יונדאי איוניק 5 החדשה 2022 הנעה כפולה – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי איוניק 5 2022
יונדאי איוניק 5 בגרסה חדשה (הנעה כפולה)

 

אחרי שנה אני פוגשת בגרסה החדשה של יונדאי איוניק 5, המכונית החשמלית שסובבה לכולם את הראש. מה ההבדל בין הגרסה הרגילה לגרסת ההנעה הכפולה, ומה עדיף?

 

אחת המכוניות החשמליות המדוברות בארץ, היא ללא ספק – יונדאי איוניק 5. מ-2021 ועד היום מגיעים לישראל דגמים חשמליים חדשים ומותגים חדשים קמים, ואיכשהו, האיוניק 5 תמיד נשארת בתוך סט השיקולים של הנהג הישראלי, טרם רכישתו מכונית חשמלית. אם לרגע היה נדמה למישהו שהמכונית החייזרית למראה הזו תהיה סוג של קוריוז, רכב מגניב ומאד ייחודי למראה, אותו קונים בפועל רק קבוצה קטנה של שוחרי רכב חשמלי, נראה שזה לא הסיפור כאן. על אף המראה הלא שגרתי, נראה שאנשים, כמוני כמוכם, לא נרתעים מהלוק, (כן, זה סוג של הפוך על הפוך, לנסוע ברכב שאין עין שלא מסתכלת עליו), ורואים בו פשוט קרוסאובר חשמלי מרווח למשפחה.

 

לכל הפרטים ולמפרט איוניק

 

יונדאי איוניק 5 מחיר
סובבה לישראלים את הראש. יונדאי איוניק 5

 

לפני שנה בערך, פגשתי באיוניק 5 החדשה לראשונה, בהשקה מכובדת, שכללה נהיגה עד לדרום הרחוק, עם כמה עצירות, ומספר מטרים בתוך שביל כורכר, עם הבדלי גובה, כדי להתנסות ביכולות המסויימות של האיוניק בשבילים. הדגם הזה אז כמו היום, מרשים מאד, מבחוץ ומבפנים, האיכויות שלו ויתרונות הצורה, האבזור הייחודי, ומרווח הפנים הענק, בולטים מאד, אך יכולות שטח / שבילים – אין. מי שתכנן ועיצב את הרכב הזה, תיאר בעיני רוחו את המכונית היפה והבולטת הזו נעה בשקט בין בנייני הייטק, רמזורים ומכוניות משעמממות בלבן או אפור. הסנטימטרים הבודדים שהגביהו אותה לכדי מעמד של דגם קרוסאובר, הוא רק כדי לשוות לה קצת גובה, ולהקפיץ את האטרקטיביות שלו אפילו עוד יותר.

היום, אני פוגשת את הגרסה החדשה של יונדאי איוניק 5, גרסת הנעה כפולה, 4×4, הגרסה שנותנת בעצם פייט לטסלה מודל 3 בגרסה החזקה יותר, עם הנעה כפולה. ממש מחנה עפרה וירדנה. לא תוכלו לשכנע אף אחד מהם לאהוב את הזמרת / מכונית המתחרה.

 

יונדאי איוניק 5 מפרט טכני
מה תעדיפו? יותר טווח או יותר ביצועים. יונדאי איוניק 5

 

מה בין איוניק 5 הנעה רגילה להנעה כפולה?

 

הבדלים בגדול, של האיוניק 5 עם הנעה כפולה היא מערכת ההנעה, קיומם של מנועים חשמליים, המספקים 305 כ”ס (במקום 217 כ”ס), ומאיצים את הרכב מהמקום לכמאה קמ”ש ב-5.2 שניות (במקום 7.4 שניות). עם ההספק ומערכת ההנעה המהנה מגיע נתון הטווח החשמלי, שמתקצר לכ-430 ק”מ מול 450 ק”מ, על פי היצרן. טווח שנבדק במבחן הדרכים, ומייד אכתוב לכם מה הנתון הריאלי שיצא לי בסוף המבחן.

במפגש עם האיוניק החדשה, אחוז הסוללה בלוח המחוונים הראה 67 אחוז בערך, טווח של בערך 250 ק”מ, לא נתון שהייתי שקטה איתו טרם יציאתי לדרום הארץ. חיפוש מהיר באפליקציית פלאג SHARE, מראה לי את עמדת הטעינה המהירה של אפקון ביקום, KW150, ולשם אני נוסעת. מרימה את הידית הנכונה, מכניסה אותה לשקע ברכב, מעבירה את צ’יפ הזיהוי, ועכשיו נותר להמתין, לא הרבה זמן ל-100 אחוזי סוללה. לא יותר מ-20 דקות, כאשר מ-80 אחוז הטעינה הופכת איטית יותר, על מנת לשמור על הסוללה, שלא תתחמם מדי ותיהרס.

 

יונדאי איוניק חוות דעת

יונדאי איוניק 5 טווח
350 קילומטר טווח. יונדאי איוניק 5
מולטימדיה איוניק טעינה טווח איוניק 5
ממשק מולטימדיה ייחודי בהתאם

על טווח וחרדות טווח

 

אם הייתי בסוג של אתגר טווח חשמלי, הייתי נוסעת ממש רגוע, משתדלת לא לעבור את ה-100 קמ”ש, להגדיר את המיזוג על 25 מעלות, את מצב הנהיגה על חסכוני, ולהעזר כמה שיותר בפדלים המצויינים שמאחורי ההגה, לשליטה בבלימה הרגנרטיבית, כדי לזכות בכמה אחוזי סוללה מעצם ההאטות והבלימות. אבל לא קיבלתי את האיוניק 5 הפראית הזו כדי להתענות בתוכה, ולחסוך באחוזי סוללה, אז נסעתי רגיל. איפה שאפשר להאיץ האצתי, איפה שאפשר לעלות ל-120 קמ”ש, עליתי, אם רציתי מיזוג של 21 מעלות הגדרתי, ואפילו התפנקתי באוורור במושב הנהג, ביום שבת השרבי ומהביל שקיבלנו.

אחרי 135-140 קילומטרים של נסיעה נותרתי עם 40 אחוז סוללה, יצאתי עם 96%, לפני היציאה חזרה הביתה, אפגוש עמדת טעינה נוספת לפני. תודה לאל, מישהו החליט שגם לערד מגיע עמדות טעינה, אז יש 2, בלבד. זו עיר שעוברים דרכה לים המלח ואילת, כן?. אבל הן תקינות ומהירות, KW90, של חברת ג’ינרג’י, אז עצירת הטעינה הזו עוברת ממש מהר, ובצורה חיובית, ואני יוצאת חזרה הביתה עם 84 אחוזי סוללה, ומספיק טווח כדי ליהנות גם מנסיעה לא רגועה.

הנסיעה הביתה בערב, הייתה טובה פי כמה מהנסיעה הלוך בשעות הבוקר המאוחרות. החום בחוץ ללא ספק היה פקטור שהשפיע על הנהיגה, וגם רוחות חזקות מאד ליוו אותנו שעה וחצי של נסיעה.

 

מולטימדיה יונדאי
לוח שעונים ומסך מולטימדיה

יונדאי איוניק 5 ליסינג

יונדאי איוניק 5 החדשה 2022 הנעה כפולה

שני המסכים הגדולים, לבנים ומאירים, תופסים מבטים גם בחשיכה, אני מרגישה כמו פצצת תאורה גדולה עם 4 גלגלים בכביש. והפנסים היפהפיים והמיוחדים של הרכב מלפנים ומאחור, וודאי מושכים תשומת לב נוספת.

הנסיעה עוברת בצורה חלקה ושקטה למדי, כל עוד הכביש בו אני נוסעת סלול ומהודק היטב, אחרת אשמע את הנסיעה על האספלט משטח הגלגלים הרחב של האיוניק, דרך בתי הגלגלים, ועד לתא הנוסעים. הגרסה הזו מאיצה באופן יוצא דופן, וההספק הגבוה מורגש מאד בכל שלב., כל כך מורגש, עד שבחרתי לנסוע במצב “אקו” בלבד, מצב הביניים (NORMAL), סיפק יותר כוח זמין משהייתי צריכה, ומצב SPORT… טוב, אתם יכולים לתאר לעצמכם. הרבה אנרגיה, מעניקה הנאה רבה לנהג, אך גם לטווח נסיעה קצר יותר, פחות מ-430 ק”מ המוצהרים, עם אופי הנהיגה שלי, פחות מ-400 ק”מ, ריאליים. זו הפשרה הכמעט יחידה שתצטרכו להשלים איתה בגרסה הזו.

 

יונדאי איוניק 5 תא נהג
תא נהג מרווח. יונדאי איוניק 5 2022
איוניק 5 רמות גימור
רמת גימור גבוהה ואיכותית מאד. איוניק 5
איוניק 5 אבזור
קונסולה שימושית בין הנוסעים מקדימה שזזה אחורה וקדימה. איוניק 5

 

אז כמו היום, אני עדיין מרגישה שפרצתי לחללית, והתחלתי לשוטט איתה בכבישי ישראל. תא הנהג, נזכרתי, מרווח בצורה יוצאת דופן, ומקומות האחסון המיוחדים בין המושבים מקדימה, (קונסולה שזזה אחורה וקדימה, ותא כפפות שהוא בעצם מגרה), עדיין מלהיבים.

 

יונדאי איוניק 5 נסיעת מבחן
תא כפפות מגרה
יונדאי איוניק ליסינג
מרפסת שמש
יונדאי איוניק 5 מידות
מושב נוסעים מרווח
תאורת אווירה יונדאי
תאורת אווירה

 

רמת גימור “אמריקה”

 

רמת הגימור הגבוהה כוללת תא נהג בהיר ולבן, ובאור יום, אם תפתחו את גג השמש, תקבלו מרפסת שמש של ממש. מאחור ומקדימה כולם ישבו בנוחות, ובסטייל של טיסת עסקים. אין הרבה כלי רכב חשמליים משפחתיים, שמרגישים ככה. מלבד מסך המולטימדיה ולוח המחוונים, יש פאנל נאה שכולל מתגי שליטה על מערכת השמע והמיזוג. כל היתר מתופעל מממסך המגע. אני לא יכולה לקבוע שממשק המולטימדיה אינטואיטיבי. הוא מסקרן, הוא מושך, הוא יפה, אבל דורש למידה והסתגלות. גם הנדסת האנוש לא חפה מתחכום יתר. אם אני צריכה לתפעל משהו, אני לא אדע להגיע אליו לא בניחוש הראשון ולא השני. כמו חיפושיי אחר מתג מצבי הנהיגה, שנמצא מול העיניים שלי, בפינה על גבי ההגה. לקח לי זמן מביש לאתר אותו.

כשתלמדו את מערכת המולטימדיה, תגלו שהיא טובה ומעניינת, וכוללת כל הגדרה אפשרית. מערכת דוברת עברית, עם פונטים גדולים וברורים.

 

מה זה בקרת שיוט אדפטיבית
בקרת שיוט אדפטיבית טובה מאד
יונדאי איוניק 5 מלאי זמינות
לפני מחיר תשאלו אם יש מלאי. איוניק 5

 

באיוניק 5 רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות, הבולטת מכולן היא מערכת שפועלת עם הדלקת האיתותים, ברגע שתאותתו ימינה או שמאלה, יוצג על גבי לוח המחוונים צילום בזמן אמת של כל מה שמתרחש בצד הזה של הרכב, מערכת גאונית, ואפקטיבית גם בלילה.

 

איך אפשר לסכם רכב כה מיוחד במשפט?

גברים אוהבים אותו ונשים רוצות להיות איתו. או משהו כזה. שני המינים מגלים בו עניין רב. מזכיר לי רכב היברידי של מותג אחר, שבחנתי אותו נשים היו עוצרות אותי ברחוב ושואלות לגביו שאלות שלא מביישות אף חובב רכב. כשנשים רוצות משהו הן יבדקו הכל אודותיו, וידעו הכל עליו. את כל מה שחשוב לפחות, והנה, שתי נשים ש”תפסתי” מסתודדות לצד הרכב, קבעו נחרצות ש”זה כאילו קרוסאובר”, והן צודקות.

גרסת ההנעה הכפולה של האיוניק 5, היא גרסה ייחודית כמו הדגם עצמו, והיא מתאימה לקהל ספציפי למדי, שמוותר על טווח תמורת ביצועים.

 

יונדאי חשמלית תקלות
יונדאי איוניק 5 חשמלית מלאה

 

 

יתרונות:

עיצוב
מרווח פנים
אבזור נוחות ובטיחות
ביצועים

 

חסרונות:

טווח מצומצם לעומת הגרסה הרגילה
בידוד רעשים

 

מחיר 239,000 שקלים.

 

כל הכתבות על יונדאי איוניק 

כתבות רכב חשמלי באתר

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × two =