יגואר F PACE מתיחת-פנים (2.0 ל’ 250 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יגואר F PACE הקרוסאובר הגדול בניחוחות יוקרה זוכה למתיחת פנים ב-2020, שמתבטאת בעיקר בתא הנהג והנוסעים, בתוספת מערכות בטיחות וטכנולוגיה, הביצועים נשארו מרשימים – מבחן דרכים לאף פייס ברמת גימור 250 S PLUS

 

יגואר F PACE
יגואר F PACE מבחן דרכים 2021

 

אמצע השבוע. אני מקבל ל-24 שעות את יגוארF-PACE החדש, מותג המכוניות האהוב על בית המלוכה הבריטי. יש לי 24 שעות בלבד, מתוכן, אם נוריד שעות עבודה ושינה, יהיו לי בקושי 10 שעות נהיגה עם המכונית. תוסיפו לזה את העובדה שהאישה טסה לאילת להשתלמות מטעם העבודה, והשאירה בידי חסר אחריות שכמוני שלושה זאטוטים וטבלת משימות וג’ינגול בין חוגים, מה שמוריד מהפרק נסיעה לדרום או צפון, לאיזה מקטע כביש מעניין. ואם כל זה לא מספיק, אני צריך עוד להראות נוכחות הערב, באיזו חגיגת יום הולדת לחבר בפאב באזור מודיעין. הכי רחוק מחיי היום יום של בית המלוכה הבריטי.

יגואר עשתה כברת דרך לאורך השנים, ולא איבדה לרגע מהקסם שלה, מהמראה ומהספורטיביות של המכוניות הראשונות שלה, אי שם ב-1935. למעשה, ה-DNA שלה נותר כמו ביום הראשון, ואפשר להרגיש זאת בשלל הדגמים המשווקים, ובמיוחד במכונית הספורט F TYPE קופה שבחנו לאחרונה. לא סתם הסלוגן של יגואר הוא – Art of Performance. אמנות הביצועים.

בשנים האחרונות חלק מהדגמים החלו בתהליך חשמול, ברוח התקופה. למרות החשש במותג השמרני כיאה לבריטים, המכירות עלו וגם בישראל מדווחים על עליה יפה במכירות של דגמי המותג.

 

יגואר F PACE מודל 2020
שינויים חיצוניים קלים. יגואר F PACE

 

חזרה ליגואר F-PACE שקיבלנו למבחן. היגואר F- PACE הוצג לראשונה ב-2016, זהו רכב הפנאי הראשון שיגואר הציגו. רכב הפנאי היוקרתי עבר עדכון, מעיין מתיחת פנים ב-2020 ומגיע אלינו עכשיו מעודכן וחדשני יותר. מבחוץ, הוא נראה די זהה, וצריך להסתכל ממש טוב בשביל להבחין בשינויים הקלים, כמו כונסי האוויר הגדולים בתחתית הפגוש הקדמי, שעודכנו קלות, או בחתימת האור החדשה שביחידת התאורה עם טכנולוגית LED PIXEL. גם מאחור ישנן יחידות תאורה חדשות. מתיחת הפנים מבפנים, היא סיפור שונה לגמרי – נוספו עדכונים במערכות הבטיחות, בטכנולוגיה, ואפילו דגם PHEV חדש נולד יחד איתה. 

היגואר F-PACE נראה גדול ויוקרתי גם אם לא בוצעו בו יותר מידי שינויים קוסמטים. אני נכנס ליגואר, תא הנוסעים וסביבת הנהג חודשה לגמרי. יש כאן חומרים איכותיים ונעימים יותר מבעבר, אם זה בהגה או במושבי העור, בגוון לבן קרמי. חוגת ההילוכים הוחלפה בידית קטנה עם בורר הילוכים Drive by wire, מה שאומר תפעול באמצעות חוטי חשמל לבקרות אלקטרוניות, במקום פקדים מכאניים מסורתיים. משענת היד הוחלפה במשענת גדולה ורחבה, בהמשכה תא אחסון הנסגר בגלילה. כפתורי השליטה במיזוג גדלו והפכו למשולבי טאצ’, ומתחת לכפתורי המיזוג נוסף תא טעינה אלחוטי לנייד.

 

יגואר F PACE תא נהג מולטימדיה
תא נהג איכותי ויוקרתי. יגואר
יגואר לוח שעונים
לוח שעונים חצי דיגיטלי
יגואר F PACE סקירה
תאורת אווירה
יגואר מולטימדיה
מערכת מולטימדיה עם פיצ’ר תלת מימד

 

המסך הקטן והשקוע במרכז הדשבורד הוחלף במסך צף 11.4″ עם פלטפורמת ניהול 0.2 EVA המאפשרת עדכוני תוכנה תמידיים (SOTA). לוח השעונים הוא חצי דיגיטלי, שרבע ממנו דיגיטאלי ושאר החוגה אנלוגית. ובנוסף, יש פה בין החוגות מסך מידע דיגיטאלי. 

אני סוגר את הדלתות, מניע והשקט נשמר. זאת תחושת איכות ושקט שלא הרגשתי מזה זמן מה, רבות בזכות מערכת Active Noise Cancellation, מערכת שמשמיעה בחלל הרכב תדר שמבטל רעשי חוץ. ליד ידית ההילוכים ישנו מעין כפתור נגלל לשליטה בשמע במערכת. תאים לא חסרים פה, אך מה שהפתיע הוא אותו תא גדול שעוצב בתחתית הקונסולה המרכזית עם גישה מצידי הקונסולה מצד הנוסע והנהג.

 

אבא מתזז. יגואר F PACE מושב אחורי
יגואר F PACE תא מטען
תא מטען עמוק ושימושי

 


הגיעה שעת צהריים ואני ממהר לבית לאסוף את אחד הילדים לחוג הג’ודו שבקיבוץ ליד. כביש 5 מתגלה לי כפנוי ואני מבין למה יגואר התכוונו שאמרו ששמרו על ה-DNA הספורטיבי ב-אף פייס. החתול הגדול הזה מתגלה במיטבו. בכל לחיצה קלה על הדוושה נשמעים גרגורי מנוע נעימים והרכב מזנק קדימה. יש פה 250 כוחות סוס שמופקים ממנוע 2.0 ליטר זמינים באופן מיידי בלי שום השהייה.

הילד עולה לרכב בזריזות, ומתיישב מאחור, ואני ממהר להקפיץ אותו לחוג לפני שהגן של הקטן מסתיים. בקיבוץ כביש ארוך ומתעקל בכניסה, מאספלט, מימי הקמת הקיבוץ, בו שולבו פסי האטה כל מספר מטרים. או, בדיוק מה שאני צריך למבחן הנוחות של הרכב, היגואר F-PACE פשוט מגהץ את הכביש, והמתלים פשוט יודעים להימתח ולשחרר בכל מעבר על פס האטה ללא שום ריבאונד, בשיכוך מושלם.

 

יגואר נסיעת מבחן
מבטים מכל צד
יגואר המלצה ביקורת
הד.נ.א נשאר ספורטיבי

 

אני ממהר לאסוף את הילד מהגן ומשם להקפיץ את הגדול לחוג כדורסל, יחד עם עוד שני חברים בקבוצה. תא המטען נפתח באמצעות מחווה עם הרגל והם זורקים פנימה את תיקי הכדורסל הענקיים. החבר’ה מועמסים לרכב, נפעמים מהמרחב הפנימי. אני שם לנו במערכת השמע שיר של עידן חביב, והסאונד שמיימי כאילו עידן יושב במושב לידי. לוח הזמנים עמוס, אני מוריד את הילדים וממהר לאסוף חזרה את הילד מהג’ודו, ומגלה ששער הקיבוץ סגור, ואני מבצע עיקוף, דרך שביל כורכר מהודק לכניסה נוספת מהמטע.

ליגואר הנעה כפולה, והוא פשוט דוהר ונותן תחושת ריחוף נפלאה בכל עליה וירידה בשבילים. אני מוצא את הילד מחכה לי מחוץ לאולם, רוטן על כך שהמתין דקה שלמה עד שהגעתי. לא עזרו ההסברים שהשער היה סגור.

עצירה בפיצרייה שכונתית. פיצה יכולה להיות ארוחת ערב נפלאה אם אתה מתזז בין חוגים. בזמן הזה אני שם לב מהצד, איך היגואר זוכה למבטים מאנשים מסביב, ואפילו איזו נובו רישית אחת אומרת לבעלה “כזה אני רוצה!”. סורי גבר, בלי כוונה.

הילדים מסיימים מגש ואני ממהר לנסוע לאסוף חזרה את הגדול והחברים שלו, לא לפני שאני מוריד אותם בבית לבייביסיטר. הגדול והחברים עולים לרכב מלאי עייפים ומיוזעים אחרי אימון. טוב שיש מיזוג במושבים הקדמיים ובמושבים מאחור. אותם יותר עניין חיבורי ה-USB לטעינת הנייד שנמצאים גם מאחור.

 

יגואר אף פייס 2021
חתימת אור חדשה בפנסים

יגואר יד שנייה למכירה

 

אני משחק עם תצוגת התלת מימד ואחד החבר’ה אומר שזה מזכיר לו ממש פלייסטיישן, ואכן הגרפיקה פה מרשימה בתצוגת מצב תלת מימד במערכת המולטימדיה. מלבד התצוגה היפה, השליטה המערכת מאוד נוחה ואינטואיטיבית.

אחרי מקלחות זריזות, הילדים “מורדמים” ואני מסיים את תפקידי כאבא להערב. הבייביסיטר נשארת איתם ואני יוצא לחגיגת יום הולדת בעיר הגדולה, מודיעין. זמן טוב לבדוק את מערכות הבטיחות בכביש 6 – תאורת האווירה ב-F-PACE מרשימה, ומעבר למצב ספורט, מלבד כיול תיבת ההילוכים וההיגוי, גם צובע את לוח השעונים באדום בוהק ומרשים. אך מערכות הבטיחות המצויות ברכב יותר מרשימות – בקרת השיוט האדפטיבית בשילוב שמירת הנתיב האקטיבית ידעה לשמור את היגואר F-PACE למרות גודלו במרכז נתיב. 

גם מערכת ההתראה על רכב ב’שטח מת’ עבדה מצויין. הבלמים הרגישו לי קצת חלשים, כאילו לא מצליחים להתמודד עם גודל ומשקל הרכב, ודרשו עוד קצת לחיצה פנימה עם הרגל. יש פה מערכת לתנועה חולפת מאחור, במידה ופותחים את הדלת ורכב מגיע מהצד. בנוסף, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור במקרה חירום, שכנראה מכוילת רגיש מדי ובלמה לי בעת חניה ברוורס, למרות שהייתי די רחוק מהרכב שחנה מאחור. קוריוז קטן – במהלך הנסיעה אני בודק את לחצן הפקודות הקוליות שבהגה, בתחילה הוא מסרב להבין אותי עד שאני משנה למבטא בריטי, ואז הוא נעתר לבקשתי לעבור לרדיו.

צריכת הדלק בשעון הראתה 11.8 ק”מ לליטר, מרשים, בהתחשב בעובדה שנהגתי באופן מעט “חזק”.

 

יגואר F PACE מחיר
יגואר F PACE

 

סיכום

גראוצ’ו מארקס אמר: “הייתי פעם עני מאוד, אחר כך הפכתי עשיר מאוד. היום אני יודע – עדיף להיות עשיר.” צודק, אם כבר יום עמוס בחוגים וסידורים, עדיף להרגיש באלפיון העליון, ולשם בדיוק היגואר F- PACE מכוונת. בין אם את Soccer Mom או כדורשת, ובין אם אתה מקפיץ את הבת לחוג מחול או ג’ודו, זה הרבה יותר נעים לנוע ביגואר F-PACE. למרות גודלו, הוא נוח לתמרון בעיר גדולה וצפופה, ומי שיתקשה יוכל להפעיל תצוגת תלת מימד 360 מעלות סביב. לבעלי חיות המחמד, אם תרצו, היגואר F-PACE מגיע עם משטח גומי יעודי בתא המטען לחיית המחמד שלכם. הדגם הנבחן ברמת הגימור S PLUS מתחיל במחיר 488,000 ₪. זהו לא רכב שכל אחד יכול לרכוש. מי שכן יכול, לפני שהוא בודק מתחרים גרמנים אחרים, כדאי שיציץ באצולה הבריטית הזאת, הוא יופתע לטובה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 + 14 =