טויוטה העולמית תשקיע 11.5 מיליארד יורו בפיתוח וייצור סוללות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

רכב חשמלי טויוטה
אפס פליטות עד 2035 במערב אירופה. טויוטה

כנס קנשיקי: טויוטה מציגה את אסטרטגיית הפחתת פליטות ה- CO2 ברכביה – עד שנת 2035 יהיו אפס פליטות בכל דגמי טויוטה החדשים שיימכרו במערב אירופה, וגם מליארדי יורו יושקעו בפיתוח וייצור סוללות

 

נציגי Toyota Motor אירופה (TME) הציגו בכנס קנשינקי בבריסל, את העדכונים האחרונים באסטרטגיה העסקית שלה, שיתפה בחזון החברה, והציגה מוצרים חדשים וחידושים טכנולוגיים. משמעות המילה “קנשיקי” ביפנית היא תובנה, והאירוע השנה התמקד במחויבותה של טויוטה אירופה לניטרליות פחמנית, האצת תכנית החשמול שלה ותפקידה הפעיל בבניית כלכלה המבוססת מימן.

 

עיקרי האסטרטגיה של טויוטה:

 

  • בשנת 2030, 50% לפחות מכלי הרכב שתמכור החברה יהיו בעלי אפס פליטות (ZEV), עם יכולת גידול נוספת בהתאם לביקוש מצד הלקוחות
  • טויוטה תתמוך בקידום כלכלה המבוססת על מימן על ידי ייצור יחידות מונעות תאי דלק מדור שני בבלגיה החל מינואר 2022
  • טויוטה גורסת כי הרחבת היצע מגוון דגמים חשמליים היא המפתח לגידול במכירות עם 10.7 מיליון מכוניות שנמכרו  ב-2021, מספר הצפוי לעלות ל-1.3 מיליון בשנת 2022
  • הופעת בכורה האירופית של רכב הפנאי החשמלי המונע על ידי סוללה bZ4X סימנה את השלב הבא של החברה בהרחבת היצע הדגמים שלה עם אפס פליטות

 

הדרך “לנייטרליות פחמנית”

מנהלי טויוטה הציגו את אסטרטגיית החברה להגיע לנייטרליות פחמנית מהר ככל האפשר, תוך צמצום פליטות הפחמן למינימום במהלך המסע לנייטרליות. הם הסבירו כי היעד של צמצום פליטות פחמן למינימום יושג על ידי האצת החישמול והצעה של מגוון פתרונות הנעה יעילים בהפחתת פליטות CO2 לכל לקוחותיה.  

בשנים הקרובות, טויוטה תציג מספר הולך וגדל של כלי רכב פרקטיים ושווים לכל נפש עם אפס פליטות (ZEVs), כשהראשון שלה הוא ה- bZ4X אשר יושק בקרוב. בטויוטה מציינים כי עד שנת 2030, תמהיל המכירות של כלי הרכב יהיה מורכב מלפחות 50% רכבים עם אפס פליטות במערב אירופה, עם הפוטנציאל והיכולת לגדול עוד בהתאם לגידול בביקוש מצד הלקוחות. 

“מעבר לשנת 2030, אנו צופים האצה נוספת בביקוש לכלי רכב עם אפס פליטות, וטויוטה תהיה מוכנה להשיג הפחתת פליטות CO2 ב-100% מכלי הרכב החדשים שלה עד שנת 2035 במערב אירופה, בהנחה שיהיו עד אז מספיק תשתיות לטעינה חשמלית ותדלוק מימן, לצד גידול ביכולות האנרגיות המתחדשות שיידרשו”, אמר מאט הריסון, נשיא ומנכ”ל טויוטה מוטור אירופה.

גיל פראת, המדען הראשי ומנכ”ל מכון המחקר של טויוטה, הסביר כי לנוכח הגיוון הרב של השווקים ברחבי העולם, הדרך לניטרליות פחמנית יעילה מבוססת על מגוון של פתרונות ההנעה. השוני בין השווקים השונים נובע משלושה גורמי מפתח: אופיים של מקורות האנרגיה המשתנים באזורים שונים, צורכי התחבורה השונים של התושבים והצורך למקסם את החזר ההשקעה בפחמן כדי להבטיח שימוש אופטימלי בחומרי הגלם הנדירים הנדרשים לייצור הסוללות.

פראת הוסיף כי “טויוטה מחויבת להעמיד לרשות לקוחותיה מיליוני כלי רכב חשמליים המונעים על ידי סוללה, אולם הדרך להפחית את רוב פליטות הפחמן נטו באופן עולמי היא להשתמש בכל פריט בארגז הכלים שלנו, ובכלל זה כלי רכב היברידיים-חשמליים, היברידיים-פלאג אין מונעי סוללה, וכלי רכב מונעי מימן, תוך מיטוב המספר היחסי של כל אחד מהם כדי לאפשר ניצול בצורה אופטימלית של מגבלות התשתית, דרישות הלקוחות בכל אזור אל מול ההיצע המוגבל, ושיפור ביצועי הסוללות”.

 

טויוטה bZ4X
מחכים ומצפים לדגמים חשמליים חדשים

השקעת ענק בסוללות

 

ג’רלד קילמן, סמנכ”ל המו”פ של טויוטה מוטור אירופה, סיפק פרטים נוספים על אסטרטגיית הסוללות של טויוטה לאחר ההכרזה העולמית של החברה על אסטרטגיית השקעה בסוללות בהיקף של 11.5 מיליארד יורו. “הייצור מסחרי התחיל עם סוללת הניקל מטאל הידריד (NiMh) הדו-קוטבית הראשונה בעולם ושימוש בפחות מתכות יקרות. העלות של סוללה כזו נמוכה יותר וצפיפות ההספק שלה כפולה לעומת סוללת ניקל מטאל הידריד רגילה. באמצעות יישום שיטות דומות בסוללות ליתיום-יון, לצד ייעול נוסף בצריכת האנרגיה של הרכב, טויוטה מצפה לראות הפחתה של 50% בעלות הסוללה לרכב, מבלי לפגוע בטווח הנסיעה, במחצית השנייה של העשור הנוכחי. בדרך זו כלי הרכב החשמליים המונעים על ידי סוללה יהפכו לנגישים יותר ועלותם תהיה שווה לכל נפש. 

באשר לשימוש הצפוי והמיוחל בסוללות מצב מוצק, קילמן אישר, כי לאחר בדיקת אב טיפוס בשנה שעברה, נראה כי הן תשולבנה ראשית בכלי רכב היברידיים-חשמליים ורק לאחר מכן בפריסה רחבה יותר בכלי רכב חשמליים המונעים רק על ידי סוללה, כאשר המטרה היא להעניק הספק גבוה יותר, טווח נסיעה גדול יותר וזמני טעינה קצרים יותר.

 

גידול של 880 אלף כלי רכב בהשוואה לשנת 2020

טויוטה מוטור אירופה צפויה לספק 1.07 מיליון מכוניות בשנת 2021, עם נתח שוק מוערך של 6.3% – שיא חדש וגידול של 880 אלף כלי רכב בהשוואה לשנת 2020. בשנת 2022, מתכננת החברה להגיע לשיא נוסף עם נתח שוק של 6.5% אחוז, היינו למכור כ-1.3 מיליון מכוניות.

בבסיס הצפי לגידול במכירות בהיקף של 230 אלף מכוניות בין 2021 ל-2022 עומדת עוצמת מותג חזק, ובכלל זה זמינות נרחבת של פלטפורמות TNGA ותמהיל גדול מאי פעם של מגוון כלי רכב חשמליים העומד כיום על כ-70%.

הצפי נתמך גם על ידי השקות של דגמים חזקים חדשים, לרבות ה-bZ4X החדשה, הקרוסאובר אייגוX, ה-GR86 וה- SUV קורולה קרוס.

 

בכנס קנשיקי הציגה טויוטה את “מונטום המימן” שעסק בסטטוס העדכני של מעמדה כמובילת תחום המימן, והכריזה כי טויוטה מוטור אירופה תתחיל בבלגיה בייצור יחידת תא דלק מימן מדור שני החל מינואר 2022. בטויוטה מוסרים כי טכנולוגיית המימן המתקדמת שלה המשולבת כיום במכוניות נוסעים, אוטובוסים, משאיות, רכבות ויישומים נייחים, יכולה לעזור להפחית פליטות פחמן בכלכלה הרחבה, ולא רק בתחום התחבורה.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − three =