טויוטה ראב 4 2021 (פלאג אין הייבריד PHEV) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה ראב 4 2021
טויוטה ראב 4 2021 (פלאג אין הייבריד PHEV) מבחן דרכים

טויוטה ראב 4 – רכב הפנאי של טויוטה בדורו החמישי הנוכחי, הוצג בתחילת שנת 2018 והגיע לישראל בתחילת שנת 2019. הדור הנוכחי הינו חדש לחלוטין, מידותיו החיצוניות תפחו, ומרווח הפנים שופר באופן משמעותי, מערכת ההנעה – היברידית נטענת, מה שמאפשר נסיעה חשמל בלבד (עם טווח מוצהר של 75 ק”מ), יצאנו לנהוג ולהתרשם…

 

מבחוץ

עיצובו של הטויוטה ראב 4 “אגרסיבי” בזכות לא מעט קווים ישרים. בחזיתו מותקנת שבכה קדמית גדולה ומאחוריה תא מנוע גדול וגבוה. במבט צד תמצאו קשתות בתי גלגלים מרובעות המשדרות אגרסיביות גם הן. מאחור מותקן בחלקו העליון של החלון האחורי ספויילר ומתחתיו פס ניקל המחבר בין שני הפנסים האחוריים. ניתן לסכם ולומר שעיצובו של הראב 4 מקנה לו מראה קשוח ביחס לקרוסאוברים אחרים אך כאן גם המקום לציין כי הראב 4, למרות הנעתו הכפולה, מיועד לשבילים קלים בלבד ולא מעבר לכך.

 

קרוסאובר היברידי נטען בחשמל
קרוסאובר היברידי נטען בחשמל – טויוטה ראב 4
טויוטה ראב 4 הספק
מערכת הנעה היברידית עם הספק של 308 כ”ס. ראב 4

 

מבפנים

הישיבה בטויוטה ראב 4 גבוהה ומרחב הפנים מצוין ביחס לרכבים אחרים בסגמנט שלו. ביחס לרכבים אחרים הנמכרים במחירים דומים, הראב 4 מצויד בלא מעט משטחים קשים וחומרים דמויי עור המספקים תחושה סינטטית. מנגד איכות ההרכבה והגימור טובים מאוד כמצופה מטויוטה. במרכזו של הדשבורד מותקן מסך מגע בגודל 9″ הכולל מערכת מולטימדיה בעלת ממשק בעברית. מתחתיו, מערכת בקרת אקלים הנשלטת באמצעות יחידת בקרה נפרדת ונוחה לשימוש. ואם נגענו בבקרת אקלים, נספר לכם כי גרסת ה- PHEV כוללת חימום לכל המושבים. לוח המחוונים הינו מכאני וכולל מסך עם נתונים משתנים במרכזו. על גבי השמשה הקדמית, מעל לוח השעונים, נהג הראב 4 יוכל ליהנות מתצוגה עלית של מהירות הנסיעה ועוד שלל נתונים נבחרים.

 

טויוטה ראב 4 תמונות פנים
טויוטה ראב 4 תא / סביבת נהג
טויוטה ראב 4 2021
מושב נהג מרווח ונוח. ראב 4
טויוטה ראב 4 תא נוסעים מידות
תא נוסעים עם מרווח ראש טוב
תא מטען טויוטה ראב 4
תא מטען בנפח 490 ליטר. טויוטה ראב 4

 

מאחור, הנוסעים ייהנו ממרווח ראש וברכיים מצוינים. בנוסף, לרשותם מוצעים פתחי מיזוג, משענת גב מתכוננת ושני שקעי USB. תא המטען עמוק ונדיב. הוא מכיל 490 ליטר ומאכלס גלגל חלופי. לטובת הפרקטיות הותקנו בתא המטען ארבעה ווי עגינה, שקע טעינה 12 וולט, שקע חשמל 220 וולט ופתיחה וסגירה חשמליים. 

 

טויוטה ראב 4 מחיר
טויוטה ראב 4 2021 סקירה

 

על הכביש

את הטויוטה ראב 4 PHEV מניעים שלושה מנועים: מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר ושני מנועים חשמליים אשר שלושתם יחד מספקים 306 כוחות סוס. תיבת ההילוכים היא רציפה וההנעה כפולה. כל זה מתורגם ל-6 שניות מאפס ל-100 קמ”ש. נתון מהיר במיוחד שעד לא מזמן היה שמור לרכבים ספורטיביים בלבד ובטח שלא לקרוסאוברים, במיוחד כאלו מבית טויוטה השמרנית יחסית.

המתלים בראב 4 בגרסת ה-PHEV כויילו מחדש לאור המשקל הנוסף של הסוללות והמנוע החשמלי אשר יחד מקרבים את משקלה של הראב 4 לכשני טון (1,930 ק”ג ליתר דיוק). הכיול עשה טוב לנוחות הנסיעה לעומת גרסת הבנזין והגרסה ההיברידית. מצד שני, הרכות הזו, פחות מסתדרת עם 306 כוחות סוס וכאשר לוחצים את הראב 4 בכביש המפותל, הביטחון מאחורי ההגה לא גבוה כמו בקרוסאוברים חזקים אחרים עליהם נהגנו. 

כל עוד לא תסחטו את הדוושה הימנית, תגלו כי הטויוטה ראב 4 מסוגל לנסוע על חשמל בלבד גם במהירויות בינעירוניות. הטווח החשמלי המוצהר עומד על כ-75 קילומטרים אך הוא תלוי כמובן באופי ותוואי הנסיעה. לאור זאת, צריכת הדלק תנוע על הטווח שבין כ-10 קילומטר לליטר לאין סוף קילומטר לליטר, כתלות בנסועה היומית שלכם וביכולת ההטענה בבית / עבודה. 

  

טויוטה ראב 4 צריכת דלק
צריכת דלק ממוצעת: 10 קילומטר לליטר

 

בטיחות

טויוטה ראב 4 כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הנחוצות, וזוכה לדירוג בטיחות גבוה. הוא כולל: 7 כריות אוויר, התראה על שכחת ילד במושב האחורי, התראה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, זיהוי כלי רכב בשטח מת ועוד. 

 

טויוטה חשמלי
מערכת הנעה היברידית נטענת טובה, שתחסוך לכם ביקורים בתחנת הדלק

 

לסיכום

טויוטה ראב 4 הוא קרוסאובר מרווח מאד ועשיר במערכות בטיחות. העיצוב החיצוני משדר קשיחות בזכות ריבוי הקווים הישרים שמאפיינים אותו. גרסת ה-PHEV חזקה ונוחה לנסיעה, אם כי מי שמחפש קרוסאובר ספורטיבי לא ימצא בראב 4 את מבוקשו. לעומת זאת, מי שמחפש תצרוכת דלק נמוכה, ימצא זאת בראב 4 PHEV ובגדול. במיוחד אם יתכנן את הנסיעה באופן נכון וידאג לשקע טעינה זמין ביום יום. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “טויוטה ראב 4 2021 (פלאג אין הייבריד PHEV) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − 16 =