טויוטה יאריס קרוס – קרוסאובר היברידי (1.5 ל’) חדש בחשיפה עולמית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה יאריס קרוס רכב פנאי היברידי חדש בהופעת בכורה עולמית לפני יציאתו לשוק באירופה בשנת 2021 – צפי ייצור, לפחות 150,000 יחידות

 

טויוטה יאריס קרוס – קרוסאובר היברידי (1.5 ל’) חדש בחשיפה עולמית

 

 

היאריס קרוס החדש מתבסס על מומחיותה של טויוטה בטכנולוגיה היברידית מתקדמת, עיצוב מכוניות קטנות ותכנון של רכב פנאי. 

כחלק ממעמדה המוביל בעולם בטכנולוגיה היברידית, טויוטה הייתה הראשונה שהשתמשה במערכת היברידית בסגמנט B עם היאריס ההיברידית המקורית כבר בשנת 2012. הניסיון הרב ביותר שצברה יותר מכל יצרן אחר מבטיח כי מערכת ההנעה ההיברידית החדשה מדור4 של היאריס קרוס תעניק ביצועים יוצאי דופן וחיסכון.

כחלק ממשפחת היאריס, היאריס קרוס נבנה על פלטפורמת המכוניות הקומפקטיות GA-B החדשה של טויוטה. הוא מתאפיין בקונספט עיצוב “גדול-קטן” שאפיין את היאריס המקורית, וכולל מרחב פנים מרווח במידות חיצוניות קומפקטיות.  

היאריס קרוס הוא גם רכב SUV אמיתי הנהנה מניסיונה של טויוטה בקטגוריית רכבי הפנאי שהחל כבר לפני 25 שנה עם ה-RAV4 – כיום ה-SUV הנמכר בעולם – ולאחרונה עם ייצור ה-C-HR החסכוני ועתיר הסטייל. נהיגה מוגבהת ואפשרות הנעה חכמה של כל הגלגלים AWD-i מחזקות את מעמדו כרכב SUV אמיתי. הוספת היאריס קרוס להיצע הדגמים שלה תעניק לטויוטה נוכחות של דגמי SUV  בסגמנטים B, C ו-D.

 

מערכת הינע היברידית חדשה 

היאריס קרוס כולל את הטכנולוגיה ההיברידית מהדור הרביעי של טויוטה. טויוטה הייתה חלוצה ורשמה הצלחה בשימוש בטכנולוגיה היברידית מלאה במכוניות בסגמנט B עם השקת היאריס הצ’בק ההיברידי הראשון בשנת 2012. מאז, נמכרו יותר מחצי מיליון מכוניות באירופה, ודגם זה הפך לכלי חשוב להעלאת המודעות הציבורית והגביר את ההערכה כלפי טכנולוגיה זו.

היאריס והיאריס קרוס הם הדגמים הראשונים המשתמשים במערכת ההיברידית 1.5 העדכנית ביותר של טויוטה, שפותחה ישירות ממערכות ההנעה הגדולות יותר של 2.0 ו-2.5 ליטר, שבהן נעשה שימוש בדגמים החדשים של הקורולה, C-HR, RAV4 והקאמרי. היאריס קרוס כולל מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר במחזור אטקינסון שפותח במיוחד להפחתת חיכוך והפסדים מכניים וממטב את מהירות הבעירה. התוצאה היא מומנט גבוה במהירויות מנוע נמוכות וחיסכון מצוין בדלק. הנצילות התרמית של המנוע עומדת על 40%, יותר ממנועי דיזל מקבילים, ומבטיחה חיסכון משמעותי בדלק ופליטות CO2 נמוכות.

למערכת ההיברידית החדשה יש הספק מרבי של ‏ 116כ”ס. תשומת לב מיוחדת הוקדשה לאספקת כוח, והתוצאה היא מערכת מגיבה לנהיגה. בכל הנוגע לביצועי פליטות, הדגם עם הנעה קדמית מתחיל מתחת ל-90 גרם/ק”מ פליטות פחמן CO2, וגרסת AWD-i מתחילה מתחת ל-100 גרם/ק”מ.

 

קרוסאובר מעוצב אורבי היברידי. טויוטה יאריס קרוס

 

פלטפורמת GA-B של טויוטה

היאריס קרוס הולך בעקבות דגם היאריס האצ’בק ואימץ גם הוא את פלטפורמת GA-B החדשה של טויוטה. פלטפורמה זו מבטיחה קשיחות מרכב ברמה גבוהה ושלדה מאוזנת היטב, שהופכות את המכונית למגיבה וזריזה. 

 

כולו עירוני. כולו SUV

טויוטה יצרה SUV אותנטי במידות קטנות והעניקה ללקוחות תנוחת נהיגה גבוהה יותר, פרקטיות ומרווח פנים עם מידות קומפקטיות, שהופכים את היאריס קרוס למתאים לנהיגה בעיר. העיצוב מזכיר תכונות קלאסיות של SUV, עם מרכב גבוה יותר וגלגלים/צמיגים גדולים יותר המשדרים חוזק ופונקציונליות.

ליאריס קרוס אותו בסיס גלגלים של 2,560 מ”מ כמו היאריס האצ’בק  החדש, אבל הוא ארוך ב-240 מ”מ, עם הוספת 60 מ”מ לשלוחה הקדמית ו-180 מ”מ מאחור, מה שמבטיח מרחב פנים גדול יותר. מרווח הגחון גדול ב-30 מ”מ, והמכונית גבוהה ורחבה יותר ב-90 מ”מ וב-20 מ”מ בהתאמה.

 

מידות חיצוניות (מ”מ) יאריס קרוס
אורך כולל 4,180
רוחב כולל 1,765
גובה כולל                                        1,560
בסיס גלגלים 2,560

 

פרקטי ורב תכליתי

כיאה ל- SUV אמיתי, תשומת לב מיוחדת הוקדשה לפרקטיות ורב תכליתיות. הדלת האחורית הינה חשמלית למקרים שבהם הידיים אינן פנויות. ניתן לכוונן את גובה המדף האחורי כדי לאפשר גמישות עם תא אחסון תת רצפתי מאובטח או חלל תא מטען מוגדל למטענים גדולים יותר. בנוסף, ניתן לחלק את לוח המדף עצמו לשניים, מה שמעניק חלל מרווח יותר ואזור אחסון תת רצפתי גדול יותר. תא המטען מאובזר גם במערכת חגורות גמישות חדשה כדי לאבטח חפצים במקומם וכדי למנוע מהם לזוז בזמן הנסיעה. 

היאריס קרוס מרווח ופרקטי באותה מידה. כאשר המושבים מורמים מעלה וכיסוי תא המטען מוצב במקומו, נפח תא המטען עומד על 390 ליטר. עם זאת, אם נדרש יותר מקום למטען, מערכת המושב האחורי מתקפלת בתצורה של 40:20:40 כדי לאזן בין מרחב הנוסע האחורי לבין צורכי המטען. 

 

מערכת מולטימדיה מתקדמת. טויוטה יאריס קרוס תא נהג.

 

מערכות הינע חכמה של כל הגלגלים

אחת התכונות המגדירות את היאריס קרוס החדש כ-SUV אמיתי היא זמינותה של מערכת הינע חכמה של כל הגלגלים – תכונה ייחודית בקטגוריה שלו לדגם היברידי.

AWD-i מספקת יציבות ואחיזת כביש נוספת בנהיגה יומיומית בתנאים גרועים ומשטחים בעלי אחיזה נמוכה. עצם היותה מערכת חשמלית, קומפקטית יותר השוקלת פחות מיחידות AWD מכאניות מסייעים ליאריס קרוס ההיברידי עם AWD-i להשיג צריכת דלק ופליטות CO2 נמוכות יותר מכל המתחרים שלו בעלי הנעה של כל הגלגלים בסגמנט B-SUV.

המערכת מפנה מומנט נהיגה לציר האחורי ואז מפסיקה אותו בזמן האצה. בנהיגה רגילה, היאריס קרוס פועל עם הנעה קדמית, אבל כאשר מזוהים תנאים של אחיזה חלשה, מופעלת אוטומטית הנעה של כל הגלגלים. לדוגמה, במקרים של אבני מדרכה רטובות, גשם שוטף, שלג רטוב או מהודק, או על חול.

 

מערכת מתקדמות המסייעות לנהג

הבסיס לביצועי הבטיחות של היאריס קרוס החדש הוא פלטפורמת  GA-B המעניקה למכונית מרכב קשיח באופן יוצא דופן. כדי לעמוד בתקני המבחן הבלתי תלויים המחמירים והקפדניים ביותר, הוא כולל גם את מערכות הבטיחות האקטיבית של Toyota Safety Sense ופונקציות מתקדמות המסייעות לנהג, התראות מוקדמות, בעת הצורך, בלימה אוטומטית והתערבות בהיגוי. 

 

עיצוב

בתהליך העיצוב של היאריס קרוס היו מעורבים אנשי צוות רבים באירופה וביפן. כדי לתאר את הרעיונות וההשראה שלהם ביתר פירוט, להלן דבריו של אחד מחברי הצוות – לנס סקוט, מנהל העיצוב הכללי של סטודיו EDD של טויוטה בניס, צרפת: “כשהתחלנו בתהליך, הבנו כי סטייל הוא אמנם הסיבה מספר 1 לרכישה בסגמנט B-SUV, אך הלקוחות רוצים גם רמה גבוהה של פרקטיות. אלו הם שני היבטים שלא קל לשלב ביניהם, במיוחד במכונית קומפקטית. 

בתור צוות, חשבנו על מילות מפתח כמו “חזק”, “מינימליסטי”, שהרגשנו שמבטאות קומפקטיות וזריזות כאחד, וכן קשיחות וחוזק של SUV. כאשר התחלנו לשרטט סקיצות של רעיונות לעיצוב החיצוני, עלתה בראשינו כל הזמן התמונה האייקונית של יהלום. לאחר מכן טבענו את הביטוי “יהלום חד” כדי לבטא את התדמית הקשה, החזקה והיוקרתית של אבן חן בשילוב עם האישיות הזריזה והמהנה לנהיגה שהרגשנו שעל המכונית לשדר.

במבט מלמעלה, או תצוגת תוכנית כפי שאנו קוראים לה, “חתכנו” או “גילחנו” את המרכב כך שייתן לנו צורה של יהלום שאפשרה לנו מרחב להדגשת הפגושים. מרכב זה בשילוב עם 4 פגושים נועזים נתן לנו צורה אנרגטית שהינה חזקה ומתוחכמת גם יחד.

רצינו שהמכונית תיתפס מיד כמכונית SUV, ולכן הדגשנו את מרווח הגחון המוגבה, ציר אופקי חזק שהעניק איזון טוב יותר ונוכחות, קשתות גלגלים מרובעות גדולות, וכמובן, גלגלים גדולים…עד “18! גם המראה היווה עבורנו היבט חשוב מאוד. רצינו לשמור על דנ”א ברור שיהיה דומה לדגמי ה-SUV של טויוטה, אבל בה בעת לתת ליאריס קרוס זהות משל עצמו.

מאחור התמקדנו שוב בהענקת נוכחות למכונית עם פגושים רחבים המדגימים עד כמה הוא נטוע בתוך הגלגלים שלו. השילוב בין פנסים אחוריים אופקיים לבין השמשה האחורית מראה בבירור את הזהות המשפחתית של יאריס. עם זאת, דלת אחורית רחבה ומרובעת יותר מעידה על גמישות רבה יותר של חלל המטען לשימוש יומיומי.

בכל הנוגע לצבע החיצוני, התחלנו לחשוב על משהו שיוכל להביע תדמית אקטיבית ואיכותית שקהל היעד שלנו יעריך. בחנו את מגמות הצבעים העתידיות וראינו שיש נטייה הולכת וגוברת לזהב ומתכות מטאליות יקרות אחרות, אבל רצינו להציע משהו מעט יותר טבעי ואורבני. הוספנו נגיעה עדינה של ירוק לכיוון הזהב, אך גם הפחתנו את רוויית הצבע כדי להדגיש מראה דמוי מתכת. התוצאה הייתה מראה אורבני רענן אך אקטיבי שהדגיש את צורת המשטח של העיצוב החיצוני”.

 

טויוטה צופה ייצור של יותר מ-150,000 מכוניות יאריס קרוס בשנה במפעל הייצור שלה באונה, ליד ואלנסיאן בצרפת, ושואפת להגיע לנתח שוק של יותר מ-8% בסגמנט B-SUV.

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “טויוטה יאריס קרוס – קרוסאובר היברידי (1.5 ל’) חדש בחשיפה עולמית”

  1. היאריס קרוס נראית מעולה, חבל לי שטויוטה התעוררו אחרי המתחרים שהספיקו לעשות כמעט לכל דגם רכב את הקרוס כך שאצלם היה מענה לכל שכבות הגיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × one =