טויוטה יאריס היברידית מושקת בישראל החל מ-112,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה יאריס החדשה מושקת רשמית בישראל: דור חדש ALL NEW לסופר מיני הנמכרת בקטגוריה עם עיצוב חדש, הנעה היברידית מהדור החדש וטכנולוגיות הבטיחות המתקדמות ביותר של טויוטה, החל מ – 105,900 שקלים (לגרסת הבנזין)

 

טויוטה יאריס היברידית מושקת בישראל החל מ-112,900 ש”ח

 

יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, משיקה היום (ה’) את הגרסה החדשה לגמרי לרכב הנמכר ביותר של טויוטה באירופה והסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל – גם בשנת הייצור האחרונה לדגם היוצא. הדור הרביעי של היאריס פותח והותאם באופן ייעודי לנסיעה אורבנית ומספקת חוויית נהיגה אופטימלית ברחובות צפופים וצרים מבלי לגרוע מביצועיו בדרכים מהירות ובין עירוניות. 

היאריס החדשה היא רכב קומפקטי, גמיש ויעיל שמתאים לאלו הנוסעים לבד, בזוג או במשפחה. הוא מציע שילוב חסר פשרות של עיצוב עצמתי ומודרני, מנוע חזק, מערכת היברידית מתקדמת מהדור החדש ואת מערכות הבטיחות הטובות ביותר בסגמנט.

היאריס היא היחידה בקטגוריה (B) המצוידת במערכת הנעה היברידית. מדובר במערכת היברידית מהדור הרביעי והמתקדם ביותר של טויוטה, המצמצמת באופן משמעותי את תצרוכת הדלק ושיעור פליטות המזהמים, וממצבת אותו כרכב הירוק ביותר בקרב מתחרותיה. בנוסף מעניקה היאריס יכולת נסיעה משופרת במהירויות גבוהות ולמרחקים ארוכים באמצעות הנעה חשמלית בלבד. 

זוהי הפעם הראשונה בה יישמה טויוטה את פילוסופיית ה- TNGA (Toyota New Global Architecture) הייחודית שלה ברכב קומפקטי. מצוידת בפלטפורמת GA-B מודולרית, המאפשרת ביצועים דינמיים משופרים, היאריס מביאה איתה בשורה חדשה לסגמנט. פלטפורמת GA-B מעניקה ליאריס מרכז כובד נמוך וקשיחות מרכב רבה יותר ואפשרה למעצביה להעניק לה מראה ייחודי וזהות מובחנת ובולטת, והיא תשמש בעתיד גם כבסיס לשורה של דגמים חדשים מבית טויוטה. 

בממד הבטיחות מציבה היאריס רף חדש וגבוה הממקם אותה כמובילה גם בתחום זה אל מול המתחרות, וזאת בהמשך למטרה ששמה לעצמה טויוטה להנגיש את מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמת שלה  Toyota Safety Sense כסטנדרט בכל רמות הגימור של רכביה. כך למעשה הודות למערכות הבטיחות שלה ולקשיחות המרכב שהוגדלה משמעותית, טויוטה שואפת להפוך את היאריס החדשה למכונית הקטנה הבטוחה בעולם.

 

טויוטה יאריס 2020
טויוטה יאריס 2020

 

הדור הרביעי של היאריס מצויד בדור הרביעי והחדש של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה. הוא כולל מנוע Hybrid Dynamic Force ‏1.5 ליטר חדש וחסכוני בדלק, פחות פליטות מזהמים ויותר כוח ומומנט. היאריס החדשה עשויה בנסיעה עירונית להגיע לעד 80% מהנסיעה על חשמל בלבד. שיעור פליטות ה-CO2 צנח ל-87 גרם לק”מ (WLTP) ותצרוכת הדלק הופחתה ב 20% שלמים ועומדת על 35.7 ק”מ לליטר בדגם ההיברידי החדש.

כל הרכיבים ההיברידיים חדשים ומותאמים לגודל, למשקל וליעילות הרכב,. הספק המערכת גדל ביותר מ-16% ל-116 כוח סוס (הספק מערכת כולל), עם שיפור של 15% בהאצה מ-0 ל-100 קמ”ש, ל-9.7 שניות, ותגובה חדה יותר ללחיצת הנהג על דוושת ההאצה. 

למנוע Hybrid Dynamic Force בנפח 1.5 ליטר החדש נצילות תרמית גבוהה באופן יוצא דופן העומדת על – 40% . למנוע הספק מרבי של 93 כוח סוס/68 קילווט, עם שיא של 120 ניוטון מטר (3600 סל”ד). המערכת ההיברידית ביאריס החדשה כוללת שני מנועים/גנרטורים וכן סוללת ליתיום-יון היברידית עם מתח חשמלי העולה מ-144 ל-177.6 וולט. שיפור שהושג ביחס “צפיפות האנרגיה המאוחסנת” אפשר הקטנת הסוללה ב 12 ק”ג ביחס לזו המצויה בדגם הנוכחי.

מערכת ההסעה ההיברידית החדשה היא קומפקטית וקלה, ומפיקה 59 קילווט ומומנט של 141 ניוטון מטר לגלגלים הקדמיים בסל”ד מרבי של 17,000. בנוסף היא מגיעה עם יכולת נסיעה במצב חשמלי טהור EV במהירויות של עד 130 קמ”ש.

היאריס החדשה מוצעת גם עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר עם תיבת הילוכים משתנה רציפה  (CVT).

 

טויוטה יאריס החדשה – אבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות

 

חיבור לאפל קאר פליי. יאריס החדשה

 

היאריס החדשה מעוצבת לכדי מראה מהודק וקומפקטי המעניק לה אופי של “מוכנה לצאת לדרך”. היאריס פותחה להעניק זריזות במרחבים אורבניים עם רדיוס סיבוב קטן והמוביל בקטגוריה, האידאלי לתמרון ברחובות העיר ובחניונים. אורכה הכולל של היאריס הופחת ב-5 מ”מ אך בסיס גלגליה כעת ארוך ב 5 ס”מ שלמים, דבר העולה בקנה אחד עם אופייה של היאריס המקורית כמכונית “קטנה גדולה”. מידותיה של היאריס החדשה רחבות יותר ומבטיחות תא נוסעים מרווח ונוח המאובזר בהתאם לסדרי העדיפויות של הלקוחות כיום, הדורשים קישוריות מצוינת וגישה נוחה למידע ולאפליקציות שונות. 

פלטפורמת ה- GA-B בה מצוידת היאריס מאפשרת לה תנוחת נהיגה נמוכה ומעורבת יותר בנסיעתו של הנהג. היא אפשרה להנמיך את גובהה הכולל ב-40 מ”מ, ולהגדיל את רוחב המכונית ב- 50 מ”מ, מדרך צמיגים התרחב ב 57 מילימטרים – אלו המוסיפים לנוכחותה הנמוכה, הרחבה והעוצמתית הכוללת של המכונית. שלוחותיה הקדמית והאחורית הופחתו, (10 מ”מ הופחתו מהשלוחה הקדמית (800 מ”מ) ו-45 מ”מ מהשלוחה האחורית (580 מ”מ)), דבר המדגיש את מידותיה הקומפקטיות הכלליות.

ביאריס החדשה הוכנסו שלושה שינויים מרכזיים כדי ליצור תנוחת נהיגה מעורבת ונוחה יותר: מושב הנהג הוזז 60 מ”מ לאחור ונקודת המותן הונמכה ב-21 מ”מ כדי להעניק תנוחת נהיגה דינמית; ההגה הוקטן והפך ספורטיבי עם כפתורי עזר חדשים וקלים לשימוש מבלי שצריכים להפנות אליהם מבט; לוח השעונים וצג מידע TFT כוונו כך שיאפשרו הסחת דעת מינימלית עם צג מגע מרכזי בגודל 8 אינץ’ המציע קישוריות Apple Car play  / Android Auto כל אלו תורמים לתחושת זמינות ונוחות מידע עבור הנהג – בכל זמן. 

 

מנוע חדש, פלטפורמה חדשה, מימדים חדשים, טכנולוגיה חדשה

פלטפורמת Toyota New Global Architecture GA-B

יישום לראשונה של פלטפורמת Toyota New Global Architecture GA-B מעניק יתרונות מרכזיים בהתנהגות כביש, יציבות ונוחות נהיגה ועומדת בבסיס האופי הדינמי שלה. היאריס תוכננה כדי להעניק ביטחון ונהיגה מהנה וטבעית. ברחבי העיר היא מפגינה התנהגות כביש זריזה, עם מעגל סיבוב הטוב בקטגוריה שלה של 4.9 מטר ותגובת היגוי חדה, מה שהופך אותה לקלה משמעותית לתמרון ולחניה ברחובות עירוניים עמוסים. לעומת זאת, בכבישים מהירים או פתוחים, הביצועים חלקים ורגועים עם יציבות מצוינת בנסיעה בקו ישר. 

קשיחות המרכב תורמת לבטיחות, ליכולת תמרון ותגובה משופרת של השלדה, ולנוחות נהיגה הבאה לידי ביטוי גם בפחות רעש ורעידות ((NVH. פלטפורמת GA-B של היאריס החדשה – ובכלל זה השלדה ומערכת ההנעה – מגבירה את קשיחות הפיתול ב-37%, הרמה הטובה ביותר בקטגוריה. קשיחות המרכב הושגה על ידי שורה של חיזוקי מרכב, לוח מחוונים קשיח יותר ושימוש נרחב בריתוכי נקודות ודבקים בבניית המכונית. 

הקורות האורכיות של המכונית מחוברות לחיזוקי הפגוש, ובמתלים הקדמיים חלקו העליון של בולם הזעזועים משמש כציר היגוי עליון. קשיחות נוספת הושגה בשל מבנה טבעתי חדש באזור המחוונים/מכסה המנוע, ואילו בחלק האמצעי של המכונית יש חיזוקים במנהרה ובמבנה האחורי, מה שיוצר מבנה טבעתי חזק נוסף. מאחור, נוספו זוויות תומכות ללוח הרצפה של בית הגלגלים, עם חיזוקים לבית הגלגלים והקורה האחורית מה שיוצר שוב מבנה טבעתי.

כמו בכל הדגמים המבוססים על ארכיטקטורת TNGA, מושג מרכז כובד נמוך יותר – במקרה של היאריס החדשה מדובר בהנמכתו בשיעור של12 מ”מ בהשוואה לדגם הנוכחי, מה שמעניק למכונית מאפייני כוח התמד טובים יותר והרגשה יציבה יותר כאשר פונים במהירות. הפחתה זו הושגה על ידי הזזת רכיבים כבדים קרוב יותר למרכז המכונית, והצבתם נמוך יותר, החל מקו הגג ועד המנוע והמושבים. בנוסף למרכז כובד נמוך, במכונית קיים איזון משקל משופר קדימה/אחורה ושמאל/ימין, המפחית את גלגול המרכב ומשפר את יציבות הבלימה ומרחקי העצירה.

עיצוב המתלים קריטי לדינמיקת הנהיגה של המכונית. אחד היישומים המשמעותיים ביותר של פילוסופיית TNGA הוא להבטיח שכל דגם חדש נהנה מסידור אופטימלי. קורות הפיתול האחוריות נעשו קשיחות יותר ב-80%, וקשיחות הגלגול האחורי הוגדלה ביותר מ-80% ובכך מפחיתה את גלגול המרכב בזמן פניות ומשפרת את זריזות הרכב. הגברת קשיחות המתלים אפשרה שימוש בקפיצים רכים יותר. בנוסף לאיזון שלדה משופר מקדימה/אחורה, קשיחות המתלים משפרת את נוחות הנהיגה.

 

בטיחות

היאריס החדשה מביאה עמה רמת בטיחות חסרת תקדים למכונית קטנה והיא מאובזרת באופן שממצב אותה כדגם הבטוח ביותר בסגמנט שלה. כחלק ממדיניותה של טויוטה להנגיש את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר שלה לקהל הרחב, מערכות Toyota Safety Sense מגיעות כסטנדרט עם קפיצה של שני דורות קדימה. היאריס מציעה מספר תכונות ומערכות חדשות המופיעות בפעם הראשונה במכונית טויוטה, עדות למחויבותה הבלתי מתפשרת של טויוטה לבטיחות משתמשי הרכב והדרך. זאת בנוסף לגידול משמעותי בקשיחות המרכב (37%), הנובע ישירות מפלטפורמת GA-B, 

היאריס החדשה היא הטויוטה הראשונה שמאובזרת בכריות אוויר SRS מרכזיות. כריות האוויר המרכזיות, המגיעות כסטנדרט, עוזרות למנוע התנגשות של הנהג והנוסע שלצידו זה בזה במקרה של התנגשות מהצד.

Toyota Safety Sense – חבילת Toyota Safety Sense ביאריס החדשה מציעה יותר תכונות מכל דגם טויוטה נוכחי אחר, והיא יותר נרחבת מכל מתחריה בסגמנט B. החבילה כוללת:

 

  • סיוע במניעת התנגשות – סיוע במניעת התנגשות שודרג עם פעולה משופרת ופונקציונליות רחבה יותר. טווח המהירות של מערכת הקדם התנגשות (PCS) הוגדל משמעותית ל-180 קמ”ש. מערכת הקדם התנגשות כוללת כעת יכולת לזהות הולכי רגל במסלול הנסיעה של המכונית, ביום ובלילה, במהירויות של עד 80 קמ”ש, ורוכבי אופניים בנהיגה ביום. 
  • סיוע בפנייה בצומת – היאריס החדשה היא הטויוטה הראשונה המספקת סיוע בפנייה בצומת (Intersection Turn Assistance). תכונה זו עוזרת למנוע התנגשות עם מכונית נוספת או הולך רגל בעת הפנייה בצומת. הדבר עובד כך שאם המערכת מזהה הולך רגל שחוצה את הכביש בנתיב אליו המכונית אמורה לפנות, או אם קיימת מכונית נוסעת בנתיב הנגדי, יישמע צליל התרעה, שאם הנהג אינו מגיב לו תופעל אוטומטית בלימת חירום. הפונקציה פועלת במהירויות שבין 10 ל-25 קמ”ש.
  • בקרת שיוט אדפטיבית – השדרוגים למערכות Toyota Safety Sense כוללים בקרת שיוט אדפטיבית ביאריס ההיברידית הפועלת במהירויות מאפס ועד 180 קמ”ש. היא תגרום לעצירת המכונית אם הרכב שמלפנים נעצר. אם העצירה היא למשך פחות משלוש שניות, ההתנעה תהיה אוטומטית. 
  • סיוע היגוי בחירום- סיוע היגוי בחירום (Emergency Steering Assist) הוא מערכת בטיחות נוספת שמוצגת לראשונה בטויוטה. היא מסייעת לנהג כאשר קיים סיכון להתנגשות עם הולך רגל או מכשול בנתיב המכונית ועליה לסטות כדי להימנע מהתנגשות. המערכת מעניקה מומנט היגוי נוסף כדי להגביר את יציבות הרכב וכדי למנוע מהמכונית לסטות מנתיב התנועה.

 

בנוסף כוללת המערכת זיהוי והתרעה על תמרורי דרך, התרעה ומניעת סטייה מנתיב וסיוע בשמירה על נתיב, אור גבוה אוטומטי‏ ועוד.

 

טויוטה ישראל משיקה אתר מכירות אונליין חדש

אין הזדמנות טובה להשקת אתר מכירות אונליין חדש – מאשר במעמד הצגתה של היאריס החדשה

אתר המכירות החדש של יוניון מוטורס מבצע שימוש במערכת “קונפיגורטור” ידידותית דרכה הלקוח מוזמן לבחור את דגם הרכב המתאים לו ביותר, תוך בחירת מערכת ההנעה (בנזין / היברידי), רמת הגימור המבוקשת, הצבע, האבזור, והסוכנות בה הוא מבקש לקבל את הטויוטה החדשה שלו… קל ידידותי ופשוט.

אתר המכירות המקוון ייפתח פתיחה חגיגית היום (ה) – זמן קצר לאחר אירוע ההשקה.

 

 

רמות גימור ומחירים

 

 

  • YARIS SOL (בנזין CVT) – 105,900₪ 
  • YARIS STYLE (בנזין CVT) –  107,900₪
  • YARIS SKY (בנזין CVT) – 111,900₪
  • YARIS HYBRID ECO -112,900 ₪
  • YARIS HYBRID STYLE –  115,900 ₪
  • YARIS HYBRID PREMIERE EDITION – 119,900₪

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 5 =