חצי מיליון סוללות בשנה – וולוו מעלה את רף הייצור

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סוללות לרכב חשמלי
חצי מיליון סוללות בשנה. וולוו פותחת מבערים

וולוו העולמית ו-Northvolt מאיצות את המעבר לחשמול עם השקעה של 30 מיליארד דולר במפעל סוללות חדש בעל כושר ייצור של חצי מיליון סוללות בשנה

 

מפעל הסוללת החדש של וולוו ו-Northvolt יוכל לספק כחצי מיליון סוללות בשנה לרכבי וולוו ופולסטאר, יוביל לייצור של סוללות עם טווחים ארוכים וזמני טעינה קצרים יותר וכן יוזיל את עלות ייצור הסוללות ואת פליטת הפחמן הכרוך בייצורן.

וולוו וחברת Northvolt יקימו מפעל חדש בשוודיה לייצור סוללות שיחל לפעול ב-2025, בהשקעה של כ-30 מיליארד ש”ח. המפעל החדש והקשרים ההדוקים עם Northvolt יחזקו משמעותית את אסטרטגיית החשמול של וולוו ששואפת לייצר ולמכור רק מכוניות חשמליות לחלוטין עד 2030.

בניית המפעל תחל ב-2023 והוא ייצר תאי סוללה חדישים, שפותחו במיוחד לשימוש במכוניות וולוו ופולסטאר חשמליות מהדור הבא. למפעל תהיה יכולת ייצור תאים שנתית פוטנציאלית של עד 50 ג’יגה וואט שעה (GWh), שתספק סוללות לכחצי מיליון מכוניות בשנה.

“השותפות שלנו של יצור תאי הסוללה עם Northvolt היא המפתח לשאיפות האסטרטגיות שלנו בחשמול”, אמר הקאן סמואלסון, מנכ”ל וולוו. “אנו מחויבים להפוך למובילים בגזרת מכוניות הפרימיום החשמליות ולמכור רק רכבים חשמליים טהורים עד 2030”.

“הקמת הג’יגה-מפעל הזה בגטבורג היא מהלך מכריע, הן כדי להמשיך ולשנות את אחד מאזורי הרכב הדינמיים ביותר בעולם, והן כדי להפוך לספק הגלובלי המוביל של סוללות בנות קיימא”, אמר פיטר קרלסון, מייסד שותף ומנכ”ל Northvolt.

ייצור סוללות עבור הדגמים החשמליים המלאים של וולוו ופולסטאר מהווה חלק גדול מכלל פליטת הפחמן של כל מכונית במחזור החיים שלה. באמצעות העבודה עם Northvolt, המובילה בייצור סוללות בר-קיימא, וייצור הסוללות בקרבת מתקני הייצור שלה באירופה, וולוו ופולסטאר יכולות להפחית משמעותית את פליטת הפחמן הנגרמת מייצור הסוללות.

מרכז המו”פ, שייכנס לפעולה ב-2022, ייצור כמה מאות מקומות עבודה בגטבורג ויציב את וולוו כאחד ממותגי הרכב הבודדים שיהפכו את הפיתוח והייצור של תאי סוללה לחלק מהיכולות ההנדסיות שלה מקצה לקצה.

השותפות בין וולוו ו-Northvolt תתמקד בפיתוח סוללות מותאמות אישית ותפיסות אינטגרציה של רכבים שנותנים לנהגי וולוו ופולסטאר את מה שהם רוצים, כמו טווח ארוך וזמני טעינה מהירים. יצירת אינטגרציה אנכית עמוקה של פיתוח וייצור סוללות חשובה עבור וולוו ופולסטאר מכיוון שהסוללה מייצגת את מרכיב העלות הגדול ביותר במכונית חשמלית, וגורם כאמור לעיקר פליטת הפחמן.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven − four =