טויוטה אייגו – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים למכונית מיני תוססת ואפנתית - טויוטה אייגו

עיצוב צעיר ודינאמי. טויוטה אייגו דור שני

מאת: רועי בורר

בשנת 2005 הגיחה לעולם שלישיית מכוניות “אחיות” – סיטרואן C1, פיג’ו 107 וטויוטה אייגו. שיתוף הפעולה בין היצרניות PSA (פיג’ו-סיטרואן) וטויוטה הגיע בשל הרצון לחסוך חלק מהעלויות העצומות שכרוכות בפיתוח רכב חדש. שלוש המכוניות מיוצרות יחד באותו מפעל בצ’כיה, ונבדלות זו מזו בעיקר בעיצוב. התמקדנו באחות היפנית בשלישייה – טויוטה אייגו דור שני, שהוצגה ב-2014 וקיבלה תוספת מערכות בטיחות אקטיביות השנה.

 

שמו X על הרכב, אבל באמת. טויוטה אייגו

עיצוב

הדור הראשון של טויוטה אייגו היה עגלגל וחמוד. בדור השני מאידך, טויוטה רצו עיצוב יותר דינמי למכונית המיני שלהם. עיצוב שיתחבר למאפייני תרבות הנעורים היפנית. הם שמו X על העיצוב הישן, אבל X אמיתי, בחזית הרכב, ויצא להם יפה.

טויוטה אייגו מוצעת בארץ במספר שילובי צבעים, בהם גוף הרכב צבוע בצבע אחד ואילו ה-X שבחזית בצבע אחר. העיצוב עצמו דינאמי, זוויתי וננסי. מאחור תמצאו פנסים אורכיים חצי שקופים, ומלפנים, ה-X המדובר בחזית מוסיף דרמה וניגודיות ביחס לשאר הרכב. בעיניי, מתקבלת תוצאה צבעונית, אפנתית ומרעננת.

אווירה שמחה בתא הנוסעים

תא נוסעים

העיצוב הצעיר והתוסס נמשך עם הכניסה לתא הנוסעים. תא הנוסעים לובש את הצבעים שבחוץ, כשמגוון חלקים מהתא (אפילו שולי השטיחים) תואמים לגוונים מחוץ הרכב. התוצאה בהחלט תוססת. החומרים בתא נוקשים ברובם, אך משדרים עמידות. סך הכל, בזכות הצביעה המוקפדת והעיצוב החמוד מתקבלת אווירה שמחה וצעירה. אהבתי את תשומת הלב לפרטים הקטנים בעיצוב, וההגה בפרט, שהיה נעים למגע.

המושבים הקדמיים הפתיעו אותי לטובה, הם רכים, מספקים תמיכה טובה ונוחים גם בנסיעות ארוכות. המרווח מקדימה טוב לרוב. ההגה מתכוונן רק לגובה (ולא לעומק). ועדיין, בזכות אפשרויות כיוון מושב הנהג הצלחתי למצוא תנוחת נהיגה נוחה. נהגים גבוהים עלולים לסבול ממחסור במקום לברך ימין, עקב קרבה לקונסולה המרכזית ובסיס ההגה.

מבחינת שימושיות, הנוסעים מקדימה ייהנו משני מחזיקי כוסות (המכילים בקבוק 0.75 ליטר), תא אכסון לסלולרי ותאי אכסון בדלתות, שיתאימו גם הם לבקבוקי 0.75 ליטר. מכובד בהחלט למכונית מיני קטנה.

מבחינת מרווח בתא הנוסעים, במושב האחורי שני מושבים בלבד. המרווח לכפות הרגליים טוב, והרוחב מספיק בהחלט לשני מבוגרים. עבורי, מרווח הראש היה סביר, ומרווח הברכיים היה די גבולי (1.75 מ’). אם הנהג גבוה יותר, כדאי שהנוסע מאחוריו יהיה קומפקטי יותר.

לחיוב, אציין שמאחור יש מחזיק לכוס בין המושבים, ותאי אכסון בכל אחת מהדלתות, וניחשתם נכון – כל אחד מהם מתאים לבקבוק בנפח 0.75 ליטר. עם זאת, החלונות האחוריים לא נגללים למטה, אלא נפתחים החוצה בדחיפה, ליצירת חריץ צר (של 5 סנטימטר). לפחות לא תדאגו שהילדים יוציאו ראש מהחלון.

עוד קצת אחורה, לתא המטען. פתיחת תא המטען היא למעשה פתיחה של החלון האחורי כולו, שחושף חלל עמוק למטה. נפח תא המטען צנוע (168 ליטר) ויספיק לצרכים של יחידים וזוגות צעירים.

5 כוכבי ריסוק בזכות תוספת מערכות בטיחות מתקדמות בדור השני

אבזור

רשימת האבזור באייגו מפתיעה לטובה ומרגישה ארוכה יותר מהאוטו עצמו. זו כוללת בין היתר: פנסי הלוגן קדמיים, תאורת יום LED, מראות צד חשמליות מחוממות, מערכת מולטימדיה בגודל 7 אינץ’, מצלמה אחורית עם חיישני רוורס, דיבורית בלוטות’, כניסות USB ו-AUX, שליטה מההגה על מערכת השמע והדיבורית, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, חלונות חשמל קדמיים עם מרימים בעת נעילה וחישוקים קלים. רשימה מכובדת, בטח ובטח כשמדובר במכונית מיני.

בצד הבטיחותי, אציין לשבח את העובדה שהטויוטה אייגו מגיעה כסטנדרט עם מערכת בלימה אוטונומית בחירום והתרעה על סטייה מנתיב. במבחני הריסוק האירופים בשנת 2014 זכתה האייגו ל-4 כוכבי בטיחות מתוך 5 אפשריים.

מרגישה בבית בעיר. אייגו

יצאנו לדרך

האייגו מצוידת במנוע בנפח ליטר (3 צילינדרים), המפיק 69 כוחות סוס ו-9.7 קג”מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית-אלקטרונית בת 5 מהירויות, עם אפשרות להחלפת הילוכים באמצעות מנופים מאחורי ההגה ובאמצעות ידית ההילוכים עצמה. כל זה מספיק להאצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-15.5 שניות. וצריכת דלק מעורבת של 15 ק”מ לליטר.

בעיר, האייגו נמצאת בשטח המחיה הטבעי שלה. למרות נתון התאוצה הרשמי, היה לי קל לשמור על קצב התנועה בעיר, ובזכות המיימדים הקומפקטיים, השתלבתי ותמרנתי בתוך עיר ללא מאמץ. נוחות הנסיעה וספיגת המהמורות טובות, והמנוע נשמע מעט חזק בהאצות או בעמידה ברמזור אדום.

מחוץ לעיר, האייגו מרגישה יציבה. לא הייתה לי בעיה לשמור על מהירויות שיוט (90-110 קמ”ש), אך עקיפות הצריכו מעט תכנון מוקדם. גם כאן הנוחות טובה. ובסעיף הרעשים – רעשי הדרך מורגשים יותר, ולתא חודרים רעשי מנוע, כביש ורוח. 

החיסרון הבולט של האייגו היא תיבת ההילוכים שלה. התיבה אינה אוטומטית רגילה, אלא אלקטרונית. וככזו, החלפת ההילוכים מורגשת מדי תחת עומס. ניתן להתגבר על זה, אם תרפו מדוושת הגז בעת החלפת הילוך, אך התוצאה עדיין לא טבעית וחלקה כמו תיבה אוטומטית רגילה.

בסופו של יום, טויוטה אייגו היא ממתק אפנתי. זו מכונית מיני יפה מבחוץ ומבפנים, מאובזרת בנדיבות ומרגישה בבית בעיר ובכפר. 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × one =