יוצאים לשטח עם ג’יפ רנגלר (גרסת סהרה) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שבת, מוזיקה, אנשים, וקבוצה של חיות שטח רעות – ג’יפ רנגלר סהרה החדש נחת אצלנו למבחן מאובק במיוחד

 

יוצאים לשטח עם ג’יפ רנגלר (גרסת סהרה) – סקירה

 

צילום: אבירם דותן וניר דיקניו e.g.k


בין מיקום הגלגלים, גז קבוע ומכוון קרקעי, נספר מעט על הכלי הייחודי הזה, על היכולות המפתיעות, הנראות, המעמד ומשהו על מסורת ארוכת שנים. אז בואו נתחיל…

Drive – Incubus

בהתראה של חצי שעה ענת יקירתנו מודיעה לי, עזוב הכול, יש סהרה למבחן סע לאסוף, 10 דקות אח”כ אני מועמס זוג פעילי פדאיון במושב האחורי עליהם הופקדתי לבייביסיטר, מדרימים לכיוון הרצליה. האחד רעב, השני צמא, מצייד את התיק בבמבה ופטל, רק אל תספרו לאימא שלא אכלתם צהריים.

I remember you – Skid Row

הנראות, מישהו לא מזהה? לא חשבתי אחרת, ה”קופסתיות”, הצה”ליות, חלומות של ילד (כן, אצלי בראש אני עדיין ילד, אשתי תעיד על כך), והגריל (השבכה, בעברית), הכול כך מזוהה. ג’יפ רנגלר בגרסה חדשה בישראל, כזו המוכוונת עיר בנגיעות יוקרה, ופחות שטח קשוח, כמו אחיו, הרוביקון, חולה הנפש.

למפרט הטכני עוד נגיע, בינתיים אנו מתרשמים. אז מה חדש? הכול כמעט, למעט הצורה האלמותית, שלדה חדשה גיר ומנוע חדשים ובגרסת הסהרה היוקרתית והיקרה, ישנו גג חדש, ראשון מסוגו ברנגלר, גג בד נפתח חשמלית, גם בנסיעה. כל השאר, מרהיב, סקסי בדיוק כמו שג’יפ רנגלר מהפוסטרים צריך להראות, אבירם דותן הבעלים של ה-CJ הלבנה, וניקולה ניר דיקניו מ-E.G.K צילומים, דאגו לתמונות לחסוך לי אלפי מילים.

 

ג’יפים ונהנים. ג’יפ CJ וג’יפ רנגלר סהרה

 

Pumped up kicks – Foster The People

החיבור בין קרייזלר לפיאט מיזג את החברות, המכלולים והמיתוג. המנוע החדש מבית אלפא רומיאו, בנפח 2.0 ליטר טורבו שוכן גם בבטנה של האלפא ג’וליה והאלפא רומיאו סטלביו, הקרוסאובר של אלפא. שדרוג חטיבת ההנעה כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו חכם, המפיק 272 כ”ס ב- 5,250 סל”ד וכ-41 קג”מ ב-3,000 סל”ד, אל המפלצת החדשה והמוגדשת משודכת תיבת הילוכים פלנטארית 8 מהיריות מבית ZF, אותה תיבת הילוכים המשמשת את מרצדס וב.מ.וו בין השאר.

משם הכוח עובר אל תיבת ההעברה המציעה הנעה אחורית או כפולה והילוך כוח, או בשמו המוכר היותר LOW. גרסת הסהרה העירונית היוקרתית מגיעה ללא נעילות דיפרנציאל או ניתוק מוט מייצב חשמלי למהלך מתלה ארוך יותר כמו האח הגדול והפסיכי, מנתץ הסלעים, הרוביקון. לאנשי השטח הטכני נוסיף כי מערכת הדיפרנציאל הקיימת בסהרה המרוככת היא מסוג Dana M186LD דיפרנציאל פתוח, לעומת Dana 210HD עם נעילות דיפרנציאל לעבירות מרבית הנמצא ברוביקון.

 

ג’יפ רנגלר סהרה במבחן

 

Africa – Toto

החברים מכיתה א’, כן, כבר כיתה א’, הזמן טס בלי ששמתי לב, חוו דעתם באיבוק כל חלק ומקום אפשרי שאותו אפשר ללכלך, לדרוך ולהתחבא בו, כן, המרדף היה מתיש אך בסופו של דבר סולקו כל המזיקים חזרה ל”מחנה” שהקימו. בינתיים, למראה הסהרה שנחתה למבחן, מתארגנת לה שיירת רכבי שטח לטיול אל ה”בקתה” בהר חורשן, היוועצות קטנה עם אנשי השטח הכבדים והמסלול נבחר, שביל מהיר, מעבר מים, שביל טכני, וטיפוס קשוח. ג’יפ רנגלר סהרה החדש עומד לעבור חניכת שטח אמיתית אל מול מפלצות מנוסות שלועסות בולדרים לארוחת בוקר.

הנעה זריזה, שקט יחסי מתא המנוע, מאחורי זוג ג’יפי CJ משופצים ברמת הבורג, עם מנוע משושה צילינדרים בטור, היורק אש ובנזין מהאגזוז האימתני, לא, הסהרה בניגוד לסבתא רבה שלה, מגיעה מודרנית לחלוטין, עם מערכת ההנעה עליה דיברנו, מערכת שמע מצוינת של אלפיין עם סאב וופר עוצמתי, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע חיבור אפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, ובעצם כל מה שצריך ורצוי מרכב משפחתי מודרני לנסיעה יומיומית. אם הרנגלר בגלגוליו במשך השנים נתפס כרכב החופש האולטימטיבי לסופי השבוע בלבד, הסהרה, יכולה להיות פרטנרית עירונית יומיומית לא רעה בכלל, בידוד הרעשים בתוך העיר הוא סביר, כיול המתלים רך ונעים והפרקטיות גבוהה: תא מטען בנפח 533 ליטרים הגדלים לכדי 1,044 ליטרים עם קיפול המושבים, חמישה מושבים עטויי עור עם חימום למושבים הקדמיים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, ומבחינת מערכות בטיחות חדשות מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עובדת גם בפקקים,

מה עוד? חיישני קרבה גם מלפנים, חיווי שטחים מתים על גבי מראות הצד, מצלמה אחורית, ותצוגת Off Road ייחודית המציגה זוויות מרכב וחיווי נעילות והעברת כוח, מסך פונקציונאלי מאוד, למרות הגישה של “פחות שטח יותר עיר נוצצת” שהסהרה מחצינה בנראות זוהרת.

מעבר ידית ל-D, מנוע הג’וליה האימתני מטיס אותי קדימה, למרות המבנה הכול כך לא אווירודינמי של הרנגלר, ועדיין, עוצמה מתפרצת בהינף דוושה, הסל”ד גבוה הטורבו עובד שעות נוספות ובדיוק כאן מורגש ההבדל הבין דורי שעבר ג’יפ רנגלר כמותג, ממפלצת מרעידת עמעמי אגזוז נוטפי אדי דלק, למכונה מודרנית המתיימרת להיות ירוקה יותר, במקרה הנ”ל המעבר לא באמת השפיע על דירוג הזיהום לה זוכה הסהרה יחד עם אחיה הרוביקון והספורט, 15 מתוך 15, כשצריכת הדלק עמדה על ליטר לכל 7 ק”מ. הדבר החשוב שיש לזכור וזה רלוונטי לכל רכב, הוא ש-272 כ”ס מגיעים מאיפשהו.

 

שיכוך מהמורות מפתיע לטובה. רנגלר סהרה בשטח

 

חשבתי לכתוב מילה או שתיים על התנהגות הכביש אך בגלל שזו אינה קיימת, אומר זאת כך, הישיבה והאחיזה איתנה, שיכוך המהמורות מפתיע לטובה, וכל עוד אתה מבין על מה אתה נוהג, מערכות הבקרה והמשיכה לא ייכנסו לפעולה.

Hero of the day – Metallica

מובילי השיירה, ג’יפ CJ-6 1982 משופץ ברמת הבורג ברמה כזו שגם כתבה שלמה על יצירת האומנות הזו, לא תספיק להסביר את רמת ההשקעה והירידה לפרטים של הרב-אומן דורון איצקוביץ’. ג’יפ CJ-8 1990 מאובזר ומשודרג שהראה לכולנו איך נהיגת שטח צריכה להתבצע, ואיך אפשר בלי טנדרים? טויוטה היילקס ויגו, ומאזדה BT-50, שצלחו את הדרך ללא מאמץ מיותר עם שני אנשי שטח, המחזיקים פק”ל קפה יחד עם הארנק והסלולארי. סוגרות את הטור לנדרובר דיסקברי מוגבהת ומחוזקת, כשלפניה, גיבורת היום סובארו XV שעמדה בכל הציפיות ואף מעבר להן, במסגרת המגבלות.

שביל מהיר, הרוח בשיער לצלילי זוהר ארגוב, שובלי אבק, הסהרה מגיעה עם חלונות קורה C פריקים מה שמוסיף לטורנדו הפנימי וסימורי השיער המאובק, סגירה מהירה יחד עם סגירה חשמלית של גג הבד וחזרה אל הצירים הלבנים, מעבר מים ראשון, הסהרה לא מתאמצת, חולצת נעליים, משכשכת ויוצאת בנונשלט, טוב לא כזה נונשלט, גם אני, כמעט כמו כל חלוצי מעבר המים, הטנדרים הלנדרובר והג’יפים הוותיקים, החלקתי במקום, מעבר להילוך כוח, מנוע הטורבו שואג הטורים גבוהים המהירות נמוכה, נמוכה אך קבועה, והסהרה עולה בנונשלט. ללא התאמצות מיותרת, נכון הסהרה היא לא רוביקון, והיו מעט מעברים טכניים שנעילה אמיתית כמו לאח הגדול היו מועילים אך שוב, הסהרה מתמקדת ביוקרה ובנראות ופחות באבק הדרכים, הסלעים והמעברים הטכניים.

 

טיול שטח עם ג’יפ רנגלר וחברים

 

 

בשבילים המהירים יצא שהסהרה נאלצה לחכות לסבתות האיטיות יותר, הדילוג מעל הבורות והמהמורות, השיכוך הנפלא ורמת האיטום מפני אבק הפתיעה מאוד לטובה, הורדנו קצת לחץ אוויר בכדי לעזור לשיכוך ולאחיזה טובה יותר בין האבנים, קצת רימינו, היושבים בסהרה, אך היה שווה כל רגע, המזגן, המוזיקה, לא מובן מאליו כשנוסעים בג’יפ רנגלר כהלכתו.

 

צל עץ תמר – אפרים ויינשטיין – זוהר ארגוב

הבקתה, מדרגות אכזריות עם אבק בוגדני, טיפוס טכני הדורש מחשבה ומכוון קרקעי, הספקות לגבי מנוע הטורבו החדיש התבדו עם הטיפוס המהיר של הסהרה את המעלה, טיפוס מסוג כזה דורש סל”ד נמוך וגז קבוע, מקום בו מנוע אטמוספרי רווי נפח, כמיטב המסורת של המותג, מפגין יציבות לאורך כל המעלה. אך הסהרה המוגדשת לא אכזבה, עם מעט השהיות טורבו, אך עם עוצמה זמינה בכל רגע. מספר הצלבות, כמעט גירודים ואגלי זיעה, והסהרה החדשה מטפסת כמו הסבתות המנוסות והלנדרובר האימתנית. לאחר טיפוס מוצלח, לא היה מנוס מלהודות כי הנהג העילאי והחתיך אחראי להצלחה, ההצהרה הפומפוזית, לא זכתה לאהדה בקרב המשתתפים. חברים עלאק.

שיחה ארוכה נפתחה לגבי ג’יפ כמותג, הצלחתו כחייל קרבי במלחמת העולם השנייה, פיתוחו, הקשר של חברת פורד וחברת וויליס, המיזוג של פיאט קרייזלר והשינויים שחלו בדגם מאז המעבר, המנוע, כדוגמא קטנה. המעבר לישראל והמפעל בנצרת לסופות הצה”ליות המוצלחות, והעתיד של רכבי השטח בכלל עם דרישות הזיהום המאיימות על התעשייה בכלל, המסקנה, שאין ברירה והעולם מתקדם להיות ירוק יותר, מנועים אטמוספריים משושי צילינדרים ויותר מהם, הם זן נכחד, המעבר למנוע טורבו אמנם לא טבעי לרנגלר אך את המבחן הטכני, כשהוא חדש ונוצץ, הוא עבר עם אות הצטיינות.

 

המבחן הטכני עבר בהצטיינות

 

Charmer- Kings Of Leon

אז למה כן ולמה לא, נתחיל בשלילי, כי הוא יקר, מאוד, גרסת המבחן החדשה והמאובזרת ביותר הכוללת תוספת צבע וגג נפתח חשמלית, עונדת תג מחיר של 489,125 ₪. כשהגרסא הזולה ביותר של הרנגלר, ברמת גימור ספורט מתחילה ב- 299,000 ₪. דירוג הבטיחות הישראלי עומד על 0 מתוך 8 והרנגלר נכשל במבחני הריסוק עם תוצאה עגומה של 2 כוכבי בטיחות בלבד. ויש גם את עניין צריכת הדלק.

למה כן? כי הרנגלר על כל גווניו הוא ייחודי, קסום ובעל כוח משיכה בלתי מוסבר, 2 כוכבי הטיול, ה-CJ הוותיקים שייכים למועדון CJ ישראל, מועדון ענף שמוציא טיולי שטח ייחודיים מרהיבים ומאתגרים. ג’יפ רנגלר היה ונשאר החלום של כל אוהב שטח, אייקון אמיתי וייחודי. טוב שהוא כאן, וברוך הבא.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight − seven =