יונדאי סטאריה מיניוואן / רכב נוסעים 8-9 מקומות – סקירה וחווד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יונדאי סטאריה 8 מקומות
יונדאי סטאריה סקירה

 

יונדאי סטאריה, הדגם היחיד שמתחרה בעיצוב החייזרי של יונדאי איוניק 5, המכונית החשמלית המדוברת של קונצרן יונדאי, ויכול להיות שהצורה הייחודית, והשתייכות הדגם ליונדאי, מבלבלת את הבוהים והמשתאים, שטועים לחשוב שמדובר ברכב חשמלי. אז הוא ממש לא חשמלי, ההיפך, זה דיזל זה. רכב הנוסעים, הייסעים, MPV החדש הזה מגיע בגרסאות 8 ו-9 מושבים, וגם בגרסאות של רכב מסחרי, עם או בלי חלונות, עם 3 מושבים קדמיים בלבד.

העיצוב של היונדאי סטאריה קופסתי, ומרובע. רכב נמוך יחסית, אך בעל גג גבוה, מה שמעניק, בגרסת הנוסעים, המון המון מרווח ראש. מרווח הפנים הוא ללא ספק אחת מהכותרות של רכב הנוסעים הזה. היתרון הגדול מלבד העיצוב הייחודי, הן המידות:

5.2 מטרים אורך, 1.9 מטרים רוחב וגובה, 3.2 מטרים של בסיס גלגלים, 18.6 ס”מ מרווח גחון, ועם קיפול שורת המושבים השלישית, תקבלו 4,935 ליטר של נפח טעינה בתא מטען. ללא קיפול, רק 1,300 ליטרים.

 

יונדאי סטאריה מחיר
יונדאי סטאריה 2022

 

מרווח הפנים של היונדאי סטאריה מצוין (צפו בסרטון ותופתעו כמה), בשורה הראשונה, השנייה וגם בשלישית, בזכות האפשרות להזזת כיוון המושב האמצעי אחורה וקדימה. כך כל יושבי הרכב זוכים למרווח ברכיים טוב. מרווח הראש טוב בשל הצורה המרובעת של הרכב, תא המטען רחב וגבוה בהתאם. תנאי נסיעה מצויינים לרכב היסעים או רכב משפחתי.

כשהגעתי לרכב הזה, התייחסתי אליו קודם כל כרכב למשפחה גדולה, או משפחה מטיילת, ואחרי זמן מה במחיצתו, הבנתי שהוא מתאים יותר כרכב היסעים, מוניות, או רכב מסחרי. ומה שחיזק בי את התחושה הזו היא קיומו של מנוע דיזל 2.2 ליטר בקרביים של המכונית המאד מעניינת הזו, מנוע נשמע ומורגש, וזה מוזר מאד בתקופה בה כל רכב שני שאני בוחנת הוא רכב חשמלי. שבוע לפני הסטאריה בחנתי רכב יוקרה עם מנוע דיזל, שלא הורגש או נשמע בשום מצב, אולי זה קשור לעובדה שמחירו היה מעל מיליון שקלים. הנקודה היא, שאין בעיה, עכשיו לפחות, לשווק מכוניות עם מנועי דיזל, אבל איטום רעשי המנוע צריך להיות מוקפד יותר, אם היצרן מכוון אותו גם לקהלים של משפחות.

 

 

יונדאי 8 מקומות
יונדאי סטאריה תא נהג
יונדאי סטאריה 2023
אבזור מכובד, מערכות בטיחות מתקדמות חשובות. יונדאי סטאריה

 

ליונדאי סטאריה מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המוכר, עם הספק של 177 כ”ס ו-44 קג”מ המתקבלים בין 1,500 ל-2,500 סל”ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה. התיבה עובדת טוב מאד עם המנוע, והעברת ההילוכים חלקה, וכשרציתי יותר כוח, יותר מהר, שמחתי על קיומם של השיפטרים להעברת הילוכים ידנית, מאחורי ההגה. הדבר הנוסף הוא המתלים הקשיחים של היונדאי סטאריה, שכמובן מכויילים לסחוב משקלים, אם של בני אדם (8-9 נוסעים!), או של משאות כבדים, ולכן הם לא משככים באופן מיטבי 2 נוסעים ברכב, במשקל כולל של 75 ק”ג. צריך משהו שיאתגר אותו, וזה לא אני והבן שלי. היגוי קל מעט, של רכב גדול, רכב מסחרי. מה שדרש ממני להיות יותר “קשובה” לרכב ולהחזיק חזק יותר במהירות גבוהה, בכבישים הבינעירוניים.

הסטאריה יכול להתאים לצרכי משפחה, בגרסאות המאובזרות, וכן, נדרשות גרסאות מפנקות יותר, שלא משווקות היום. עם כל החיפויים, וכל אבזור הפריים שיש ליונדאי לשים, כולל האופציה לפתיחה חשמלית של דלתות הצד ותא המטען. גרסאות יוקרתיות יותר יעלו את המחיר, ויהיו פחות נגישות לכולם, אבל שתהיה את האופציה למי שמוכן לשלם עליה. וכך תהיה חוויית נסיעה טובה פי כמה למשפחה או לנוסעי VIP.

יונדאי סטאריה מידות
גג גבוה, ומרווח פנים ענק. יונדאי סטאריה
 יונדאי סטאריה תא מטען
תא מטען ענק. יונדאי סטאריה

האבזור כסטנדרט כולל:

לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינטש, בורר הילוכים SBW באמצעות מתגים, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, בקרת אקלים אחורית עם פתחי מיזוג נפרדים, חיישני גשם, תאורת יום קבועה LED, תאורת LED פנימית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, וילונות בחלונות הדלתות האחוריות, שקעי USB לשורות המושבים השניה והשלישית. וביונדאי סטאריה 8 מקומות, הנבחנת, ברמת גימור Luxury מקבלים בנוסף, תאורת LED מלאה בחזית, פנסי LED אחוריים בדוגמת פיקסלים, מושב נהג מתכוונן חשמלי, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, קונסולת אחסון אמצעית (במקום המושב התשיעי במספר), גג שמש כפול חשמלי, אפשרות לניפוח החלק התחתון במושב הנהג וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ’.

ואחרי כל שכתבתי, הרי שיש מקום לרכב כמו היונדאי סטאריה בשוק הישראלי, והנהג הישראלי מתלהב מהמראה שלו, וכבר לא מעט מתכננים על הרכב הזה כמונית הבאה שלהם, או רכב למשפחה.

יונדאי הופכת את שוק הרכב ותחום הרכב למעניין, מוזר, ייחודי, כל מה שגורם לנו להמשיך לצפות לראות מה הולך לקרות ואיך הקונצרן הזה, יכול להפתיע אותנו, איזה עוד חייזר הם יוציאו מהשרוול.

החל מ-270,000 שקלים

 

 יונדאי סטאריה יוטיוב
יונדאי סטאריה מיניוואן למשפחה או רכב היסעים
יונדאי סטריה
פנסים יונדאי סטאריה

חבילת מערכות הבטיחות דגמי סטאריה:

 

כיוון שיונדאי סטאריה מיועדת לנהגים הגומעים מרחקים גדולים במהלך היום, היא מצוידת כסטנדרט במערכת DAW  להתרעת עייפות הנהג, זאת לצד מערכת PDW לסיוע בשמירת מרחק בכניסה ויציאה מחניה. בנוסף מצוידת הסטאריה בדור האחרון של מערכות העזר והבטיחות האקטיביות מבוססות ראדר ומצלמות.

FCA JT – התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי. בלימת החירום פועלת גם בעת כניסה לצומת כאשר המערכת מסוגלת לזהות תנועה המתקרבת באופן מסוכן בתוך הצומת.

LKA – מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.

SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים בשילוב מערכת LVDA להתרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים.

BCA  – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. המערכת מספקת לנהג התרעה על תנועה בשטחים מתים, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב.

HDA – זיהוי תמרורים וסימני דרך בשילוב מערכת ISLA להגבלת מהירות אוטומטית בהתאם לתמרורים המזוהים.

ROA – תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי.

 

 

דגמי הנוסעים של יונדאי סטאריה מצוידים גם במערכות:

RCCA – מערכת אקטיבית לזיהוי תנועה חוצה מאחור משולבת בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

HBA – תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכבים המגיעים ממול, ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור.

 

יונדאי סטאריה 1+7 ברמת גימור Luxury כוללת גם:

AVM – מערך מצלמות היקפי המספק תצוגת 360 מעלות מסביב לרכב כדי לסייעה בחניה במקומות צרים.

הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים- בעת הפעלת איתות המצלמות ההיקפיות ברכב מציגות תמונה של הנתיב בו רוצים להשתלב על גבי לוח המחוונים כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.

 

יונדאי סטאריה רכב נוסעים חדש בגרסת 8-9 מקומות מ-270,000 שקלים

חייזר שני מבית יונדאי נוחת בארץ: יונדאי סטאריה רכב נוסעים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − 1 =