טויוטה אייגו – רכב צמוד: מה עושים עם הילדים בשבת בבוקר?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שבת בבוקר גשום וקר, מה עושים הילדים בבית? רכב צמוד, יש - טויוטה אייגו, קטמרן קטן שמחכה לנו במרינה בהרצליה, יש. ילדים, יוצאים לדרך...

שבת בבוקר יום גשום. טויוטה אייגו רכב צמוד

דברים טובים, באים בחבילות קטנות. וחבילות קטנות, לפעמים, מגיעות עם פרמיית מחיר. ב-75,900 ₪ טויוטה אייגו OPEN TOP, אינה הרכב הזול ביותר בהיצע, יש זולים ממנו. עם זאת, אם נסתכל על התמורה הכוללת, יש פה בהחלט חבילה קטנה ומשתלמת. מי שרוצה תמורה טובה יותר לשקל, עדיף שיבחר את אחת המתחרות עם התיבה הידנית, הזולות לפעמים אף ב-20,000 שקלים, במבצעי סוף שנה או חיסול. אלה, לא יגיעו עם תיבה רובוטית, מערכת מקורית עם מצלמה אחורית עם חיבור לטלפון הנייד וכמובן, ללא הגג הנפתח, שמקנה לטויוטה אייגו OPEN TOP, את התואר, ה”קבריולט” הזולה בישראל.

יום שבת, קצת לפני שהטויוטה אייגו, חוזרת לסוכנות, החלטתי לקחת את הילדים לטיול למרינה בהרצליה. רוב הדרך, נסענו עם גג נפתח, עד שהילדים ביקשו מיוזמתם לסגור את הגג, כדי לחטוף תנומה. הגענו למרינה, חנינו בארנה ומצאנו את עצמנו ברציף של “דרך הים”, בית ספר לשייט ומועדון שייטים, המהווה למעשה אקדמיה לשיט, הפועלת מהמרינה בהרצליה, ללימודי סקיפרים (רישיון שיט 30 ויותר), לאלה מאיתנו שמעדיפים שקט, גלים ומפרשים. שמעתי שהם היחידים, שמחזיקים קטמרן קטנה ומשגעת, שאינה מצריכה רישיון משיט, היות ואורכה פחות משבעה מטרים. 

דברים טובים באים בחבילות קטנות. קטמרן, דרך הים, מרינה הרצליה

אז החלטתי שהקטמרן הקטנה בישראל, הולכת לפגוש את הרכב הקטן בישראל. 40,000 יורו, הם לא סכום גבוה, למי שחשקה נפשו במרחבים פתוחים, גלים, ונוחות. בסכום הזה אמנם אפשר לקנות כל אופנוע ים שתרצו, ואפילו סירת מנוע “נורמלית”, אבל מפרשית/ קטמראן חדשה? לא ממש. AVENTURA 23.5, שם מוזר, או בעברית “קטמנדו”, אמנם מגיעה עם מנוע קטן (כמה כו”ס, להוצאה קלה מהמרינה ושיוט כשלא רוצים להתעסק עם מפרשים), אבל העיקר הוא שני מפרשים, שני תאי שינה קטנים (!), מספיק מקומות ישיבה למשפחה ממוצעת ורשת קדמית, הכי קרוב לגלים.

החוק היבש, בישראל, מצריך רישיון משיט מיוחד (משיט 30), לסירות מעל 7 מטר, שאינו נדרש בקטמנדו. על כן, אני מתיישב ליד נתי, הסקיפר, מדרך הים, ואנו מוציאים את הסירה מהמרינה, תוך דקות. הילדים, מתחילים לעבור מקבינה לקבינה, מתלהבים, אותו מבט בדיוק, כמו שהיה לכם, כששמו לב שהגג בטויוטה מתקפל כמו הרמוניקה, ואני מבין שיש לי שעתיים שקט.

לא קניתי את הקטמראן, אין צורך, היתרון הוא שאפשר לרכוש כרטיסיה לעשר שעות, ולאחר שעוברים קורס הכנה פנימי בחברת דרך הים (4 מפגשים בני 3 שעות), אפשר לשלם 1,200 שקלים ולקבל עשר שעות הפלגה, לבד עם המשפחה.

יש לי וידוי – זנחתי את לימודי המשיט 30 שלי, לפני כמה חודשים. בשלב מסוים הגעתי למסקנה, שאני לא אמצא מספיק זמן, ובשביל להוציא את הילדים לים, אפשר להצטרף מדי פעם לחברים בעלי יאכטה. פה בדיוק אני מבין, שלפעמים, אין צורך במפרשית גדולה ורשיון, בדיוק כמו שאין צורך במפלצת שני טון באורך חמישה מטרים, בשביל לנסוע ממקום למקום. לפעמים הפונקציונליות, הפשטות, התועלת שמקבלים מחבילה קטנה, מותאמת, יכולה לתת תמורה הרבה יותר טובה להשקעה. 

משאירים את האייגו בחניה לכמה שעות. מפליגים עם הילדים במרינה בהרצליה.

לאחר שעתיים, אנו חוזרים למרינה, הילדים שואלים אם אפשר לשוט על משהו גדול יותר. אנו חוזרים לטויוטה אייגו, שעה נסיעה עד הבית, היא כמו כפפה ליד. לא בא לי להיפרד.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six − 4 =