חשבו כמעט על הכל – קיה סול

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מה בן אדם צריך יותר מרכב נוח, פרקטי ובמחיר נורמלי? הבטתי בקיה סול במשך כמה דקות, בוחנת את הצורה הקופסתית אך מתוקה ומעודנת שמולי. הגג לבן, הגוף כחלחל, נזכרתי בסקודה יטי שבחנתי לפני כמעט 3 שנים. עכשיו ה”ייטי” היא בכלל SUV בהגדרה (מכונית לכביש שתעמוד גם בתוואי הררי/שטח קלים), והסול – מכונית משפחתית מעט מוגבהת. אך יש שיגידו בקיה כי השתיים הללו מתחרות. אפשר להתווכח על זה. רצוי. 

אז את העובדה שאהבתי את הצורה, העיצוב, שילוב הצבעים, לא אוכל להכחיש, זה קנה אותי. עכשיו צריך להיכנס ולהתניע. 

הרכב הנבחן LX


רמת אבזור EX, ההבדל הגדול במידות צמיגים + גג שמש

לא פעם המלצתי לנהגים בעלי משפחות לקחת את הרכב הזה, יש בו את כל המרכיבים שהם צריכים, ישיבה גבוהה וכיפית לכל יושבי הרכב, תאי נוסעים מרווחים, תא מטען רחב ונוח להטענה, עם אפשרות לקיפול מושב הנוסעים, מערכות פשוטות וקלות לתפעול, והמחיר לא יגרום לכם להצטער שבכלל התחלתם לחפש רכב חדש (119,900 ש”ח). 

בנסיעה נעים לשהות בקיה סול, תא הנהג כהה ונקי ועשוי חומרים שישביעו את רצונכם, ידיות הדלתות מבפנים מצופות ניקל, מה שמייפה מאד את הלוק הכללי, ואילו הייתי שוהה בקיה סול EX המאובזר יותר, הייתי זוכה גם לריפודים נאים. בסך הכל, בתוך הרכב תרגישו תחושה אירופאית יותר מאשר אסייתית. התחושה הנעימה בנסיעה היא גם בזכות תא מנוע אטום היטב, כך שגם בהאצות לא “תזכו” לשמוע את צלילי מאמץ המנוע בתוך הרכב. בדרכים בינעירוניות, יתכן, שיחדרו רעשי כביש אל תוך המכונית, זה עדיין לא יפר את שלוותכם.



תיבת ההילוכים צריכה קצת רענון בעיצוב

רגע, קצת רשימת מכולת של אבזור תא הנהג: שליטה מההגה על המערכת, בקרת שיוט, הגבלת קמ”ש, USB וAUX, מערכת בקרת אקלים, מערכת אקטיב אקו לחיסכון בדלק (ניתוק בלחיצת כפתור), מערכת שמע מקורית (ללא דיסק 🙁 הכוללת מסך מגע, 4 רמקולים, 2 טוייטרים בצידי הרכב.
ויש גם בחירה בין שלושה מצבים בהגה – ספורט, קומפורט ונורמל. לא הרגשתי הרבה הבדל בין השלושה, כי לא אתגרתי את הרכב ממש. אבל קומפורט או נורמל עושים את העבודה היטב, ובבחירת המצב הזה תקבלו הגה מדויק מאד, וקל במידה הנכונה, עם יכולת תמרון טובה שתקל עליכם בנסיעה בעיר צפופה ובעת חנייה מורכבת.
את האופי הנוח של ההגה תחברו לשדה ראיה גדול, בזכות השמשה אחורית הרחבה ומראות הצד הגדולות, וכך קיבלתם רכב משפחתי, שגם ואולי בעיקר נשים תאהבנה.

תא נהג פשוט ופרקטי

ביצועים? לקיה סול מנוע 1.6 ליטר עם הספק של 132 כ”ס ומומנט (נקודת השיא של ביצועי המנוע) – 16.4 קג”מ רק ב4,850 סל”ד. אז אם אתם מחפשים “פתיחות אגרסיביות”, אתם תוכלו למצוא כאלה, אבל עד שהרכב יגיע לנקודה הנוחה שלו בקמ”ש, תקבלו רעש פחות נעים וצריכת דלק לא סימפטית (פחות מ10 קילומטר לליטר).
תיבת ההילוכים אוטומטית, שישה הילוכים. 6 יחסי העברה שמותאמים ליכולות המנוע תודות לבקרת הילוכים ממוחשבת. מתחתכם, ישנה מערכת מתלים שאהבתי מאד, פשוט סופגת את הכביש במקום שעמוד השדרה שלכם יספוג. בערים מלאות “באמפרים” זה יתרון גדול. הבלמים טובים, גם בלימה בעזרת המנוע אפקטיבית ומהנה (הורדת הילוכים ידנית בהדרגה). וחשוב לא פחות, הרכב מרגיש יציב ובטוח בפניות ובדרכים בינעירוניות.

3 נקודות חולשה שיש לקחת בחשבון:
אהבתי את הישיבה הגבוהה, ואת האפשרות להגביהה את מושב הנהג יותר ולקבל ראות מלאה וטובה, אך המושב לא תמך מספיק בגב העליון, ובשל כך חשתי מעט אי נוחות באזור הצוואר. צריכת הדלק ממוצעת, הרגל לא יכולה להיות כבדה על דוושת הגז. ואחרון ולא חביב, 
דרגת זיהום הרכב היא 12 – החיסרון היחיד שיכול להוות שובר שוויון, עבורי לפחות.

6 כריות אוויר, איזופיקס, מערכות בטיחות לניהול יציבות הרכב, סיוע בבלימת חירום, מניעת הידרדרות בעלייה, ניטור לחץ בצמיגים, וכמובן בקרת יציבות ואחיזה.
7 שנות אחריות
המחיר – 119,900 ש”ח לדגם הבסיסי LX

וקצת תמונות אינסטגרם, בשביל הכיף





קראו, הגיבו ושתפו…
מלכת הכביש בפייסבוק 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “חשבו כמעט על הכל – קיה סול”

  1. נסעתי עם חבר על הדגם הקודם והרגשתי כאילו יש לו ג'יפ בתוך העיר , מה גם שהעיצוב של הרכב מגניב לאללה – גם מבפנים,

  2. סקירה טובה כמו תמיד 🙂

    אהבתי מאד את העיצוב של הרכב רק חבל שהצריכת דלק היא כזאת והעובדה שהמוניות שולטות בדגם.

  3. יופי של סקירה. נראה רכב ורסטילי שיכול להתאים את עצמו לכמה סביבות. תא מטען גדול מקבל אצלי תמיד כמה נקודות זכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 + 4 =