טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד 4X4 החל מ-254,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה משיקה את הגרסה הנטענת לרכב הפנאי-שטח הפופולרי טויוטה ראב 4 הייבריד, עם הספק משולב של 306 כ”ס, וטווח חשמלי של עד 75 ק”מ* – החל מ-254,900 ש”ח, כולל עמדת טעינה ביתית

 

טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד
טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד 4X4 החל מ-254,900 ש”ח

 

בשנת 2020 היה הראב4 הרכב השני הנמכר ביותר בעולם, לאחר טויוטה קורולה שתפסה את המקום הראשון. הראב4 הוא גם הרכב הנמכר ביותר בישראל בקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים והוא זוכה לפופולריות רבה מאוד גם בשוק המשומשות בזכות האמינות ושמירת הערך הייחודית שלו.

מאז השקתו כרכב ה-SUV הראשון בעולם בשנת 1994, הראב4 התפתח באופן עקבי על מנת לענות על צרכיהם והעדפותיהם המשתנים של הלקוחות, עם איכות, סגנון ורב תכליתיות שהבטיחו את מקומו כאחד מכלי הרכב הנמכרים בעולם. לאור הצלחת הראב4 כמכונית חלוצה בהנעה היברידית בקטגוריית רכבי הפנאי, טויוטה מרחיבה כעת את יתרונות הטכנולוגיה עם השקת הראב4 פלאג אין היברידי כספינת הדגל החדשה בהיצע הדגמים ההיברידיים שלה. הראב4 פלאג אין ההיברידי מבטיח להיות לא רק עוצמתי יותר אלא גם חסכוני יותר בדלק ובפליטות מזהמים, יותר מכל רכב אחר בקטגוריה.

גרסת פלאג אין היברידית-חשמלית ראשונה זו של הראב4 מתבססת על יותר מ- 20 שנות ניסיון בפיתוח טכנולוגיית ההנעה ההיברידית-חשמלית המובילה של טויוטה. דגם זה הוא גולת הכותרת של הדור החמישי של הראב4, אשר ביסס את מעמדו ההיסטורי כאחד מרכבי ה-SUV הפופולריים באירופה עם יותר מ-130,000 הזמנות מאז הושק בתחילת 2019, ובכלל זה יותר מ-115,000 מכוניות היברידיות-חשמליות.

טויוטה ראב4 פלאג אין היברידי מציע ללקוחות פתרון שמאפשר להם ליהנות משני העולמות. הוא כולל את הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית המתקדמת ביותר של טויוטה, עם הספק גבוה יותר ודינאמיקת נהיגה טובה יותר, ויש לו גם יכולת נסיעה אמיתית במצב חשמלי בלבד, מבלי לדאוג לטווח נסיעה, או צורך לעצור או לשנות את תוואי הנסיעה על מנת לטעון את הסוללה. 

 

טויוטה ראב 4 חשמלי
מנוע בנזין ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 306 כ”ס. טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד

 

ביצועים

מערכת ההנעה החדשה של הראב4 אפקטיבית ועוצמתית במיוחד עם הספק מערכת משולב של 306 כוח סוס, הוא יכול להאיץ ממצב עמידה ל-100 קמ”ש בתוך 6 שניות, ולעקוף בכך את יתר המתחרים בעלי ההנעה הקונבנציונלית. יתרה מזאת, הראב4 פלאג-אין מתגאה בביצועי פליטות CO2 וחיסכון בדלק הטובים בקטגוריה: מנתונים של טויוטה לפי תקן WLTP, עולה כי פליטות ה- CO2 שלו הן 22 גרם/ק”מ, רמות נמוכות ביותר מכל SUV פלאג אין היברידי עם הנעה 4X4 בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים.

הראב4 פלאג אין היברידי בנוי על פלטפורמת GA-K של טויוטה, עם יתרונות דינמיים נוספים שהושגו הודות למיקום הסוללה ההיברידית מתחת לרצפת הרכב והורדת מרכז הכובד של הרכב. הראב4 פלאג אין המושק כעת מאובזר כסטנדרט במערכת הנעה חשמלית חכמה של כל הגלגלים AWD-i של טויוטה.

טויוטה ניצלה את השיפור בביצועי הכוח החשמלי כדי להעלות את ההספק לעומת הראב4 ההיברידי הסטנדרטי. היא פיתחה סוללת ליתיום-יון חדשה עם קיבולת גבוהה והוסיפה ממיר מתחים (boost) משופר ליחידת בקרת ההספק של המערכת ההיברידית. מנוע הבנזין Hybrid Dynamic Force בנפח 2.5 ליטר מבוסס על מנוע הראב4 ההיברידי הרגיל עם שיפורים שנועדו לענות על דרישות הביצועים של מערכת פלאג אין היברידית. התוצאה היא לא רק נתוני האצה מעולים, לראב4 פלאג אין ההיברידי יש גם טווח נסיעה גדול יותר במצב EV חשמלי, עם אפס צריכת דלק ופליטות מזהמים. 

עם ארבעה מצבי נהיגה קיימים, הנהג יכול לעבור בצורה חלקה מנהיגה היברידית לנהיגה חשמלית בלבד. מצב EV החדש מאפשר לראב4 פלאג אין ההיברידי לנסוע 75 ק”מ* במצב חשמלי בלבד (בכפוף למצב טעינת הסוללה ותנאי הנהיגה), יותר מכל SUV פלאג אין היברידי מתחרה אחר ויותר ממרחק הנסיעה היומיומית הממוצע באירופה העומד על 50 ק”מ. בנוסף, ניתן להגיע למהירות של עד 135 קמ”ש ללא התערבות של מנוע הבערה הפנימית, גם בהאצה מלאה. משמעות הדבר היא כי באופן ממוצע, בימות השבוע, הנסיעה בראב 4 פלאג אין יכולה להיות מבוססת על חשמל בלבד ללא כל שימוש בדלק. עם זאת טכנולוגיית הפלאג אין מאפשרת כמובן גם ביצוע נסיעות ארוכות, ללא כל צורך בתכנון מוקדם או בהסתמכות על תשתית טעינה חיצונית. על פי נתוני ביניים, לראב 4 פלאג אין הייבריד טווח נסיעה כולל של כ- 1,020 ק”מ בהינתן סוללה טעונה ומיכל דלק מלאים.

 

טויוטה ראב 4 PHEV טווח נסיעה חשמלי
טווח חשמלי של עד 75 קילומטר

 

סוללה

לראב 4 פלאג אין הייבריד תא מטען נדיב עם נפח של 490 ליטר עד גובה נקודת החגורה וזאת הודות לכך שהסוללה כמעט שאינה גוזלת שטח מטען. המידות הקומפקטיות של סוללת הליתיום-יון מאפשרות למקם אותה מתחת לרצפת הרכב ומיקום הסוללה הנמוך עוזר גם להעניק לראב4 החדש מרכז כובד נמוך (גם בהשוואה לגרסאות הבנזין וההייבריד של הדגם) מאפיין אשר משפר את יציבות  הרכב ונוחות הנהיגה.

טויוטה ראב 4 מולטימדיה תא נהג תא נוסעים
טויוטה ראב 4 פלאג אין הייבריד תא נהג

 

טויוטה ראב 4 דשבורד 2021
טויוטה ראב 4 PHEV

 

עיצוב ואבזור

סגנון העיצוב החיצוני ועיצוב תא הנוסעים יוצרים מראה ספורטיבי מעודן יותר לרכב הפנאי הפופולרי. בחזית ציפוי כהה לרשת הגריל הייעודית, המסגרת ושלוחות הפנסים, יחד עם גימור מטאלי חדש על הפגוש התחתון המדגיש את הרוחב והחוזק של הרכב. עיצוב גלגלי 19 אינץ’ משלב גימורים מנוגדים מלוטשים מבריקים באפור או בשחור, ואילו בחלק האחורי של הרכב יש גימור דמוי מתכת לעיטור מתחת למגן וציפוי שחור בחלק התחתון.

בתא הנוסעים ניתן דגש לעיצובי ריפוד חדשים המעניקים תחושה ספורטיבית, עם דוגמאות מצולעים וניגודיות של פריטים באדום. מושבים עם ריפוד דמוי עור שחור יהיו זמינים עם פסים אדומים מרהיבים. הקונסולה המרכזית כוללת מסך מגע מולטימדיה 9 אינץ’ – הגדול ביותר בדגמי ראב4 – לשליטה ברורה וקלה בפונקציות הבידור, המידע והקישוריות של הרכב.

מפרטי האבזור מבטאים את מעמדו של הראב4 פלאג אין ההיברידי כספינת דגל. התכונות והאופציות יכללו גלגלי סגסוגת 19 אינץ’, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, שקע חשמל 220 וולט בתא המטען, גימור צבע חיצוני בשני גוונים, דלת תא מטען חשמלית, תצוגה עילית, מערכת שמע עם צג בגודל 9 אינץ’ וחבילת המולטימדיה המתקדמת ביותר של טויוטה עם חיבור לסמארטפון של Apple CarPlay ו-Android Auto.

 

טויוטה ראב 4 חשמלי נסיעת מבחן
טויוטה ראב 4 נטען בחשמל

 

בטיחות

הראב4 פלאג אין הייבריד מצויד בחבילת מערכות הבטיחות האוטונומיות המקורית של טויוטה Toyota Safety Sense 2.5 הכוללת, בין היתר, מערכת קדם התנגשות Collision SystemPre- (PCS) הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית המתחשבת במגבלת המהירות בדרך Dynamic Adaptive Cruise Control (DRCC), מערכת שמירת מרכז נתיב Lane Tracing Assist (LTA), מערכת אורות גבוהים אוטומטיים (Automatic High Beam (AHB וזיהוי תמרורי תנועה Road Sign Assist (RSA) ובנוסף, זיהוי רכבים בשטח מת והתראת רכבים חוצים מאחור והתראה על שכחת ילדים במושב האחורי.
ציון הבטיחות הוא 8 (ציון מקסימלי).

הראב4 פלאג-אין הייבריד זמין להזמנות באתר טויוטה ובאולמות התצוגה בסוכנויות המורשות במחיר 254,900 ש”ח – לתקופת ההשקה, עמדת טעינה ביתית WALL BOX מקורית של טויוטה והתקנה בסיסית כלולות במחיר הרכב.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 + eight =