טעויות בעיצוב? 12 מכוניות שמעירות לנו את ה-OCD

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

אם אתם סובלים מ-OCD התמונות הבאות יהיו לכם קשות: ביננו, לא כל אחד מבחין אם רכב כזה או אחר הוא סימטרי או לא סימטרי. מזל! שיש לנו את חיים ליטמן,
“מופרע” עם קבלות, שהבחין בלא מעט כלי רכב א-סימטריים בעולם הרכב

 

מאת: חיים ליטמן

הכל התחיל כשהשכנים שלי התחדשו לאחרונה בג’יפון מסוג סוזוקי ג’ימני, רכב נהדר לטיולים משותפים. לאחר מספר ימים, כשהרכב חנה בחניה מולי, הרגשתי בחוסר נוחות קלה ותחושה “שמשהו בו לא במקום”.
כמובן שבירכתי אותם על הרכישה, אבל משהו לא הסתדר לי בעין , ועדיין לא ידעתי מה. בדקתי אותו שוב, סקרתי אותו הלוך ושוב, והכל היה בסדר. ואז שוב יצאתי לחצר, ואז זה קרה! הבנתי שהאנטנה של הג’ימני לא הותקנה במרכז הגג אלא בצד ימין מאחור, כמקורית עוד במפעל. הכצעקתה?!

לא ברור לי למה מתכנני הרכב לא בחרו למרכז אותה, אולי חשבו שהפח דק מדי במרכז הגג או אולי תוואי הכבל מוגזם. פתרון עדיין לא מצאתי, אבל עד היום זה עדיין מפריע לי, עם לילות ללא שינה. ועוד יותר מפריע, שהשכן שלי לא מבין איפה הבעיה פה.

 

אחיי להפרעה התאחדו!

“OCD” היא הפרעה טורדנית כפייתית המתאפיינת במחשבות חוזרות ומטרידות, ש”נתקעות” בראש, ומעוררות חרדה” שלום, אני חיים, ואני פה לספר לכם על ה-OCD שלי, האובססיה שלי לניקיון, סדר ושאיפה לשלמות וסדר. אני מסוג האנשים עם צ’ק ליסט של מטלות ורשימות שהכנתי לעצמי, אני מתקשה למצוא מנוחה עד שאסיים אותן. לדוגמא, בדיקה חוזרת של סגירת דלתות, גז, דוד שמש, חוסר מנוחה לגבי כלים בכיור עיסוק בסימטריה ובארגון חפצים כדי לזכות בשקט ובשלווה שכיחים אצלי. שינוי מבני או חריגה מדפוס גורם לי לאי נוחות ומורגש מיד ודורש הסבר או תיקון. חוק וסדר שיהיו פה!

עיצוב חיצוני של מכוניות מבוסס על הרמוניה והתוצאה הסופית של הסימטריה הזו מביאה בדרך כלל למראה אטרקטיבי. דווקא חוסר סימטריה בתוך הרכב מרגיש לי יותר הגיוני ויותר מקובל. אבל חיצונית, ונעסוק פה בחיצוניות בלבד. 99 אחוז מכלי הרכב הם סימטריים מבחוץ, אבל מה עם ה-1% הנותרים שאינם שגרתיים ובולטים לעין לאנשים כמוני? אנשים עם פנים סימטריים הם בדרך כלל מושכים יותר, אותו דבר עם מכוניות. עם זאת, במהלך השנים, ישנם מותגי רכב ששברו את כללי היופי, יצאו מהקיבעון הזה, והפכו את המכוניות לאסימטריות בדרכים שונות. אנשים כמוני, שרוצים את עוצמת המוסיקה שלהם על מספר עגול זוגי, ואת המתגים לכיוון המיזוג באותו הכיוון (הלחיצה הראשונה היא כמובן על ה- sync), זה מפר את שלוותם, אתם לא יודעים עד כמה.

לעיתים א-סימטריות יזומה דווקא מבליטה קווי אופי וייחודיות של רכב. יתרה מזאת רכבי מרוץ, כמו הנאסקר הם במכוון בעלי מבנה אסימטרי דמוי כנף. צד שמאל של המרכב שונה מצד ימין, היות וכל המרוץ הוא בעצם פניה אחת ארוכה שמאלה, שיקול של הכוחות הפיזיקליים ליצור אחיזה מהווה פה גורם חשוב בעיצוב.

תודה לאל, אין הרבה דוגמאות לכלי רכב עם עיצוב א סימטרי, בזכות שמרנותם של מעצבי מכוניות, אבל מצאתי כמה וכמה הטרדות וויזואליות, ואשמח אם תאירו את עינינו במטרדים נוספים.

 

סוזוקי ג'ימני החדש
אי אפשר להאשים את המתקין בארץ. סוזוקי ג’ימני והאנטנה

1. סוזוקי ג’ימני החדש

אגדת השטח שחזרה אלינו בתחילת 2019 ושומרת על עיצוב רבוע וקשוח. אבל מה הבעיה להתקין את האנטנה במרכז הגג?

 

 

דודג' ראם
כואב בעין. דודג’ RAM

 

2. דודג’ RAM

באותו נושא, עושה רושם שבדודג’ מוקמו שתי אנטנות ייחודיות יחד על הגג עם תאורת הנראות, אבל אנטנת הסנפיר חורגת לחלוטין ואינה במרכז(!). בנוסף, נראה שהכיוון האווירודינמי שלה הפוך.

 

 

 קיה ספורטאז' החדשה
משהו בקו שם לא מתחבר. קיה ספורטאז’ החדש

 

 

 3. קיה ספורטאז’ 2022

קיה ספורטאז’ החדש 2022, הוצג השנה: ניתן לראות בצד הרכב פס כרום בחיבור בין שולי הדלת האחורית לכיוון תא המטען שאינו רצוף ומרגיש מקוטע… אהמממ…

 

 

פולקסווגן גולף 4
פולקסווגן גולף דור 4, כולל סימונים למתקשים!

4. וולקסווגן גולף (דור רביעי) 1997-2003

מראת הצד מימין קטנה יותר ומוסטת לאחור. המראה הימנית תמיד נראית מקופלת למחצה. לא תקין!

 

 

לנדרובר דיסקברי יד 2
תמונות קשות. לנדרובר דיסקברי

 

5. לנד רובר דיסקברי

תגידו לי שלא פספסתם את העוולה העיצובית הזו – אייקון השטח לנד-רובר דיסקברי, החל מהדור השלישי, בעל הבעת פנים א-סימטרית מאחור. לוחית הרישוי מוקמה בצד שמאל של תא המטען (מכיוון שהגלגל הרזרבי היה בצד ימין).

 

 

ניסאן קיוב
איך מוציאים רכב כזה מהמפעל? ניסאן קיוב

 

6. ניסאן קיוב

אחד הרכבים המוזרים שיוצרו לאחרונה, במראה עתידני מדיי, נמכר רבות בחו”ל, ולמזלנו לא הגיע ארצה. שימו לב למראה, שהוא לגמרי מטרד עבורי.

 

 

אלפא רומיאו ג'וליה
אי אפשר ככה. לוחית רישוי באלפא רומיאו ג’וליה

 

7. דגמי אלפא רומיאו כולם

מעצבי אלפא רומיאו החרוצים תמיד שוכחים לשלב לוחית רישוי בעיצובים שלהם.

 

 

יונדאי יד שנייה
יונדאי מטריקס. בלי מילים

 

8. יונדאי מטריקס 2001-2007

יונדאי מטריקס הגיעה ארצה בשנת 2008. למעשה, מדובר במכונית ישנה רופסת ולא רהוטה. שימו לב לחלון האחורי הקטן שאינו תואם, וממשיך אל חלונות הנוסעים והנהג.

 

 

רנו אספנות
רנו 4L

9. רנו 4L (שנתונים 1968-1974)

מכונית אייקונית של מותג רנו, אשר יוצרה לאורך השנים 1961–1992. בדור הרביעי בחרו המעצבים למקם את לוגו (סמל) החברה על הגריל ולא במרכז, מטריד מאוד.

 

 

יונדאי I20 קרוס
שמישהו יחליף את הפנסים העגולים הלא קשורים. יונדאי I20 קרוס

 

10. יונדאי i20 Cross

גרסת הפנאי של יונדאי i20 מאמצת סגנון עיצובי המגיע מעולם הג’יפונים. עוד ניתן לראות את אי השמירה וההקפדה על הצורה הגאומטרית. שימו לב, כי אנחנו שמנו, שהפנסים האדומים בתחתית הפגוש האחורי, נראה שנלקחו מחזית של רכב אחר. הם אינם קשורים לעיצוב התאורה מאחור.

יונדאי וולוסטר
תסתפקו ב-3 דלתות. יונדאי וולוסטר

11. יונדאי וולוסטר

הנה קחו רכב עם שלוש דלתות בלבד! מה? לא ברור. האם הדלת השלישית בצד הנהג או הנוסע? ושלא נדבר על הקשיים של מפעל היצור כאשר נדרש מהם לייצר שתי גרסאות שונות – אחת לפי הגה בצד ימין ואחת לנוהגים בצד שמאל. סמטוחה שלמה. וגם, למה??

 

 

נסקאר רכב
אי סימטריה מכוונת. רכב מירוץ נסקאר

 

12. מכוניות מרוץ נאסקר NASCAR

ברכבי נאסקאר, המעצבים משתמשים בא-סימטריות כיתרון. הרכב מעוצב ככנף מטוס, על מנת ליצור מקדם
​​לחץ אווירודינמי שישפר את האחיזה בסיבוב. כואב לנו בעין, אבל לגמרי מבינים.

 

טעות בייצור – 5 מכוניות מכוערות שיגרמו לכם לצחוק או לבכות

מסובבות ראשים: מכוניות בנות 15 שעדיין עושות לנו את זה

 

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “טעויות בעיצוב? 12 מכוניות שמעירות לנו את ה-OCD”

  1. המחוג של הדלק בהונדה NSX לא יוצא מאמצע העיגול.
    גם פעם נהגתי רנו קנגו וההגה לא היה באמצע, הוא היה קצת בצד

  2. סקודה רומסטר – החלונות הקדמיים לא מתאימים לשאר הרכב לא מבחינת גודל ולא מבחינת צורה. הם כל כך שונים שזה נראה כמו פגם מכוון.

  3. המראות צד של היגואר XJ220 לא סימטריות
    כל הרכבים עד שנות ה 80 עם מראת צד רק בצד של הנהג

  4. דייהטסו סיריון 2007………
    “שכחו” אוורור נוסף למאייד קדמי?
    בואו נעשה חור בפגוש הקדמי ובואו נעשה אותו מוסט

  5. Bmw x3 דור ראשון. תצורת פנסים אחוריים מכוערת ולא סימטרית להפליא. עד היום זה מעורר בי תחושה לא ברורה

  6. האנטנה בג׳ימני אחלה רעיון, ככה אפשר לקחת קייאק על הגג בלי לפרק את האנטנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 + sixteen =