כ-40 אלף רכבים מדגם השטח והעבודה המוערך, שלאחרונה זכה בפרס הפיק אפ הבינלאומי– טויוטה היילקס, ו-27 אלף רכבי לנד קרוזר, דגם השטח המחוספס.

 

אולמות וסוכנויות טויוטה

מאז פתיחת אולם התצוגה הראשון של טויוטה ברחוב המלאכה בתל אביב, התרחבה רשת סוכנויות טויוטה המורשות והיא פרוסה כיום מקריית שמונה ועד אילת עם 33 סוכנויות מורשות וכ- 1,500 עובדים. לפני כשנה יוניון מוטורס העבירה את משרדיה למתחם שורק בראשון לציון וחנכה את קמפוס טויוטה למצוינות בשירות וללמידה. בנוסף לפני שנתיים פתחה החברה את “סגול” בכרמיאל, סוכנות הרכב הגדולה ביותר בישראל במונחי שטח המתפרשת על שטח של כ- 6000 מ”ר.

בשנת 2003 נבחרה טויוטה למותג הרכב המוביל בישראל, ומאז היא זוכה בתואר זה כבר 18 שנים ברציפות. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מדורגת שנה אחר שנה כאחד מ-100 מקומות העבודה הנחשקים בישראל

בשורת ההייבריד  

 

כחלוצת הנעות חלופיות טויוטה הניעה את מהפכת הרכבים ההיברידיים-חשמליים עם השקת הפריוס בשנת 2004 שהיה הדגם ההיברידי המסחרי הראשון בעולם ובישראל. הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית שפיתחה טויוטה הפכה למקובלת ומבוקשת בקרב מיגוון גדול של צרכנים שהכירו חוויית נהיגה אחרת, חיסכון בדלק וכמובן רכב מזהם הרבה פחות. אם תחילה היתה זאת נחלתם של רכבים עירוניים ומשפחתיים בלבד, כיום מוכרת טויוטה בישראל כבר 11 דגמים היברידיים – חשמליים, החל מסופר מיני ועד הרכבים המפוארים ביותר, והביקושים לדגמים ההיברידיים צומחים בהתמדה. 

הטכנולוגיה ההיברידית – חשמלית שמציעה טויוטה הוכיחה לאורך כל שנות פיתוחה יעילות גבוהה בהפחתת פליטות המזהמים ברכביה וטביעת רגלה הסביבתית, והביאה את בשורת צמצום זיהום האויר לתעשיית הרכב בישראל. הדור ה-4 של הטכנולוגיה התפתח והתייעל משמעותית, כך שלמשל לפי חישוב שערכה יוניון מוטורוס דרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמכרו בישראל בשנת 2020, הייתה 3.4 (לפי נוסחת הציון הירוק של משרד התחבורה) לעומת דרגת זיהום ממוצעת 9 בכלל שוק הרכב הישראלי, זאת בזכות היקף מכירות הרכבים ההיברידיים-חשמליים שעמדו על כ- 80% באותה שנה. דוג’ נוספת ליעילותה הגבוהה של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית של טויוטה, זו העובדה כי בנהיגה עירונית ניתן לנסוע על חשמל בלבד אף יותר מ- 80% מזמן הנהיגה ברכב היברידי-חשמלי של טויוטה. 

טויוטה עתידה לסיים את שנת 2021 בישראל עם היקף של 82% מכירות של דגמים היברידיים-חשמליים מסך כלל מכירותיה, ועם 150,000 מכירות של דגמים מאז הושקה הפריוס הראשונה בישראל בשנת 2004. 

 

בהמשך למדיניות ולאסטרטגיה ההיברידית-חשמלית שהטמיעה החברה, טויוטה הציגה בשנים האחרונות את חזון ה- BEYOND ZERO, המבטא את שאיפתה להישגים יוצאים מגדר הרגיל בתחומים שונים המכוונים ליצירת חברה טובה יותר ועולם בטוח, נגיש, ירוק ונקי יותר, אף מעבר לאפס. בהמשך לכך החברה הכריזה לאחרונה על השקתו של ה-bZ4X, הדגם הראשון בסדרה חדשה של רכבים חשמליים המונעים באמצעות סוללה, אשר עתיד להגיע לישראל במחצית השנייה של 2022. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 1 =