טויוטה מציגה: מכוניות הקונספט שיקומו לחיים באופלימפיאדת טוקיו 2020

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה מציגה את מכוניות העתיד ממש כאן בקרוב - מכונית חשמלית מדברת, אוטובוס אוטונומי ומכוניות מימן

אוטובוס חשמלי אוטונומי. כלי הרכב של טויוטה באולימפיאדת טוקיו 2020

נגישות אוניברסאלית, טכנולוגיות חשמליות, טכנולוגיית תא דלק, נהיגה אוטונומית, ניידות כשירות, ניידות מחוברת, ותמיכה תחבורתית מבוססת TPS, אלו רק חלק מהטכנולוגיות והשירותים שתעניק ענקית הרכב TOYOTA לכל משתתפי האולימפיאדה- המארגנים, הספורטאים והצופים.

כל אלו יזכו בחוויה העתידית של “ניידות לכולם” של TOYOTA  אשר תתמוך בהפעלה בת קיימא של “המשחקים החדשניים ביותר בהיסטוריה”.

ניידות לכולם

TOYOTA לקחה על עצמה את האתגר להעניק לכולם במשחקי טוקיו 2020 את החופש לנוע, לרבות בעלי מוגבלויות:

·         עתיד הנהיגה האוטונומית כ”ניידות לכולם” האולטימטיבית ותמחיש כיצד בעתיד מכוניות אוטונומיות יוכלו להעניק לכולם חופש לנוע. היא תערוך בדיקות אימות והדגמות באמצעות שימוש באוטונומיות ברמה SAE 4*, שבה כל פונקציות הנהיגה מבוצעות על ידי הרכב בתחומי פעולה מסוימים מוגדרים היטב. הבדיקות יתקיימו באזור חוףTokyo Water Front City והאנדה בטוקיו.

·         הצגת סוג חדש של חוויית תנועה באמצעות הדגמה של TOYOTA Concept-i, מכונית המזהה את רגשות הנהג והעדפותיו ויכולה לדבר באמצעות בינה מלאכותית (AI).

·         תמיכה בשירותי תחבורה לספורטאים ולאורחים סביב הכפר האולימפי עם e-Palette, הדור הבא של מכונית חשמלית לחלוטין שפותחה במיוחד לניידות כשירות (MaaS).

·         העמדת היצע מכוניות עם טכנולוגיות סיוע, WelCab, וכן מכשירי ניידות אישית חדשים ותתמוך בצורכי ניידות של המייל האחרון (last mile). TOYOTA  מקווה גם שה- JPN Taxi החדש שהושק באוקטובר 2017 יזכה לפופולאריות ברחבי טוקיו ויקדם את פניהם של אורחים מרחבי העולם, ובכלל זה אנשים המשתמשים בכיסאות גלגלים.

·         הספקת פתרונות ניידות אישית כגון Toyota i-ROAD ומכשיר לנהיגה בעמידה שיתמוך בצוות העובדים במשחקים, כגון, מאבטחים וכיו”ב.

כמו כן, טויוטה מתכננת לתרום למשחקים אספקת צי המונה יותר מ-3000 מכוניות נוסעים המצוידות בטכנולוגיות הסביבה והבטיחות העדכניות ביותר, בכדי למזער פגיעה סביבתית ותאונות דרכים.
·         כדי להפוך את טוקיו 2020 לנקודת מפנה בהגשמת הרעיון של חברה מבוססת מימן, TOYOTA  תתמוך במשחקים עם מספר רב של מכוניות חשמליות מבוססות תא דלק מימן עם אפס פליטות (FCEV), כמו מכונית הסדאן מיראי (Mirai) שישמשו כרכב שרד. כמו כן, במשחקים ייעשה שימוש באוטובוס תא הדלק Sora ובמלגזות תא דלק שמיוצרות ונמכרות על ידיToyota Industries Corporation.

·         בנוסף למכוניות חשמליות מבוססות תא דלק מימן עם אפס פליטות, שאר המכוניות בצי הרכב יכללו את המכוניות החשמליות היברידיות, היברידיות נטענות (HEV/PHEV) המתקדמות ביותר מהיצע הדגמים של לקסוס וTOYOTA-, וכן מכוניות חדשות חשמליות לחלוטין. בסך הכול, החברה ומארגני המשחקים שואפים להגיע ליעד הפליטות הנמוך ביותר אי פעם של צי רכב רשמי הנמצא בשימוש במשחקים האולימפיים והפאראולימפיים באמצעות שימוש במכוניות החדשניות הללו.

·         המכוניות יאובזרו בטכנולוגיית הבטיחות האקטיבית המתקדמות ביותר-Toyota Safety Sense (TSS) ו- Lexus Safety System+ (LSS+)וכן Parking Support Brake (PKSB), טכנולוגיה שתעזור למנוע התנגשויות המתרחשות בעיקר במגרשי חניה ובחניונים.

·         בנוסף למכוניות לעיל, כמה מהמכוניות יכללו Highway Teammate, פונקציות בטיחות נהיגה אוטונומית המאפשרת נהיגה ללא אחיזה בהגה בכבישים מהירים (אוטונומיות בדרגה SAE 2*).

תמיכה תחבורתית רשמית במשחקים באמצעות Toyota Production System

ההערכה היא כי במהלך תקופה האולימפיאדה יצטרפו 15 מיליון מבקרים ל-15 מיליון תושבי טוקיו. המטרופולין של טוקיו יצדיק את המוניטין שיצא לטוקיו כאחת הערים היעילות ביותר בתחום הניידות העירונית.

בנוסף, טויוטה תתמוך בוועדה המארגנת של טוקיו 2020 כדי לעזור להבטיח תחבורה בטוחה ויעילה בין אתרים עבור מי שמשתמש בצי הרכב הרשמי. לשם כך, החברה תספק את הידע שצברה במסגרת ניסיונה הרב ביישום Toyota Production System.

·         טויוטה גם תתמוך גם בתנועתם של הצוות הרשמי והספורטאים לאירועים ומהם עם טכנולוגיות המידע והקישוריות העדכניות ביותר, כגון, מכלולי תקשורת נתונים לרכב המחוברים לפלטפורמת שירות הניידות שלה כדי להעניק הובלה בטוחה, מאובטחת ללא הפרעות של אנשים ומיטען במהלך המשחקים. וזו תתמוך גם בשיגור מכוניות ברחבי האתר עצמו ובפעילות העברות במקסימום יעילות.

ערים מסביב העולם מתמודדות כיום עם בעיות ניידות שעליהן לפתור, החל בעומסי תנועה וכלה בזיהום אוויר, תאונות דרכים ונגישות לאנשים בעלי מוגבלויות. מטוקיו 2020 ועד בייג’ינג 2022 ופריז 2024, TOYOTA מקווה לסייע להתגבר על אתגרים אלה בשיתוף פעולה חובק עולם עם בעלי עניין, ולתרום ליצירת מורשת להגשמת הרעיון של חברת ניידות בת קיימא.

TOYOTA תחשוף פרטים נוספים על תוכניותיה, תרומתה ובכלל זה מוצרים ופתרונות ניידות חדשים מעתה ועד טוקיו 2020.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 5 =