יונדאי i30 החדשה (מנוע טורבו) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יונדאי i30 החדשה פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

יונדאי i30 החדשה (מנוע טורבו) נחתה אצלנו למבחן בורגני. אזרתי את כל כוחותיי המנטליים, קיפלתי שרוולי (כן, קיפלתי שרוולי) ויצאתי למבחן הדרכים קצת סקפטי, והאמת, הופתעתי לטובה

בין קוריאה לגרמניה

יונדאי i30 החדשה, ממשיכת דרכה של מלכת הליסינג וההיגיון, הגיעה אלינו למבחן ארוך ומפתיע, אזהרת מסע, מי שמחפש ריגושים, שיחפש רכב אחר, מי שלא, מי שרואה במכונית כלי עבודה ולא צעצוע, ימצא אותה כמענה מצוין לצרכיו. יונדאי, בכל דגמייה וגירסאותיה מתיישבת צמוד צמוד לטיעון ההגיוני. יצאנו לבחון את המשפחתית הקומפקטית הפופולארית שלה בדור החדש והמחודש. מבחן לשוק הליסינג המקומי שמקבל חיזוק אסייתי מרענן. הגיע הזמן.

יונדאי משחקת גולף

דור חדש, שלישי במספר, יונדאי נכנעת לקדמה ונעמדת מול מתחרותיה על קרקע שווה, ההשענות על השמרנות האסייתית הגיעה לקיצה ומעתה עליה להסתגל לעידן מנועי הטורבו. הדור החדש של ה- i30 מציג מנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין עם 140 כ”ס ו- 24.7 קג”מ המשודך רחמנא ליצלן לתיבה רובוטית כפולת מצמד בעלת 7 מהירויות.

המראה החיצוני? גם הוא אירופאי מכל זווית, לא מסובב מבטים אבל בעל חתימה ‘יונדאית’ ברורה, גריל עצום סמל ענק וצדודית נאה, עיצוב המזכיר את המתחרות מאירופה, פיג’ו 308 ופולקסווגן גולף. באופן אישי, אהבתי יותר את המראה החללי של הדגם היוצא אך המראה המודרני משדר למתחרות שיונדאי כאן בכדי להישאר.

נראית ומרגישה אירופאית. יונדאי i30 החדשה
תא נהג יונדאי i30 מודל 2018

כל מה שצריך וקצת יותר

פנים הרכב מעוצב מחדש, הכול מוכוון מטרה, להיות בדיוק אבל בדיוק מה שצריך, כל מתג נמצא במקומו, ללא חידושים או הפתעות, מוטיב הגריל המשושה מופיע גם כאן, בפתחי האוורור בקונסולת בקרת האקלים ומסך המולטימדיה הגדול, איכות החומרים טובה אך המתחרות מציגות חומרים נעימים יותר, “הצפה” של חלקי פלסטיק קשיחים פוגעים בציון איכות תא הנוסעים, אך לטובה נציין את העיצוב הזורם והדינמי של פנים הרכב. המסך החדש “צף” מעל הדשבורד ומציג את מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית של יונדאי, היא יעילה וכוללת רדיו אינטרנטי מעניין, אך הממשק לא חברותי יתר על המידה.

במבחן התוצאה, אחרי שמצליחים להתחבר אליה, מערכת המולטימדיה עובדת, ועובדת טוב. אז מהו הפורטה של יונדאי i30 החדשה? האבזור. גג פנוראמי ענק עם מנגנון פתיחה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, מראות צד מתקפלות, תאורת פנייה וחיישן גשם, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, מצלמה אחורית מובנית וחיישני קרבה מקוריים. גם מבחינת בטיחות יונדאי מגיעה חמושה היטב עם 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת התרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), ניטור שטחים מתים ומערכת autohold, למניעת גלגול בפקקים והתדרדרות לאחור. בגדול, כל מה שצריך בכדי לצאת לקרב בקטגוריה הבורגנית עד מאוד בה היא נלחמת.

תא המטען מציג נתונים מכובדים של 395 ליטר הגדלים לכדי 1,301 ליטרים עם קיפול המושבים. יונדאי החדשה התארכה והתרחבה, לכן מרחב הפנים נדיב יותר מהדגם היוצא עם מרחב סביר ליושבים מאחור שזוכים גם לפתחי אוורור משלהם. תא הנהג מעט צפוף וחסר מעט מקום למשחק באזור הברכיים, בעיקר בשל כרית האוויר מתחת לגלגל ההגה. ההגה עטוי עור ונעים למגע, הוא אמנם אילם ולא מעביר תחושות מהנעשה על הכביש אך כשקצב המהירות עולה הוא מקבל משקל נכון ומתקשר כראוי.

יונדאי i30 החדשה (מנוע טורבו) מבחן דרכים
החל מ-129,900 ש"ח. יונדאי i30 החדשה

התנהגות נוחות ויעילות

טוב אנחנו נוהגים היום על יונדאי i30, רכב שכל מטרתו הוא יעילות, לשנע משפחה מנקודה א’ לנקודה ב’ באופן הזריז והבטוח ביותר. הדור השלישי והחדש של יונדאי i30 מבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר, אלא שהפעם טכנולוגיה חדשה מלווה אותנו לאורך כל הדרך. המנוע החדש יעיל מאוד, בניגוד למנועי טורבו דומים דוגמת ה-TSI של קונצרן VAG האירופאי, כאן אין הרגשה של מנוע טורבו פר אקסלנס, במנועי טורבו יש בדרך כלל השהייה מסוימת עד שהמנוע בונה לעצמו מספיק כוח בכדי לרוץ קדימה, בעגה מקצועית  זה נקרא השהיית טורבו (היום מתגברים על זה באמצעות טורבו מתוחכם).

במקרה שלנו, המנוע החדש מרגיש ליניארי לחלוטין, רק עם קצת יותר עוצמה, גם בסל”ד ביניים-גבוה איפה שמנועי הטורבו המודרניים נותנים בעיטה בישבן המנוע החדש של יונדאי נשאר סולידי ועיקש. הזינוק של יונדאי i30 החדשה מעמידה ל- 100 קמ”ש אמנם לא מסחרר אך איתן ונחרץ, במבחן התוצאה 9.2 שניות זריזות למדי. תיבת ההילוכים החדשה, כפולת מצמד בעלת 7 מהירויות עובדת מצוין, העברות חלקות ומהירות, ולעיתים כלל לא מורגשות. בעמידה בפקקים ישנם רעידות אופייניות אך לא משהו חריג יתר על המידה בהשוואה לתיבות הילוכים דומות. המתלים מכוילים על הצד הקשה של הסקאלה, באמפרים ושיבושי הכביש מורגשים במעברים מהירים, אך אותה קשיחות גם מאפשרת אחיזה טובה בפניות בקצב גבוה יותר, לא שיונדאי i30 החדשה מבקשת או רוצה לעשות משהו בסגנון, אך שהיא נדרשת לכך היא עומדת במשימה באופן מכובד למדי.

בעזרת כפתור DRIVE MODE, במצב ‘ספורט’ כיול יחידת ההנעה מתהדק ותיבת ההילוכים “מושכת” עוד קצת בכדי להשאיר אותך עם מומנט גבוה לצורך עקיפות מהירות, אך גם במצב ספורטיבי הביצועים אינם חורכי כבישים. מחוץ לעיר רעשי הרוח והכביש נוכחים, כבר במהירות ביניים של 80 קמ”ש וצפונה רמת הרעש גבוהה יחסית ומתגברת עם עליית המהירות. בתוך העיר היונדאי שקטה הרבה יותר. כחלק מהטיול ביקשנו לזרוק אותה למתקפת פניות, מהר מאוד הבנו שזהו לא יעודה של היונדאי i30, לא שהופתענו אבל הרגשה נמרצת או אפילו חוויתית מעלת חיוך קל מיאנה להגיע. מצד שני קצב ההתקדמות היה משביע רצון, המנוע החדש הוא בהחלט שדרוג מהיצע המנועים האטמוספריים היוצאים של היצרן. גם אם המנוע לא מספק ביצועים מסחררים, ליום יום, הוא הוכיח עצמו כחזק למדי, הצד הפחות יפה של העוצמה הזו בסופו של יום, היא צריכת הדלק, שלא הרשימה במיוחד עם תוצאה של ליטר לכל 9 ק”מ.

משחקת גולף. יונדאי i30 מנוע 1.4 טורבו

ברוכה הבאה

יונדאי i30 החדשה היא בשורה, לא בגלל שהיא מיוחדת יתר על המידה או טובה יותר ממתחרותיה, יונדאי i30 החדשה מייצגת את יישור הקו הטכנולוגי שהיצרן האסייתי עובר בשנים האחרונות, וטוב שכך. עכשיו למתחרות האירופאיות יש מתחרה ראויה בסגמנט ללא קיצורי דרך. בסיכומו של מבחן בן 3 ימים, יונדאי i30 החדשה הרשימה לטובה; עם יחידת הנעה חזקה אבזור שופע, עיצוב מודרני ויעילות גבוהה. האם היא מנצחת את המתחרות בכל מבחן? כנראה שלא, אך הפעם היא יכולה להסתכל להן בלבן של העיניים, כי יונדאי i30 החדשה היא מתחרה ראויה.

מחיר – החל מ-129,900 ש”ח.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “יונדאי i30 החדשה (מנוע טורבו) מבחן דרכים”

  1. אוטו מעולה נוח לנהיגה ממש שט על הכביש ויש לו מלא פינוקים .מערכות מפנקות בנהיגה .
    תאורה אוטומטית חיישני וישרים . מטען לפלאפון מהיר ללא כבלים כיסא חשמלי. מערכת מוזיקה מצוינת
    ממש אוטו כייפי .
    ששמים קצת גז האוטו טס קדימה בביטחון ,יושב טס על הכביש ,יש לו צמיגים רחבים .
    אני מאד ממליצה .
    נהנית מכל רגע של נהיגה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − 8 =