טרקטורון CFORCE 1000 של CF MOTO – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
CF MOTO דגמים
CF MOTO השקת דגמים חדשים

 

צילום: אסף רחמים וערן שלמה

 

לרבים מאתנו אין זמן להיות יחד וחלקנו לא מוצאים את הזמן לבלות יחד בזוג או עם הילדים אחד על אחד. אז אם חיפשתם תחביב זוגי משותף, עם בן/בת זוג, או להורה וילד, תקראו את הסקירה הזו. 

ברכישה של כלי כזה אני לוקח בחשבון פן נוסף, בלבד בילוי משותף. יש פן בריאותי (פיזי ונפשי). בזמן פעילות גופנית משתחררים אנדורפינים שמרגיעים את הגוף, כך שהרוכבים או ההורה והילד נהנים וחוזרים הביתה במצב רוח מרומם והינה סיבה טובה מאד להצדיק בארוחת שישי רכישה של כלי פנאי. וכן, מדובר בפעילות גופנית מלאה באדרנלין. 

 

טרקטורון 1000 סמ"ק
דגמי 1000 סמ”ק. CF MOTO CFORCE 1000

 

ראשית, כמה עובדות על CF MOTO שזה China factory CF

 

לפני 33 שנים בשנת 1989 CF MOTO החלו את דרכם כיצרן חלפים קטנים לאופנועים והיום הם יצרן אופנועים ורכבי פנאי בסדר גודל עולמי. בעולם קיימים כ-3000 מפיצים. השווקים הגדולים הם סין ואירופה. ליצרן אף קיימת קבוצת מרוצים בעולם מרוצי הטרקטורונים, ולאחרונה, אף הצטרפה לסבב מרוצי אופנועי הכביש של המוטו GP. 

בשנת 2013 התרחשה נקודת המפנה הגדולה ביותר של היצרן – מיזוג עם קונצרן KTM ליצור אופנועים ושיתוף פעולה טכנולוגי עבור המפעל הסיני. הסיבה העיקרית לשיתוף כזה היא חדירה לשוק הסיני בצורה קלה יותר. במקרה זה, שני היצרנים יצאו מורווחים, ובעיקר התגלה שגם הלקוחות יצאו ברווח מהמהלך הזה. בין כותלי המפעל השקיעו רבות במחקר ופיתוח, ועיצוב הכלים לא היה בידיים סיניות, אלא באחריות סטודיו אוסטרי ברמה עולמית, העונה לשם KISKA STUDIO, שמעצבים גם עבור AUDI, אופנועי KTM  וHusqvarna

בישראל נמכרו בשנת 2021 כ-6200 כלי פנאי (טרקטורים, side by side (“רייזרים”), ומשא קל (“Mule”), 850 מתוכם מתוצרת CF MOTO. בשוק טרקטורוני ה-4X4, בחציון הראשון של שנת 2022, כ-24% מנתח השוק שייך ל-CF מוטו שעקפו שמות ידועים, כמו פולאריס וקאן-אם, בעלי נתח שוק של כ-15% כל אחד. רק לשם השוואה, בשנת 2017 נמכרו 2742 כלים המוגדרים כפנאי כש-142 כלים של CF MOTO. הגידול הוא העצום, בנתח השוק הזה ובשוק הפנאי בכלל. תרבות כלי הפנאי צמחה בעיקר בגלל משבר הקורונה בו לקוחות מצאו את עצמם סגורים בבית, וחיפשו אפשרויות בילוי חדשות.

 

CFORCE 1000
CFORCE 1000 OVERLAND במחיר 82 אלף שקלים
טרקטורון מומלץ
יתרונות פיזיים ונפשיים. CFORCE 1000

 

עופר אבניר בחרו להשיק השנה שני דגמים חדשים להיצע הקיים: CFORCE 1000 XC (Cross Country) – במחיר של 74,950 ₪. ו-CFORCE 1000 OVERLAND – במחיר של 81,950 ₪.

שני הכלים בעלי מנוע זהה בנפח 1000 סמ”ק, המפיקים 75 כ”ס ממנוע v-twin ביצור עצמי של CF MOTO. המומנט המרבי הוא 6.5 קג”מ. בשניהם הגה כח מתוגבר חשמלית “EPS”. הבולמים בייצור עצמי שלהם ומתכווננים, ווריאטור משופר של החברה הקנדית CV  TECH (המכלול היחיד בכלי שאינו סיני). מערכת ההינע בשליטה חשמלית 4X4 הכוללת מצב 2×4 הנעה אחורית בלבד, עם מצב 4×4 (high & low) וכפתור המאפשר נעילת דיפרנציאל קדמי למצבים קשוחים במיוחד.

 

טרקטורון מחירון
יוצאים לדרך…

 

הדגמים נבדלים ברמת האבזור בלבד:

דגם XC מגיע עם חבילת: מגיני ידיים, כננת, CF MOTO 3000lb  חישוקי אלומיניום, מגן גחון מלא, משענת גב לנוסע, הגה מתוגבר חשמלי, זוג שקעי USB + שקע כח 12וולט, פנסי LED ראשיים, לוח שעונים דיגיטלי, וו גרירה ובחירה מבין שלושה צבעים (כחול, כתום ומלט).

עכשיו תוסיפו על כל האבזור הזה את התוספות הבאות ותקבלו את דגם ה-OVERLAND: מגיני ידיים גדולים יותר, מגן רוח, פגוש קדמי HD הכולל פנסי ערפל אינטגרליים, פגוש אחורי HD מלא, מגן גחון מלא מאלומיניום, שני ארגזים שיחד נותנים נפח אחסון של 146 ליטר ((מפוצל 41+105 ליטר) ניתן לפירוק והרכבה מהירה אטום למים 65(( IP , מגיני בוץ רחבים יותר, חישוקי אלומיניום הכוללים  BEADLOCK (נועל צמיג חיצוני). דגם ה overland מגיע בצביעה אחת בלבד ; בצבע מלט.

המשווק מצהיר על עלויות אחזקה וחלפים זולים במיוחד כאשר טיפול ראשון לאחר 200 ק”מ ואח”כ כל 2000 ק”מ (עלות טיפול כ-700 ₪).

 

טרקטורון יד 2
מומנט של 6.5 קג”מ לא בא ברגל. CF MOTO

 

יפה, אבל האם גם אופה? יוצאים לדרך

 

הטרקטורון נראה מצוין. שילוב של קשוח והרפתקני וגם חדשני ומזמין. יתרה מכך, דגם ה-OVERLAND המאובזר למשעי, אינו חורג ואינו נראה מגושם מדי. המנוע חזק מספיק, ומספק האצה בריאה ואופי בשרני לאורך כל חווית הרכיבה. מומנט של 6.5 קג”מ לא בא ברגל, הם באים באגודל. לא הרגשתי מחסור בכוח או כוח ייתר מתפרץ ולא נשלט.

המנוע, יחד עם מערכות אספקת הכוח מספקים לנו את המצבים הבאים: 2×4 (הנעה אחורית למתקדמים בלבד), מצב 4×4 (Low & High) ולחצן נעילת דיפרנציאל קדמי לאזורים קשים ומאתגרים במיוחד. באופן אישי, טרקטורונים אינם חביבים על אגודל ימין שלי (אשר משמשת כמצערת), אבל לאחר רכיבה על הכלי, האגודל חייך אליי חזרה. סביבת הרוכב מרגישה נוחה ואינטואיטיבית מאוד. המורכב זוכה למושב גב מרופד וידיות תמיכה בהחלט נוחות ומרווחות, בדיוק כמו כיסא הרוכב שמרגיש נוח גם הוא. 

ההיגוי מתוגבר במערכת חשמלית יעילה ומדויקת, תוספת מבורכת שעוזרת בעיקר לשכמות שלנו, ולהורדת רמת העייפות לאחר רכיבה מאומצת. בהיבט של התנהגות המתלים והתחושות הכללית, אציין כי בתוואי שטח סלעי וצפוף התחושה היא שחסרה יותר רכות ושיכוך. הרגשתי שאני קצת נלחם עם הכלי, זה לא אומר שהכלי מכוון לצד הספורטיבי והקשוח יותר, אלא מכוון להיות רב שימושי. כאן בעצם אפשר למצוא את התשובה לקהל היעד שצפוי להיות מגוון, כזה שמחפש כלי רב שימושי באיכות טובה שיודע גם להתאים ל”ספורטאים” ולאלה שחפצים באתגרים מבינינו, ומאידך גם לטיילים הרגועים שבינינו. 

 

טרקטורונים
CFORCE 1000 XC (Cross Country) – במחיר 75,000 שקלים

 

האריות בעולם זה הם פולאריס וקאן-אם אשר מתומחרים בכ-17,000 ₪ יותר לדגמי הבסיס שלהם בנפח זהה, ובסכומים בני שש ספרות ומעלה לדגמים המאובזרים יותר. ה-CFORCE 1000 אינו הזנב במקרה זה, אלא ה-CFORCE 1000 הינו ראש לשועלים בעולם העסקה המשתלמת ביותר. הדגמים החדשים והאבזור העשיר שלהם מקנים רכב שטח איכותי שיתמודד בכבוד, גם עם התובעניות שבחוויה, וגם יהיה מוכן לכל סיטואציה שתיתקל בחוויה שלך. 

המתחרה הגדול ביותר של ה-1000 הוא כלי מבית – דגם ה-C FORCE 850 XC (מחליפו הוא ה-1000 הנבחן). ה-850 מתומחר ב-64,000 ₪ (ברמת אבזור XC), עסקה משתלמת לא פחות לרוכבים שרוצים לחוות את השטח.

 

טרקטורונים יד שנייה

 

כדאי לדעת

 

  • ברור לכם שאם ניקח את דגם ה-1000 XC ונחליט להוסיף עצמאית את כל האבזור הנוסף זה יעלה יותר מה OVERLAND (שם זה מגיע כחבילה אחת).
  • להגיד “יצרן סיני” או “היי! אבל זה מיוצר בסין” זו אמרה מיושנת.
  • כי החל משנת 2022 כבר אין צורך בקשת התהפכות, לכן הכלים מגיעים ללא קשת מסיבות של בטיחות. קצת מוזר לאחר כל כך הרבה שנים להגיד לנו שהקשת הייתה מסוכנת.
  • טרקטורונים מורשים רק בחציית כביש. חל איסור תנועה על כביש.

 

והכי חשוב תישארו על השבילים ותשמרו על הטבע זה מאריך חיים לכם ולסביבה.

 

מפרט טכני

 

מנוע: v-twin 2 צילינדר, 8 שסתומים לצילינדר

הזרקת דלק : EFI

תמסורת :CVT רציפה של החברה הקנדית CV Tech

הספק : 75 כ”ס

נפח : 963 סמ”ק

מומנט מרבי : 6.5 / 6500

 

מתלים

 

מתלה קדמי: זרועות A  כפולות.

בולמים קדמיים: 17 ס”מ גז מתכווננים .

מתלה אחורי: זרוע נגררת.

בולמים אחוריים: 19 ס”מ גז מתכווננים.

בלמים: דיסק הידראולי.

 

מידות עיקריות:

אורך: 239 ס”מ

גובה: 142 ס”מ

רוחב: 125 ס”מ

מרווח גחון: 30 ס”מ

בסיס גלגלים: 148 ס”מ

גובה מושב: 93 ס”מ

משקל נטו: 447 ק”ג

מיכל דלק: 30 ליטר

צמיג קדמי: 14″  27×9 

צמיג אחורי: 14″  27×11

 

השקה דינאמית CF MOTO דגמי SBS וטרקטורונים – סקירה וחוו”ד

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “טרקטורון CFORCE 1000 של CF MOTO – סקירה וחוות דעת”

  1. המידות שציינתם נכונים לדגמים הרגילים, אחרי רכישה גיליתי כי התוספות שיש מוסיפות אורך ורוחב בצורה משמעותית לכלי. חשוב לציין את זה למי שרוכש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 + 2 =