יונדאי טוסון החדש 2021 (מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר) מ-159,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יונדאי טוסון 2021
יונדאי טוסון החדש 2021 (מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר) מ-159,900 ש”ח

כלמוביל יבואנית יונדאי לישראל משיקה את הטוסון החדש – דור חדש רביעי ל-SUV המשפחתי הפופולרי (65,800 יחידות בישראל) עם פלטפורמה חדשה, עיצוב חדש, רשימת אבזור ארוכה, בשתי גרסאות מנוע – 1.6 ליטר טורבו ו2.0 ליטר אטמוספרי, החל מ-159,900 ש”ח


עיצוב:

מעצבי יונדאי ביססו את תהליך העיצוב הראשוני על גבי אלגוריתמים ממוחשבים מתקדמים המשלבים צורות, זוויות ומפלסים שונים וליצור דפוסים גיאומטריים בולטים דמויי תכשיט הבאים לידי ביטוי על פני משטחי הרכב השונים ומקנים לו מראה פרוגרסיבי ונועז. הביטוי הבולט ביותר של ה”תכשיטים הפרוגרסיביים” הוא בחזית של הטוסון החדש בעיצוב תלת מימדי שם משולבות יחידות התאורה באופן סמוי. כאשר יחידות תאורת היום הקבועה (DRL) כבויות הן נסתרות  מן העין במעין כיסוי כהה המשתלב בצורות הגיאומטריות של השבכה הקדמית. כאשר התאורה פועלת מראה הכרום הכהה הופך באמצעות טכנולוגיית מראה ייחודית למשולשי תאורה בהירים, המתבלטים מתוך השבכה ויוצרים חתימת תאורה שלא ניתן להתעלם ממנה.

אלמנט ה”תכשיטים הפרוגרסיביים” נמשך גם למשטחי הגוף והצד של הטוסון החדש, כשהם מתמזגים אל בתי הגלגלים המודגשים כדי ליצור מראה אגרסיבי ומובחן. קו העיצוב הספורטיבי ממשיך לתיחום הכרום העוטף את קו חלונות הצד בחלקן העליון ממראות הצד אל תוך קורה C בניצב לחלון הדלת האחורית.

בחלקו האחורי הטוסון מציג יחידת תאורת LED הממשיכות את האלמנטים הזוויתים של יחידות התאורה הקדמיות ומחוברות ביניהן בפס LED היוצר חתימת אור ייחודית ומובחנת. את העיצוב משלים ספויילר אחורי המשתלב בגג ומחביא בתוכו, לראשונה ביונדאי, את המגב האחורי. הפגוש האחורי משלב גם הוא בפסי הגימור צורות גיאומטריות הממשיכות את קו העיצוב הכללי.

יונדאי טוסון החדש מגיע במבחר של שמונה גוונים כולל 3 חדשים המדגישים את קווי המרכב של הרכב.

 

יונדאי טוסון תיבת הילוכים רציפה
תא נוסעים מרווח ושימושי יותר. יונדאי טוסון

 

עיצוב פנים


חלל הפנים  המתוחכם והמרווח ביונדאי טוסון החדש ממשיך קו תכנוני ועיצובי החושב “מחוץ לקופסא” ומביא איתו פרשנות מתקדמת וחדשנית להנדסת האנוש ועיצוב סביבת הנהג. עיצוב סביבת הנהג מחולק לשני מפלסים עיקרים, כאשר המפלס העליון תחום בפסי קישוט רוחביים הנמתחים מצדדי הקונסולה המרכזית, מסווים בתוכם את פתחי המיזוג הצדדיים ומתמזגים אל דיפון הדלתות כשהם מעצימים את תחושת המרחב ומעניקים מראה יוקרתי.

לוח המחוונים שטוח וסימטרי מה שיוצר מראה נקי המשפר את שדה הראיה לפנים דבר המושג בזכות מסך תצוגה דיגיטלי בגודל 10.25 אינטש. מסך זה מספק מלבד תצוגות מידע מפורטות גם אפשרות בחירת סגנונות עיצוב בהתאמה אישית, כשמיקומו האידאלי הופך אותו קריא ונוח לכל הנהגים בתנוחות נהיגה שונות. 

הנדסת האנוש בטוסון החדש מעניקה חווית שימוש דיגיטלית עם אפשרות התאמה אישית. זהו הדגם הראשון של יונדאי בו הקונסולה המרכזית מבוססת כולה על ממשק מגע לתפעול ושליטה על המערכות השונות, לרבות מערכות האודיו והניווט. הקונסולה משלבת מסך מגע מרכזי רחב בעל גרפיקה ורזולוציה גבוהה לתצוגת מידע ושליטה על פונקציות נרחבות, כשמתחתיו ישנם משטחי מגע לקיצורי תפריטים לשליטה על מערכת בקרת האקלים המפוצלת.  

חומרי דיפון איכותיים רכים למגע ממוקמים בכל תא הנוסעים ומשדרגים את תחושת האיכות. הנוסעים יכולים ליהנות גם מתאורת אווירה הממוקמת בכיסי הדלתות, תחת הקונסולה המרכזית ובחלל אחסון מתחת לשדרה בין הנהג לנוסע, ומאפשרת בחירה בין 10 צבעים שונים המורכבים מ- 64 גוונים. אופציות הטעינה בטוסון החדש כוללות שקעי USB מלפנים ומאחור ומשטח טעינה אלחוטי הממוקם מתחת לקונסולה המרכזית.

לקוחות הטוסון יכולים לבחור בין שלושה גימורי פנים שונים בצבע שחור אחיד או בשילוב קרם ועם ריפודי בד או עור.

 

יונדאי טוסון מנוע מפרט
חישוקי סגסוגת 17 – 18 – 19 בהתאם לרמת האבזור

 

מידות


אורך המרכב הכולל של יונדאי טוסון החדש גדל ב-20 מ”מ עם תוספת של 10 מ”מ לבסיס הגלגלים ו-15 מ”מ לרוחב הכולל של המכונית. תוספת ניכרת של 50 מ”מ לגובה אפשר למהנדסי יונדאי לבצע תכנון מחודש לחלל הפנים וליצור תנוחת ישבה זקופה ונינוח. התכנון החכם אפשר להוסיף 26 מ”מ למרווח הברכיים של היושבים בשורת המושבים האחורית. גם תא המטען יוצא נשכר מהתכנון החדש עם נפח שצמח ל-515 ליטרים וניתן להגדלה עד ל-1694 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים. 

לראשונה ביונדאי, טכנולוגיית Multi-Air Mode  מאפשרת פיזור אוויר אחיד של אוויר מבקרת האקלים להשגת מהירה של הטמפרטורה הרצויה בתא הנוסעים. הטכנולוגיה מתבססת על פיזור חריצי אוורור נוספים ברחבי תא הנוסעים נוסף על פתחי המיזוג הראשיים, שיחד עם פעולת מפוח עדינה מווסתים את טמפרטורת תא הנוסעים בנינוחות ללא צורך בפרצי אוורור חזקים.

בין השאר יוצע הטוסון החדש עם בקרת אקלים בעלת שלושה אזורי שליטה, כשברמות האבזור הגבוהות ניתן לקבל חימום למושבים הקדמיים כמו בדגמי היוקרה המובילים.

 

יונדאי טוסון 2021 נסיעת מבחן
השקת היונדאי טוסון החדש הבוקר באולם אירועים טרמינל בפתח תקווה

 


ביצועים 


היצע המנועים של יונדאי טוסון החדש בישראל כולל שני מנועים מסדרת SmartStream המתקדמת. טכנולוגיית SmartStream משיגה תפוקה מרשימה ופליטת מזהמים נמוכה ועמידה בתקן יורו 6 המחמיר בזכות הפחתת משקל ושיפור היעילות אנרגטית של המנוע באמצעות פתרונות חדשניים.

מנוע 1.6 ליטר T-GDI SmartStream משלב בנוסף למערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה ומגדש טורבו גם מערכת חדשה של תזמון שסתומים משתנה רציף CVVD. זוהי המערכת היחידה השולטת לא רק על זמן פתיחת השסתומים אלא גם על משך זמן פתיחת השסתומים בזמן עבודה, היא מאפשרת חיסכון של 5% בצריכת הדלק, הגדלת הביצועים ב- 4% והפחתה של 12% בפליטת המזהמים. המנוע מספק 180 כ”ס עם רצועת כוח רחבה בה מתקבלים 27 קג”מ בטווח שבין 1500 ל-4500 סל”ד. תאוצה מ- 0 ל-100 קמ”ש ב-8.8 שניות ומהירות מקסימלית של 201 קמ”ש. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד DCT משופרת מהדור השני.


מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי SmartStream מציג הספק של 156 כ”ס ב-6200 סל”ד ומומנט מרבי של 19.6 קג”מ, הבנוי מיציקת אלומיניום להפחתת משקל וכולל מערכת קירור מנוע חדישה מבוססת תרמוסטט חשמלי ומשאבת שמן מבוקרת מחשב. המנוע משולב עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה. תאוצה מ- 0 ל-100 קמ”ש ב-11.1 שניות ומהירות מקסימלית של 181 קמ”ש.

תהליך הפיתוח של יונדאי טוסון החדש נעשה באירופה תוך מתן דגש על שילוב בין נוחות נסיעה גבוהה ליכולת דינאמית ספורטיבית. מערכת המתלים בטוסון כוללת תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי חדש מאחור המושלבים עם בולמי זעזועים בעלי טכנולוגיית שסתומים חדשה המאפשרת גמישות בשיכוך, זאת כדי להבטיח נוחות גבוהה בכל תנאי הדרךמערכת הגה כוח חדשה בעלת מנגנון תגבור חשמלי היושב על מסרק ההגה מאפשרת תגובות מיידיות ותחושת היגוי טבעית. מצבי הנהיגה מאפשרים לשנות את רמת התגבור כאשר במצב “ספורט” מתקבל משקל ותחושת דיוק גבוהה גם תחת עומס בכבישים מתפתלים.

 

יונדאי טוסון מנועים
5 רמות אבזור החל מ-159,900 ש”ח ועד 191,900 ש”ח

 

אבזור

 

הטוסון החדש ישווק בישראל בשני מנועים וב- 5 גרסאות אבזור Premium, Prestige Panoramic, Luxury ו- Elite במחיר של החל מ159,900 שקלים.

דגם ה-Premium בעל מנוע 2 ליטר כולל חישוקי סגסוגת 17 אינץ’ מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו- Android Auto על גבי מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ’, דיבורית BT ומצלמה אחורית, כפתור להפעלת מצלמה אחורית,  ארבעה רמקולים ו- 2 טוויטרים, מחשב דרך, מסילות גג, מראות חיצוניות חשמליות, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, שמשות כהות, מגב נסתר ומתז בחלון האחורי, תאורת יום LED-DRL, תאורת אווירה משתנה ב- 64 גוונים.

חיישן אורות, חיישן גשם, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית למושב האחורי, התנעת הרכב מרחוק באמצעות השלט, פתיחה וסגירה של השמשות משלט הרכב, חיישני נסיעה לאחור מקוריים וכפתור נטרול, מפתח חכם להתנעה וכניסה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, אפשרויות כיוון משענות גב בספסל האחורי, בורר מצבי נהיגה DRIVE MODE ( ECO, NORMAL, SPORT), שקע 12V ושני שקעי USB בקונסולה המרכזית ו- 2 שקעי USB במושב האחורי, שקע 12V בתא המטען, בקרת שיוט CRUISE CONTROL עם מגביל מהירות ו- 4 חלונות חשמל בטיחותיים.

 

דגם ה- Prestige Turbo 1.6 מוסיף גם SVC – לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ’ ומערכת STOP&GO.

דגם ה-  Panoramic Turbo 1.6 מוסיף גג שמש פנורמי ותאורות LED פנימית.

דגם ה- Luxury Turbo 1.6 מוסיף גם חישוקי סגסוגת 18 אינץ’ , מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, מושב נהג חשמלי וכוונון כרית גב תחתון ו- SCC בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים, SBW – בחירת הילוך בלחיצת כפתור.

דגם ה- Elite Turbo 1.6 מוסיף חישוקי סגסוגת 19 אינץ’, תאורת LED ראשית, פנסים אחוריים משולבים LED, תאורה עוקבת פניה, חימום מושבים קדמיים, אפשרות כוונון משוב נוסע לגובה  וריפודי עור.

 

יונדאי טוסון החדש סקירה חוות דעת וידאו
ציון בטיחות ישראלי מירבי. יונדאי טוסון בישראל

 


פירוט מערכות בטיחות מתקדמות יונדאי SmartSense:


FCA JT עם תנועה חוצה בצומת: בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב, דו-גלגלי ולהולכי רגל ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית. המערכת כוללת בלימת חירום במהלך פניה בצומת במידה וישנה תנועה חוצה.

FCA בדגם ה- Premium, כולל בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב, דו-גלגלי ולהולכי רגל ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית.

LKAS – מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה.

Blind-spot Collision Warning -BCW – (בדגמי Premium ,Prestige, Luxury ו-Elite) אזהרת התנגשות בשטח מת עוקבת אחר הפינות האחוריות של הרכב, ואם מתגלה רכב אחר, מופיעה התראה חזותית על המראות החיצוניות. אם הנהג מפעיל את המאותתים, נשמע חיווי קולי.

RCCW- Rear Cross-traffic Collision Warning- (בדגמי Premium ,Prestige, Luxury ו-Elite) אזהרת התנגשות חוצה תנועה אחורית  המפחיתה את הסיכון להתנגשות בתנועה מתקרבת בעת נסיעה לאחור מאזורים צרים עם ראות נמוכה על ידי התראה באמצעות אזהרה קולית וחזותית.

DAW – מערכת סיוע לערנות לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. עובדת במקביל ל-  LVDA המזהה השתהות של הנהג ברמזורים ומספקת התרעה במידה והרכב מלפנים כבר החל בתנועה.

LFA – מערכת לשמירה אקטיבית של הרכב במרכז נתיב הנסיעה באמצעות תיקוני היגוי. המערכת עובדת בשילוב מערכת  LKA לזיהוי גבולות הנתיב וסימני הדרך עם מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב. 

ROAמערכת המספקת חיווי עבור תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי.  המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.  המערכת כוללת גם חיישן על קולי לזיהוי תנועה ברכב לאחר נעילתו ולהתריע לנהג ע”י צפירה בצופר והבהוב אורות. המערכת עוקבת אחר המושבים האחוריים ומסייעת לזהות תנועות של ילדים וחיות מחמד.

ISLAIntelligent Speed Limit Assist מערכת חדשה המזהה גם תמרורי מהירות והמסייעת לשמירת מהירות המספקת התראות ויזואליות וקוליות לנהגים במידה ונוהגים מהר מידי וחורגים ממגבלת המהירות המותרת, כשבמידת הצורך מסוגלת להתאים את המהירות בצורה אוטונומית על ידי שימוש בבלמים. 

HBA– תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכב הנוסע מלפנים או תנועה הנוסעת ממול ומשנה את גובה אלומת האור אוטומטית כדי למנוע סינוור.

SEWSafe Exit Warning – מערכת חדשה בטוסון- אזהרת יציאה בטוחה-מערכת המתריעה לנוסעים על תנועה מתקרבת בעת פתיחת הדלתות כשהם מנסים לצאת. (*מלבד גרסת Panoramic)

לראשונה בסגמנט מציע יונדאי טוסון כרית אוויר בין הנהג לנוסע מלפנים כדי למנוע התנגשות ראשים בעת תאונה צידית ולהפחית את הסיכון לפגיעות ראש קשות.

 

מחירים:

 

גרסה מחיר בש”ח צריכת דלק משולבת

ליטר ל- 100 ק”מ עירוני

Premium 2.0   159,900 8.2
Panoramic 1.6T 176,900
Prestige 1.6T 169,900 6.9
Luxury 1.6T 181,900 7.1
Elite 1.6T 191,900 7.2


מידות:

 

מידות מ”מ
אורך 4500
רוחב 1865
גובה 1650
מרווח סרנים 2680
מרווח מהקרקע מינימאלי 170
מרווח רגלים מושב קדמי 1052
מרווח רגלים מושב אחורי 996
מרווח ראש מושב קדמי 1017
מרווח ראש מושב קדמי 966
מרווח ראש מושב אחורי 1000
מרווח ראש מושב אחורי 980
מרווח כתפיים מושב קדמי 1464
מרווח כתפיים מושב אחורי 1428
נפח תא מטען (ליטרים) 515
נפח תא מטען בקיפול מושבים (ליטרים) 1694
משקל עצמי (ק”ג)

Premium

Prestige

1467
משקל עצמי (ק”ג)

Luxury

Elite

1429
קיבולת מיכל דלק (ליטרים) 54





follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “יונדאי טוסון החדש 2021 (מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר) מ-159,900 ש”ח”

  1. רכשתי יונדאי טוסון 1600החדשה 2021 אוטומטית טורבו LUXURY. ברצוני לדעת האם קיימים הוראות הפעלה
    לדגם זה.
    אשמח לקבל תגובתכם
    מועלם שמואל נייד 050-7814057

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + 2 =