יונדאי אקסנט (2009) מבחן דרכים – מבחן יד שנייה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מחפשים רכב מרווח מספיק, אמין מספיק ובתקציב מניח את הדעת? הנה, מצאתם – יונדאי אקסנט מודל 2009 במבחן המשומשות


פורסם לראשונה: 21.11.2011
נערך בתאריך: 20.11.2019

מי שמכיר אותי יודע שקלושים הסיכויים לתפוס אותי בלי מילים. גם אם אין לי דעה מגובשת אני אחווה את דעתי ורק בכדי להגיד את המילה האחרונה. והנה ככה באמצע החיים, אחרי נהיגה במכונית כמו יונדאי אקסנט, דבקה לשוני לחיכי. יש לי מעט מאד לומר עליה. ואילו יכולתי לסכם בשורה, הייתי מסכמת – יונדאי אקסנט, מכונית בסיסית מאד.

יונדאי אקסנט מודל 2009. מבחן המשומשות

 

אחרי הכל, אני אתחיל בכוונה בפלוסים של היונדאי אקסנט: זהו רכב המותאם ליחידים או משפחה – מרווח יחסית מבפנים, תא מטען רחב מאד, מתאים לתנאים וצרכים עירוניים, וגם יעמוד בשגרת נסיעות בינעירוניות, וכל זה בתקציב נמוך לאין שיעור.
מבחינה בטיחותית: לאקסנט 6 כריות אוויר, חיבורי ‘איזופיקס’ במושב הנוסעים, לקיבוע מושבי הבטיחות לפעוטות, מערכת ABS ובקרת יציבות. עם ציון מבחני ריסוק רשמיים נמוך.

ועכשיו, על רקע הר סיני

מבחינת המראה החיצוני של הרכב: העיצוב עגלגל, קווים פשוטים, ולא אגרסיביים או חדים למראה. את השיפור בעיצוב אפשר לראות דווקא ביורשת של היונדאי אקסנט – יונדאי i25 אקסנט החדשה. ליונדאי אקסנט ארבעה הילוכים המשודכים למנוע בנפח 1.4 (בהמשך השוואה בינה לבין גרסת ה1.6). מבפנים בתא הנהג והנוסעים, אין הפתעות, התחושה בתוך הרכב אפרורית למדי. יש תא כפפות, מקום ל-2 כוסות, מספר מועט של כפתורים ו’התעסקות’ מינימלית. תצוגת לוח השעונים, מחוונים נראית סטנדרטית (שני שעונים – קמ”ש וסל”ד ומד חום מנוע קטן ביניהם), עם כיוון נוח ופרקטי למזגן שעובד טוב. 
 

תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. יונדאי אקסנט

הנוחות במושב הנהג סבירה, פלוס בונוס בצורת משענת יד ומשענת ראש. מודה, לראשונה בחיי כנהגת, מצאתי לנכון לכוון את משענת הראש. מבחינת מרווח הפנים לנהג, לנהג במידות ממוצעות לא תהיה כל בעיה של מרחב לצדדים או לגובה. בגזרת הטעון שיפור, ריפוד מושבים שזועק לשדרוג ונגיעות מודרניות.

משענת יד למושב הנהג, זה תמיד בונוס. יונדאי אקסנט עד 2012
מרחב הפנים ליושבים במושב האחורי סטנדרטי וטוב, שלושה נוסעים או שני מושבי פעוטות, עם עוד מרווח של 20-30 ס”מ ביניהם. החדשות הטובות הן שניתן לפתוח את המושב האחורי ולהסוות את היונדאי אקסנט המשפחתית, לכדי רכב עבודה נאמן ודל תקציב.

מושב נוסעים מרווח למשפחה של 4. אקסנט

אין שום דבר קולי או מודרני במכונית הזו. מבחוץ ומבפנים, היא מתפקדת כמכונית פרקטית, אמינה ותו לא.
רכב לנהג צעיר עם תקציב נמוך לרכישת רכב, רכב זול להשכרה לטיול בסופ”ש, רכב שני במשפחה, לסידורים קטנים בעיר. נכון שזו מכונית משפחתית, עם מקום לאבא ואמא ולעד 3 ילדים מאחור, ולנפח מטען נאה של 390 ליטר בתא המטען (עגלות בכיף, ושלל תיקים וקניות או 2 מזוודות מכובדות/ גדולות). ונכון שהאקסנט סך הכל 
נוחה יחסית, ו’תסחוב’ בעליות וירידות לאילת או ים המלח, ותספק תחושת יציבות ואחיזה טובה בכביש. אבל זו נופלת בפרמטר הבטיחות. וזהו פרמטר חשוב ברכישת רכב משפחתי.

 

תא מטען בנפח 390 ליטר. יונדאי אקסנט

בכדי לא לעשות לגמרי עוול לאקסנט, נדרשת פה השוואה בין גרסת ה1.4 ל1.6, שכן, הגרסה עם נפח המנוע הגדול יותר משפרת את איכות הנהיגה בכמה דרגות.
באקסנט 1.4 – 97 כוח סוס לעומת 112 כ”ס על 1000 וקצת ק”ג לשתיהן. מה שמביא לפער מרשים בהאצה – 12 שניות מול 14.5 בגרסה המקרטעת.
לשתיהן צריכת דלק זהה כמעט – עם יתרון לטובת ה1.6 (יותר כוח פחות מאמץ), בסביבות ה11.5 קילומטר לליטר על פי הגדרות היצרן וגם במציאות. בגרסת ה1.4 צריכת הדלק בסביבות ה-9 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת.

הנתונים הטכניים עד לכתיבת שורה זו אומרים ‘דרשני’ – גרסת ה-1.6 אוטו’ עדיפה בהרבה, גם אם תעלה לכם בין 2500-3000 ש”ח נוספים. *מאד מוזר שלא מצאו לנכון לייצר אקנסט עם גיר ידני מ-2006.

בסיסית ואמינה. יונדאי אקסנט


ובמחשבה שנייה, אם אתם רוצים אקסנט משודרגת, ומרשימה יותר, עם גיר טיפטרוניק (גיר משולב, אוטומטי וידני), עברו הלאה ליונדאי i25 אקסנט. תג המחיר בהתאם.


לסיכום:

יתרונות: מכונית אמינה, מרווחת מספיק למשפחה, ובתקציב ‘נוח’
חסרונות: אין חווית נהיגה, פשוטה, מעוצבת רע, אין ביצועים עם מנוע 1.4 – הפתרון 1600 סמ”ק.

למי כן V – רכב שני למשפחה, ראשון ליחידים וזוגות שאין להם ציפיות גדולות מהמכונית שלהם, מלבד שזו תיקח אותם מנקודה לנקודה. ולמחפשים רכב דל תקציב.
למי לא X – לאנשי הליסינג שחורכים את כבישי ישראל לאורכם ולרוחבם, לנהגים עם פריצות דיסק, למביני עניין.


מחיר יונדאי אקסנט שנתון 2009 לפי אתר יד 2: 11,300 ש”ח (לפי חודש נובמבר 2019)

המבחן נכתב ב:21.11.2011

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “יונדאי אקסנט (2009) מבחן דרכים – מבחן יד שנייה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × four =