יונדאי פליסייד Limited (רכב SUV שבעה מקומות) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בין מכונית חשמלית אחת לאחרת, דגמי פלאג אין הייבריד, והייבריד, אנחנו חוזים מדי פעם בהשקה של דינוזאורים כמו היונדאי פליסייד – רכבי בנזין גדולים, עם מנועים בנפחים שהפסקנו לראות ולשמוע, עתירי צילינדרים וכוחות סוס. דינוזאורים אחרונים, כידוע. גם אלה הולכים להכחד, עם הגעת המטאור, המפץ הגדול של כלי הרכב החשמליים עלינו

 

יונדאי פליסייד Limited
יונדאי פליסייד Limited (רכב SUV שבעה מקומות) מבחן דרכים

 

אם לומר את האמת, אני עדיין לא בעד או נגד המהפכה הזו. אני כן מקווה שיהיה לנו זמן להתרגל לשינויים הדרסטיים שהולכים לעבור על שוק הרכב והתחום כולו. ויש לי הרגשה שיהיה לנו קצת לעכל, כי בינתיים, אנחנו, כמו ארצות הברית לדוגמא, פחות צריכים לעמוד בתקנות זיהום מחמירות, בניגוד לאירופה, שם רכבי דיזל יצאו כבר מהלופ, ורכבי בנזין הולכים ומתמעטים, כי האינטרסים והכדאיות לרכוש אותם ירדו מאד, ותיכף, בכל מרכזי הערים, הם כלל לא יורשו להכנס, בשל תקנות זיהום האוויר.

בגלל או בזכות ההקלות הללו, כאן, ובארה”ב משווק רכב כמו היונדאי פליסייד, SUV גדול, עם אפשרות לשבעה או שמונה מושבים, עם מנוע בנפח 3.8 ליטר V6 המספק 291 כוחות סוס ב-6,000 סל”ד, בעל מומנט של 36.2 קג”מ ב- 5200 סל”ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים. הפליסייד מגיע עם הנעה קדמית (בשתי רמות אבזור ועם 8 מושבים) או הנעה ארבע על ארבע (ברמת גימור אחת עם 7 מושבים, הגרסה הנבחנת). התאוצה של הרכב מ-0 ל – 100 קמ”ש היא 7.7 שניות בגרסת ההנעה קדמית, ו-7.8 שניות בגרסת 4X4. עד כאן, הנתונים יפים.

למה הוא דינוזאור? בגלל המנוע הגדול שלו, ודירוג זיהום של 15 מתוך 15 מירביים, זה כאמור, לא יוכל להמשיך להתקיים עוד הרבה זמן בשוק הרכב המודרני הבא עלינו ל… תשלימו אתם.

באותה נשימה אציין שדירוג הבטיחות של הרכב הזה גם הוא הכי גבוה, ציון של 8 מתוך 8, יש ברכב כל מערכת בטיחות מקדמת אפשרית, מלבד זיהוי תמרורים.

 

רכב 7 או 8 מקומות יונדאי פליסייד
קונטרה למתחרות האירופאיות. יונדאי פליסייד

 

היונדאי פליסייד הרשים אותי מאד, עוד אז, בסוף 2020 כשהושק בתקופת הקורונה, כשלא ידעו מה ולאן מועדות פנינו, ואם סוכנויות הרכב יפתחו כסדרן מתישהו. השקה רגועה ושקטה בנמל תל אביב (במקביל לחשיפה של המרצדס S CLASS… אני זוכרת שהתרוצצתי באותו היום כמו פסיכית). הפליסייד ניצב בכניסה למקום האירוע, כהה, נוצץ, מרשים, אירופאי משהו. חשבתי לעצמי, שוב, שמשהו טוב עובר על יונדאי. ושאפו על מה שהם הפכו להיות. מציעים אלטרנטיבה טובה, מאובזרת ויפה למראה לכל דגם אירופאי שקיים. ועתה, גם לרכב SUV  שבעה ושמונה מקומות.

לא סתם רכב, לא מיניוואן חסר טעם ועניין בנהיגה, לא SUV מגושם וגדול בלי צורה, כדי לעשות וי על הקטגוריה. ייצרו פה SUV מרווח, יפה, שימושי מקצה לקצה, עם מנוע, מתלים, היגוי טובים, והביצועים המצוינים ניכרים מהלחיצה הראשונה.

 

יונדאי פליסייד חוות דעת
שבכה גדולה ומרשימה

 

גיפ 7 / 8 מקומות
SUV שבעה / שמונה מקומות

 

למעשה, אם בא לכם ספויילר, החסרונות היחידים שיש לרכב הזה, זו מערכת המולטימדיה, שמיד ארחיב עליה, העדרה של מצלמה קדמית, כזו שתוכל להראות לי איפה אני בדיוק ביחס למכוניות סביבי, כשאני יוצאת מחניה לדוגמא או נכנסת לאחת סבוכה. אי אפשר להשאיר רכב במימדים הללו בלי מצלמה קדמית. וצריכת הדלק, שגם שם החיסרון הוא בכוכבית. כן, סביר להניח, שאם תסעו בצורה שלווה, בשיוט נינוח, בעיר ומחוצה לה, תוכלו להגיע לנתון סביר מאד לרכב במשקל ובקטגוריה הזו, של 9-10 קילומטר לליטר.

אני, בנהיגה הלא סבירה שלי, דרדרתי את צריכת הדלק לקצת פחות מ-8 קילומטר לליטר.

אחרי שהתרשמתי מהעיצוב החיצוני של הרכב, החזית המבטיחה והנאה, השבכה הגדולה, החישוקים הנחמדים (יכלו לשים יפים יותר…) בגודל 20 אינץ’, והמיימדים (אורך 4,980 מ”מ, רוחב 1,980 מ”מ, גובה 1,750 מ”מ, מרווח גחון 203 מ”מ), הגיע הזמן להיכנס לרכב ולהתרשם ממרווח הפנים שלו, וממה שיש לתא הנהג והנוסעים להציע.

 

יונדאי פליסייד מושב אמצעי ואחורי
תא נוסעים מרווח ומאיר עיניים. פליסייד

 

שורה אמצעית יונדאי פליסייד
שורה אמצעית בגרסת 7 מקומות.

 

שורה שלישית יונדאי פליסייד
מושב אחורי מרווח למדי. מתכוון ומתקפל באופן חשמלי

 

יונדאי פליסייד ביקורת תמונות
סאנרוף כפול, פתחי אוורור, שקעי USB במושבים

 

יונדאי קיפול מושבים
נוח וברור לשימוש. מתגים לקיפול חשמלי למושבים

 

מרווח הסרנים של היונדאי פליסייד החדש הוא 2900 מ”מ, מרווח הרגליים במושבים הקדמיים הוא 1052 מ”מ, מרווח הרגליים במושב האמצעי הוא 1072 מ”מ, ומרווח הרגליים בשורה השלישית  הוא 798 מ”מ. כל המושבים מתכוונים באופן חשמלי, קדימה ואחורה. המושב האמצעי זז קידמה ואחורה ומתקפל, והשורה השלישית מתקפלת לחלוטין, ובכך “מציעה” לנהג והנוסעים נפח טעינה בתא המטען של 311 ליטר, ועם קיפול השורה השלישית, נפח של 704 ליטר.

 

יונדאי פליסייד תא מטען
311 ליטר הטענה בתא המטען ללא קיפול השורה השלישית

 

“איזה רכב מגניב היה לנו!”. הילד צודק.

 

ישבתי בכל אחד מהמושבים, ואני יכולה להגיד, שהשורה האמצעית, בעיקר בגרסת השבעה מושבים, היא לחלוטין חוויה. השניים שישבו באמצע, בשתי הכורסאות המפנקות יחוו את הנסיעה בצורה האולטימטיבית, עם שפע מקום לרגליים, ידיים, ראש, כתפיים, ותבחרו עוד איזה איבר שתרצו. תוכלו להמתח לכם, לחלוץ איברים לכל כיוון ויהיה לכם מקום. מי שיישב בשורה השלישית לא יתלונן. וכמו בכל רכב עם 3 שורות מושבים, כן רצוי שאלה יהיו ילדים שישבו בה, כי יש פחות מרווח לרגליים/ברכיים, וגם כי זה מגניב להם לשבת “בסוף” אז למה לא.

במפרט האבזור זה נקרא מנגנון One-Touch Walk-In, בצד ימין ושמאל בשורה השנייה אשר מאפשר קיפול חשמלי של המושב לכניסה נוחה לשורה השלישית, מושבי שורה שלישית מתקפלים לרצפת הרכב. ולשמחתי ובטוח לשמחתכם, יש גם חימום למושבים קדמיים ולשורה השנייה!. מלא סימני קריאה יש היום.

 

תא נהג יונדאי פליסייד
תא נהג נקי ושימושי

 

מולטימדיה יונדאי פליסייד
פד טעינה מצוין לנייד

 

יונדאי פליסייד תיבת הילוכים
תיבת 8 הילוכים אוטומטית… העברת הילוכים נוחה בלחיצה על כפתור

 

אני בתא הנהג, לראשונה מתניעה את הרכב… מסך המולטימדיה נדלק, לראשונה. למה אני מדגישה את ה”לראשונה”? כי כשהרכב היה בתצוגה, לפני 4 חודשים בהשקה, מראה תא הנהג היה נראה לא פחות ממיליון דולר, אני פשוט ראיתי תא נהג עם משטחים גדולים ובוהקים, מינימום מתגים, מתגים נאים מאד, אגב. ומסך המולטימדיה הכהה השתלב עם המשטחים הכהים… ולא קלטתי כמה הוא קטן.

כמה הוא קטן? מסך המולטימדיה (מערכת מקורית של היצרן) הוא בגודל 8 אינץ’… נפלו פניי. באמת, הרגשתי אכזבה קשה. מה הקשר בין הרכב המרשים, הגדול, היפה הזה למסך הקטן הזה? עם הממשק המיושן הזה. מה זה? אז ליונדאי בטח יש תשובה לזה. אני פחות הבנתי. מה שכן עודד אותי, היו הרמקולים המצויינים(!!) של הפליסייד, שגרמו לי להתלהבות אין קץ מההאזנה למוזיקה, ואפילו קצת לשכוח ממערכת המולטימדיה והמסך שלה. ביני לביני, ובעצם, ביני לבינכם, אני ממליצה בחום להשאיר 1500-2000 ש”ח בצד, וברגע שאתם רוכשים את הפליסייד, להחליף את מערכת השמע למערכת מולטימדיה אנדרואיד, עם מסך צבעוני יפה ומעורר. בלי כמובן לגעת ברמקולים.

גם לוח השעונים לא אלגנטי כמו שאולי ציפיתי, אף לא דיגיטלי. מה אומר, גם לזה אפשר להתרגל בתוך החבילה השופעת טוב שהפליסייד מציע.

 

גיפ 7 או 8 מקומות יונדאי
מסך מולטימדיה קטן למדי ומערכת שכדאי להחליף. רק אל תגעו ברמקולים המצוינים

 

צריכת דלק במבחן מאומץ – 7.5 קילומטר לליטר

 

אבזור:

מערכת המולטימדיה מתחברת ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, כוללת דיבורית Bluetooth ומצלמה אחורית, התנעה מרחוק, גג נפתח, מערכת בקרת איכות אוויר, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מיזוג בשורה השניה והשלישית, מפתח חכם, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם יד חשמלי, AUTO HOLD (מערכת אוטומטית לבלימת הרכב בעת עצירה), פנסים ראשיים LED, תאורת יום DRL מסוג LED, הגה וידית הילוכים מעור, נעילה מרכזית, חימום מראות צד, בורר מצבים לנהיגת כביש: Eco, Comfort, Sport, Smart ולנהיגת שטח: חול, בוץ ולשלג,

מה עוד? יש קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות PRIVACY GLAS, ספוילר אחורי, וילון אינטגרלי בדלתות אחוריות, מראה פנימית נגד סינוור, דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית הניתנת לכיוון מהירות פתיחה מהירה ואיטית ותכנות גובה הפתיחה, ריפוד מושבים מעור וחיישן אורות.

גרסת ה- Luxury ו-Limited כוללות גם גג פנורמי נפתח כפול (אוחח, זה מאיר עיניים. באמת מדהים), מושב נהג עם זיכרון, זיכרון למראות, אוורור מושבים קדמיים ואפשרות הארכת כרית מושב הנהג לאחיזה ותמיכה נוחים יותר.

הגרסה הנבחנת דגם ה-Limited, 4X4 עם 7 מקומות ישיבה מגיע עם זוג מושבי קפטן בשורה הראשונה והשנייה כשכל שורת מושבים מצוידת בכניסות USB (סך הכל 6) ואפשרות לקיפול והרמת שורת המושבים השלישית באמצעות כפתור חשמלי. כמו כן בשורה המושבים השלישית משענת גב המושב ניתנת לכוונון חשמלי.

 

יונדאי פליסייד

 

המלצה לרכב שבעה מקומות
מהיר, נוח, אוחז. יונדאי פליסייד

 

 

איך הרגשתי בנסיעה? הרגשתי שהמנוע מספק לי כוח מיידי, ובכל שלב בנסיעה. עד כדי כך, שלא היה לי חשק או צורך להעביר למצב ספורט, ולקושש עוד קצת מומנט. היונדאי פליסייד הרגיש אוחז ויציב, ונוח!. ולהפתעתי, גם ההיגוי היה טוב, (ההגה מתרכך ככל שהמהירות עולה ועולה, אבל אני לא יכולה להוריד נקודת לרכב על זה, כי המהירות הייתה לא סבירה בעליל). הפליסייד בגרסה הנבחנת, הגרסה הגבוהה מבין ה-3, מצויד במערכת הינע לכל הגלגלים מסוג HTRAC המבצעת חלוקת מומנט אוטומטית בין הסרן הקדמי לאחורי, בהתאם לתנאי הנסיעה ומצב הנסיעה הנבחר, ובנוסף משלבת בקרה על מערכת הבלימה, מומנט המנוע ואופן העברת ההילוכים לשיפור ביצועי הנהיגה בכל שלב בדרך. וכך זה הרגיש. הרגשתי בטוחה לתת גז, כי הרכב האיץ טוב, בלם טוב ואחז טוב.

מה שכן, הרכב אינו חף מרעשי דרך, אם תלחצו, ותורידו הילוכים במהירות גבוהה, סביר מאד להניח שתשמעו את מנוע השישה צילנדרים רועם. רעשי כביש ורוח במידה סבירה, שוב, הכל תלוי בכמה חזק ומהר תסעו. ומה הטעם בכלל לנסוע כל כך חזק ברכב SUV ל-7/8 אנשים?

הרכב הזה בנוי לשטח, אבל ראה חצי שביל במבחן הדרכים, ולכן לא אחווה דעתי על נסיעה בשטח עם הפליסייד. כן, הנתונים על הנייר, מרווח הגחון, ומערכות העזר בנסיעה בשטח מהוות בסיס טוב לקחת אותו לטיולים מחוץ לאספלט.

 

יונדאי פליסייד מנוע מפרט מחיר
אני אהבתי

 

אני מאד אהבתי את הרכב הזה, יונדאי פליסייד הוא רכב מצוין לצורכי משפחה או קבוצה (או רכב אמנים… לא יודעת למה זה עלה לי לא מעט בראש כאופציה), ואני קצת מצטערת שלא נראה כמותו בהמשך. אולי אולי אולי, בצורות הנעה שונות.

 

רמת אבזור מחיר בש”ח
Premium

8  מקומות ישיבה

319,900
Luxury

8 מקומות ישיבה

334,900
Limited – הגרסה הנבחנת

7  מקומות ישיבה

349,900

 

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “יונדאי פליסייד Limited (רכב SUV שבעה מקומות) מבחן דרכים”

  1. אני חושב שיש טעות קלה במיפוי של רמות האבזור ביחס להנעה- יש שתי רמות גימור ל 4*4 (Luxury, Limited) ורק אחת ל 4*2 (Premium).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 − 10 =